طرز تهیه کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ

 (سیارک): غذاهایی که در تابه‌های پیرکس یا سرامیک عمق دار تهیه می‌شوند را کاسرول می گویند. کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ، که طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان است صبحانه‌ای کامل می باشد . این صبحانه خوشمزه سورپرایزی برای مهمان‌های عید شما است که از شب قبل مواد آن را تهیه نموده و صبح خیلی راحت در فر، می گذارید.

مواد لازم برای تهیه کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ 

کره 2 قاشق‌غذاخوری
سوسیس یا کوکتل گوشت 200 گرم
پیاز خرد شده ½ پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده ½ پیمانه
سیب‌زمینی خردشده یا رنده‌شده 1 و ½ پیمانه
فلفل سبز خردشده 120 گرم
تخم‌مرغ بزرگ 8 عدد
شیر 1/3 پیمانه
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری
اسفناج خرد شده ½ پیمانه
پنیر چدار ½ پیمانه  

طرزتهیه کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ 
ظرف پیرکس یا سرامیکی مستطیلی به ابعاد حدوداً ۲۰ در ۲۵ سانتی‌متری را با کره چرب کنید و کنار بگذارید. 
سوسیس‌ها را به شکل نگینی خرد کرده و روی حرارت ملایم سرخ نمایید.  آنها را در یک کاسه بزرگ خالی کنید. حال کف تابه یک قاشق کره ریخته و پیازها را داخل آن  با حرارت ملایم تفت داده و بعد از دو دقیقه، فلفل دلمه‌ای خرد شده را به پیازها اضافه نمایید و ۲ دقیقه پیاز و فلفل دلمه ای را با هم  تفت بدهید. سپس سیب‌زمینی و فلفل سبز ها را اضافه کرده و حدودا ۳ دقیقه دیگر با حرارت ملایم تفت دهید. اسفناج ها را با مواد تفت خیلی کم می دهیم.
مواد داخل تابه را با سوسیس‌های داخل ظرف مخلوط می کنیم و آنها را در ظرفی که از قبل چرب کرده ایم می ریزیم. حال، ظرف را در یخچال می گذاریم تا مواد کمی خنک شوند. فر را  روی دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و روشن می کنیم.
تا مواد مواد در یخچال کمی خنک  و فر هم گرم شود ، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و شیر و نمک و فلفل را اضافه کرده و کاملا هم می زنیم. حال مایع را روی سوسیس و مواد می ریزیم و روی مواد را با پنیر چدار رنده شده پر می کنیم، روی ظرف را با فویل آلومینیومی پوشانده و آن را در فر می گذاریم.
بعد از ۴۵ دقیقه کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ را از فر خارج می کنیم ، فویل را از روی ظرف برداشته و دوباره به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه آن را در فر می گذاریم. قبل از خارج کردن کاسرول از فر با یک خلال دندان، پخته بودن آن را تست می کنیم.اگر مواد داخل کاسرول به خلال دندان نچسبید ، کاسرول آماده شده. چند دقیقه صبر می کنیم تا کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ  کمی خنک شود، و بعد آن را سرو می کنیم. 

طرز تهیه سمبوسه ( جنوب )

پیتزای مخلوط مخصوص

طرز تهیه غذای فرانسوی چیکن کوردن بلو

طرز تهیه گراتن بادمجان

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو
 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید