پرتال تینک تنک در انرسرچ


(سیارک)انرسرچ یک ائتلاف تجاری تحقیقات صنعتی، متمرکز بر بازیابی اطلاعات در انرژی است. این ائتلاف کمک می کند که اطلاعات مرتبط به چگونگی تاثیر استفاده از فنآوری اطلاعات پیشرفته بر بخش کاربردی انرژی ، به خصوص به منظور آزاد کردن این بخش در اروپا، ایجاد و منتشر میشوند ساختار انرسرچ با سازمان های سنتی، بسیار متفاوت است. پروژه های تحقیقاتی توسط تیم های متغیر و متنوعی که در کشور های مختلفی پراکنده هستند (سوئد، ایالات متحده، هلند، آلمان، فرانسه)، انجام می شود. بسیار از آنهایی که برای کارشان پول می گیرند، کارمند انرسرچ نیستند. بنابراین، انرسرچ به صورت یک سازمان مجازی، سازمان دهی شده است. بینشی که توسط تحقیقات هدایت شده بدست می آید برای صنایع کاربردی و تامین کننده های فنآوری اطلاعاتِ مورد نظر معنا می یابند. اینجا انرسرچ ساختار یک شرکت محدود را دارد که به تعدادی از شرکت های بخش صنعتی که علاقه ویژه ای به انجام این تحقیقات دارند، تعلق دارد. شرکت های ذینفع، شامل شرکتهای کاربردی ای در کشور های مختلف اروپایی، شامل سوئد(سیدکرافت)، پرتقال(ای دی پی)، هلند( ای ان ای کو)، اسپانیا (ایبردرولا)، و آلمان (ایون)، و همچنین برخی تامین کننده های فنآوری اطلاعات بین المللی (ای بی ام، اِی بی بی) هستند. انرسرچ، همچنین به خاطر گسترده جغرافیایی وسیع، ویژگی یک سازمان مجازی را از نقطه نظر توزیع دانش دارد.
انتشار دانش، کارکرد کلیدی انرسرچ است. وب سایت انرسرچ مکانسیم مهمی برای انتشار دانش است. ( در واقع یکی از شرکت های ذینفع در عمل مستقیما برای شروع به آشنایی با این وب سایت وارد انرسرچ شد). با این حال، ساختار اطلاعات وب سایت با آن چیزی که آرزو می شود، بسیار فاصله دارد. مهمترین ساختار آن در مورد اطلاعات «درباره ی ما» است: چه پروژه هایی انجام شده است، چه تحقیقاتی در حال انجام است، مقالات، گزارشات، و ارائه ها. در نتیجه، نیازهای جستجوکنندگان اطلاعات را برآورده نمی کند. آنها در حالت کلی علاقه به دانستن اینکه چه پروژه هایی وجود دارد و چه کسانی آنها را انجام می دهند ندارند، بلکه دنبال پاسخ به پرسشهایی هستند که در این حوزه از صنعت مهم اند، مثلا: آیا مدیریت بار کاری باعث صرفه جویی هزینه ها می شود؟ اگر اینگونه است، این اثر چقدر زیاد است و در مقابل چقدر باید سرمایه گذاری شود؟ آیا ارتباطات بوسیله خط برق با مودم های کابلی یا ای دی اس ال قابل رقابت هستند؟
وب سایت انرسرچ، توسط گروه هدف دیگری مورد استفاده قرار می گیرد: محققان این حوزه، مدیران و اعضای صنایع کاربردی، و مانند این. کاملا محتمل است که بتوان تصویری روشن از نوع موضوعات و پرسش هایی که به این گروه هدف مرتبط می شود را تشکیل داد. در نهایت دانش حوزه ای که انرسرچ در آن کار می کند نسبتا خوب تعریف شده است. به عنوان نتیجه ی این عوامل، می توان هستان شناسی /آنتولوژی برای این حوزه تعریف کرد که به اندازه کافی پایدار و با کیفیت مناسب باشد. در واقع، پروژه «به سوی دانش» توسط هستان شناسی کم حجم «وقت ناهار انرسرچ» با موفقیت آزمایش شده است. که از برنامه نویسان بیش از چند ساعت وقت نگرفته است (در زمان های صرف ناهار).
این هستان شناسی / آنتولوژی کم حجم، تنها شامل سلسله مراتب لغات است ( و بنابر این تنها نیاز به اظهارات شمای RDF دارد). در زیر بخشی از یکی از شاخه های این هستان شناسی / آنتولوژی به صورت غیر رسمی بیان شده است:
...
فنآوری اطلاعات
سخت افزار
نرم افزار
کاربردها
ارتباطات
خط برق
عامل
تجارت الکترونیکی
عاملها
سیستمهای چند عامله
عامل های هوشمند
بازار/حراج
تخصیص منابع
الگوریتم ها ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام