زیباترین مکان‌های ورزشی دنیا

مسابقات ورزشی در بعضی لحظات بسیار زیبا می‌شوند و گل جانی ایوانز در دقیقه ۲۸ بازی جلوی چشم صدها هوادار حاضر در ورزشگاه خانگی احتمالا یکی از همین لحظات است. اما زیبایی آسمانی که به رنگ سرخ درآمد و برای لحظاتی چشم‌ها را به خود خیره کرد هم احتمالا چیزی از آن گل کم ندارد.
این اولین باری نیست که خود ورزشگاه از مسابقه‌ای که در آن برگزار می‌شود، جذاب‌تر است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به ۱۰ مورد از خیره‌کننده‌ترین اماکن ورزشی دنیا:

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

- ورزشگاه بانکومر، مونتری، مکزیک


ورزشگاه خانگی باشگاه مونتری مکزیک بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین استادیوم این کشور به حساب می‌آید. ساخت این استادیوم در سال ۲۰۱۵ و درست همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس این باشگاه به پایان رسید. این ورزشگاه چشم‌اندازی زیبا به کوهستان دارد و شاید عجیب نباشد اگر بگوییم از زمان بازنشستگی دیوید ژینولا هیچ چیزی تا این حد جذاب در نزدیکی هیچ ورزشگاهی دیده نشده.
جالب این‌که ورزشگاه بانکومر نه در خود شهر مونتری که در نزدیکی گوادالوپه، شهر کوچک مجاورش ساخته شده‌است. ممکن است صدای طرفداران منچستر دربیاید اما کمی شبیه به ورزشگاه اولدترافورد که در خود منچستر نیست و در شهر ترافورد در حومه منچستر ساخته شده 

۲- ورزشگاه انجمن کریکت هیماچال پراداش (HPCA) ، تارامشالا، هند


تارامشالا، یکی از شهرهای ایالت هیماچال پرادش در شمال غربی هند و محل اقامت دالایی لاما است. این شهر ورزشگاه خانگی تیم انجمن کریکت هیماچال پرادش را در خودش جای داده و میزبان چند مسابقه جهانی کریکت هم بوده ‌است.

 ورزشگاه "اچ‌پی‌سی‌ای" در نقطه‌ای بسیار زیبا واقع شده اما دسترسی به آن همیشه کار آسانی نیست. برف سنگین و بارش باران در طول زمستان گاهی اوقات مسابقاتی که در این ورزشگاه برگزار می‌شود را با مشکل روبرو می‌کند.

۳- باشگاه گلف "بیگ اسکای "، پمبرتون، کانادا


باشگاه گلف "بیگ اسکای" شاید آمریکای شمالی‌ترین عبارتی باشد که تا حالا به گوشتان خورده. چطور ممکن است در این باشگاه قدم بزنی و با دیدن عظمت خیره کننده مادر طبیعت، افکار بلند و جاه‌طلبانه به سراغت نیاید!

۴- ورزشگاه آندورا‌لاولا، آندورا



ورزشگاه آندورا‌لاولا در کوهستان پیرنه در مرز اسپانیا و فرانسه واقع شده. آندورالاولا با تنها ۱۳۰۰ صندلی، ورزشگاه چندان پرسرو‌صدایی به حساب نمی‌آید اما منظره‌ای که آن را احاطه کرده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این چشم‌انداز به قدری خیره‌کننده است که حتی ظاهر لوئی فان خال در حالی که جوراب و دمپایی به پا دارد و طوری در محوطه ورزشگاه چرخ می‌زند که انگار یادش رفته برای چه از خانه بیرون آمده هم نمی‌تواند چیزی از زیبایی‌اش کم کند.

۵- مجموعه ورزشی کوئینزتاون، نیوزیلند


یکی از شناخته‌شده ترین زمین‌های کریکت دنیا در پایه رشته کوه‌های "ریمارکبل" (The Remarkables) واقع شده‌ است. ریمارکبل در انگلیسی به معنی چشمگیر و دیدنی است. این اسم اگرچه آدم را یاد‌ ابرقهرمانان داستان‌های مصور شرکت "دی سی کامیکس" می‌اندازد اما شاید بیش از هر اسم دیگری برازنده این رشته کوه‌ها باشد.

۶- ورزشگاه گوسپین دولاک، کرواسی


کرواسی با طبیعتی که دارد انگار به طور کل برای اینستاگرام ساخته شده. بنابراین عجیب نیست اگر رویایی‌ترین ورزشگاه دنیا هم به این کشور تعلق داشته باشد. ورزشگاه گوسپین دولاک با ظرفیت ۴۰۰۰ تماشاچی اواخر دهه ۷۰ میلادی در دل دره ای واقع در مرز کرواسی و بوسنی ساخته شد. بسیار خطرناک به نظر می‌رسد اما بعید نیست عده‌ای از صخره‌های اطراف این ورزشگاه بالا رفته و مجانی بازی‌ها را تماشا کرده باشند.

۷- ورزشگاه سنچری‌لینک فیلد، سیاتل


ورزشگاهی که تیم فوتبال آمریکایی "سیاتل سی‌هاکس" در آن بازی می‌کند، رو به نمایی از برج‌های بلند شهر است، چیزی شبیه به تصویر تیتراژ ابتدایی سریال کمدی "فریژر" (Frasier) که در دهه ۹۰ بسیار محبوب بود. سنچری‌لینک فیلد، به پر سر و صدا بودن شهرت دارد و دو رکورد جهانی گینس برای پر سر و صداترین تماشاگران در یک ورزشگاه روباز دارد.

۸- استادیوم شناور، سنگاپور

قهرمانان اصلی این ورزشگاه در واقع توپ‌جمع‌کن‌ها هستند. آن‌ها باید آمادگی بدنی بالا و مهارت کافی در خشکی و آب داشته باشند تا با سریع‌تر بازگرداندن توپ‌هایی که از زمین خارج می‌شوند، وقت تلف شده بازی را کاهش دهند.

۹- ورزشگاه هاستینزفولور (Hasteinsvollur)، ایسلند


بگذر از پست اینستاگرام شماره از bandersdvergپایان پست اینستاگرام شماره از bandersdverg
این استادیوم چندمنظوره، در اصل ورزشگاه خانگی تیمی به نام " Íþróttabandalag Vestmannaeyja" است. موقع تلفظ اسم این تیم باید احتیاط کرد چون خطر احتمالی گره خوردن زبان وجود دارد!

۱۰- پیست فرمول یک موناکو، مونته‌کارلو، موناکو


پیست فرمول یک موناکو به همان اندازه که زیبا است خطرناک هم هست. این پیست به عقیده بسیاری تجسم عینی کلاس و شیک بودن است و برخلاف خیلی چیزهای دیگر هر چقدر به آن نگاه کنی برایت تکراری و معمولی نخواهد شد.
نتیجه‌گیری کلی بحث:
۱- ورزش گاهی اوقات می‌تواند بسیار بسیار زیبا باشد.
۲- تماشای مسابقه فوتبال جذاب‌تر می‌شود اگر در پس زمینه ورزشگاه کوه‌های غول‌پیکر قرار داشته باشند.
۳- برای دیدن این اماکن زیبا همین الان باید همه مرخصی سالانه‌ را یک‌جا گرفت!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام