خانه با لوله بتنی که می تواند درفضای باریک بین ساختمان ها نصب شود

در

Opod Tube House

 

انواع جدید راه حل های مسکن از لحاظ اشکال و طراحی قابل توجه است. در اینجا مثالی بارز است - خانه ای که داخل یک  لوله ساخته شده است. همه چیزهایی که شما برای یک اقامت راحت نیاز دارید را در خود دارد ، در حالی که هزینه های ساخت و نگهداری حداقل خواهد بود. و نکته اصلی این است که چنین خانه اصلی را می توان به راحتی جدا از وسایل بداهه تنظیم کرد. sayarak.com شواهد عادی را با عکس ارائه می دهد.


1. چه کسی به فکر ساخت یک خانه کوچک با شکل غیر معمول افتاده است؟

Opod Tube House
یک خانه در لوله بتونی نه تنها جالب است ، بلکه سودآور است.  / عکس


اخیراً ، علاقه به ساختمان های غیرمعمول بیشتر و سریعتر در حال رشد است. در عین حال ، مردم اغلب در مورد خانه هایی فکر می کنند که می توانند به جابجا شوند ، جمع و جور باشند یا از وسایل بداهه ساخته شوند. شاید به همین دلیل است که ایده معمار جیمز لو ، که در خانه ای کوچک اما بسیار موثر در یک لوله بتنی به وجود آمده ، مورد پسند اکثر افرادی است که آن را می بینند. خانه لوله بتنی از این مخترع به نام خانه لوله بتونی Opod Tube House نامگذاری شده است. جیمز لو معتقد است که این ایده نه تنها اصلی بلکه در حال حاضر و به ویژه در آینده بسیار کاربردی به نظر می رسد ، زیرا به شما امکان می دهد هزینه های زندگی و آب و برق را به ویژه برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حداقل برسانید.

 

2. حل مشکل مسکن در جمعیت بیش از حد

Opod Tube House
Opod Tube House در مناطق پرجمعیت خانه های لوله بتونی می توانند شرایط زندگی را بهبود بخشند.  / عکس


شما می توانید خانه را از یک لوله بتنی و در هر مکانی نصب کنید. حتی می توان آنها را در ردیف ها و روی همدیگر چیدمان کرد که کاملاً عجیب و غریب به نظر برسد. در عین حال ، در شهرهای شلوغ ، چنین راه حل غیرمعمولی برای مسئله مسکن می تواند به شرایط بهتر زندگی منجر شود. یک قطعه زمین کوچک چندین مینی آپارتمان نسبتاً راحت ، اما اقتصادی را در خود جای خواهد داد.

 

Opod Tube House

Opod Tube House تعداد زیادی از خانه ها را می توان در فضای کمی قرار داد.  / عکس

 

این ایده به ویژه برای قرار دادن خانه ها به صورت لوله بین ساختمان های بزرگ ، جایی که امکان قرار دادن خانه های کامل وجود ندارد ، بسیار مناسب است و چنین خانه های غیرمعمول کاملاً آزادانه قرار خواهند گرفت. جای تعجب نیست که ایده این خانه ها در هنگ کنگ رواج یافته است.

 

Opod Tube House

Opod Tube House

Opod Tube House خانه کوچک کاملاً در هر منطقه ای ، حتی شهری و  روستایی متناسب خواهد بود.  / عکس


اطلاعات مفید: با این وجود خانه های لوله ای نه تنها در شهرهای بزرگ با کمبود مسکن مفید هستند. آنها در هر مکان بسیار مرتبط هستند ، از آنجا که می توان آنها را به سرعت برای مسکن سازماندهی کرد ، فضای زیادی را اشغال نمی کنند و به یک افزودنی عالی برای یک کلبه تابستانی تبدیل می شوند که در آن نیازی به زندگی دائمی ندارید.

 

3. شرایط "ساخت" خانه های اصلی

Opod Tube House
شما واقعاً نیازی به ساختن چیزی ندارید ، مهمترین چیز این است که آن را به راحتی تهیه می کنید.  / عکس


حتی لوله های آب تبدیل شده با قطر حدود 2.5 متر یا حتی کمتر برای تنظیم مسکن در خانه لوله ای بسیار مناسب هستند. چنین مینی خانه ای می تواند یک یا دو نفر را به راحتی در خود جای دهد. مسلماً فضای زندگی محدود خواهد بود ، اما هر آنچه برای اقامتی راحت نیاز دارید در آنجا قرار داده شده است. این خانه دارای یک حمام با دوش و توالت ، یک اتاق نشیمن با نیمکت یا مبل است که می تواند تا شود و به یک تخت تبدیل شود. یخچال کوچکی نیز که می توانید مواد لازم را برای چندین روز یا حتی یک هفته در آن جای دهید. همچنین فضای آزاد برای ذخیره سازی وسایل شخصی ، کمد لباس و سازماندهی محل کار وجود دارد.

 

4. مزایای اصلی مسکن در لوله

Opod Tube House
Opod Tube House شما می توانید در چنین خانه ای دنج و با راحتی کامل زندگی کنید.  / عکس


یک خانه کوچک ساخته شده از لوله البته دارای وزن قابل توجهی است که معمولاً از 20 تن بیشتر است. با این حال ، با کمک یک جرثقیل ، آنها را می توان به راحتی در هر مکانی که لازم است نصب کرد. با کمک چنین "ساخت و ساز" مسکن ارزان قیمت ، مدرن و خلاقانه می تواند توسط جوانان که فقط به دنبال مسکن دائمی هستند و یا کسانی که نیاز به مسکن موقت در یک مکان مناسب دارند ، به دست آورد.

 

5. خانه را داخل لوله با دست خود بسازید

Opod Tube House
خانه ای ساخته شده از لوله در ترکیب با تزئینات چوبی ، ساخته شده با دست.  / عکس


علی رغم این واقعیت که پروژه ای با خانه ای غیرمعمول در هنگ کنگ ظاهر شد ، این ایده به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و در حال حاضر کسانی هستند که سعی در اجرای آن در شهرهای دیگر و به تنهایی دارند. مقدار کمی مواد برای ساخت و ساز  مورد نیاز است: البته اول از همه ، لوله ای به اندازه و قطر مورد نیاز ، و همچنین چوب ، شیشه یا مواد دیگر که قسمتهای باز لوله را می پوشاند. در داخل ، تزئین دیوار می تواند با پانل ، گچ تزئینی یا کاغذ دیواری و  کف اتاق با مشمع یا سایر کفپوش های کاملاً مناسب انجام شود. 

 

Opod Tube House

Opod Tube House طراحی در یک خانه گرد  غیرمعمول خواهد بود.  / عکس

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

الهام بخش این خانه حبابی شکل ، مریخ نورد ناسا بود

در

Bubble House

خانه هایی وجود دارند که حتی پس از دهه ها توجه همه را به خود جلب می کنند. به عنوان مثال ، عمارت منحصر به فرد معمار مشهور استرالیایی گراهام بورچال ، از هر لحاظ ، به صورت حباب ساخته شده و بیشتر شبیه چشم انسان است. مریخ نورد ناسا ، که در سال 1978 پرتاب شد ، الهام بخش برای طراحی این خانه غیرمعمول بود. علاوه بر این ، مضمون فضایی در فضای داخلی آن به وضوح قابل مشاهده است ، که می توان از طریق آن قضاوت کرد ، زیرا این خانه حبابی شکل خارق العاده برای فروش گذاشته شده است ، اکنون همه می توانند این معجزه طراحی  و  معماری را ببینند و تحسین کنند.

 

Bubble HouseBubble House
"خانه حبابی شکل" افسانه ای که از مریخ نورد ناسا الهام گرفته ، برای فروش است.  |  عکس

 

اقامتگاه آینده نگرانه ، متشکل از 11 گنبد حبابی متقاطع ، در دهه 80 قرن گذشته توسط معمار گراهام بیرچال طراحی شد. او این خانه بی نظیر را برای خودش ساخته است. با توجه به پیچیدگی طراحی و استفاده از مواد نوآورانه برای ایجاد گنبدهای حبابی ، در کل 10 سال طول کشید تا طراحی ، ساخت و تهیه فضای داخلی انجام شود. همانطور که بیش از یک دهه است که "خانه حبابی شکل" نامیده می شود ، یکی از مناطق شهر ایپسویچ استرالیا ، در ایالت کوئینزلند را تزئین می کند.

Bubble HouseBubble House

خانه فضایی "Bubble House" توسط معمار استرالیایی گرام بیرچل (ایپسویچ ، استرالیا) طراحی شده است.  |  عکس


و اگر تمام این مدت فقط محافل معماری و استرالیا از ساختمانی بی نظیر از همه لحاظ مطلع بودند ، پس وقتی مالک تصمیم به فروش آن گرفت ، می توانیم از تمام مزایای یک خانه آینده نگر نیز بازدید کنیم. بیرچل چنان از مریخ نورد ناسا که در سال 1978 پرتاب شد ، الهام گرفت که برای ایجاد خانه حبابی خود از نقشه های اولیه برخی عناصر آن استفاده کرد. این امر به ویژه در طراحی پنجره ها و سایه بان های پنجره از راه دور که بیشتر به عنبیه چشم انسان شباهت دارد ، بسیار مشهود است.

Bubble HouseBubble House

ورودی خانه با توجه به موضوع کلی فضای (Bubble House، Ipswich) طراحی شده است.  |  عکس


همچنین معلوم شد که معجزه معماری گراهام بیرچل در یک منطقه زیبا و نیم هکتاری واقع شده است و از 11 گنبد به قطر 4 تا 8 متر تشکیل شده است که بهم پیوسته هستند و بههمدگر مرتبط می شوند. به همین دلیل ، در داخل سازه ، تشخیص مرزهای مناطق دشوار است و به دلیل ارتفاع سقف ها (در بالاترین نقطه به 5 متر می رسند) ، خانه مانند یک توپ بزرگ با فضای نامحدود به نظر می رسد.

Bubble HouseBubble House

پنجره هایی که به چشم انسان شباهت دارند ، طبق نقشه های مریخ نورد ناسا (Bubble House ، استرالیا) طراحی شده اند.  |  عکس

 

Bubble House

یکی از اتاق خواب ها دارای یک پنجره با کرکره زنبق مانند اتوماتیک است (Bubble House ، استرالیا).  |  عکس

 

در مجموع ، این اقامتگاه دارای 20 اتاق است که در سه سطح فضای زندگی  هزار متر مربعی واقع شده است. علاوه بر دو اتاق نشیمن ، یک اتاق ناهار خوری ، یک آشپزخانه ، چندین مکان نشیمن ، سه اتاق خواب و دو حمام ، Bubble House همچنین دارای دو کتابخانه با سینما ، تراس های اصلی با باغ های عجیب و غریب ، معابر شیشه ای و بالکن های غوطه ور در فضای سبز است. و این بدون احتساب ساختمانهای خانگی دارای پارکینگ برای 4 اتومبیل است. اما چشمهای پنجره گرد که پرده های آنها با استفاده از دیافراگم باز و بسته می شود ، از زیبایی ویژه ای برخوردار هستند.

Bubble HouseBubble House

اقامتگاه خصوصی معمار استرالیایی از 11 گنبد حبابی متقاطع تشکیل شده است ("Bubble House" ، استرالیا).  |  عکس:

Bubble HouseBubble House
فضای داخلی اصلی آشپزخانه در "Bubble House".  |  عکس


واقعیت جالب: برای ایجاد گنبدها ، نه تنها یک ماده ساختمانی خاص ، پیش ساخته ، بلکه یک محاسبه پیچیده از ساختار "حباب" نیز مورد نیاز بود. به گفته نویسنده این پروژه ، یک نیمکره از این دست به شش صفحه محاسبات ریاضی احتیاج داشته است و این بدون در نظر گرفتن این واقعیت است که در آن روزها هیچ تکنیک خاصی برای استفاده از محلول در مش فلزی وجود ندارد ، که اساس خانه است. بنابراین ، صنعتگران مجبور بودند همه کارها را با دست انجام دهند ، در حالی که انواع مختلف ابزار و حتی پله های منحنی را برای صعود به بالای گنبد اختراع می کردند.

 

Bubble HouseBubble House

 یک اتاق ناهار خوری شیک و چندین مکان تفریحی 

Bubble HouseBubble House

دو کتابخانه در این خانه غیرمعمول(Bubble House ، استرالیا).  |  عکس


علی رغم این واقعیت که Bubble House از لحاظ عملکردی یک ساختمان مسکونی معمولی است ، اما با توجه به فرم های بیرونی و چیدمان فضای داخلی ، مطلوب است. اتاق های گرد ، پله های مارپیچی منحنی ، شکل مربوط به مبلمان ، پرده-دیافراگم های غیرمعمول روی پنجره ها - همه اینها عطر و طعم کیهانی به فضای داخلی می بخشد.

Bubble HouseBubble House

یک شومینه اصلی در وسط اتاق نشیمن همه اتاق ها را همزمان در سه سطح گرم می کند (Bubble House ، استرالیا).  |  عکس

Bubble House
دفتر معماری در Bubble House (ایپسویچ ، استرالیا).  |  عکس


یک راه حل جالب برای گرم کردن یکی از "حباب" هایی که اتاق ناهار خوری در آن واقع شده است. یک شومینه گرد چوبی در مرکز اتاق نشیمن پایین قرار دارد که دودکش آن تمام سطوح و اتاق هایی را که در دسترس آن است گرم می کند.

Bubble HouseBubble House

این خانه فضایی دارای یک جکوزی و بار مخصوص به خود است (Bubble House ، استرالیا).

 

بیرچل به سختی تصمیم گرفت خانه غیرمعمول خود را که 27 سال در آن زندگی می کرد ، بفروشد. اگرچه ، همانطور که خود معمار برجسته اعتراف می کند ، او در حال برنامه ریزی برای ساخت و ساز جدید است که باید بیش از همه انتظار باشد ، زیرا محل اقامت جدید حتی سردتر خواهد بود.

Bubble House

 

Bubble House

منطقه تفریحی و باربیکیو در یکی از تراسهای باز "Bubble House" (ایپسویچ ، استرالیا).

 

مردم محلی و همچنین افرادی از ایالات دیگر و خارج از کشور ،  از وانواتو و حتی از فرانسه برای خریدتماس گرفته اند.قیمت فروش توسط فروشنده یا عامل وی به طور رسمی اعلام نشده است ، اما به نظر می رسد که می خواهند مردم  از این موضوع اطلاع نداشته باشند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه مینیاتوری به طول 6 متر با تمام تجهیزات که می توانید راحت زندگی کنید

در

خانه سیار یا کاروان
خانه سیار یا کاروان مینیاتوری به طول فقط 6 متر که در آن می توانید با تمام امکانات زندگی کنید

 

علاقه به کاروان کوچک در اروپا گسترش یافته است ، اگرچه قوانین حمل و نقل تریلر نسبت به قوانین ایالات متحده سختگیرانه تر است. این مسئله خصوصاً برای فرانسوی ها مشکل ساز است ، که تصمیم می گیرند ملک معمول خود را برای آپارتمان های کوچک تغییر دهند. قوانین اقامت و یدک کشی نه تنها اندازه یک خانه سیار یا کاروان را محدود می کند ، بلکه وزن آن را نیز محدود می کند ، این وظیفه را برای طراحان خانه سیار یا کاروان و کسانی که خود رویای ایجاد مسکن جایگزین را دارند پیچیده می کند. اما طراحان و معماران کاملاً  ماهر وجود دارند که موفق می شوند هر آنچه را که شما برای یک یا دو نفر در یک فضای بسیار کوچک نیاز دارید فراهم کنند.

 

خانه سیار یا کاروان
یک خانه مینیاتوری La Mesange Verte با امکانات عالی که توسط شرکت معماری بلوچون فرانسه طراحی شده است


با توجه به واقعیت های  زندگی مدرن ، تعجب آور نیست که افراد بیشتری تصمیم می گیرند به خانه ای کوچک بروند ، زیرا خرید مسکن تمام عیار سخت است. و اگر ده سال پیش ، ساکنان کشورهای کاملاً مرفه اروپایی سعی در پرداخت وام برای یک خانه یا آپارتمان داشتند ، اکنون بسیاری به فکر تعدیل جاه طلبی های خود و اسکان در آپارتمان های کوچک هستند که مطمئناً آنها را از اجاره و اسارت رهن نجات می دهد. اما همه چیز به همان سادگی نیست که در نگاه اول به نظر می رسد.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری نمای خانه کوچک سیار با تخته های سرو قرمز پوشیده شده است


اگرچه این دقیقاً همان کاری است که "آن کلر" ، صاحب یک زمین کوچک در بخش Maine-et-Loire ، در غرب فرانسه ، انجام داد. او تصمیم گرفت خانه خود را داشته باشد و به روند خانه مد روز Tiny پیوست. این دختر برای تحقق بخشیدن به آرزوی خود ، به طراحان Baluchon ، یک شرکت متخصص در ساخت خانه های کوچک سیار مراجعه کرد ، که از همه پیچیدگی های قانون فرانسه در زمینه یدک کش تریلرها با طرح های مختلف اطلاع دارند.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: برای اینکه خانه سیار یا کاروان کاملاً در چشم انداز جای بگیرد ، سقف به رنگ سبز رنگ آمیزی شد

 

یک واقعیت جالب از sayarak.com : علی رغم اشتیاق فرانسوی ها به خانه های سیار ، زندگی در آنها به صورت دائمی در کشور امکان پذیر نخواهد بود. این در سطح قانونگذاری ممنوع است ، زیرا طبق تعریف خانه سیار یا کاروان مسکن موقت است. اگرچه اخیراً کمپرها ، موتورخانه ها ، کاروان ها ، قطارهای جاده ای و غیره مجاز به نصب در سایت های خود یا پارکینگ های ویژه هستند ، که برخی از روزنه ها برای کسانی که واقعاً جایی برای رفتن ندارند فراهم شده است. درست است که بدون مشکل نیست.

 

اگر این یک واحد خودمختار نباشد ، اما به اتصال به برق ، تأمین آب و فاضلاب نیاز دارد ، برای انجام کلیه ارتباطات مهندسی ، مانند خانه های ثابت ، مجوز لازم است و این طولانی و گران است. علاوه بر همه موارد ، هنگام حمل تریلرهای فوق ، باید کاملاً به قوانین پذیرفته شده پایبند باشید. راننده باید دارای مجوز رانندگی با تریلر مجاز برای یدک کشیدن خانه سیار یا کاروان توسط یک ماشین مسافربری باشد  ، وزن آن ، اگر کاملاً مجهز باشد ، نمی تواند بیش از 3.5 تن باشد. در عین حال ، اندازه موتورخانه نیز محدود است - عرض بیش از 2.55 متر ، 8 متر در طول و 4.10 متر در ارتفاع نباشد.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: بهینه سازی فضا باعث می شود که خانه بتواند از همه چیزهایی که برای اقامت 1-2 نفر لازم است پر شود.

 

با توجه به موارد فوق ، طراحان فرانسوی واقعاً به چارچوبی سخت و محکم هدایت می شوند و استفاده از یک فضای نسبتاً محدود را مجبور به استفاده کارآمد می کنند. اما آنها افراد باتجربه ای هستند ، بنابراین ترتیب خانه برای "آن کلر" کار سختی نبود. یک تریلر دو محوره به عنوان پایه در نظر گرفته شد و طول آن فقط 6 متر بود ، اما به دلیل حداکثر ارتفاع مجاز ، آنها موفق به تجهیز تمام مناطق لازم در خانه سیار یا کاروان برای زندگی شدند.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: برای دکوراسیون داخلی و عایق بندی خانه سیار یا کاروان ، فقط از مواد طبیعی سازگار با محیط زیست استفاده شد.

 

پوسته بیرونی خانه از چوب طبیعی ساخته شده است ، زیرا این شرکت سعی دارد فقط از مواد محلی و  سازگار با محیط زیست برای عایق حرارتی و صوتی سازه استفاده کند. این خانه سیار یا کاروان کوچک با نام La Mésange Verte  با استفاده از تخته های سرو قرمز طرح ریزی شده مونتاژ و با پنبه ، پشم ، پارچه و کنف عایق بندی شدند. فضای داخلی با کاج طبیعی روشن پوشانده شده است ، با بلوط و صنوبر در هم آمیخته است ، که باعث گرمتر و شیک تر بودن خانه می شود.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: درست در ورودی خانه سیار یا کاروان یک اتاق نشیمن با یک مبل نرم و راحت قرار دارد.


به درخواست میزبان ، سقف به رنگ سبز رنگ آمیزی شد تا خانه در برابر زمینه پوشش گیاهی سرسبز در سایت او هماهنگ به نظر برسد ، و همچنین یک باکس بزرگ در ورودی خانه سیار یا کاروان که او در آن گل کاشته بود ، نصب شده بود.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: یک میز باریک نصب شده بر روی دیوار خانه سیار یا کاروان می تواند هم به عنوان یک اتاق ناهار خوری و هم به عنوان یک دفتر کار منزل


درست از آستانه خانه سیار یا کاروان ، میزبان وارد اتاق نشیمن می شود که مبل راحتی با کابینت های ذخیره سازی مخفی دارد. در صورت لزوم ، می تواند برای دوستانی که در آنجا اقامت داشتند به یک مکان خواب تبدیل شود ، اما بقیه اوقات یک مکان استراحت خواهد بود. همچنین در اتاق نشیمن خانه سیار یا کاروان یک میز باریک روبروی دیوار مقابل مبل قرار دارد که هم می تواند یک اتاق ناهار خوری باشد و هم یک دفتر کار در خانه سیار یا کاروان. این بهینه سازی فضا باعث می شود تا فضا برای حرکت آزادتر آزاد شود ، در حالی که عملکرد به هیچ وجه آسیب نمی بیند.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: ما قفسه ای باریک و باز نصب کردیم تا فضا را سنگین نکنیم.

 

به منظور شلوغ نشدن فضای زندگی با کابینت ها ، ما تصمیم گرفتیم قفسه های باز را نصب کنیم ، که همچنین با ذخیره سازی چیزها مقابله می کند ، اما از نظر بصری اتاق را کوچک نمی کند ، اگرچه آنها مشکلاتی را برای میزبان ایجاد می کنند.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: حتی در چنین خانه سیار یا کاروان متوسط ​​تجهیز یک آشپزخانه کاربردی واقع گرایانه است.


در کنار اتاق نشیمن آشپزخانه قرار دارد که طبق تمام قوانین مجهز شده است تا صاحب آن بتواند غذاهای مورد علاقه خود را بپزد. در آشپزخانه ، یک مکان برای یک هدست کوچک با یک سینک ظرفشویی ، اجاق گاز ، یخچال و فریزر مینی و اجاق گاز پروپان دو شعله وجود دارد. در همان منطقه ، یک اجاق کوچک کوچک برای سوزاندن چوب نصب شده است تا خانه را در زمان های سرد گرم کند.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: فضای کوچک خانه سیار یا کاروان با طراحی یک حمام کامل تداخلی ندارد


با وجود بیش از حد متوسط ​​خانه سیار یا کاروان ، در آن محلی برای حمام تمام عیار ، البته بسیار کوچک وجود دارد. با این وجود ، میزبان همیشه می تواند با آب گرم دوش بگیرد ، زیرا یک دیگ بخار نصب شده است ،  توالت ، کابینت بزرگ و جعبه های ذخیره سازی نیز وجود دارد.

 

خانه سیار یا کاروان

طراحی و معماری: ارتفاع سقف های خانه سیار یا کاروان برای فضای ذخیره سازی اضافی مجاز است.

 

خانه سیار یا کاروان
طراحی و معماری: یک اتاق خواب راحت در اتاق زیر شیروانی دوم نصب شده است.

 

به دلیل سقف های بلند La Mésange Verte ، دو اتاق زیر شیروانی ساخته شده است ، اگرچه باید از نردبان بالا بروید. یک اتاق زیر شیروانی کوچکتر در بالای اتاق نشیمن قرار دارد ، می توان از آن برای نگهداری وسایل استفاده کرد ، و اتاق دوم بالای حمام و آشپزخانه است ، به عنوان یک اتاق خواب عمل می کند. این یک اتاق خواب معمولی (مانند خانه سیار یا کاروان) با سقف کم ، یک تخت دو نفره و یک کشوی کوچک برای ذخیره سازی است. با وجود سقف روی تخت ، دو پنجره ای که تقریباً دیواره های جانبی خانه سیار یا کاروان را اشغال می کند ، و پوشش های آن در سایه های روشن چوب ، این اتاق جادارتر به نظر می رسد.

 

طراحان این پروژه از بلوچون فرانسه گزارش دادند که خانه جذاب La Mésange Verte در تابستان به صاحب خوشبخت خود تحویل داده شد ، وی توانست با گربه محبوبش Milka در آن زندگی کند. اگرچه هیچ کس موفق به اطلاع از هزینه پروژه نشد.

 


فقط خانه های سیار نیستند که می توانند به خانه های جایگزین تبدیل شوند. یک انگلیسی از توربین هواپیمای مستهلک یک کاروان مسافرتی زیبا درست کرد و طراحی خیره‌کننده خانه کوچک و راحت برای عاشقان سفر با کاروان را ببینید.
مقاله را دوست داشتید؟ با گذاشتن نظر ما را پشتیبانی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه تخت: معجزه معماری از آغاز قرن گذشته

در
خانه عجیب غریب
خانه های تخت همیشه توجه همه را به خود جلب می کنند ، زیرا شگفت انگیز است: یک "دیوار" باریک و چند طبقه باریک و بلند، ایستاده و نمی افتد. در حقیقت ، آنها به هیچ وجه مسطح نیستند ، اما این تأثیری است که این ساختمانها، اگر از زاویه خاصی به آنها نگاه کنید، روی عابران می گذارند . و جالبتر از همه ، بنا به دلایلی این ساختمان های غیر معمول در بین اهالی شهر کاملاً شناخته نشده است.
ساختمان با گوشه ای شیب دار به دلیل شکل غیرمعمول قطعه و تمایل مالک به استفاده از مساحت زمین تا آنجا که ممکن است به نظر می رسد. این ساختمان قبلا به عنوان خانه اجاره ای استفاده می شده است.
خانه عجیب غریب
 یک ساختمان آپارتمان پنج طبقه با سقف های بسیار بلند و کفهای چوبی ، در بیرون چیزی مانند کشتی یا دیوار ، در سال 1914 در کنار ساختمانهای کلاسیک تر که از قبل در این خیابان موجود است ، بنا شده است. به عبارت دیگر ، در آن زمان این خانه ساختمان جدیدی بود که کاملاً در برابر پیش زمینه کلی ایستاده بود.این بدان معنا نیست که خانه های مسطح در هیچ جایی ساخته نشده اند و ساخته نمی شوند. فقط این که همه آنها کاملاً متفاوت هستند.
خانه عجیب غریب
خانه تخت. خطای دید عجیب غریب / عکس
طراحی و معماری این ساختمان تخت به لطف یک معمار با استعداد، مانند سایر ساختمانهای مشابه در خانه و دیوار آپارتمان، یک ساختمان معمولی پنج طبقه با درب های دوتایی عظیم و با دستگیره های فلزی پیچ خورده ، آشپزخانه هایی با دودکش و  قالب گیری گچ بری روی سقف ها می باشد.
خانه عجیب غریب
این همان خانه است.  / عکس
 
در نیمه دوم قرن گذشته ، این خانه به تدریج مستهلک شد ، راه پله ها ، دیوارها و کفهای چوبی  پوسیده شدند. در نتیجه مستاجران شروع به جابجایی به مناطق دیگر کردند.
نما مدتهاست که از چشمان کنجکاو پنهان شده است.  / عکس
مدت طولانی این خانه متروکه ماند ، اما چند سال پیش بازسازی آن را در دست گرفتند. اکنون تقریباً کامل است.
خانه عجیب غریب
خانه در هنگام ترمیم. / عکس
اکنون کسانی که برای اولین بار متوجه خانه مسکونی بازسازی شده می شوند ، متعجب می شوند: "خوب ، پس! این خانه چگونه می ایستد و نمی افتد؟ "به طور کلی ، خطای دید ، ساخته شده بیش از صد سال پیش توسط یک معمار با استعداد ، تا به امروز کار می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه زها حدید، در دنیای معماری به موتزارت زمان تبدیل شد

در
در 31 اکتبر 1950 ، یکی از برجسته ترین معماران زمان ما به دنیا آمد . مجله فوربس در سال ۲۰۰۸ او را به عنوان شصت و نهمین زن قدرتمند جهان لقب داد، زها حدید چشم انداز معمول در مورد اشیا را انکار کرد ، پروژه های او بسیار غیرقابل تصور خوانده می شد ، وی 17 سال مناقصه ها را از دست داد ، اما او کسی بود که دنیای معماری را کاملاً تغییر داد.
 
ما در  sayarak.com همیشه مجذوب شکل های معماری آینده نگرانه ساختمانهای بزرگ هستیم که هنوز پس از مرگ زها حدید ساخته می شوند و امیدواریم که داستان یکی از زنان معمار، شما را به تحقق جسورانه ترین ایده ها تشویق کند.
در ابتدا ، زها حدید می خواست ریاضیدان شود و حتی در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل
کرد. با این حال ، در زمان هایی ، او به طور ناگهانی متوجه شد که روح او دیگر نه در اعداد بلکه در اشکال است و به معماری متمرکز شده است.
 
به زودی ، حدید به لندن رفت و در آنجا با معمار مشهور هلندی Rem Koolhaas آشنا شد. او بلافاصله به استعداد دانش آموز خود توجه کرد و مربی او شد.
 
استاد زها حدید را "سیاره ای در مدار خود" نامید. پس از فارغ التحصیلی ، Koolhaas حدید را به کار در دفتر خود در روتردام دعوت کرد. پس از 3 سال همکاری ، زاها تصمیم گرفت که برای شروع تمرین مستقل خود آماده است و به لندن بازگشت.
در همین زمان ، حدید، اسکار را در دنیای معماری دریافت کرد.
به گفته زاها ، پس از شرکت در ساخت مرکز هنرهای معاصر سینسیناتی ، علاقه واقعی به کار وی نشان داد . علاوه بر این که این نخستین موزه در آمریکا بود که توسط یک زن طراحی شده بود ، ایده ای کاملاً واضح از هویت سازمانی حدید داشت - مانند دیوارهایی که در حال خزیدن بر روی یکدیگر هستند با گوشه های تیز و شکل های غیر منتظره ای طراحی شده بود.
 
با این حال ، 2004 پیروزی واقعی برای حدید بود: برای پروژه مرکز ورزش های آبی در لندن ، او جایزه Pritzker را دریافت کرد که در دنیای معماری، اسکار محسوب می شود. زها اولین زنی بود که چنین جایزه ای را دریافت کرد.
پس از آن ، حدید به یکی از شیک ترین معماران جهان تبدیل شد ، اما این عنوان با او شوخی بی رحمانه ای انجام داد. واقعیت این است که به زودی منتقدان، زن را متهم کردند که خیلی مشتاق به خودنمایی است و کارکرد ساختمانها را فراموش می کند. و اتهامات مبنی بر عدم موفقیت ساختمانهایش را دریافت کرد.
 
بنابراین ، پس از احداث مرکز ورزش های آبی و پیروزی او ، برخی از تماشاگران رده بالا شکایت کردند که به دلیل سقف استادانه ساختمان ، نمی توانند ببینند که در استخرهای عرصه چه اتفاقاتی می افتد .
 
نمونه دیگر موزه هنرهای مدرن MAXXI  در رم است. کارشناسان آن را برای نمایش اشیاء هنری نامناسب دانستند . واقعیت این است که ساختمان یک پیچ و خم یک طرفه طولانی است و کاملاً مشخص نیست که چه اشیایی را می توان در آنجا قرار داد. علاوه بر این ، این موزه چنان بزرگ است که حتی نقاشی های بزرگ در آن نیز کاملاً گم می شدند. بنابراین ، ساختمان MAXXI به خودی خود یک بنای یادبود است.با این وجود ، پروژه های حدید و دست نوشته های وی به یکی از شناخته شده ترین پروژه های معماری در جهان تبدیل شد.
گاردین لقب حدید را  "ملکه آرک و منحنی" ، که آزاد هندسه آزادانه در معماری است، نامید .حدید واقعاً در تمام زندگی خود مشغول این واقعیت بود که کلیشه ها را نابود کرده و به طور کلی کانونهای پذیرفته شده را پشت سر بگذارد و فراتر از فضای معمول شود.  
به هر حال ، دفتر زها حدید یکی از اولین کسانی بود که به  رویکرد پارامتری برای طراحی روی آورد. این رویکرد به ما امکان پردازش مقادیر زیادی از داده ها را می دهد كه براساس آن می توان ساختار بسیار پیچیده ای از ساختمان ها را محاسبه كرد. علاوه بر این ، کامپوزیت  پلاستیک، که به شما امکان می دهد ساختمانهایی با شگفت انگیزترین شکل بسازید ، به تحقق پروژه های خارق العاده معمار ستاره کمک کرد .
به طور کلی می توان کل رویکرد حدید به معماری را هنر ی نامید. او کارکرد گرایی و خردگرایی را رد کرد و فقط به تخیل خود تکیه کرد. 
 
در آغاز و اواسط راه، زها جسورانه ایده های بلند پروازانه خود را مجسم می کند. در حال حاضر همه سبک هنری حدید را می دانند ، و او حتی مقلدینی نیز دارد. ساختمانهای او فقط اشیاء موجود در فضا نیستند بلکه آثار هنری واقعی هستند. آنها با سفینه های فضایی مقایسه می شوند و برای چشم انسان بسیار غیر معمول به نظر می رسند.
هر ساله پروژه های حدید بیشتر، دقیق تر و گران تر می شدند. 
هر پروژه بعدی حدید از پروژه قبلی قدرتمندتر است. و البته تمام ایده های او هزینه های زیادی را در بر داشت. به عنوان مثال ، ساخت مرکز طراحی پلازا دونگ دایمون در سئول و مرکز معروف حیدر علی اف در باکو صدها میلیون دلار هزینه داشته است.
 
در همان زمان ، جهان بحران سال 2008 را تجربه می کرد و در تلاش برای کم کردن هزینه ها هستند. بعداً ، زاخا به دلیل عدم استفاده از فضای موجود در پروژه هایش ، مورد انتقاد قرار گرفت . با این حال ، فوق ستاره معماری همه ادعا ها را رد می کند و هنوز هم مشتری های خود را پیدا می کند. در چین ، کشورهای نفتی خاورمیانه ، بودجه ساخت بان بنا ها با اقتصاد آنها سازگار است و آنها می توانند گرانترین ساختمان ها را بسازند.
در این زمان پروژه های حدید مانند هتل 40 طبقه در شهر چین ماکائو ، یک اپرا در گوانگژو ، یک دانشگاه پلی تکنیک در هنگ کنگ و یک مجتمع Galaxy SOHO در پکن ظاهر شد.
متأسفانه سالهای آخر عمر زاها حدید تحت تأثیر حوادث بسیار ناخوشایند در چندین کشور قرار گرفته است. بنابراین ، در هنگام ساخت ورزشگاه روی پروژه خود در قطر ، چندین کارگر کشته شدند . نام مشهور این معمار خوراک تبلیغاتی برای روزنامه نگاران شد ، و نام زاها اغلب در فضای منفی در رسانه ها ظاهر می شد ، اگرچه طراحی ساختمان به خودی خود برای مردم خطرناک نبود.
یک مشکل دیگر هنگام ساخت ورزشگاه المپیک توکیو به وجود آمد. این پروژه بسیار گران به نظر می رسید : اجرای آن 2 میلیارد دلار هزینه داشت. مطبوعات ژاپنی حتی این استادیوم را با یك لاك پشت دریایی مقایسه می كردند ، كه ژاپن را به زیر آب می كشد.
حتی پس از درگذشت معمار ، ساختمانهای طراحی شده با حدید در سرتاسر جهان ساخته می شوند.
زاها حدید در سن 65 سالگی در اثر سكته قلبی در كلینیكی در میامی جایی كه برای برونشیت معالجه شد درگذشت. یکی از آخرین پروژه های انجام شده او یک ساختمان مسکونی در نیویورک بود. 
اکنون دفتر پاتریک شوماخر شریک 28 ساله زها، بیش از 30 اثر ناتمام حدید را اجرا می کند و کارهای جدیدی را در دست می گیرد. بنابراین ، به تازگی مرکز بین المللی فرهنگ و هنر Meishihu در شهر چانگشا چینی تکمیل شد.
در پایتخت عربستان سعودی ، در سال 2020 ، راه اندازی مترو در نظر گرفته شده است که ایستگاه اصلی آن توسط حدید طراحی شده است. قسمت اصلی ایستگاه از مرمر سفید ساخته خواهد شد و دیوارها با صفحات طلا تزئین شده اند. زها حدید این طرح را از تپه های ماسه ای عربستان الهام گرفته است.
شاید شما با چشمان خودتان برخی ساختمانهای زها حدید را دیده باشید؟ یا شاید دوست دارید از این ساختمان ها بازدید کنید؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه نقلی با مساحت 9.3 متر مربع

در
این دختر به طور مستقل یک خانه کوچک با مساحت 9.3 متر مربع را طراحی و ساخته است.
با توجه به شوق مسکن کوچک و بزرگ ، که تعداد زیادی از افراد فعال و خلاق را درگیر کرده است ، به هیچ وجه تعجب نیست که در بسیاری از کشورهای جهان می توانید مدل های جالب بسیاری را مشاهده کنید. علاقه مندان آمریکایی در این مهارت معماری و طراحی به ویژه موفق بودند ، از جمله آنها طراح خلاق ، لینا منارد است. او که به طور مستقل یک میکرو مسکن با مساحت 9.3 متر مربع برنامه ریزی و ایجاد کرده است ببینید.
 
دراینترنت می توانید طراحی های منحصر به فردی از خانه های کوچک را مشاهده کنید ، اما خانه ای جذاب که توسط طراح خلاق ، لینا منارد طراحی و ساخته شده است ، سزاوار توجه ویژه است ، زیرا نسبت اندازه به راحتی بسیار شگفت آور است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دبی ساخت هتل فوق العاده زیبای اپوس به طراحی زاها حدید را به اتمام رساند

در

هتل اپوس

هتل Opus در حال حاضر به عنوان یک قطعه بی نظیر از هنر معماری (دبی) در نظر گرفته شده است. 

دبی پر از ساختمانهای چشمگیر است ، اما حتی در بین این برج های خارق العاده ، هتل Opus، هتل اپوس به عنوان سازه ای خارق العاده و حتی غیرممکن جلوه می کند. مکعب شیشه ای با بریدگی خمیده نه تنها برای نمای خارجی غیرواقعی و خارق العاده جالب توجه است ، بلکه همچنین برای این واقعیت که این تنها هتل در جهان است که Zaha Hadid افسانه ای ، نه در طراحی خود ساختمان ، بلکه ایجاد فضای داخلی و حتی طراحی مبلمان مشغول فعالیت بود.

 

اخیراً ساخت هتلی فوق العاده از هر نظر تکمیل شده است که توسط متخصصان برجسته مشهور جهان Zaha Hadid Architects طراحی شده است. و در حالی که مکعب شیشه ای ممکن است در شکل اصلی خود نمودی نداشته باشد ، فضای خالی منحنی باریک با ارتفاع 8 طبقه واقعاً چشمگیر است. هتلی که لقب "Opus" دارد ، چشم نواز است.

 

بنا بر ایده آرشیتکت ، زاها حدید بزرگ که شخصاً درگیر طراحی بوده است ، این بنا از دو برج به طول 93 متر تشکیل شده است که در یک کل واحد ادغام شده و به یک مکعب تمام عیار تبدیل می شود. علاوه بر این ، در داخل این مکعب شیشه ای ، در مرکز آن ، یک فضای خالی غیرمعمول به شکل یک خلاء خمیده ایجاد، که به عنصر اصلی طراحی تبدیل شده است.

 

ساخت و ساز غیرمعمول سازه و نمای شیشه ای آن نیاز به محاسبات ویژه ای داشت ، بنابراین شکل و دهانه مرکزی با استفاده از مدل سازی دیجیتال سه بعدی شکل گرفت. با تشکر از این ، می توان دقت در مناطق سانتیمتری که نیاز به تقویت هم در طراحی دارند و هم استفاده از شیشه را تعیین کرد.

Opus Hotel
نمای شیشه ای "Opus" با ترکیب خاصی از اکسیدهای فلزی پوشانده شده است تا پرتوهای خورشید، هوا را در داخل ساختمان (دبی) گرم نکند.

آنها برای ایجاد یک فضای خالی خمیده با ارتفاع 8 طبقه ، به مدل سازی دیجیتال 3D ("اپوس" ، دبی) متوسل شدند.با توجه به درجه حرارت بالا که در این منطقه حاکم است ، به گونه ای طراحی نمای دوجداره شیشه کم انتشار با الگوی آینه ای ساخته شد.

 

یک واقعیت جالب: شیشه با انتشار کم ، شیشه ای است که از شفافیت و انتقال نور بسیار زیاد جلوگیری می کند ، اما در عین حال عایق حرارتی عالی را ارائه می دهد. این پیشرفت باعث شد تا ساخت و سازها به سطح کاملاً متفاوتی افزایش یابد. این امر به ویژه در امکانات مدرن قابل توجه است ، که در آن طراحی پانوراما غالب است ، زیرا راندمان انرژی شیشه های کم انتشار 80 درصد بالاتر از حد معمول است. این کار هم در صورت از دست دادن گرما از داخل ساختمان و هم نفوذ آن به داخل ساختمان کار می کند. این همه بستگی به این دارد که از کدام طرف شیشه جلا داده شده و یک پوشش ویژه از اکسیدهای فلزی استفاده شده است ، که این امر باعث کاهش در کسری از انرژی است که توسط شیشه در جهت این پوشش ساطع می شود.

Opus Hotel
 لامپ های LED در این نما  می توانند با تصاویر  و روشنایی فضای خالی، هتل اپوس  را تزئین کنند.

 

 

 دبی هتل اپوس

با توجه به نمای ویژه ، نمای شیشه ای هتل Opus در ساعات نور روز آینه می شود ، اما شب هنگام که لامپ های LED در ماژول های شیشه ای روشن می شوند ، جالب ترین قسمت نما شروع می شود. با توجه به اینکه هر بخش برنامه ریزی شده و توسط سیستم های خاص قابل کنترل است ، با شروع تاریکی می توان یک تصویر جذاب را روی نما مشاهده کرد.

هتل اپوس دبی
در یک روز آفتابی ، تقریباً کل منطقه تجاری در نمای آینه ای هتل اپوس منعکس شده است. 

یک منظره زیبا از شهر یا هر تصویر دیگر را می توان در قسمت های بیرونی نما یا حتی در فضای خالی مشاهده کرد. اگرچه در ایجاد این دهانه مشکلات بزرگی وجود داشت. مساحت سطح خمیده آن تقریباً 6000 متر مربع است. و برای پر کردن چنین مساحت عظیمی ، 4.3 هزار ماژول طول کشید که برخی از آنها کاملاً مسطح بودند ، و همچنین نیاز به ایجاد بخش ها و ساختارهای منحنی با انحنای مضاعف بود.

 

 لابی هتل اپوس
یک لابی  به سبک زاها حدید ("اپوس" ، دبی) در ورودی ایجاد شد.

از آنجا که فضای باز شده نوعی ارتباط بین دو برج است ، 4 طبقه پایین این دهلیز نسبتاً گسترده به کل ارتفاع ایجاد شده است. و در ارتفاع 71 متر از سطح زمین ، یک پل اتصال سه طبقه ای نامتقارن با عرض 38 متر ایجاد شد. تنها در مرکز آن ،  رستوران و یک بار در بام با چشم اندازهای خارق العاده از شهر قرار داده اند.

 

حمام هتل اپوس
فضای داخلی حمام ها توسط خود زاها حدید (Opus ، دبی) طراحی شده است

 

اپوس که در هتل جدید  ME Dubai واقع شده است ، در منطقه برج خلیفه در مجاورت مرکز شهر دبی و مراکز تجاری خلیج فارس در کانال آب دبی واقع شده است. این طرح با بررسی تعادل بین مات و شفاف ، داخلی و خارجی ، توسط زاها حدید در سال 2007 ارائه شده است و تنها هتلی است که وی هم معماری و هم فضای داخلی آن را طراحی کرده است.

 

اتاق خواب
فضای داخلی اتاق خواب در یکی از اتاق های هتل Opus (دبی).

 

کریستوس پاساس ، مدیر پروژه در Zaha Hadid Architects ، توضیح داد: "هندسه های دقیق متعامد مکعب شیشه ای ابتدایی Opus به طرز چشمگیری با سیال بودن خلاء هشت طبقه در مرکز آن متضاد است."

 

Opus Hotel
جداول اصلی سکوی ساخته شده از چوب قابل بازیافتی (Opus ، دبی) است. آرشیتکت : zaha hadid

 

توسعه دهندگان این پروژه برای به حداقل رساندن تأثیر منفی بر محیط زیست ، تمام تلاش خود را انجام دادند. صرفه جویی در مصرف انرژی از نما برای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مبلمان ساخته شده از مواد بازیافتی ، سنسورهایی با تنظیم خودکار سیستم های تهویه و روشنایی معرفی شدند. همچنین برنامه ای برای کاهش وابستگی به پلاستیک وجود دارد ، که آنها قصد دارند در آینده نزدیک معرفی کنند. به عنوان مثال ، بجای بطری های پلاستیکی ، بطری های آب از جنس استنلس استیل تهیه می شود.

 

زاها حدید
زاها حدید (1950-2016) 

 

زاها حدید به همراه دفتر معماری مشهور جهان Zaha Hadid Architects توانست بیش از هزار پروژه را در 44 کشور جهان اجرا کند. یکی از با شکوه ترین خلاقیت های یک زن با استعداد از هر لحاظ ، به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شده است که هم اکنون پروازها و میلیون ها مسافر و گردشگر در پکن را می پذیرد.

 

با استفاده از 84300 متر مربع (907،400 فوت مربع) ، Opus به عنوان دو برج جداگانه طراحی شده بود که در یک کل به هم به شکل مکعب متصل شده است. مکعب در مرکز آن خالی شده است و یک خلاء به شکل آزاد ایجاد می کند که در نوع خود جلوه ای مهم از طراحی است. دو نیمه ساختمان در هر طرف از خلأ توسط یک دهلیز چهار طبقه در سطح زمین پیوند خورده و همچنین توسط یک پل 38 متری نامتقارن و سه طبقه در 71 متری از سطح زمین متصل می شود.

 

هتل اپوس دبی
ساخت هتل فوق العاده The Opus که توسط خود زاها حدید طراحی شده است ، در دبی به پایان رسید.


نما های عایق دو جداره مکعب دارای یک پوشش UV بکار رفته در کل ساختمان و یک الگوی آینه ای مخصوص برای کاهش نور خورشید است.  این الگوریتم حاشیه ای حاکی از شفافیت بر شکل عمودی ساختمان  تأکید می کند ، در حالی که همزمان ، حجم آن را از طریق پخش مداوم نور تغییر می هد که بین بازتاب های در حال تغییر و شفافیت متفاوت است.

 

6،000 متر مربع نما از 4300 واحد جداگانه شیشه مسطح ، تک منحنی یا با دو خم ایجاد شده است. واحدهای لعاب با راندمان بالا از شیشه 8 میلیمتری که در قسمت داخلی پوشیده شده است ، یک حفره 16 میلی متر بین تخته ها و 2 لایه شیشه 6 میلی متری شفاف با یک لمینت رزین PVB 1.52 میلی متر تشکیل شده است. این نمای منحنی با استفاده از مدل سازی دیجیتال سه بعدی طراحی شده است.

در طول روز ، نمای مکعب منعکس کننده آسمان ، خورشید و شهر اطراف آن است. در حالی که در شب ، با استفاده از نصب نور پویا LED های قابل کنترل به صورت جداگانه در هر صفحه شیشه ای ، فضای خالی روشن می شود.

مبلمان توسط Zaha Hadid Design در سراسر هتل نصب شده است ، از جمله مبل های "پتالیناس" و  "عثمانی" در لابی که از مواد ساخته شده با چرخه عمر طولانی ساخته شده اند و اجزای آن قابل بازیافت هستند. تختخواب های "Opus" در هر اتاق خواب در حالی که مبل ترکیبی "کار و بازی" با میز در سوئیت ها نصب شده است. اتاق خواب های این هتل همچنین مجموعه حمام 'Vitae' را طراحی کرده است که توسط Hadid در سال 2015 برای Noken Porcelanosa طراحی شده و شیوه معماری روان او را در تمام فضای داخلی هتل ادامه می دهد.

 

هتل ME دبی شامل 74 اتاق و 19 سوئیت است ، در حالی که ساختمان اوپوس نیز دارای طبقه اداری ، اقامتگاه و سرویس رستوران ، کافه و بار از جمله ROKA ، رستوران معاصر ژاپنی robatayaki و MAINE Land Brasserie است.

 

سنسورها در سراسر Opus به طور خودکار تهویه و روشنایی را مطابق با اشغال تنظیم می کنند تا انرژی خود را صرفه جویی کنند در حالی که ME دبی از اقدامات بین المللی هتل ها در Meliá برای اقدامات پایدار پیروی می کند. میهمانان هتل بطری های آب از جنس استیل ضد زنگ را دریافت می کنند که در طول مدت اقامت خود از آب آشامیدنی نصب شده در هتل استفاده کنند. بدون داشتن بطری های پلاستیکی در اتاق های مهمان و برنامه ای برای حذف پلاستیک در کلیه مناطق ، هتل همچنین با سرو نکردن بوفه باعث کاهش ضایعات  می شود و برنامه تولید کمپوست هایی برای بازیافت مواد آلی دور ریخته شده دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...