این زن یک پری دریایی به دنیا آورد

در ایالت هند در اوتار پرادش، یک حادثه غیرمعمول پزشکی رخ داده است. در آنجا، زنی یک پری دریایی بدنیا آورد - نام سندرم پری دریایی برای نوزادانی است که با پا های به هم چسبیده متولد می شوند. پزشکان نتوانستند نوزاد را نجات دهند، او بعد از تولد در مدت کوتاهی درگذشت.
 
زن 22 ساله است. چند روز پیش به بیمارستان منتقل شد، همه چیز خوب پیش رفت، از جمله زایمان. اما هنگامی که کودک متولد شد، پزشکان را شوکه کرد، علاوه بر این که نوزاد بسیار ضعیف بود، پا های او به طور کامل به هم چسبیده بودند. وضعیت خیلی پیچیده بود بصورتی که متخصصان حتی نمیتوانستند جنس نوزاد را تشخیص دهند.
 
پزشکان تصمیم گرفتند تا فورا کودک را با یک کلینیک بزرگتر و مجهزتر انتقال دهند، اما این امکان پذیر نبود - او قبل از اینکه بتواند وارد ماشین شود، درگذشت.
 
آسیب شناسی توسعه جنین، که در آن پا ها چسبیده به هم رشد می کنند، Sirenomelia یا سندرم پری دریایی نامیده می شود . اشاره شده است که این آسیب شناسی تنها در یکی از 100،000 نوزاد اتفاق می افتد. در اغلب موارد، بیماری سیرنومیلیا منجر به این واقعیت می شود که کودک بیش از یک یا دو روز زندگی نمی کند. با این حال، مواردی که در آن کودکانی که  با این سندرم چند سال زندگی را ادامه داده اند هم بوده است. یکی از مشهورترین چنین مواردی، دختری به نام شیلو پپین آمریکایی است. او بیش از 10 سال با سندرم پری دریایی زندگی کرد و با وجود انجام 150 عملیات در طول عمر خود، او در سن 10 سالگی در سال 2009 درگذشت.
شیلو پپین، آمریکایی که "Mermaid Girl" نامیده می شود، از یکی از موارد مستند شده در جهان از سیرنومیلیا رنج می برد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید