طرز تهیه پلو سبزیجات هند بدون گوشت

 (سیارک)  : طعم یک غذای اصیل هندی در پلو سبزیجات تاهیری(Tahiri) مشخص می شود . این پلوی خوشمزه کاملا گیاهی و بدون گوشت می باشد .پلو سبزیجات هند ، بدلیل نداشتن گوشت و استفاده ازسبزیجات و ادویه های فراوان ،غذایی فوق العاده خوش عطر و طعم ، رژیمی و سودمند می باشد.

مواد لازم برای تهیه پلو سبزیجات هند بدون گوشت
سیب زمینی خرد شده * گل کلم خرد شده *هویج خرد شده * نخود فرنگی *روغن زیتون یا روغن گیاهی*پیاز خرد شده *گوجه خرد شده *سیر له شده ۵ حبه*زنجبیل تازه و رنده شده *برگ نعنا خرد شده *برگ گشنیز خرد شده *فلفل سبز *پودر فلفل قرمز *زردچوبه*برنج *آب لیمو *نمک *هل سبز *چوب دارچین *میخک *تمام مواد به میزان دلخواه می باشد بسته به ذائقه از هر کدام که دوست دارید بیشتر بریزید. 
طرز تهیه پلو سبزیجات هند بدون گوشت

 گل کلم های خرد شده را شسته و آبکشی نمایید.( می توانید گل کلم های خرد شده را ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا مطمئن شوید که هیچ گونه حشره ای لابلای آن نمانده باشد).
روغن را روی حرارت متوسط در قابلمه می ریزیم  و برگ بو، دانه هل ، میخک و چوب دارچین را داخل روغن ریخته و چند دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آشپزخانه را پر کند.
پیازها را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده  و کاملا سرخ می کنیم. می توانید کمی نمک اضافه نمایید تا پیازها سریعتر طلایی شوند. سپس زنجبیل و سیر له شده را به روغن اضافه می کنیم. چند ثانیه تفت داده  تا عطر زنجبیل و سیر احساس شود.گوجه خرد شده را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه تفت می دهیم. سپس سیب زمینی نگینی خرد شده را اضافه کنید و ۳-۴ دقیقه تفت می دهیم.
سپس هویج ، نخود فرنگی و گل کلم های خرد شده را اضافه و مخلوط سبزیجات را با هم تفت داده و ترکیب می کنیم.برگ نعنا و گشنیز خرد شده ، فلفل سبز، پودر فلفل قرمز، پودر گشنیز و زردچوبه را به سبزیجات اضافه کرده و آب لیمو را روی سبزیجات بریزید.

برنج را داخل قابلمه ای  با سبزیجات مخلوط کرده و به میزان کافی  آب روی برنج می ریزیم و پلو سبزیجات را به میزان دلخواه با نمک مزه دار می نماییم . حرارت را کم می کنیم تا برنج بصورت کته آماده شود بعد از خشک شدن آب در صورت کم بودن روغن کمی روغن روی برنج ریخته و با حرارت ملایم دم می کنیم. بعد از دم کشیدن و خاموش کردن شعله 5 تا 10 دقیقه صبر کرده سپس ظرف را در دیس به آرامی برمی گردانیم .این پلو مانند تمام پلوهای مخلوط با ماست موسیر چکیده و یا با یکی از این سالادها  خیلی مزه می دهد. پلوی سبزیجات هندی آماده است بفرمایید نوش جان.

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

طرز تهیه بادمجان پلو، غذای محلی قزوینی

طرز تهیه پلو یونانی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • فرزانه فرید :

    خیلی عالی خسته نباشید

    1395/12/18 13:37

بیشتر بخوانید