چطور خودمان لاک بزنیم؟

آموزش طراحی ناخن و لاک زدن، چطور خودمان لاک بزنیم، چطور ناخن های زیبایی داشته باشیم، لاک زدن در خانه، مانیکور ناخن...

حتما نیاز نیست یک مانیکوریست متخصص باشید تا بتوانید به خوبی ناخن هایتان را لاک بزنید، پس چه می شود گاهی لاک زدن، آن نتیجه ای که می خواهیم را به ما نمی دهد؟ تمام آنچه نیاز است بدانید این است که چه اشتباهاتی هنگام لاک زدن انجام می دهید که باعث می شود نتیجه نهایی لاک زدن آن چیزی نباشد که انتظار داشتید؟ هشت اشتباه متداول که خیلی از ما مرتکب آن می شویم را با هم بررسی می کنیم و راه حلی برای جلوگیری از آن ارائه می دهیم. شاید با رعایت این موارد این بار از لاک زدن نتیجه دلخواه تری بگیرید.

۱ ) حمام رفتن درست بعد از لاک زدن

هیچوقت بلافاصله، پس از مانیکور کردن و لاک زدن حمام نروید چرا که ممکن است به لاکی که زده اید فرصت کافی جهت خشک شدن نداده باشید. وقتی لاک خشک نشده باشد در برابر آب گرم عکس العمل نشان می دهد و اگر این مساله با بخار همراه باشد بدتر است. این کار باعث ور آمدن لاک روی ناخن می شود. حداقل یک ساعت صبر کنید تا لاک خشک شود سپس به حمام بروید یا کارهایی که در آن دست با آب برخورد می کنند انجام دهید.(سیارک)

۲ ) رفتن به رختخواب درست بعد از لاک زدن

این کاریست که بسیاری از ما انجام می دهیم، شاید در طول روز فرصت لاک زدن نداشتید و در آخرین دقیقه می خواهید پیش از اینکه صبحتان را آغاز کنید دستانتان را زیباتر کنید. هرچند به نظر می رسد لاک بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه خشک شده است اما حقیقت این است که برای ثابت ماندن لاک روی ناخن، یک روز کامل لازم است. یک روش برای جلوگیری از این مساله و کمک به زودتر خشک شدن لاک این است که یک یا دو دقیقه بعد از لاک زدن، به مدت سه دقیقه دستها را در یک لیوان آب ویخ فرو ببرید.(سیارک)

۳ ) استفاده نکردن از تاپ کوت یا برق ناخن

وقتی پس از لاک زدن از تاپ کات یا برق ناخن استفاده می کنید به آن جلا و برق می بخشید، علاوه بر این تاپ کوت ها باعث می شوند لاک زودتر خشک شود و دیرتر آسیب ببیند. بنابراین اگر می خواهید لاک مدت زمان بیشتری بماند مرحله آخر یعنی تاپ کوت را فراموش نکنید.

۴ ) نزدن برق ناخن قبل از لاک زدن

این مرحله را معمولا بسیاری از ما فراموش می کنیم یا نمی دانیم انجام دادن آن چه کمکی می تواند به ثابت ماندن رنگ لاک بکند. وقتی قبل از لاک زدن از برق ناخن یا همان روکش اولیه ناخن استفاده می کنید باعث می شود سطح ناخن برای لاک زدن یکدست و صاف باشد. این کار همچنین از زرد شدن ناخن ها جلوگیری می کند چرا که لاک به صورت مستقیم با سطح ناخن برخوردی نمی کند.

۵ ) لاک زدن خیلی ضخیم

خیلی وقتها برای اینکه لاکی که زده ایم همرنگ آن چیزی شود که در ظرف لاک می بینیم لاک را دوبار یا حتی سه بار روی هم می زنیم تا پررنگ تر دیده شود، اما این کار باعث می شود سطح ضخیمی از لاک روی ناخن بماند و دیرتر خشک شود. اگر می خواهید لاکی که زده اید پررنگ تر شود، بار اول که لاک زدید حداقل دو دقیقه صبر کنید تا لاک خشک شود. سپس لایه دوم را نازک بزنید.

۶ ) لاک زدن روی ناخن های چرب

اگر روی سطح ناخن چرب باشد لاکی که می زنید سریع تر پاک می شود و آسیب می بیند. بنابراین اگر ناخنها را مانیکور کرده اید و می خواهید آن را با کرم چرب کنید بگذارید این کار را بعد از لاک زدن انجام دهید.(سیارک)

۷ ) استفاده از لاک قدیمی

برای شما هم حتما سخت است که با لاک مورد علاقه تان خداحافظی کنید و همیشه سعی می کنید تا لحظه آخر از آن استفاده کنید، اما این را بدانید لاک ها هم تاریخ مصرف دارند و اگر بیش از حد قدیمی شوند دیگر چسبندگی و برق روز اول را نخواهند داشت بنابراین وقتی یک لاک قدیمی روی ناخن می زنید متوجه نامرتب بودن و غلیظ بودن آن خواهید شد. این بار که خواستید قفسه لاک هایتان را مرتب کنید لاک هایی که بیش از ۱۲ ماه در کمد نگه داشته اید را دور بریزید.

۸ ) استفاده از استون برای پاک کردن لاک

لاک پاک کن هایی که بیش از اندازه در آنها استون وجود دارد باعث خشک شدن ناخن و گوشه های آن می شود. استفاده مکرر از استون باعث بوجود آمدن لکه های سفید روی ناخن می شود و حتی ممکن است ناخن در اثر خشک شدن بیش از حد ترک بخورد و بکشند. بهتر است از لاک پاک کن هایی استفاده کنید که ملایم تر هستند و در انها استون وجود ندارد.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید