ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

412655572.jpg

 

آیا می توان یک کف لاته خوب را در خانه درست کرد ، یک طعم دهنده را از مواد طبیعی تهیه کرد و غذا را بدون پخش شدن  روغن سرخ کرد؟ بله ، بله و دوباره بله! sayarak.com لیستی از هک زندگی آشپزی تهیه کرده است که روند پخت و پز را ساده می کند ، به جایگزینی مواد یا ابزار از دست رفته کمک می کند و طعم غذاهای شما را بهبود می بخشد.

 

1. هک زندگی در آشپزخانه

ترفند آشپزی

سلفون کمک می کند تا ماندگاری  تخته برش افزایش یابد / عکس


1) اگر صفحه برش هنگام برش روی صفحه میز لغزید ، زیر آن پارچه یا پارچه مرطوب قرار دهید. گزینه دیگر این است که یک بسته پلاستیکی بگیرید و آن را در چند لایه دور دست بپیچید. شما باید چهار حلقه از این دست درست کنید و آنها را زیر هر گوشه تخته قرار دهید. این مانع از سر خوردن تخته در سطح میز می شود.

2) با ضربه های بیفتک کوب گوشت ذرات غذا به اطراف پرت سده و یا داخل  تخته برش رفته و مسدود می شود ، که همیشه قابل شستشو نیست. برای افزایش ماندگاری ابزار ، آنها را قبل از استفاده با فویل یا سلفون بپیچید. پس از استفاده ، کافی است فویل یا سلفون را برداشته و بیفتک کوب را بشویید.

 

ترفند آشپزی

یک بطری نوشیدنی خالی جای یک وردنه را می گیرد / عکس


3) برای طولانی شدن عمر چاقو ، نباید روی بشقاب ، تخته برش ، یا سطح شیشه برش دهید. این مواد بر وضعیت لبه برش تأثیر منفی دارند ، بنابراین مجبور خواهید بود که چاقوها را مدام تعویض کنید.

4) باقی مانده سس مایونز ، سس یا سس گوجه فرنگی از بسته نرم خارج نمی شود؟ سس را روی تخته قرار دهید ، دسته چاقو را روی آن فشار دهید و  از سمت خود به سمت دهانه روی بسته بکشید.

5) اگر وردنه ندارید ، یک بطری خالی نوشیدنی به راحتی می تواند جای آن را بگیرد.

 

فرنچ پرس
 با فرنچ پرس کف متراکم بسیار خوبی برای لاته ، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های قهوه تهیه می کنند / عکس


6) برای نوشیدن لاته کف دار و کاپوچینو ، به جای دستگاه قهوه از فرنچ پرس استفاده کنید. کافی است شیر ​​را در مایکروویو گرم کنید و با دستگاه  کرده آن را بزنید. نتیجه یک کف متراکم است که حتی می توانید روی آن را تزیین کنید.

 

7) بهتر است گوشت را نه در یک کاسه ، بلکه در کیسه ها ماریناد کنید.کیسه ها  محصول را به طور مساوی با ماریناد می پوشاند و به خوبی مزه دار می کند. در حالت ایده آل ، از کیسه ها زیپ دار استفاده کنید و هوای داخل کیسه  را خارج کنید.

8) آیا تخم مرغ شکسته اید و یک تکه پوسته داخل غذا افتاده است؟ ساده ترین راه برای بیرون آوردن ذرات ریز با نیمه بزرگ ، پوسته تخم مرغ است. تکه شکسته پوسته را با آن جمع کنید.


2. هک زندگی برای سرخ کردن

ترفند آشپزی

در هنگام سرخ کردن ، قند از محصولات آزاد می شود که کاراملی می شود و پوسته اشتهایی ایجاد می کند / عکس


1) روغن را فقط در ماهیتابه خشک ریخته و بعد از اینکه خوب گرم شد. بنابراین محصول گیاهی در همه جهات "پاشیده " نخواهد کرد. همچنین چیدمان صحیح غذا مهم است. این کار را به آرامی انجام دهید ، پس مایع پاشیده نمی شود. اگر روغن زیتون در ماهیتابه سوخت ، با کمی روغن آفتابگردان رقیق کنید.

2) برای تهیه ظرفی با پوسته طلایی ، غذا را در ماهیتابه قرار داده و بگذارید کمی بماند. غذا را لمس نکنید و برنگردانید. اجازه دهید شکر در غذا کاراملی شود تا طعم خوشمزه ای به آن دهد.


3. ترفند آشپزی پختن گوشت

ترفند آشپزی

بهتر است تکه های کوچک گوشت را در چند نوبت سرخ کنید ، در غیر این صورت ، به جای سرخ شدن، گوشت ، آب می اندازد / عکس


1) برای پختن گوشت نرم دو روش وجود دارد: سرخ شدن در سریعترین زمان ممکن و یا برای مدت زمان طولانی آن را بپزید.

2) خرید مرغ کامل و ریز کردن آن بسیار مقرون به صرفه تر از خرید قطعات مرغ است. سینه را می توان در همان روز جوشانده یا پخت ، اسکلت را می توان در سوپ جوشانده و دفعه بعد بال و ران ها را که منجمد کرده ایم بپزیم.

3) آیا مقدار زیادی تکه کوچک ر را سرخ می کنید و رنگ طلایی خوشمزه وبریان می خواهید؟ ظرف را در چند بار آماده کنید. اگر تکه های سرد گوشت را داخل ماهیتابه داغ بریزید ، ظرف به سرعت خنک می شود و در زمان سرخ شدن گوشت ، آب می اندازد - تمام آب گوشت از محصول خارج می شود .

 

4. ترفند آشپزی با ادویه و سس

412652114.jpg

افزودن قالب های یخ زده با گیاهان و روغن زیتون به سالاد و غذاهای دیگر راحت است / عکس


1) لکه های تیره کف ظرف پس از سرخ شدن ، قندی است که از غذا بیرون آمده است. اگر کمی مایع درون ماهیتابه بریزید و در کف آن را با کفگیر چوبی خراش دهید ، شکر محلول یک سس عالی برای ظرف شما درست می کند.

 

2) ادویه ها اگر در ترکیب با مقدار کمی روغن نباتی (به عنوان مثال روغن زیتون) اضافه شوند ، طعم و رایحه خود را بسیار بهتر نشان می دهند.

 

zelen_maslo_kolbaska.jpg

می توانید از سوسیس و کالباس با کره و سبزیجات معطر ساندویچ درست کنید / عکس


4) چند شاخه آویشن ، چند فلفل چیلی یا سایر گیاهان مورد علاقه خود را داخل یک بطری تمیز بریزید و با روغن زیتون و ادویه ها طعم یا مزه اضافه کنید.

5) تهیه کننده طعم طبیعی در خانه آسان است. این مایع برای اضافه کردن به گوشت قبل از پخت مناسب است ، یا می توانید آن را روی برنج بریزید. مقدار لازم آب گرم را  در قسمتهای مساوی نمک و شکر هم بزنید. مایعات باید به گونه ای باشد که نتوان آن را نمکی یا شیرین تشخیص داد.

6) اگر دوست دارید سالاد را با روغن زیتون و سبزیجات معطر درست کنید ، یا در غذاهای دیگر استفاده کنید. سبزیجات معطر را در قالب های یخ قرار دهید ، روی آنها را با روغن بپوشانید و آنها را فریزکنید. به وعده های غذایی آماده اضافه کنید.

 

panirovka.jpg

به  آرد سوخاری  جو دوسر پرک شده اضافه کنید / عکس


7) به روشی مشابه می توانید کره تهیه کنید. کره را با سبزیجات معطر و سیر  مخلوط کرده و در بسته های پلاستیکی به شکل سوسیس بپیچید. کره را در فریزر قرار داده و در صورت لزوم قطعات آن را برش دهید.

8) تندی فلفل قابل تنظیم است. برای انجام این کار ، شما باید دانه ها و رگهای داخل فلفل  را برداشته یا برعکس بگذارید وقت نصف کردن تندی آزاد شود. آنها حاوی کپسایسین هستند که مسئول تندی است.

9) مقداری بلغور جو دوسر خرد شده به آرد سوخاری اضافه کنید.

هک های زندگی آشپزی فرآیند پخت و پز را ساده می کنند ، همچنین به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کنند. آیا می خواهید حتی اسرار بیشتری را بدانید؟ در ادامه نکات آشپزی را بخوانید که اگر ترفند آشپزی  را بدانید به راحتی قابل حل هستند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند.........سبزیجات یکی از سالم ترین غذاها هستند زیرا سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. با این حال، یک تفاوت ظریف وجود دارد: اگر آنها تحت عملیات حرارتی طولانی مدت قرار گیرند، محتوای مواد مفید به طور قابل توجهی کاهش می یابد. یکی دیگر از معایب پخت طولانی وجود دارد - سبزیجات رنگ خود را از دست می دهند و باعث بی اشتهایی می شوند. برای جلوگیری از این نتیجه، سبزیجات را بخارپز کنید. این کار نه تنها رنگ و طعم سبزیجات را حفظ می کند، بلکه غذا را سالم تر می کند.

    1401/1/11 15:29
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند.........افسوس، اگر از مخمر بی کیفیت استفاده کنید، هرگز شیرینی های پف دار و معطر دریافت نمی کنید. یا پیچیدگی های کار با آنها را نمی دانید. ما در مورد یک تفاوت ظریف صحبت می کنیم که افراد کمی هنگام کار با محصولات نانوایی به آن توجه می کنند. فعالیت مخمر را می توان با نمک معمولی افزایش یا کاهش داد. اگر می خواهید خمیر در کمترین زمان ممکن ور بیاید، نیازی به اضافه کردن نمک به خمیر ندارید. اما در این مورد، برای این واقعیت آماده باشید که نان در طول فرآیند پخت حجم خود را از دست می دهد و بدون پوسته طلایی اشتها آور باقی می ماند - نمک مخمر را می کشد و در نتیجه سرعت تخمیر آنها را کنترل می کند.

    1401/1/11 15:30
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........گاهی اوقات به نظر می رسد که ساده ترین راه پخت، آب پز کردن تخم مرغ است. و در واقع، چه چیزی می تواند ساده تر باشد: تخم مرغ ها را در آب جوش بریزید، زمان را یادداشت کنید، آن را بیرون بیاورید، تمیز کنید و از آن برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید. با این حال، در اینجا نیز نکات ظریفی وجود دارد (البته اگر بخواهید دستور پخت سنتی را بهبود ببخشید). معلوم می شود که آبی که قصد دارید تخم مرغ ها را در آن بجوشانید باید نمک زده شود. در این صورت، سفیده تخم‌مرغ سریع‌تر می بندد و اگر پوسته آن در حین پخت بترکد، نشت نمی‌کند.

    1401/1/11 15:32
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........سیب زمینی پوست گرفته را قبل از پختن خیس کنید تا نشاسته از بین برود. بسیاری از زنان خانه دار نمی دانند که چرا سیب زمینی ها را قبل از پختن در آب خیس نمی کنند - آنها غده ها را تمیز می کنند و بلافاصله آنها را به اجاق یا تابه می فرستند. با این حال، چنین اقداماتی یک اشتباه است. خیساندن به حذف نشاسته اضافی کمک می کند، که اغلب از پختن یکنواخت سیب زمینی جلوگیری می کند، پوسته چسبناکی در خارج ایجاد می کند و طعم ناخوشایندی به آنها می دهد.روش خیساندن به خودی خود بسیار ساده است: سیب زمینی ها را در یک قابلمه بریزید، آن را با آب پر کنید و چند ساعت بگذارید. به محض اینکه آب کدر شد و نشاسته به ته نشست، آن را با آب تمیز جایگزین کنید تا رسوبی روی محصول باقی نماند.

    1401/1/11 15:35
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند........برنج را در آب معمولی نجوشانید! پختن برنج در چای سبز مفیدتر خواهد بود این مورد را نمی توان اشتباه نامید، به سادگی راهی برای طبخ برنج خوشمزه و سالم تر وجود دارد. برنج ها فقط باید نه با آب، بلکه با چای سبز دم شده پر شوند. این یک دستور غذای ژاپنی است که اروپایی ها ابتدا آن را پذیرفتند و سپس با عادات آشپزی خود سازگار کردند. برای تهیه غذا به دو قاشق چایخوری یا دو کیسه چای سبز، 100 گرم برنج سفید، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری سرکه برنج و نمک نیاز دارید. چای را دم کنید و در قابلمه ای با برنج ترکیب کنید و روی اجاق بگذارید. بلغورها را بجوشانید، نمک بزنید، شعله را کم کنید، درب آن را ببندید و بپزید تا کاملا پخته شود تا برنج کاملاً آب آن را بگیرد. این فرآیند معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد. در همین حین، شکر، سرکه و نمک را در یک قابلمه کوچک مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. بعد از اینکه همه چیز آماده شد، سرکه را به برنج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و سرو کنید.

    1401/1/11 15:40
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند...... اشتباه دم کردن قهوه بدون نمک..... نمک تلخی قهوه را خنثی می کند ما قبول داریم که برای افراد عادی که عادت به نوشیدن قهوه با شکر و شیر دارند، نام این روش عجیب به نظر می رسد. با این حال، افزودن نمک به یک نوشیدنی نیروبخش سنت ساکنان بسیاری از ایالت ها است، فقط در کشور ما هنوز آنقدر فراگیر نشده است. اگر این کلیشه ها را که نمک در قهوه زیاده روی می کند کنار بگذارید، می توانید آن را اضافه کنید و متوجه شوید که نوشیدنی بسیار خوشمزه تر شده است. نمک نه تنها اجازه می دهد تا طعم بهتر باز شود، بلکه تلخی اضافی را نیز در صورت وجود از بین می برد.

    1401/1/11 15:42
  • Loren 739 :

    برای اولین بار التون براون مجری آمریکایی برنامه آشپزی Good Eats در این باره صحبت کرد. او در یکی از قسمت های این برنامه گفت نمک خنثی کننده تلخی بسیار بهتر از شکر است. برای اینکه نمک آن طور که باید عمل کند، باید به ازای هر فنجان آب نصف قاشق چایخوری نمک و دو قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده اضافه کنید.

    1401/1/11 15:43
  • Loren 739 :

    حبه های سیر را یکی یکی پوست کندن........ برای تمیز کردن سریعتر حبه های سیر با چاقو روی آنها فشار دهید موافقم، گاهی اوقات ما زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می کنیم. این به این دلیل است که ما از هک های اولیه زندگی استفاده نمی کنیم و وقت خود را صرف کارهای کوچک می کنیم که حداکثر باید پنج دقیقه طول بکشد. یکی از این کارها پوست کندن سیر است. حتی اگر برای یک ظرف به یک سر کامل نیاز داشته باشیم، باز هم هر حبه را جداگانه تمیز می کنیم. اما می توانید سر را از وسط نصف کنید، ناحیه ریشه را بردارید، آن را با برش روی میز بگذارید و با صفحه چاقو از بالا بکوبید - حبه ها خود به خود بیرون می افتند.

    1401/1/11 15:44
  • Loren 739 :

    اشتباه در پختن چغندر...... چغندر در مایکروویو سریعتر پخته می شود تهیه چغندر برای سالاد یا هر غذای دیگری برای بسیاری از زنان خانه دار دردسرساز است، زیرا می توان آن را برای چندین ساعت پخت و همچنان خام باقی بماند. برای تسریع روند، پیشنهاد می کنیم سبزیجات را نجوشانید، بلکه آن را در مایکروویو بپزید. چغندرها را با چاقو از چند جا سوراخ کنید، در کاغذ روغنی بپیچید (در مایکروویو از فویل استفاده نکنید) و به مدت 15 دقیقه با قدرت 800 وات بپزید. گزینه دیگر پخت در فویل در فر با درجه حرارت است. اما در این صورت به شرط کوچک بودن چغندرها حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارید.

    1401/1/11 15:47
  • Loren 739 :

    اشتباه آشپزی که خانم های خانه دار مرتکب می شوند....... اشتباه اضافه کردن کره ذوب شده به پخت......... کره نباید ذوب شود، بلکه باید در دمای اتاق بماند بسیاری از خانم های خانه دار یا این نکته را که کره باید در دمای اتاق باشد نادیده می گیرند یا فراموش می کنند که آن را به موقع از یخچال خارج کنند. به هر حال، گرم کردن محصول در مایکروویو و سپس اضافه کردن آن به خمیر ایده بدی است. کیک تمام شده می تواند سفت و خشک شود و کوکی ها می توانند در طول پخت روی ورقه پخت پخش شوند و بی شکل شوند. بنابراین، حتی اگر زمان زیادی ندارید، کره را به مکعب های کوچک برش دهید و بگذارید حداقل 10 دقیقه در دمای اتاق بماند.

    1401/1/11 15:48
  • Loren 739 :

    اگر به آب نمک اضافه کنید، زودتر می جوشد یکی از رایج ترین افسانه ها در بین زنان خانه دار به سختی می‌توان تصور غلط آشپزی رایج‌تری نسبت به افسانه نمک پیدا کرد که باعث می‌شود آب سریع‌تر بجوشد. در واقع، اگر کمی در آب داغ بیندازید، برای چند ثانیه حباب می‌زند و به نظر می‌رسد که شروع به غر زدن می‌کند. اما در واقع نمک قادر است نقطه جوش را تا حداکثر 102 درجه سانتیگراد بالا ببرد، به این معنی که به جای سرعت بخشیدن به فرآیند، سرعت جوش را کاهش می دهد.

    1401/1/11 15:55

بیشتر بخوانید