رکورد جدید کریستیانو رونالدو

روز یک شنبه گذشته بود که کریستیانو رونالدو که اکنون در باشگاه ایتالیایی یوونتوس توپ می زند، با به ثمر رساندن چهارصدمین گل باشگاهی خود به رکورد تازه ای دست یافت: او بدل به تنها بازیکنی شد که تا کنون در پنج لیگ معتبر اروپایی توپ زده است و مجموعا توانسته چهارصد گل در تمامی بازی های خود به ثمر برساند.

درخشش رونالدو در لیگ جزیره و با منچستر یونایتد آغاز شد، پس از آن به رئال مادرید رفت و در حال حاضر هم که در باشگاه یوونتوس توپ می زند. کریستیانو رونالدو، در مدت زمان فعالیت اش در لیگ جزیره، هشتاد و چهار بار پای اش به گلزنی باز شد، در لالیگای اسپانیا سیصد و یازده بار و در نهایت هم با به ثمر رسانده پنجمین گل خود با پیراهن یوونتوس (در بازی مقابل جنوا) به این رکورد دست یافت. این مسئله و رکورد تازه رونالدو، سبب شده است تا افرادی که علاقه به بحث و جدل در مورد مسی و رونالدو دارند و این دو بازیکن را مقابل یکدیگر قرار می دهند، بهانه تازه ای پیدا کرده و از کریستیانو رونالدو طرفداری کنند، با این حال، نکته ای که این افراد از توجه به آن نباید غافل بمانند این است که با وجود این که مسی هنوز نتوانسته است به رکورد چهارصد گل باشگاهی رونالدو دست یابد، با این حال با آمار 0.91 گلز زده در هر بازی، عملکرد نسبتا بهتری از کریستیانو رونالدو داشته است (با 0.80 گل زده در هر بازی). در جدول زیر می توانید نام شش بازیکنی را مشاهده کنید که از لحاظ گل زده باشگاهی عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشته اند:

نام بازیکن

تعداد بازی های باشگاهی

گل زده

کریستیانو رونالدو

497

400

لیونل مسی

426

389

جیمی گریوز

529

366

گرد مولر

427

365

استیو بلومر

599

317

دیکسی دین

362

310

 این در حالی است که کریستیانو رونالدو به هنگام نوجوانی و شروع حرفه ای فوتبال خود، در باشگاه کشور زادگاه اش پرتغال، اسپورتینگ سی پی، سه گل در لیگ پرتغال به ثمر رسانده است که در این رکورد او لحاظ نشده اند. علاوه بر این، کریستیانو رونالدو یک رکورد دیگر هم به نام خود به ثبت رسانده است: او در تاریخ رقابت های جام قهرمانان اروپا تا کنون توانسته است صد و بیست گل به ثمر برساند که در نوع خود بسیار قابل توجه است. نفر بعدی پس از او، لیونل مسی است با هفده گل زده کمتر در این رقابت ها.

مدت زمان چندان زیادی از حضور کریستیانو رونالدو در یوونتوس نمی گذرد و در بازی چهارم اش با پیراهن این تیم بود که خودی نشان داد و دو گل به ثمر رساند. تابستان گذشته بود که با قرار دادی به ارزش صد میلیون دلار، این فوق ستاره پرتغالی از رئال مادرید روانه یوونتوس شد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید