10 اشتباه پزشکی

اشتباه پزشکی


شوخی در مورد  اشتباه پزشکی  وقتی به آمار موارد واقعی مانند این 10 مورد فکر می کنیم واقعا خنده دار نیست. ما در مورد گام های اشتباه - رایج و وحشتناک - که ممکن است برای بیماران اتفاق بیفتد صحبت می کنیم.

 

علاوه بر تومور سرطانی جراحان دستگاه تناسلی را خارج کردند

هرشل رالز پس از عمل برای برداشتن تومور سرطانی مثانه از خواب بیدار شد ، اما همراه با نئوپلاسم ، جراحان دستگاه تناسلی را نیز برداشته بودند. به گفته بیمار-قربانی ، پزشکان در مورد احتمال چنین وقایعی هشدار نمی دهند. اعضای بدن برداشته شده طبق نتایج بافت شناسی کاملاً سالم بودند. دادگاه پزشکان را به دلیل اشتباه پزشکی مقصر شناخته و دستور داد مبلغ مورد نیاز را به بیمار پرداخت کند.

 

برداشتن کلیه سالم

کلیه

 

"نه یک کلیه" - عبارتی که در اطراف بیمار شنیده می شود یکی از کلینیک های ایالات متحده است ، زمانی که بعد از عمل برای برداشتن کلیه بیمار به آنجا آمدم. همانطور که می فهمید ،کلیه سالم برداشته شد. این اشتباه پزشکی به این دلیل رخ داده است که عضو سالم در پرونده بیمار به عنوان بیمار مشخص شده است.

 

 

چشم سالم خارج شد

 یک بیمار چهار ساله در ایالت اورگان . پزشک تنها پس از اتمام عمل به اشتباه خود پی برد. دکتر گفت: "من نمی فهمم در اتاق عمل چه اتفاقی افتاده است" ، و هیچ توضیحی یا بهانه ای برای اشتباه پزشکی خود پیدا نکرد.

 

بیمار اشتباه

وقتی به بیمارستان می رسیم ، با این باور که آنها می دانند چه کار می کنند ، خود را به دست پزشکان می سپاریم. افسوس ، استثناهایی وجود دارد. بنابراین ، پرستار با اطمینان یک بیمار باردار به نام کری را برای سی تی اسکن! راهنمایی کرد. با مشاهده تردید در مورد مادر باردار ، کارمند کلینیک وی را متقاعد کرد که این دقیقاً همان چیزی است که دکتر به آن نیاز دارد. معلوم شد که دو زن به نام کری در اورژانس بودند و بیمار دیگر به توموگرافی احتیاج داشت.

 

 

سوغات جراح داخل بدن بیمار 

 

اشتباه پزشکی

 

پس از یک عمل موفقیت آمیز برای حذف سرطان ، بیمار همچنان از درد شدید شکایت داشت. در ابتدا به او گفتند که پس از جراحی اینگونه است. اما یک ماه بعد ، پزشکان منشأ درد را کشف کردند: یک وسیله 13 سانتی متری در بدن بیمار فراموش شده بود. چنین اشتباه پزشکی 97000 دلار برای کلینیک هزینه داشت که بیمار با موفقیت از موسسه پزشکی شکایت کرد.

 

 پیوند عضو نامناسب به یک بیمار

اشتباه پزشکی

 

این یک اشتباه پزشکی باعث مرگ یک دختر 17 ساله شد. قلب و ریه هایی که وی پیوند کرده با گروه خونی وی مطابقت نداشت: مرکز پزشکی که این عمل را انجام داده قبل از پیوند اندام ها را از نظر سازگاری بررسی نکرد. بیمار عمل دوم را که برای تصحیح اشتباه وحشتناک طراحی شده تحمل نکرد.

 

دندان های زیادی کشیده شد

اشتباه پزشکی

 

ظاهرا ، دندانپزشک در یکی از کلینیک های ایندیانا تصمیم گرفت و تمام دندان های بیمار را برداشت. بیمار ، با مراجعه به یک متخصص ، انتظار داشت حداکثر سه دندان را  بکشد. تعجب او را تصور کنید که به جای سه دندان ، او تمام سی و دو دندان خود را از دست داده است.

 

بیهوشی کافی  نبود

اشتباه پزشکی

در فیلم ها معمولاً بیمار در حین جراحی روی میز عمل بیدار می کنند. وحشت شروع می شود ، بیهوشی به او اضافه می شود و همه چیز به پایان می رسد. اما واقعیت خیلی بدتر است. بنابراین ، ارین کوک بیمار در حین عمل از خواب بیدار شد. بیهوشی به گونه ای عمل کرد که او همه اتفاقات را احساس می کرد ، اما در عین حال قادر به گفتن در مورد آن نبود: عضلات به قدری بی حس شده بودند که نمی توانست هوشیاری خود را نشان دهد. پزشکان اشتباه پزشکی  را که اتفاق افتاد را با این واقعیت توضیح دادند که دستگاه بیهوشی استنشاقی هوا را از بین می برد و بیمار فقط 5٪ از بیهوشی را که دکتر به او تجویز می کرد دریافت کرد.

 

تزریق اشتباه دارو 

 

اشتباه پزشکی

 

یک بیمار نوزده ماهه از نبراسکا با ناراحتی دستگاه گوارش در بیمارستان بستری شد. داروی تجویز شده باید به داخل لوله تغذیه (لوله ای برای تغذیه مصنوعی) تزریق شود. پرستار با تزریق داروی تجویز شده در کاتتر مرکزی اشتباه مهلکی مرتکب شد که منجر به ورود دارو به مری نمی شود بلکه به قلب بیمار کوچک منتهی می شود.

 

و کسی نیست که یک لیوان آب بدهد

لیوان

 

جوان 22 ساله لندنی قربانی غفلت کادر پزشکی شد. وی به مدت دو روز آب خواست ، اما پزشکان و پرستاران درخواست او را نادیده گرفتند. بیمار در حالی که در تخت بیمارستان بود با پلیس تماس گرفت اما این نیز او را نجات نداد. در روز دوم ، بریتانیایی بدون رفع تشنگی عذاب آور خود ، در اثر کم آبی از دنیا رفت. کارکنان بیمارستان استدلال کردند که بیمار پرخاشگر است و تشنگی وسواس او است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید