شیوع سرطان در قرون وسطی بیشتر از الان بود

سرطان

 

دانشمندان دانشگاه کمبریج در حدود 9 تا 14 درصد از استخوان های مورد بررسی ساکنان انگلستان قرون وسطی ، ردپای تومور پیدا کرده اند .

در کار جدید ، باستان شناسان استخوان های چند صد انگلیسی قرون وسطایی را مطالعه کردند ، مشخص شد که حدود 9-14٪ آنها در طول زندگی خود از سرطان رنج می بردند.

 

تا این مرحله ، ما فرض کردیم که دلایل اصلی مرگ در قرون وسطی بیماری های مختلف عفونی مانند اسهال خونی یا طاعون و همچنین جنگ و قحطی است. حال باید تومورهای بدخیم را به این لیست اضافه کنیم.

 

جنا دیتمار ، همکار پژوهشی ، دانشگاه کمبریج ، انگلستان:
با این حال ، در حین کار ، مشکلی بوجود آمد: اکثر انواع نئوپلاسم های بدخیم در بافت های نرم بدن وجود دارد و پس از مرگ آن به سرعت از بین می روند.

با این حال ، محققان توجه خود را به این واقعیت جلب کردند که این نوع سرطان ها اغلب به استخوان های انسان نفوذ می کنند و تغییر شکل و آسیب مشخصی را در درون استخوان برجای می گذارند. بر اساس این مشاهدات ، محققان بقایای 143 نفر از ساکنان کمبریج قرون وسطی را که در قرون VI-XVI در قلمرو آن زندگی می کردند ، با کمک توموگرافی کامپیوتری روشن کردند.

متاستازها در استخوانهای 3.5٪ از افراد مورد مطالعه یافت شد. با توجه به بروز معمول کانون های تومور ثانویه ، این بدان معنی است که تقریباً 9-14٪ از ساکنان اروپای قرون وسطی در زمان مرگ خود دارای تومورهای بدخیم بوده اند.

 

این رقم به طور غیر منتظره ای بالا نامیده شد. پیش از این اعتقاد بر این بود که سرطان به طور متوسط ​​کمتر از 1٪ از مردم اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد ، زیرا هیچ گیاه صنعتی و سایر منابع سرطان زا وجود ندارد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید