سالاد تن ماهی 5 مدل

برخی اوقات به دنبال یک غذا ی سریع و البته خوشمزه هستیم که لبخند رضایت بعد از خوردن آن بر روی لب هایمان بنشیند. سالاد تن ماهی یکی از این غذا ها است. اما هر آشپزی روشی برای درست کردن آن دارد که متفاوت است. دستور پخت های مختلف سالاد تن ماهی از کشور های متفاوت برای تهیه ی این غذا وجود دارد. غذا هم مانند برخی رسوم دیگر دست خوش محل زندگی و فرهنگ یک ملت می شود. بنابراین ممکن است برخی از دستور پخت ها با رسومات و فرهنگ ما هماهنگی نداشته باشد. اما نگران نباشید ما در این جا به شما چندین دستور تهیه ی سالاد تن ماهی را ارئه می کنیم که در عین حال که متنوع هستند از کشور های مختلفی نیز می آیند. امیدوارم که از سالاد با تن ماهی لذت ببرید.

 

سالاد تن ماهی

سالاد با تن ماهی

 

البته به یاد داشته باشید که در تهیه ی هر کدام از این سالاد ها تنها از یک تن ماهی استفاده شده است شما می توانید به تناسب نیاز و تعداد سالادی که می خواهید درست کنید به تعداد تن ماهی های خود بیافزایید.

طرز تهیه سالاد پاستا با مرغ 

سالاد بدون سبزیجات 22 مورد 

سالاد تن ماهی به روش ایتالیایی

سالاد تن ماهی

سالاد با تن ماهی ، سالاد تن ماهی و کاهو

 

با شنیدن نام ایتالیا شما هم به یاد نقاش ها و نقاشی های مختلف می افتید؟ یا غذا های خوشمزه و خوش رنگ ایتالیایی. باید اعتراف کنم که غذا های ایتالیایی به همان رنگ و لعاب نقاشی هایشان است. دستور تهیه سالاد با تن ماهی که در این جا قرار گرفته است جزو دستورات محبوب در میان مردم ایتالیا است. پس اگر می خواهید به روش یک ایتالیایی اصیل سالاد تن ماهی با کاهو  درست کنید این دستور را از دست ندهید.

مواد مورد نیاز:

دو عدد تن ماهی

یک عدد لیمو ترش تازه

روغن زیتون

سس مایونز

سرکه سفید

نمک

فلفل سیاه

نعنا

جعفری

زیتون سیاه

کنسرو ذرت

طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو

در طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو ،  تن ماهی ها را درون یک قابلمه گذاشته، مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید به مدت بیست دقیقه در آب بجوشد. در این فاصله نعنا و جعفری را شسته و ریز خرد کنید. هسته ی زیتون ها را در آورده و آن ها را نیز از وسط نصف کنید. لیمو ترش را نصف کرده و آب نصف آن را بگیرد. کنسرو ذرت را به دو قسمت تقسیم کنید و مقداری را برای تزئین جدا کنید.

 

تن ماهی هایی که به جوش آمده اند را باز کرده، خوب خرد کنید و درون ظرفی بریزید که می خواهید در آن سالاد را درست کنید. آب نصف لیمو را به آن اضافه کنید. سس مایونز، یک قاشق غذا خوری سرکه ی سفید، نمک، فلفل، جعفری و نعنای خرد شده و زیتون سیاه را با یک دیگر خوب مخلوط کنید. سپس به تن ماهی های خرد شده اضافه کنید. می توانید سالاد تن ماهی خود را با تکه های ذرت گوجه فرنگی و کاهو نیز تزئین کنید.

 

سالاد تن ماهی به روش لهستانی

سالاد تن ماهی
سالاد تن ماهی با کاهو

 

یکی دیگر از دستور تهیه های سالاد تن ماهی که بسیار نیز محبوب است از کشور زیبای لهستان می آید. تهیه  ی آن نیز ساده بوده و نیاز به مواد اولیه ی زیادی ندارد. پس آماده باشید تا به روش یک آشپر ماهر لهستانی سالاد با تن ماهی برای خانواده درست کنید.

 

مواد مورد نیاز

یک عدد تن ماهی

3 قاشق غذا خوری سس مایونز

جعفری

پیاز بنفش

هویج

نمک

فلفل

آب لیمو ترش

کاهو

گوجه فرنگی

طرز تهیه سالاد با تن ماهی

تن ماهی را درون آب جوش بگذارید تا به مدت بیست دقیقه بجوشد. جعفری ها را شسته و خرد کنید. یک پیاز بزرگ بنفش را نیز ریز خرد کنید. دو عدد هویج متوسط را شسته و ریز خرد کنید. تن ماهی را بعد از جوشیدن خرد کرده و با جعفری، پیاز، هویج و سس مایونز مخلوط کنید و به آن نمک و فلفل و آب لیمو ترش اضافه کنید.

چند برگ کاهو را شسته و در کنار آن با گوجه فرنگی تزئین کنید. سالاد را روی برگ های کاهو گذاشته و به همراه گوجه فرنگی میل کنید. نوش جان.

 

سالاد تن ماهی به روش یونانی

سالاد تن ماهی

سالاد تن ماهي

هر چند برخی از مواد اولیه ی این سالاد ها شبیه به هم است اما ترکیب برخی از مواد در آن ها مزه ای متفاوت را ایجاد می کند که مخصوص است.

بدون شک سالاد تن ماهی به روش یونانی ها یکی از مزه های خاصی است که می توانید آن را مهمان سفره های خود کنید. آستین ها را بالا بزنید که سالاد یونانی در انتظار شما است.

مواد مورد نیاز:

یک عدد تن ماهی

خیار

آب لیمو ترش

گوجه فرنگی

زیتون سیاه

سس مایونز

پنیر فتا

آویشن

نمک

فلفل سیاه

طرز تهیه:

خیار و گوجه فرنگی ها را شسته و خرد کنید. دو قاشق غذا خوری پنیر فتا را خرد کرده و به آن اضافه کنید. همه این ها را به تن ماهی اضافه کرده و درون یک ظرف بریزید. در آخر آب لیمو ترش، سس مایونز، نمک و فلفل را اضافه کنید و با یک دیگر به خوبی مخلوط کنید تا مزه ها به خرد یک دیگر بروند. وسپس در آخر با آویشن و زیتون سیاه سالاد خود را تزئین کنید. به همین سادگی به همین خوشمزگی، سالاد یونانی.

سالاد سریع و آسان مارچوبه ی برشته

سالاد ماکارونی با مرغ 

 

سالاد تن ماهی به روش مکزیکی

سالاد تن ماهی

سالاد تن ماهی و ذرت

 

غذا های تند و تیز مکزیکی ها در تمام دنیا زبانزد خاص و عام است اما بر خلاف این صحبت ها سالاد تن ماهی که آن ها می خوردند زیاد هم تند و تیز نیست. اما خب نمی توانیم منکر خوشمزگی سالاد تن ماهی و ذرت شویم. خود را برای خوردن یک سالاد با طعمی مکزیکی آماده کنید. ساده و دلپذیر.

 

مواد مورد نیاز

سالاد تن ماهی و ذرت

یک عدد تن ماهی

کاهو

گوجه فرنگی

خیار

کنسرو ذرت

کنسرو لوبیا

پیاز بنفش

فلفل قرمز

فلفل سیاه

آب لیمو ترش

نمک

طرز تهیه سالاد تن ماهی و ذرت

تن ماهی را درون آب جوش گذاشته و اجازه دهید بیست دقیقه بجوشد. در این فاصله، خیار، گوجه فرنگی و پیاز ها را نگینی خرد کنید. دورن یک ظرف بچینید و به آن کنسرو ذرت و کنسرو لوبیا را اضافه کنید. بعد از آن تن ماهی را نیز خرد کرده و به آن اضافه کنید. در آخر نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آب لیمو را اضافه کنید. می توانید با کاهوی خرد شده نیز آن را تزئین کنید.

نکته ی مهم در این سالاد تن ماهی این است که در مصرف فلفل می توانید دست و دل باز باشید و هر چقدر که دوست دارید آن را تند کنید. درست به روش مکزیکی ها. 

 

سالاد فرانسوی با تن ماهی

سالاد تن ماهی

سالاد فرانسوی با تن ماهی

مواد مورد نیاز:

ماهی تن 400 گرم

گوجه فرنگی 6 عدد

سیب زمینی 2 عدد

فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد

تخم مرغ آب پز 2 عدد

لوبیا سبز 100 گرم

روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری قاشق

سرکه سیب 4 قاشق غذاخوری قاشق

زیتون 8 عدد

خردل 1 قاشق غذاخوری

ادویه  بنا به ذائقه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد فرانسوی با تن ماهی

فلفل را پوست بگیرید و خرد کنید. تخم مرغ ها را به 4 قطعه برش دهید .

گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه های بزرگ برش دهید ، سیب زمینی ها را بجوشانید و به صورت ورقه ای برش بزنید.

فیله ماهی تن را به مکعب های بزرگ برش دهید ، ادویه را بپاشید و به مدت 5-7 دقیقه در نصف روغن زیتون سرخ کنید.(اول مثل سالاد های قیلی در آب به مدت 20 دقیقه بچوشانید)

روغن زیتون ، سرکه و خردل باقیمانده را مخلوط کنید.

برگ های کاهو را نصف کرده و در یک کاسه گود قرار دهید. سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، زیتون ، لوبیا ، فلفل و تخم مرغ را اضافه کنید. سالاد را مزه دار کنید و هم بزنید.

سالاد فرانسوی با تن ماهی را روی بشقاب ها قرار داده و با برش های تن ماهی تزئین کنید.

 

در سیارک بخوانیم:

سالاد سریع و آسان آروگولا (شابانک سالاد)

سالاد سریع و آسان 25 مورد

سالاد سریع و آسان بلغور عربی  جعفری با زردآلو  

سالاد سریع و آسان بلغور عربی با زردآلو و مرغ

سالاد سریع و آسان 24 مورد

طرز تهیه ترشی بامیه و سالاد میگو

طرز تهیه سالاد کینوا 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ناشناس :

    چرا تن ماهی در میان سرآشپزها تقاضای زیادی دارد؟ همه چیز در مورد ارزش غذایی محصول است. ترکیب گوشت این ساکن در اعماق دریا حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی مفید است ، که در زیر آنها موارد زیر را برجسته می کنیم: پروتئین ها اسید چرب ویتامین ها عناصر خرد / کلان. هیچ رازی نیست که گوشت تن ماهی حاوی ترکیبات زیادی مفید برای بدن است. به طور جداگانه ، اسیدهای چرب امگا -3 / 6 را یادداشت می کنیم که تأثیر مثبتی بر اندام های سیستم قلبی عروقی دارند. لازم به ذکر است که این عناصر از بسیاری از فرآیندهای پردازش فنی محصولات مصون هستند ، بنابراین حتی پس از خوردن کنسرو ماهی تن می توانند وارد بدن شوند. علاوه بر این ، ماهی تن حاوی مقدار نسبتاً زیادی پروتئین (24 گرم در هر 100 گرم محصول) است که به خوبی جذب بدن می شود و آن را با اسیدهای آمینه اشباع می کند.

    1400/3/27 12:27
    • ناشناس :

      با تمام مزایای آشکار ماهی تن همچنین دارای مضراتی هست: گوشت ماهی بزرگ و سن دار جیوه و هیستامین را به مقدار زیاد تجمع می کند ، بنابراین بهتر است ماهی کوچک بخورید. برای افرادی که از نارسایی کلیوی رنج می برند استفاده نمی شود. برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. برای کودکان زیر 3 سال توصیه نمی شود.

      1400/3/27 15:45
  • ناشناس :

    سالاد تن ماهی محصولی کم کالری است که مقدار انرژی آن از 140 کیلوکالری بیشتر نیست. بنابراین ، می توان با خیال راحت در رژیم روزهای روزه داری و رژیم های غذایی گنجانده شود. ماهی پخته ، مقدار کالری آن 187 کیلوکالری نیز برای یک میز رژیم غذایی مناسب است ، اما توصیه می شود از آن به همراه سبزیجات استفاده کنید.مثل سالاد تن ماهی با کاهو کنسرو ماهی تن ، که کالری آن 240 کیلوکالری است ، برخی از ویژگی های مثبت را از دست می دهد ، اما ترکیب آن همچنان شامل عناصر امگا -3 و امگا -6 است ، که باعث می شود گوشت بسیار سالم و مغذی باشد. ماهی کنسرو و سالاد تن ماهی با کاهو را می توان با خیال راحت در رژیم غذایی ورزشکاران و کسانی که می خواهند لاغر شوند قرار دهد.

    1400/3/27 12:30
  • ناشناس :

    خواص مفید گوشت سالاد تن ماهي ماهی قبل از رسیدن به آشپزخانه چندین مرحله از پردازش را طی می کند و تمام میکروارگانیسم های انگلی را از بین می برد ، بنابراین این محصول برای سلامتی انسان کاملاً بی ضرر است. مصرف منظم ماهی مقاومت به تنش را افزایش می دهد و خطر ابتلا به نئوپلاسم بدخیم را کاهش می دهد. عناصر کمیاب موجود در ماهی تن و در نتیجه سالاد تن ماهی تأثیر مثبتی بر روی سیستم قلبی عروقی دارند و به طور قابل توجهی فعالیت مغز را بهبود می بخشند. ماهی و سالاد با تن ماهی به طور قطع باید در رژیم غذایی افراد مسن قرار گیرد ، زیرا مواد موجود در ترکیب آن از تشکیل پلاک های کلسترول جلوگیری می کند و در نتیجه خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. سالاد با تن ماهی برای بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به فشار خون بالا نشان داده شده است ، زیرا قادر به عادی سازی تمام فرایندهای مشکل در بدن است. مصرف منظم گوشت تن ماهی و سالاد تن ماهی با کاهو منجر به کاهش درصد واکنش های آلرژیک و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. وجود سدیم و پتاسیم در ماهی و سالاد تن ماهی تأثیر مفیدی بر عملکرد کلیه ها دارد که منجر به عادی سازی تعادل آب در بدن می شود. گوشت ماهی ضد افسردگی بسیار خوبی است و تأثیر مفیدی بر سلامت روانی جنس جوان دارد. ماده معدنی بخشی از ماهی است ، کبد را از سموم پاک می کند. محتوای زیاد ید در سالاد تن ماهی می تواند از بروز آسیب های تیروئیدی جلوگیری کرده و همچنین تظاهرات ضعف و خستگی مزمن را کاهش دهد.

    1400/3/27 12:35
  • ناشناس :

    مضرات گوشت ماهی تن و سالاد تن ماهی محتوای سدیم بالا به عنوان مثال ، یک قوطی کنسرو ماهی تن به طور متوسط ​​600 میلی گرم سدیم دارد. مصرف مقدار زیادی از این ماده شیمیایی در بدن می تواند باعث فشار خون بالا و حتی سکته مغزی شود. فلزات سنگین. ماهی تن شکارچی است که ماهی های کوچکتر را می خورد ، غلظت زیادی از جیوه در بسیاری از آنها وجود دارد. همانطور که عمل نشان می دهد ، در گوشت ماهی تن که به اندازه نسبتاً زیادی رسیده است ، مقداری جیوه جمع می شود که می تواند به سلامت انسان آسیب برساند. بنابراین ، متخصصان استفاده از انواع کوچکتر این ماهی را در آشپزخانه توصیه می کنند. مواد شیمیایی مضر. به دلیل آلودگی شدید اقیانوس ها ، بسیاری از مواد سمی (PCB ، دیوکسین و سایر موارد) که برای سلامتی انسان خطرناک هستند به ارگانیسم ماهی وارد می شوند. ماهی تن پرورشی ماهی می تواند به همان اندازه خطرناک باشد ، زیرا همیشه احتمال افزودن آنتی بیوتیک و هورمون به رژیم غذایی آنها وجود دارد. خطر مسمومیت غذایی. حتی کوچکترین نقض فناوری پردازش ماهی می تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند. بنابراین ، بهتر است اولویت را به تن ماهی تازه بدهید. پزشکان خوردن گوشت ماهی تن به تنهایی و در هر غذایی مثل سالاد تن ماهی و سالاد تن ماهی با کاهو را برای دسته های زیر افراد توصیه نمی کنند: مبتلایان به آلرژی؛ زنان حامله؛ بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی ؛ کودکان زیر 3 سال.

    1400/3/27 12:40
  • ناشناس :

    در دهه های اخیر ، این ماهی تجاری به دلیل گوشت شگفت آور خوشمزه ، سالم و کم کالری ، به سرعت در بازار مواد غذایی تن ماهی و در انواع سالاد تن ماهی محبوبیت پیدا کرده است. نام این ماهی از یونان باستان thynō آمده است. ماهی تن بدنی متراکم و مانند اژدر دارد که تا دم باریک شده است. باله پشتی مانند داس به نظر می رسد ، این شکل برای شنای سریع و طولانی ایده آل است. بعضی از نمایندگان ماهی تن (و ده ها نفر از آنها وجود دارند) می توانند تا 75 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند. اندازه و وزن ماهی تن نیز می تواند بسیار متفاوت باشد: طول بعضی از ماهی ها به 3.5 متر می رسد و وزن آنها تا 500 کیلوگرم می رسد. ماهی تن -شکارچی هستند ، رژیم غذایی آنها حاوی ساردین کوچک ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی ، و همچنین سخت پوستان و نرم تنان است. آنها از سه سالگی شروع به تولید مثل می کنند. آنها در ژوئن-ژوئیه ، در آبهای گرم مناطق نیمه گرمسیری تخمریزی می کنند. باروری - از 2.9 تا 6.3 میلیون تخم . در میان معروف ترین انواع ماهی تن معمول یا ماهی قرمز است. آتلانتیک یا باله سیاه (معروف به -تن ماهی سیاه)؛ تن قرمز (بزرگترین گونه) ، ماهی زرد یا دم زرد (باله های عقب به رنگ زرد روشن هستند) ؛ ماهی آلباكور ، یا ماهی سفید (گوشت ماهی سفید لطیف ترین و با ارزش ترین است). شیلات ماهی تن در مقیاس صنعتی از اواسط قرن بیستم شروع به توسعه فعال کرد. بیشترین تعداد شناورهای متخصص در ماهیگیری متعلق به چین ، ژاپن ، تایوان ، اندونزی و اسپانیا است. علاوه بر این ، بسیاری از ماهی تن با کیفیت بالا اکنون در مزارع خلیج مدیترانه و دریای ژاپن پرورش داده می شوند.

    1400/3/27 13:09
  • ناشناس :

    ماهی تن در چین و ژاپن ماهی "شان و مقام مخصوص" محسوب می شود ، تصادفی نیست که حتی پیشخوان های جداگانه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در فرانسه به دلیل ارزش غذایی بسیار گرانبها ی تن ماهی به این محصول "گوساله دریایی" گفته می شود. ماهی تن به هر شکل خوشمزه است: سرد و گرم ، سرخ شده ، پخته ، آب پز ، خورشتی ، خشک ، دودی ، کنسرو شده (در روغن ، در آب آن ، در زیر سس های مختلف). گوشت ماهی تن به سالادها (از جمله نیکویای کلاسیک فرانسوی با ماهی تن و سالاد فرانسوی با تن ماهی ) و سس ها ، ساندویچ ها و پیتزا اضافه می شود ، گوشت چرخ کرده برای رول و سوشی از آن درست می شود . ماهی تن به خوبی با سبزیجات سازگار است: خیار ، گوجه فرنگی ، کرفس ، کاهو ، کلم چینی ، فلفل دلمه ای.

    1400/3/27 14:45
  • ناشناس :

    ماهی تن از نظر کیفیت مواد غذایی و خواص مفید یک محصول عالی است. گوشت این ماهی سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه امگا -3 و امگا -6 است که تأثیر مفیدی بر قلب و رگ های خونی دارند ، مغز را فعال می کنند ، ساختار مو و وضعیت پوست را بهبود می بخشند. این محصول برای سیستم های عصبی و گوارشی مفید است ، قند خون را تنظیم می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی است ، باعث تقویت استخوان ها و بهبود ایمنی بدن می شود. گوشت ماهی حاوی ویتامین ها ، اسیدهای آمینه و عناصر کمیاب (کلسیم ، آهن ، فسفر ، ید و غیره) است. کارشناسان توصیه می کنند که گوشت ماهی تن در بیشتر اوقات برای کسانی که رژیم غذایی دارند را بصورت مصرف در سالاد تن ماهی شامل شود . ماهی تن 80٪ نیاز روزانه بدن ما به ویتامین B12 و همچنین حدود 30٪ نیاز ویتامین B6 را تأمین می کند. این ماهی به راحتی توسط بدنسازان در رژیم غذایی آنها گنجانده می شود ، زیرا پروتئین موجود در آن به "ساخت" توده عضلانی کمک می کند.

    1400/3/27 14:47
  • ناشناس :

    موارد منع مصرف سالاد تن ماهی آلرژی غذایی. مصرف این محصولات در سالاد تن ماهي در برای زنان باردار (به ویژه در طول دوره سم زدایی) و همچنین برای بیماران مبتلا به اختلال عملکرد کلیه توصیه نمی شود. کودکان می توانند از سه سالگی گوشت تن ماهی را در فهرست انتخاب کنند. لازم به یادآوری است که گوشت ماهی تن بزرگ می تواند سرشار از جیوه باشد.

    1400/3/27 14:49
  • ناشناس :

    حقایق جالب در ماهی تن ● ماهیگیران ژاپنی بیش از 5000 سال پیش ماهی تن قرمز را صید کردند. ● در بسفر ، 30 کلمه مختلف برای نامگذاری این ماهی استفاده شد. ● ماهی تن روی سکه های سلتیک و یونان به تصویر کشیده شد. ● بزرگترین ماهی تن در جهان با وزن 335 کیلوگرم هنگام چرخش در سال 2012 در سواحل نیوزیلند صید شد. ● در حین حرکت سریع ، به دلیل بار زیاد عضلات در بدن ماهی ، مقدار زیادی میوگلوبین تولید می شود و گوشت آن قرمز می شود ، به همین دلیل گاهی ماهی تن را "گل رز دریاها" می نامند.

    1400/3/27 14:50
  • ناشناس :

    ترکیب و خواص مفید در سالاد تن ماهی بخاطر گوشت ماهی تن ماهی تن در بازارهای جهانی بسیار ارزشمند است و به درستی پس از میگو در رتبه دوم قرار دارد. گوشت ماهی تن حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است - تقریبا 23 درصد - از کل ماهی ها ، این بالاترین میزان پروتئین است. محتوای چربی گوشت تن ماهی می تواند متنوع باشد - از کسرهای کوچک یک درصد تا نوزده درصد متفاوت است. این ماده حاوی عناصر خرد و کلان مفید برای سلامت انسان است - منیزیم ، سدیم ، کلسیم ، کروم ، پتاسیم ، گوگرد ، کلر ، فسفر ، آهن ، ید ، منگنز ، فلوئور ، روی ، مس ، مولیبدن ، نیکل و کبالت. ماهی تن سرشار از ویتامین های گروه B است و همچنین حاوی ویتامین های A ، E و PP است. علاوه بر این ، حاوی تمام آمینو اسیدهای لازم برای بدن انسان است. ماهی تن قرمز ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای جلوگیری از خطر بیماری های قلبی عروقی ضروری است. علاوه بر این ، کمپلکس امگا 3 که شامل اسیدهای چرب لینولئیک ، ایکساپنتینو و دوکوزاکسینوئیک است ، بر عملکرد مغز و چشم تأثیر مفیدی دارد ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد ، اثر ضد التهابی خوبی دارد و به طور قابل توجهی کاهش می یابد درد در آرتروز برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها ، کافی است ماهانه حداقل پنج و نیم گرم چربی امگا 3 مصرف کنید ، یعنی یک قوطی گوشت کنسرو آلبابور (ماهی تن زرد) در هفته. این ماده به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالای خود مشهور است و برای سیستم های گوارشی و عصبی ، غشاهای مخاطی و پوست بسیار مفید است. محتوای کالری در 100 گرم ماهی تازه 96 کالری وجود دارد.

    1400/3/27 14:55
  • ناشناس :

    اسرار و روش های پخت و پز تن ماهی , سالاد تن ماهی ماهی تن از زمان های بسیار قدیم تا امروز به عنوان غذا استفاده می شده است. تن ماه در آشپزی های اروپایی و آسیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تن ماه به صورت، سالاد تن ماهی میان وعده لذیذی تهیه می شود که از گوشت خرد شده تهیه شده و با روغن زیتون و آب لیمو پاشیده می شود. استیک های تن ماهی بسیار محبوب هستند ، آنها در یک تابه سرخ می شوند و کباب می شوند. راز اصلی سرخ کردن زیاد خشک نشود ، بنابراین سرخ کردن از هر طرف بیش از 2-3 دقیقه طول نمی کشد ، تا زمانی که پوسته طلایی تشکیل شود. قسمت داخلی قطعه باید صورتی ملایم باشد. ضخامت ایده آل چنین استیک 3 سانتی متر است ، به شما اجازه می دهد تا خوب سرخ کنید و در عین حال ماهی را خشک نکنید. غالباً ، قبل از سرخ كردن ، تكه ها در سفیده و ادویه جات ترشی جات یا پودر نان آغشته می شوند ، این باعث آبدارتر شدن ماهی می شود. از ماهی آب پز برای تهیه ساندویچ ، سالاد تن ماهی با کاهو و تنقلات مختلف استفاده می شود.زمان پخت 10-12 دقیقه است و پس از آن می توان از ماهی به عنوان بخشی از غذاهای دیگر استفاده کرد.

    1400/3/27 15:34
  • ناشناس :

    روش پخت دیگر ماهی تن استفاده از ترشی است. با ترشی ماهی آبدار و خوش طعم می شود. برای ماریناد ، آب مرکبات ، عسل و سس سویا ، روغن زیتون و کنجد استفاده می شود ، ادویه جات را می توانید به انتخاب خود استفاده کنید. به نظر می رسد ماهی تن بسیار خوشمزه ای که در فر پخته شده به عنوان یک غذای فرعی ، تقریباً با همه چیز مناسب است - با سالاد با تن ماهی ، برنج و ماکارونی ، قارچ ، سیب زمینی و سبزیجات. همچنین می توانید هر نوع سس - پنیر ، سیر ، خامه ای ، گوجه فرنگی و حتی میوه را انتخاب کنید. کنسرو ماهی تن ، چه کارخانه ای و چه خانگی ، در دنیا بسیار محبوب است.

    1400/3/27 15:38
  • ناشناس :

    مزایای ماهی تن و استفاده از ماهی تن در سالاد تن ماهی با مطالعات مکرر اثبات شده است: سالاد تن ماهی با کاهو یک محصول رژیمی است و برای قرار دادن در منو برای کاهش وزن توصیه می شود. تأثیر مفیدی بر سیستم های عصبی ، قلبی عروقی ، استخوان و تولید مثل دارد. تأثیر مثبتی بر مغز دارد. از پیری جلوگیری می کند ظاهر و وضعیت مو و پوست را بهبود می بخشد. برای پیشگیری از سرطان خدمت می کند. فشار خون بالا را تثبیت می کند. تقویت سیستم ایمنی بدن متابولیسم را نرمال می کند. کاملاً کلسترول را تجزیه می کند.

    1400/3/27 15:42
  • ناشناس :

    فیله ماهی یخ زده روند تهیه ماهی تازه منجمد و تازه عملاً یکسان است. اگر غذای دریایی به صورت منجمد خریداری شده باشد ، فقط باید آن را برای چند ساعت در دمای اتاق نگه دارید. شما نباید از مایکروویو استفاده کنید.

    1400/3/27 15:49

بیشتر بخوانید