معماران ایرانی پروژه شگفت انگیز از یک کلبه جنگلی با سقف A شکل را ارائه دادند

کلبه جنگلی

 

معماران ایرانی پروژه ای شگفت انگیز از یک کلبه جنگلی با سقف A شکل را ارائه دادند که به وضوح از انبوه عمومی این گونه ساختمان ها متمایز است. علی رغم این واقعیت که این شکل از یک سقف شیبدار کاملاً مشهور است ، اما در این کلبه به قدری اصلاح شده است که فقط می توان از ابتکار طراحان تعجب کرد. با تشکر از یک اجرای جالب ، نه تنها خانه آفتاب گیر است ، بلکه در هنگام بارندگی یا ذوب شدن برف ، ساکنان اغلب می توانند یک آبشار واقعی را در داخل خانه تماشا کنند!

 

کلبه جنگلی
معماران ایرانی پروژه اصلی کلبه جنگلی را ارائه دادند که سقف آن در آب و هوای بارانی یک آبشار تشکیل می دهد.  |  عکس


اخیراً ، یک پروژه اصلی از کلبه جنگلی ، ایجاد شده توسط معماران و طراحان ایرانی(توسط یاسر  و یاسین رشید شمالی ) از استودیوی طراحی شمالی ، در وب ظاهر شده است. مشتری با دستور ساخت یک خانه جمع و جور برای روز های تعطیلات در دامن طبیعت با بودجه متوسط ​​به آنها مراجعه کرد.  مشتری کلبه جنگلی خاصی می خواست ، اما نه تجملی.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: سقف A شکل توسط استودیوی طراحی Shomali (کلبه جنگلی ، گیلان) اصلاح شد. 

 

علیرغم این واقعیت که توسعه دهندگان ساخت یک کلبه جنگلی معمولی با سقف A شکل را مبنا قرار دادند ، آنها آنرا اصلاح کردند تا Kujdane Cabin ، واقعاً خاص شود. یک واقعیت جالب از sayarak.com: سازه های A شکل از خانه های کوچک و کلبه های جنگلی محبوب هستند زیرا هزینه ساخت را تسهیل و کاهش می دهند و به حداقل مقدار مصالح نیاز دارند. بعلاوه ، نیازی به ساخت دیوارهای بلند برای نگه داشتن ساختار سقف ندارند.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: شکاف ایجاد شده بین صفحات سقف A شکل

در فضای شیشه ای که آشپزخانه و اتاق نشیمن را از هم جدا می کند ، باران یا برف می بارد. این ناودان خارق العاده از داخل خانه عبور می کند و به یک حوض مصنوعی ختم می شود.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: یک باکس شیشه ای ، که جریان آب و برف از آن عبور می کند ، در داخل این کلبه جنگلی قرار دارد


جریان اصلی آب در امتداد لبه های سقف A شکل به سمت پایین سرازیر  می شود و یک آبشار واقعی تشکیل می دهد که هنگام نزدیک شدن به خانه جنگلی  می توان از خارج آن را مشاهده کرد. در همان زمان ،  آب باران  هدر  نمی شود  و به حوضچه واقع در زیر خانه می ریزد.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: تمام آب جاری از سقف و دهلیز به یک حوض مصنوعی واقع در زیر خانه منتهی می شود (کلبه کوجدانه ، ایران).  |  عکس

 

کلبه جنگلی397783632.jpg

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: کلبه جنگلی بر روی یک تخته سنگ بتونی عظیم واقع شده است (کلبه جنگلی کوجدانه ، گیلان).

 

کل این سازه بر روی یک کف بتونی  ضخیم نصب شده است ، بنابراین از دور به نظر می رسد که یک ویلا جنگلی زیبا در بالای زمین معلق است.

 

این چیدمان به دلیل چندین ملاحظه ی همزمان است. اول از همه ، آنها سعی کردند به چشم انداز طبیعی آسیب نرسانند  و در ایمنی ساختار خانه از رطوبت ناشی از زمین نیز نقش مهمی دارد و در نهایت این امکان را فراهم کرد که یک استخر مصنوعی زیر ویلا تجهیز شود.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: یک اجاق گاز غیر معمول برای سوزاندن چوب در اتاق نشیمن نصب شده است ، که به شما امکان می دهد حتی در زمستان در خانه استراحت کنید.ساختار  اجاق گاز  به شما کمک می کند تا در هر زمان از سال دمای مطلوبی را در داخل  دو طبقه ایجاد کنید.

 

کلبه جنگلی

 طراحی و معماری کلبه جنگلی: یک آشپزخانه فوق مدرن در یک خانه جنگلی به شما امکان لذت بردن از غذاهای لذیذ را می دهد (خانه جنگلی کوجدانه ، ایران).

 

کلبه جنگلی
 طراحی و معماری کلبه جنگلی: میزانسن دارای یک اتاق خواب دنج و یک محل کار است (کلبه کوجدانه ، گیلان).

 

با توجه به هندسه خود ساختمان ، آسان است که فرض کنیم فضای اصلی زندگی باز خواهد بود. با ایجاد یک منطقه چند منظوره در طبقه همکف و یک نیم طبقه که به یک اتاق خواب و دفتر کار خلوت تبدیل شده بود ، تقسیم شد. در طبقه پایین ، فضای کافی برای سازماندهی یک اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری ، آشپزخانه و حمام وجود داشت.

 

از آنجا که در دنیای مدرن ، تفریح ​​در مناطق طبیعی دوردست بیشتر و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد ، معماران با این وظیفه روبرو هستند که نه تنها اقامتگاه های مسکونی راحت ایجاد کنند ، بلکه حتی المقدور طبیعت اطراف را نیز حفظ کنند. 

 

هتل آپارتمان بصورت خانه درختی ، رویای کودکی هر بزرگسالی

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید