اینجا واقعا ایران است


صحبت از خوزستان و خوزستان گردی که به میان می آید، اولین چیزی که به فکر ما می رسد، سرزمینی با گرمایی طاقت فرسا ، گرد و خاکی بی رحم و از دست رفته ، می باشد و زندگی در آن به نظر  غیر ممکن می باشد. شاید بسیاری از ما اطلاعات درستی از جاذبه های گردشگری خوزستان نداشته باشیم، اما گاهی با کمی جست و جو، هنوز هم می توان در این استان گرمسیر، تصویری از زیبایی و لطافت را پیدا نمود.در این مقاله به معرفی  دهکده تفریحی زراس، از زیباترین جاهای دیدنی خوزستان که با تصور ذهنی ما از خوزستان گرما زده و غبار آلود در تضاد می باشد  و می تواند نمادی برای توسعه توریسم خوزستان باشد ، می پردازیم.

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

زراس، سرزمین عجایب خوزستان

دهکده تفریحی زراس منطقه ای بکر و دست نخورده و کمترآشنا برای گردشگران  در استان خوزستان می باشد. اگر به تصاویر این منطقه نگاه کنیم، بدون تردید تصور خواهید کرد که در حال تماشا کردن تصویری از شمال ایران یا کشورهای اروپایی می باشید، غافل از اینکه این ها جلوه ای بکر از جنوب گرما زده کشورمان، ایران می باشد. شما هنگامی بیشتر متعجب می شوید که تصاویری از کوه های پر از برفرا در این منطقه تماشا کنید.

زراس با مه گرفتگی، نسیم خنک صبح های تابستانی، سرمای زمستان، زیبایی نارنجی رنگ پاییز و رگبارهای بی وقفه بهاری بیگانه نمی باشد. این منطقه از دست بی رحم تغییرات جوی این استان در امان مانده و گویی می خواهد نماینده و نشان دهنده تصویری زیبا از استانی گرد و خاک گرفته باشد. به این منطقه که برویم، همچنان تصویری از رودهای در جریان، درختان سبز و هوایی پاک را می بینیم. واقعا این تکه از بهشت را باید از نزدیک ببینید و طبیعت آن را لمس نمایید.

راهنمای سفر و موقعیت جغرافیایی

این منطقه به مساحت 206 هکتار در 250 کیلومتری شمال شرقی اهواز و 39 کیلومتری سد کارون سه واقع شده است.  بو محدوده طرح دهکده توریستی زراس نیز در این منطقه می باشد. برای دسترسی به این منطقه باید از جاده 55 کیلومتری ایذه - دهدز عبور کنید. این راه، 25 کیلومتر از طول ساحل شرقی دریاچه سد کارون 3 را طی کرده و می توان در طول مسیر از مناظر چشم نوازی استفاده کرد. شاید بتوان گفت که اصلی ترین دلیل بکر بودن و آب و هوای معتدل این منطقه، ارتفاع آن از سطح دریا می باشد. در کمترین نقطه این ارتفاع 840 متر از سطح دریا بوده و تا 1340 متر هم می رسد.

دهکده تفریحی زراس یقینا نماینده ای شایسته برای جاهای دیدنی خوزستان و صنعت  جذب توریسم این استان می باشد. کوه های سر به فلک کشیده منگشت، آبشار شیوند که مشرف به دهکده گردشگری استه و منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده ، همچنین آبادی ها و باغ هایی که می توان انواع میوه جات سردسیری و کوهستانی را در آن مشاهده نمود. رسیدگی مناسب به منطقه و برنامه های مختلف برای گسترش آن، مطمئنا میتواند تجربه ای جدید از خوزستان گردی را برای هر فردی ایجاد نماید. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید