الگوی قیمت جهش گربه ی مرده

(سیارک) عبارت « جهش گربه ی مرده » گرفته شده از این می باشد که «حتی یک گربه ی مرده بعد از افتادن و به زمین خوردن از یک ارتفاع بالا جهش پیدا می کند». این عبارت برای سالیانی دراز در وال استریت مورد استفاده بوده است. قدیمی ترین دوران استفاده از این عبارت به تاریخ 1985 بر می گردد، زمانی که بازار های سهام سنگاپور و مالزیا بعد از رکود اقتصادی آن سال، دوباره بهبود پیدا کردند. گزارش شده که روزنامه نگاران هوریس براگ و ونگ سولنگ از فایننشال تایمز گفته اند بهبود بازار «جهش گربه ی مرده بود».

گونه های مختلف و کاربرد

استفاده استاندارد از این عبارت بدین صورت است: بالا رفتن قیمت سهامی که قبلا متحمل کاهشی بود. در موارد دیگر این عبارت منحصرا برای اشاره به اوراق بهادار یا سهام بکار می رود که در پیش رو شرح داده می شود. اولا، اوراق بهادار، گذشته ی عملکردی ضعیفی دارند. دوما، افول «صحیح» است از این نظر که کسب و کار اساسی ضعیف می باشد (مثل، فروش های رو به کاهش یا وضعیت مالی متشنج). در راستای همین، تردیداتی در این مورد است که اوراق بهادار در شرایط بهتر (اقتصاد یا بازار کلی)، بهبود می یابند. گونه های مختلف تعریف این عبارت شامل موارد زیر می شوند:
یک سهام با افول بالا، جهشی شدید از پایین ترین نرخ ها دارد.
حرکت کم رو به بالای قیمت در یک بازاری که در حال سقوط است، که بعد از این حرکت رو به بالا، بازار به سقوط ادامه می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی.

الگوی قیمت «جهش گربه ی مرده» ممکن است به عنوان قسمتی از روش تحلیل فنی خرید و فروش سهام، در نظر گرفته شود. الگوی قیمت مانند جهش گربه ی مرده تنها با پس نگری (نگاه به گذشته) قابل شناخته شدن می باشد {بحث – شک بر انگیز}. تحلیل فنی، جهش گربه مرده را به عنوان الگوی تداومی که در ابتدا به شکل الگویی وارونه به نظر می آید، توصیف میکند. با حرکتی رو به پایین شروع می شود که در ادامه اش تغییر 180 درجه حرکت قیمت پدید می آید. قیمت نمی تواند به بالا رفتن ادامه دهد و در عوض به سمت پایین سقوط کرده و از نرخ پایین پیشین نیز فراتر می رود. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام