افراد سرشناسی که در سال 2018 از بین ما رفتند

اوبر دو ژیوانشی

موسس شرکت Givenchy نماد شیک پوشی در پاریس در سال 2018 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست.

آنتونی بوردین

بوردین شاید معروفترین سرآشپز و مجری آمریکایی بود. آنتونی بوردین در هنگام تهیه مجموعه «بخش‌های ناشناخته» درباره غذاهای ایرانی در سال ۲۰۱۴ به تهران و اصفهان سفر کرد.

آنتونی بوردین برخورد ایرانی‌ها با خود و گروه فیلمبرداری را دوستانه و گرم توصیف کرد و گفت:
تهران اصلاً آنطور نبوده که انتظار داشته‌است. نه خیلی شرقی و نه خیلی غربی جایی در آن وسط.
در اواسط سال 2018 خبر خودکشی او همه را شوکه کرد. آنتونی بوردینی که همیشه میخندید و شاد بود در یک هتل در فرانسه خود را حلق آویز کرده بود.
در ابتدا شایعات زیادی درباره اعتیاد این مجری به هروئین و کوکائین مطرح شد که بعد از اعلام نتایج سم شناسی رد شد. دلیل خودکشی او تا به امروز حل نشده است. البته شایعاتی درباره عشق او به بازیگر فیلم XXX آسیا آرجنتو مطرح است.

استیون هاوکینگ

هاوکینگ فیزیکدان نظری، نویسنده، کیهان‌شناس و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. او مشهورترین بیمار ALS بود. ALS بیماری خواب اندام ها است و چالش آب یخ برای یاداوری زجری که این بیماران هر ثانیه متحمل می شوند به راه افتاد.
پزشکان اعتقاد داشتند استیون تا 30 سالگی هم عمر نخواهد کرد ولی او تا سن 76 سالگی در برابر بیماری مقاوت کرد و قدم های بزرگی در راه علم برداشت.

جرج اچ. دابلیو بوش

جرج بوش پدر چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا در سن 94 سالگی در گذشت. او بعد از ریگان به ریاست جمهوری رسید. 

استن لی

تهیه کننده، نویسنده، ویراستار و منتشر کننده کتاب های کمیک، مجری تلویزیونی اهل آمریکا بود.

او خالق مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، دردویل، ثور، دکتر استرنج، مردان ایکس و چهار شگفت انگیر است. او همیشه نقش کوتاهی در فیلم هایی که بر کمیک های او ساخته می شد بازی می کرد.

کوفی عنان

عنان هفتمین دبیرکل سازمان ملل متحد در سال های۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ بود. او به عنوان دبیرکل سازمان ملل صندوقی برای تامین هزینه های بیماری ایدز تشکیل داد و اولویت برنامه خود را مبارزه با این ویروس مطرح کرد. در دسامبر همان سال کوفی عنان برنده جایزه صلح نوبل بخاطر فعالیت های صلح آمیز شد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید