چگونه "مارتینز" معروف ترین برند چکمه در جهان شد

مارتینز

این نیم بوت ها ، مدت هاست که  به یک کلاسیک واقعی تبدیل شده اند. امروزه "مارتینز" با انواع لباس ها چه اسپرت و چه لباس های کلاسیک ترکیب شده است ، چکمه مارتینز  توسط بازیگران هالیوود و دختران مدرسه ای ، بازرگانان و دانش آموزان پوشیده شده اند. با این حال ، معروف ترین چکمه های تاریخ بشر تاریخ غنی و غیرمعمولی دارند ...

 

دکتر مارتینز در آلمان ظاهر شد

مارتینز

تولید چکمه  دکتر مارتینز. 

 

علی رغم این واقعیت که  برند"مارتینز" به نوعی نمادی از فرهنگ غیررسمی انگلیس محسوب می شود ، سازندگان چکمه  دکتر مارتینز شهروندان آلمان بودند. نمونه اولیه چکمه های مدرن این مارک نمادین یک هفته پس از پایان جنگ جهانی دوم ساخته شد. اینگونه بود: پای پزشک نظامی آلمانی ، کلاوس مرتنز (دکتر مرتنز!) در سال 1945  مجروح شد. کفش های معمول نظامی او را عذاب می داد. بنابراین او به تولید چکمه های راحت تر فکر کرد. مقداری چرم ، سوزن و نخ مناسب به دست آورد .... مرتنز می خواست موادی را پیدا کند که هم انعطاف پذیر باشد و هم محکم ، هنگام راه رفتن فنری باشد. و از لاستیک اتومبیل کفی درست کرد. دوست او ، هربرت فانک ، اهل سوئیس ، علاقه زیادی به اختراع مرتنز داشت. 

 

مارتینز

مدل مدرن چکمه.  با همکاری هنرمند Jean-Michel Basquiat طراحی شده است.

 

در سال 1947 ، دوستان کارخانه خود را در نزدیکی مونیخ افتتاح کردند. کفی ها از لاستیک های دور ریز ساخته می شدند و چرم نیز زمانی لباس نظامی بود. دوستان اعتقاد داشتند که چکمه ها مردانی را که از کفش های ناخوشایند نظامی خسته شده اند و آرزو دارند هر چه زودتر به زندگی آرام برگردند - و خرید چیزهایی که کار ، راه رفتن و زندگی فقط در آنها راحت است ، مورد توجه قرار می دهد.

 

مارتینز

پانک ها  در تبلیغات  مد و لباس و بوت دکتر مارتینز.

 

تعجب آنها را تصور کنید که معلوم شد 80٪ از مصرف کنندگان ... زنان بالای 40 سال هستند! البته آنها برای شوهرها ، پسران ، پدران پیرشان - بلکه برای خودشان کفش نیز خریداری کردند ، زیرا بوت دکتر مارتینز فوق العاده راحت بود.

 

 چگونه بوت دکتر مارتینز تبدیل به یک اختراع انگلیسی شد

مارتینز
جوانان با چکمه های دکتر مارتینز.

 

 اولین نمونه چکمه های وزنی نظامی توسط بنیامین گریگز در سال 1901 اختراع شد. در شهر کوچک ولاستون کفش هایی را برای سربازان و معدن کاران درست کرد. مدل چکمه های دارای یک عنصر فولادی که در قسمت جلو نصب شده بود ، "بولداگ" نامیده می شد و بسیار محبوب بود - آنها پایدار ، بادوام بودند و شکل خود را برای مدت طولانی حفظ می کردند. نسل و وارث بنجامین گریگز ، بیل گریگز ، پس از جنگ جهانی دوم ، به طور فعال به دنبال ایده های جدید برای توسعه تجارت بود. وی اختراع کلاوس مارتینز را در یکی از کاتالوگ های کفش مشاهده کرد ، با او تماس گرفت و پروانه تولید را خرید. گریگز از نام دکتر مارتینز استفاده کرد ، و آن را به عنوان ادای احترام به سبک انگلیسی تغییر داد . تغییرات قابل توجهی در طراحی ایجاد کرد. او فرم انگشت پا را تنظیم کرد و دوخت را به کف اضافه کرد.

 

در ابتدا ، چکمه های دکتر مارتینز مد روز محسوب نمی شد

مارتینز

گروه skinhead با چکمه های دکتر مارتینز


در دهه 1960 چکمه های دکتر مارتینز بخشی رسمی لباس خدمات پستی انگلیس شد ، مورد علاقه کارگران کارخانه قرار گرفت و بدین ترتیب به نمادی از پرولتاریای انگلیس تبدیل شد. شیک پوشان واقعی و نمایندگان   bohemians نمی خواستند از چکمه های دکتر مارتینز استفاده کنند ، اما این فقط به توزیع گسترده چکمه ها در بازار کمک کرد. برای اولین بار ، کارگران عادی کفش های متناسب با نیاز خود ، ارزان و زیبا به روش خاص خود دریافت کردند. اولین شخصی که مارتینز پوشید سیاستمدار انگلیسی تونی بن بود ، و بدین وسیله احترام به پرولتاریا را ابراز داشت.

 

چکمه های دکتر مارتینز سوءظن پلیس و گمرک انگلیس را برانگیخت

مارتینز

 

در اواسط دهه 60 ، اولین گروه skinhead چکمه های دکتر مارتینز را به یک سمبل برای گروه skinhead تبدیل کردند. در آن سال ها ، گروه skinhead را تهدید اصلی برای امنیت ملی می نامیدند ، اما ترس آنها به همان دلایلی که اکنون وجود دارد ، ایجاد نمی شد و تفاوت های قابل توجهی با "جانشینان" مدرن خود داشتند. اول از همه ، آنها به فکر منافع پرولتاریا بودند ، در میان صفوف آنها کارگران سیاه پوستی بودند که از جامائیکا مهاجرت کرده بودند.

 

به زودی پلیس شروع به ارتباط پوشیدن "مارتینز" با افراط گرایی کرد. چکمه ها اغلب در معرض ضبط قرار می گرفتند. در طول مسابقات قهرمانی فوتبال ، پلیس از ترس دعوا ، بند چکمه ها را از صاحبان مارتین ها مصادره کرد (این کمکی نکرد - بچه ها فقط شروع به حمل لوازم یدکی با خود کردند). یک داستان ناخوشایند دیگر مربوط به قاچاق مواد مخدربود. محموله های تقلبی مارتینز برای حمل مواد غیرقانونی استفاده می شد که به راحتی در کفی پنهان شده بودند. بنابراین ، اتفاق غیرمعمولی نیست که محموله هایی از کفش های مارک دار نیز برای بازرسی طولانی در گمرک نگه داشته می شدند.

 

مارتینز

کرت کوبین  موسیقی‌دان راک اهل آمریکا که مارتینز پوشیده است.

 

گفته شده که در دهه 90  والدین از این که دخترانشان می خواستند "مانند راهزنان" ظاهر شوند ، وحشت داشتند.

 

امروز دکتر مارتینز با مارک های لاکچری مد همکاری می کند

مارتینز
همکاری باآزی آزبورن.

 

در دهه 80 چکمه ها برای همه خرده فرهنگ ها نمادین شدند ، جایگاه خود را در کمد لباس افراد مشهور تثبیت کردند ، آنها توسط کرت کوبین ، التون جان و حتی پاپ پوشیده شدند ... و سپس آنها به کمد لباس مردم عادی بازگشتند ، حتی علاقه ای به موسیقی راک نداشتند.

 

مارتینز

کفشهایی که التون جان پوشیده.  این جفت سفید برای پاپ طراحی شده است.

 

با این حال ، در همان زمان ، جوانان شروع به درک طراحی "مارتینز" های کلاسیک خیلی خسته کننده کردند. آنها رنگ آمیزی شدند ، بندهای رنگی وارد شد ، برچسب ها اضافه شد ... و این مارک به نیازهای مخاطبان پاسخ داد و شروع به تولید کفش هایی با رنگ های روشن کرد.

 

مارتینز

همکاری با ری کاواکوبو طراح ژاپنی موسس برند کوم دگارسونز

 

مارتینز

همکاری چکمه دکتر مارتینز  با برند کیتی! 

 

امروزه مشهورترین طراحان - مارک جیکوبز ، ری کاواکوبو ، ویوین وست وود در طراحی برند مارتینز برای نسخه محدود مشغول به کار هستند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید