نحوه خلاص شدن از شر مورچه در آپارتمان

نابود کردن مورچه


با شروع گرما  ، می توانیم متوجه شویم که آپارتمان توسط مورچه ها اشغال شده است. مورچه ها مکان های مرطوب ، حمام ، توالت ، آشپزخانه ، جایی که دائما گرم باشد و آب وجود دارد را ترجیح می دهند. مورچه ها  ، آلودگی ها را روی سطل های زباله ، کمدهایی که غذا وجود دارد و همچنین ملافه ها بین کتاب ها و ملحفه ها پخش می کنند. آنها واقعاً بوی عرق و خون را دوست دارند و به سمت  زخم ها می روند.

 

اگر تصمیم دارید لانه ای پیدا کنید ، سعی نکنید ، باید تمام کاشی ها ، تخته های پایه را از بین ببرید و نتیجه صفر خواهد شد. این واقعیت که آنها در همه جا هستند به این معنی نیست که لانه جایی نزدیک است. 

 

مورچه ها در هر آپارتمان یا خانه ظاهر می شوند. برداشتن لانه حتی با داروهای گران قیمت نیز دشوار است. آنها لانه های خود را در مکان هایی که نزدیک شدن به آنها دشوار است پنهان می کنند. ردیابی محل لانه کار دشواری نیست ، آنها به صورت زنجیره ای پیش می روند. برای حشرات ، شما باید رحم و شفقت را از بین ببرید. هر خانواده مورچه های کارگری دارد که وظیفه آنها شامل نیاز به تغذیه لارو و ملکه است که فقط برای بچه های جدید تخمگذاری می کند.

 

نابود کردن مورچه


تحمل مورچه برای حیوانات خانگی بسیار دشوار است. مورچه ها به عفونت هایی آلوده می شوند که متعاقباً می توانند به انسان منتقل شوند. تخمها در خز حیوانات رسوب می کنند ، که باعث قرمز شدن آنها می شود ، گزش شروع به خارش می کند ، در حالی که واکنش های آلرژیک ایجاد می کند.

 

 اسید بوریک برای کنترل مورچه 

اسید بوریک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است ، اما مصرف بیش از حد آن منجر به تجمع در کلیه ها می شود. این دارو در دهه 50 برای ضد عفونی کننده زخم ها استفاده می شد. در حال حاضر در حال تولید است ، اما مشابه آن ظاهر شده است. این اسید سیستم عصبی مورچه ها را فلج کرده و منجر به مرگ می شود. با کمک آن می توانید لانه را حتی بدون دانستن موقعیت آن تخریب کنید.


 اما در عین حال ، اسید بوریک یک ویژگی دیگر نیز دارد. حتی در بدن مورچه های مرده نیز کار می کند. مورچه ها از همه چیز ، حتی از ترکیبات طبیعی خود تغذیه می کنند. با خوردن بستگان خود ، آنها نیز آلوده می شوند و انقراض رخ می دهد ، در نتیجه جمعیت مورچه ها از بین می رود.

 

اما برای خلاص شدن از شر این آفت ، بسیاری از دستورالعمل های قدیمی با استفاده از اسید بوریک وجود دارد که در اینجا برخی از موارد ذکر شده وجود دارد.

روش از بین بردن مورچه در خانه

برای از بین بردن مورچه ها ، مخلوطی از 1 قسمت مخمر آبجو تازه و 4 قسمت عسل (می توان آن را با شربت قند غلیظ جایگزین کرد) ، 1 قسمت اسید بوریک. هر جا مورچه دیده می شود ، مخلوط حاصل را روی بشقاب ها قرار دهید. مورچه ها از مخلوط شیرینی لذت می برد و به سرعت از اثر اسید بوریک و مخمر آبجو از بین می رود.

 

نابود کردن مورچه


حضور مورچه ها در محل زندگی بسیار نامطلوب است. یک روش مطمئن برای خلاص شدن از آنها استفاده از اسید بوریک و نفتالین است. توده های پشم پنبه با مواد آغشته می شوند و در گوشه و کنار اتاق قرار می گیرند. مورچه ها به سرعت ناپدید می شوند.


در اتاق های فوق الذکر ، یک فنجان نفت سفید و اسید بوریک قرار داده می شود و هر از چند گاهی روغن تازه اضافه می شود.


من توصیه می کنم مخلوطی از عسل ، اسید بوریک و سنگ استفراغ تهیه کنید. این مخلوط را در بشقاب ریخته یا می توانید پارچه و اسفنج آغشته به آن را  و هر جا مورچه دیده می شود قرار دهید. مایع شیرین مورچه ها را به خود جلب می کند ، و آنها از اثر اسید بوریک می میرند.

(آنتیموان تارتارات پتاسیم ( تارتارات آنتیموان پتاسیم ، سنگ استفراغ) یک ترکیب پیچیده اکسید آنتیموان و تارتارات پتاسیم است)


ابزارهای زیادی برای از بین بردن مورچه ها در خانه ها ابداع شده است ، اما همه آنها به هدف خود نمی رسند. تجربه ثابت کرده است که اگر حشرات به تعداد زیادی باشند لازم است اقدامات جدی انجام شود ، آنها گوگرد ، مرزنجوش وحشی ، اسید بوریک (همه به صورت پودر) را مخلوط می کنند و محل زندگی مورچه ها را پر می کنند. در کابینت هایی که مواد غذایی در آنها نگهداری می شود ، اسید ، شکر و پتاس مخلوط می شوند.

 

این روش ها بسیار قدیمی هستند ، آنها در سال 1900 مورد استفاده قرار گرفتند ، اما هنوز هم موثر هستند. امروزه مردم به روش های مبارزه با مورچه ها مبتنی بر اسید بوریک رسیده اند.

 

نابود کردن مورچه
روش های  زیر را در نظر بگیرید.

3 زرده تخم مرغ پخته و 1 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. همه اینها با 3 گرم اسید بوریک مخلوط می شود.  گلوله های کوچک درست کنید و در زیستگاه ها یا مسیر مورچه ها پخش کنید.


30 گرم شکر ، 8-10 گرم عسل و 4 گرم بوریک اسید. 4 گرم بوریک اسید را درون یک لیوان بریزید و آب گرم بریزید ، تمام مواد را در آنجا قرار دهید. درون بشقاب ها بریزید و در کمدها و کنار سطل های زباله قرار دهید.


3 زرده تخم مرغ و 3 سیب زمینی را بجوشانید ، با 40 گرم شکر و 12 گرم عسل ، 4 گرم اسید بوریک مخلوط کنید.گلوله های کوچک درست کنید و در مکانها و مسیر حرکت مورچه ها قرار دهید.

 

خوب ، اگر مورچه ها در آپارتمان پرورش یافته باشند و از غذا های شیرین خوششان نیاید، یک دستور العمل گوشتی درست کنید. 3 قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده را با 3 گرم اسید بوریک مخلوط کرده و 2 قاشق غذاخوری ماهی چرخ کرده به آن اضافه کنید. گلوله های کوچک درست کنید و در مکانها و مسیر حرکت مورچه ها قرار دهید. این یک روش  بسیار موثر است.

 

نابود کردن مورچه
مدت زمان این طعمه برای مورچه ها   

اسید بوریک به آرامی عمل می کند ، آماده می شود 3-4 هفته صبر کنید ، اگر لانه در آپارتمان نباشد ، اثر طولانی می شود. دوز زیادی اضافه نکنید تا مورچه ها وقت داشته باشند غذا را به لانه برسانند و باز شدن لاروهای جدید ادامه پیدا کندو از غذای آلوده تغذیه شوند. لازم است که مورچه های کارگر وقت داشته باشند تا با غذای آلوده ملکه را تغذیه کنند.

روش پیشگیری از ورود مورچه به خانه

نظافت منزل را انجام دهید ، مراقب سطل آشغال باشید.
میز را تمیز و عاری از خرده و مواد غذایی نگه دارید.
محکم بسته نگه داشتن کیف ها چیزی است که مورچه ها بیشتر به آن علاقه دارند.
زباله ها را مدام بیرون بیاورید.
اگر در خانه حیوان دارید ، غذا را مدام در ظرف نگذارید.
البته می توانید از حشره کش های گران قیمت استفاده کنید ، اما آنها تبخیر می شوند که منجر به مسمومیت می شود و در صورت وجود حیوانات خانگی ، این قابل قبول نیست. و اگرچه محصول تبلیغ خواهد شد و اثربخشی تخریب آن صفر است. زیرا مورچه های داخل لانه و ملکه ها زنده می مانند.

 

اسید بوریک

برای اینکه طعمه ها از کیفیت بهتری برخوردار باشد ، لازم است که طعمه های جدیدی را پس از 2 تا 3 روز قرار دهید. قبل از پخش طعمه ، تمام مواد غذایی را در مکانهایی که برای مورچه ها غیرقابل دسترسی است خارج کنید ، تمام کارد و چنگال را از مواد غذایی پاک کنید ، یک تمیز کاری کلی انجام دهید و مواد زائد غذا را در زیر تخته های قرنیز بردارید ، ظروف حیوانات را بردارید و به حیوانات در هیچ کجا غذا ندهید.

 

از روزهای اول استفاده از طعمه به نظر می رسد که تعداد آنها چند برابر است ، اما وقتی طعمه شروع به کار کرد ، مورچه ها به آرامی از بین می روند. مهم است که توجه داشته باشید ، به محض مشاهده شکل ظاهری مورچه ها ، باید بلافاصله اقدامات لازم را شروع کنید ، در غیر این صورت با گذشت زمان آنها تکثیر می شوند و حذف آنها دشوارتر خواهد بود.

اگر نمی خواهید مورچه ها در خانه یا آپارتمان ظاهر شوند ، بهداشت را رعایت کنید ، نظافت عمومی انجام دهید ، اگر حیوانات خانگی وجود دارد ، فقط در مکان های مشخص غذا دهید ، غذا را یک شب روی میز نگذارید ، خرده ریزها برای مورچه ها خوب است ، اما اگر مورچه ظاهر شد ، از اسید بوریک استفاده کنید.

 

بوراکس

بوراکس چیست

بوراکس: بوراکس یک ماده معدنی قلیایی است که به طور طبیعی وجود دارد و این ماده معدنی بر سیستم هضم مورچه ها تأثیر می گذارد و باعث مرگ آنها می شود. بوراکس یک عامل کند در عمل است و به همین دلیل هنگام استفاده مناسب برای کنترل مورچه بسیار موثر است. راهنمای ما را برای کشتن مورچه ها با بوراکس را بررسی کنید .

بوراکس ، همچنین به عنوان تترابورات سدیم ، تترابورات سدیم یا سدیم بورات شناخته می شود ، یک ماده معدنی قلیایی است که به طور طبیعی در مناطق خشک ، به ویژه در دریاچه های شور ، و چشمه های آب گرم یافت می شود.

بوراکس یک ترکیب بور است و به طور طبیعی در جایی که دریاچه های فصلی به طور مکرر تبخیر می شوند ، ظاهر می شود. این ماده معدنی به صورت تجاری در دریاچه سرلز ، کالیفرنیا و در جنوب غربی ایالات متحده استخراج می شود. این ماده معدنی همچنین ممکن است به صورت مصنوعی از ترکیبات بور استخراج شود.بوراکس اگر به درستی و در اندازه گیری صحیح استفاده شود ، یک ترکیب کم سمیت است.

 

بوراکس در مقابل بوریک اسید

اصطلاحات بوراکس و بوریک اسید اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند و اگرچه هر دو این مواد از ترکیبات بور هستند ، اما تفاوت های کمی بین این دو ماده معدنی وجود دارد که قابل توجه است.

بوراکس به ماده معدنی طبیعی گفته می شود که از کانسارهای تبخیر شده جمع شده یا از زمین استخراج می شود. هنگامی که بوراکس با سایر مواد معدنی طبیعی مانند کلمانیت یا بوراکیت مخلوط می شود ، ترکیب حاصل اسید بوریک است. بنابراین بوراکس نمکی از اسید بوریک است.

159px-Structural_formula_of_boric_acid.jpg
فرمول ساختاری اسید بوریک


بوراکس و اسید بوریک ممکن است به جای یکدیگر برای از بین بردن مورچه ها استفاده شوند. در حقیقت ، توصیه می شود اگر متوجه شدید مورچه ها به طعمه بوراکس جذب نمی شوند ، بوراکس را با  اسید بوریک جایگزین کنید. مطالعات نشان می دهد که برخی از گونه های مورچه بیشتر طعمه های بوراکس را رد می کنند تا طعمه های اسید بوریک و بالعکس.

توجه داشته باشید که اسید بوریک اگرچه به طور کلی در صورت استفاده به مقدار مناسب و استفاده صحیح از آن بی خطر است ، اما کمی سمی تر از بوراکس است بنابراین هنگام استفاده از این محصول احتیاط مناسب را داشته باشید.

 

نابود کردن مورچه

چگونه مورچه ها را با بوراکس بکشیم

سمیت بوراکس برای انسان و حیوان نسبتاً کم است اما در مورد مورچه ها نمی توان همین حرف را زد. این ماده معدنی روی سیستم گوارشی مورچه ها تأثیر می گذارد و باعث مرگ نهایی آنها می شود. بوراکس یک عامل کند عمل است و به همین دلیل برای کنترل مورچه بسیار موثر است.

مورچه های کارگر سم را به لانه برمی گردانند و توسط اعضای دیگر کلنی از جمله ملکه بلعیده می شود. این روش به جای اینکه فقط مورچه هایی که با سم تماس می گیرند ، کل کلنی مورچه ها را از بین ببرد.

شایان ذکر است که مورچه ها به خودی خود جذب بوراکس نمی شوند. این ترکیب باید با طعمی مخلوط شود ، همان چیزی است که در وهله اول مورچه را جذب می کند. تصور کنید که این یک مهمانی مهم و مسموم ، مهمانان ناخواسته شماست.

اگر بوراکس را با یک طعمه به تنهایی در خانه مخلوط می کنید ، بهترین طعمه به نوع مورچه شما بستگی دارد. برخی از مورچه ها شکر را ترجیح می دهند که در این صورت آب قند گزینه مناسبی است. مورچه های دیگر پروتئین را ترجیح می دهند که در این صورت کره بادام زمینی مورد استفاده شما قرار می گیرد .مورچه های دیگر گوشت را ترجیح می دهند .

مورچه هایی که طعمه را مصرف می کنند ممکن است در عرض 24 تا 48 ساعت شروع به مردن کنند. مدت زمان لازم برای از بین بردن کل کلنی به عوامل

مختلفی از جمله تأثیر طعمه ، محل قرارگیری طعمه و اندازه کلنی از دیگر عوامل بستگی دارد.

مخلوط طعمه بوراکس ارزان و آسان ساخته می شود اما ممکن است به اندازه محلول های فروشگاهی در جذب مورچه موثر نباشد. شرکت هایی که تله می فروشند ، طعمه خود را برای حداکثر جذب مورچه آزمایش کرده اند ، در حالی که هنگام استفاده از بوراکس یا طعمه دست ساز شاید  مورچه ها را به طور مطلوب فریب نخورند.

 

نابود کردن مورچه


درست تركیب كردن مخلوط بوراكس دشوار است و آزمایش زیادی می طلبد. برای نشان دادن این نکته ، کارشناسان بر این باورند که غلظت مطلوب بوراكس مایع در محلول آب قند 0.5-1.0٪ است. بعلاوه ، مقدار توصیه شده بوراكس در طعمه مورچه  5.4٪ است.  

نگه داشتن طعمه مورچه در ظروف باز به مورچه اجازه می دهد تا به طعمه مسموم دسترسی پیدا کند اما این بدان معنی است که کودکان و حیوانات خانگی شما نیز می توانند به ماده برسند. بوراکس ممکن است برای انسان و حیوانات خانگی کمی سم کم باشد اما این بدان معنا نیست که استفاده از آن در خانه 100٪ ایمن است.

طعمه های بوراکس و بوراکس را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. طعمه های خریداری شده در فروشگاه ها به طور معمول در محفظه ای مستقل از حیوانات خانگی و کودک ساخته می شوند در حالی که هنوز به مورچه های ریز امکان دسترسی به طعمه را می دهند.


بوراکس ممکن است سمی ملایم باشد اما هنوز ماده ای نیست که بخواهید بی مورد از آن استفاده کنید. طعمه های خریداری شده در فروشگاه ها به طور کلی در ظروف آماده برای استفاده وجود دارد که فقط لازم است طعمه را بدون لمس مواد سمی باز کرده و در آن قرار دهید.   

عوارض جانبی قرار گرفتن در معرض بوراکس حاد شامل بثورات پوستی ، استفراغ ، عفونت دهان ، حالت تهوع و مشکلات تنفسی است.

 

نابود کردن مورچه

استفاده از بوراکس در فضای باز

به خاطر داشته باشید که بوراکس نیز یک علف کش است بنابر این  در استفاده از آن در فضای باز مراقب باشید. آب باران می تواند بوراکس را در خاک و گیاهان حل کرده و آنها را از بین ببرد.

همچنین خطر استفاده از حشرات بومی که برای اکوسیستم باغ شما مفید است هنگام استفاده بی رویه از طعمه های بوراکس وجود دارد. 

چگونه یک قاتل مورچه ای با بوراکس بسازیم

خبر خوب این است که همه گونه های مورچه ها سیستم هضم اساسی یکسانی دارند. این بدان معناست که بوراکس می تواند یک قاتل مورچه موثر باشد بدون در نظر گرفتن نوع مورچه شما. چالش اصلی فریب دادن آفات کوچک برای مصرف و تقسیم سم بوراکس خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که گونه های مختلف مورچه ها عادات غذایی و ترجیحات غذایی متفاوتی دارند. یک نوع مورچه نیز بسته به فصل نیازهای مختلف تغذیه ای دارد و ممکن است اولویت غذایی خود را در راه اندازی دام های مورچه تغییر دهد. به همین دلایل است که ممکن است مجبور شوید انواع طعمه های مورچه بوراکس خانگی را آزمایش کنید تا زمانی که یکی از مورچه ها را پیدا کنید.

 

نابود کردن مورچه

 

طعمه کره بوراکس و کره بادام زمینی برای مورچه های دوستدار پروتئین

برای این طعمه مورچه ای ، یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی و دو قاشق چای خوری بوراکس را مخلوط کنید. مواد را کاملاً مخلوط کرده و درون درب بطری ها یا سایر ظروف باز قرار دهید. اگر مورچه ها به طعمه اولیه پاسخ ندادند ، می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل به مخلوط اضافه کنید. مورچه های پروتئینی ممکن است در فصول خاص به رژیم غذایی خود نیاز به قند داشته باشند.

طعمه ها را در امتداد مسیرهای مورچه ای قرار دهید که بیشترین مورچه را دیده اید. این یک دستورالعمل عالی برای مورچه های تغذیه کننده پروتئین مانند مورچه های خانگی با بو ، مورچه های آرژانتینی ، مورچه های فرعون ، مورچه آتش نشانی جنوبی ، مورچه دزد ، مورچه آتش نشانی قرمز و .... است.

طعمه بوراکس و شکر برای مورچه های دوستدار  شکر

1 فنجان آب ، 2 فنجان شکر و 2 قاشق غذاخوری بوراکس را در قابلمه مخلوط کنید. مخلوط را در حالی که کاملا هم می زند جوشانده تا مواد با هم مخلوط شوند.

اجازه دهید مخلوط خنک شود. طعمه وقتی خنک شود به حالت خمیر در می آید. طعمه را در ظروف باز یا تکه های مقوا / فویل قرار داده و طعمه ها را در امتداد مسیرهای مورچه قرار دهید.

این دستور برای مورچه های تغذیه کننده قند مانند مورچه های بزرگ سر ، مورچه های سیاه ، مورچه های آکروبات ، مورچه های شبح ، مورچه های دیوانه ، مورچه های پا سفید ، مورچه های سیاه کوچک ، مورچه های مزرعه ذرت ، مورچه های نجار است  .

نابود کردن مورچه

بوراکس و طعمه مربا برای مورچه های تغذیه با شکر

این طعمه مورچه جایگزین مناسبی برای دستور قندی است که در بالا توضیح داده شد. برای تهیه طعمه مورچه ، مقدار کمی مربا را با 2 قاشق غذاخوری بوراکس مخلوط کرده و کاملاً ترکیب کنید. مخلوط را روی یک تکه مقوا یا ظرف باز قرار دهید و صبر کنید.

این دستورالعمل برای مورچه های تغذیه کننده قند به خوبی کار می کند و می تواند همراه با طعمه قند و بوراکس برای مورچه ها تنوع کمی در رژیم غذایی داشته باشد.

 

مقایسه بوراکس با سایر تله های مورچه

نکته اصلی که هنگام مقایسه تله های مختلف مورچه باید در نظر گرفت ، ماده اصلی فعال در هر یک از آنهاست.

هیدرامتیلن

Hydramethylnon به طور معمول در طعمه های ژل استفاده می شود و طیف وسیعی از مورچه ها از جمله مورچه های آتش نشانی ، مورچه های نجار و مورچه های آرژانتینی را هدف قرار می دهد. این ماده به طور گسترده ای از طریق پوست جذب نمی شود و سمیت کمی برای انسان دارد. Hydramethylnon در دوزهای متوسط ​​با تولید مثل تداخل می کند و برای جنین در حال رشد سمی است.

فیپرونیل

Fipronil طیف گسترده ای از کاربردها را در انواع طعمه های مورچه از جمله طعمه های مایع ، ژل و گرانول استفاده می کند. فيپرونيل از طريق پوست قابل جذب نيست اما هنگام مصرف به طور متوسط ​​برای انسان سمی تلقی می شود. فیپرونیل برای سیستم عصبی سمی است.

آورمکتین

Avermectin معمولاً در طعمه های دانه ای استفاده می شود و برای کنترل مورچه های نجار ، مورچه های آرژانتینی و مورچه های آتش نشانی موثر است. آورمکتین در دوزهای کم در طعمه های مورچه ها (کمتر از 01/0٪) استفاده می شود و دارای سمیت حاد کمی برای انسان است. این ماده به مقدار زیادی از طریق پوست جذب نمی شود اما می تواند برای سیستم عصبی و جنین در حال رشد بسیار کم سمی باشد.

فنوکسیکارب

Fenoxycarb در طعمه هایی که به طور خاص مورچه های آتش نشانی را هدف قرار می دهند استفاده می شود و به طور کلی به صورت دانه ای در می آید. به خوبی از طریق پوست جذب نمی شود و سمیت حاد کمی برای انسان دارد. این ترکیب در معرض طولانی مدت برای کبد سمی است.

سیفلوترین و پرمترین

هنگام خرید تله مورچه ها این دو ماده را در ذهن داشته باشید. سیفلوترین و پرمترین گاهی در طعمه های مورچه استفاده می شوند اما این مواد فعال در تماس عمل می کنند.
مواد شیمیایی قوی تقریباً بلافاصله مورچه ها را از بین می برد ، به این معنی که کارگران فرصتی برای حمل طعمه به لانه پیدا نمی کنند. طعمه های مورچه ای مبتنی بر سیفلوترین و پرمترین می توانند برای از بین بردن مورچه های قابل مشاهده بسیار موثر باشند اما از آنجایی که ملکه ها به تولید مثل ادامه می دهند و کارگران جدیدی به کلنی اضافه می کنند ، یک راه حل طولانی مدت ضعیف است.  

 

نابود کردن مورچه

چرا بوراکس را انتخاب کنیم

به طور کلی ، طعمه های مورچه برای انسان سمیت کمی دارند ، زیرا مواد فعال به مقدار کم استفاده می شوند. از بین تمام ترکیبات موادی که به طور معمول در این محصولات استفاده می شود ، طعمه های بوراکس و بورات کم سمی هستند.

بوراکس از طریق پوست جذب نمی شود و فقط در صورت سو استفاده و یا مقدار کمی بلعیده شده در روز و طی چند ماه سمی است. بوراکس یک قاتل مورچه "طبیعی" است و گزینه خوبی برای افرادی است که علاقه زیادی به استفاده از ترکیبات شیمیایی قوی در خانه های خود ندارند.

این ماده معدنی به اندازه سایر مواد فعال موجود در بازار برای از بین بردن مورچه ها نیز موثر است.

بخاطر داشته باشید که گرچه سمی ملایم است ، اما با این حال باید با احتیاط با بوراکس برخورد کرد و از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.


استفاده از بوراکس برای کنترل مورچه

مطمئناً می توانید از مخلوط بوراکس برای خلاص شدن از شر مورچه ها استفاده کنید و بسیاری از صاحبان خانه با پیروی از این روش موفقیت زیادی کسب کرده اند. اگر ترجیح می دهید طعمه خود را درست کنید ، انواع مختلف طعمه ها را (بدون بوراکس) بگذارید و بررسی کنید که مورچه ها به کدام یک جذب می شوند.

قرار دادن طعمه قبل از مخلوط شدن در بوراکس همچنین باعث می شود مورچه ها به منبع غذا عادت کنند و سایر کارگران را از مکان جدید غذا آگاه سازند.

به یاد داشته باشید که طعمه های مورچه را از طعمه های خانگی و فروشگاهی از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. آلودگی مورچه برای نابودی ناامیدکننده است اما بوراکس یکی از بهترین و ایمن ترین محصولات برای استفاده در خانه برای کنترل مورچه ها است.

 

بوراکس
موارد استفاده  بوراکس در خانه

بوراکس کاربردهای دیگری غیر از کنترل آفات دارد. چند موقعیت که ممکن است یک جعبه بوراکس در خانه به درد بخورد:

فرش های خود را با بوراکس  تمیز کنید

یک لیوان بوراکس در هر گالن آب را مخلوط کرده و محلول را در مخزن  شستشوی فرش خود بریزید تا قدرت تمیزکاری بیشتری داشته باشد!

کشتن علف های هرز با بوراکس 

بوراکس یک علف کش طبیعی عالی برای آن دسته از علف های هرز مزاحم است که دوست دارند در شیار مسیرهای عبور شما رشد کنند. کمی بوراکس را روی علف های هرز بپاشید تا آنها از بین بروند.

خوشبو کردن یخچال با بوراکس

 بوراکس برای از بین بردن آلودگی و ریختن داخل یخچال بسیار مناسب است. 1 قاشق غذاخوری بوراکس و 1 چهارم آب گرم را مخلوط کنید تا محلول تمیز کننده خانگی تولید شود. مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و مستقیماً روی لکه ها بپاشید و با یک پارچه تمیز پاک کنید.
بوراکس همچنین دارای خاصیت خوشبویی است و از شر آن بوهای بیات خلاص می شوید.

پاک کردن زنگ زدگی با بوراکس 

مخلوط بوراکس برای از بین بردن زنگ زدگی مناسب است
برای ایجاد مخلوط زنگ زدایی ، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و 2 قاشق غذاخوری بوراکس را مخلوط کنید. مقدار کمی آب به مخلوط اضافه کنید تا خمیر ایجاد شود. با استفاده از اسفنج خمیر را به مواد زنگ زده زده و با استفاده از اسکراب زنگ زدگی را پاک کنید. پس از از بین بردن زنگ زدگی ، مورد را کاملاً بشویید.

باز کردن لوله با بوراکس 

½ یک فنجان بوراکس را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. مخلوط را در سینک ریخته و  به مدت 1-2 دقیقه صبر کنید. بوراکس باید به باز شدن لوله کمک کند. روش را در صورت لزوم برای مسدود شدن سخت تکرار کنید.

از بین بردن لکه های سینک با بوراکس 

یک خمیر بوراکس ممکن است همان چیزی باشد که شما برای از بین بردن آن لکه های سرسخت  نیاز دارید. در یک فنجان بوراکس با یک فنجان آب لیموترش تازه مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. خمیر را با استفاده از پارچه یا اسفنج مستقیم روی لکه ها بمالید و با آب گرم بشویید.

تمیز کننده همه منظوره با بوراکس

یک پاک کننده همه کاره بوراکس خانگی برای از بین بردن لکه های سرسخت از جمله علامت های مداد و مداد رنگی روی دیوارها موثر است. برای ساختن تمیز کننده ، کافی است 2 قاشق غذاخوری بوراکس را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و به شدت تکان دهید. اجازه دهید محلول خنک شود و برای از بین بردن لکه های سخت از آن استفاده کنید. این پاک کننده همه منظوره همچنین در تمیز کردن اجاق گاز نیز به خوبی کار می کند.

شوینده  با بوراکس

برای از بین بردن لکه های سمج لباس ½  فنجان بوراکس در لباسشویی خود بریزید. بوراکس همچنین به عنوان یک بو دهنده طبیعی عمل می کند و باعث می شود به لباس های  شما بدون عطر و بوی مصنوعی بوی تازه  ببخشد.

بوراکس همچنین برای پیش درمانی لباس های لک شده عالی است. کافی است یک فنجان بوراکس را در آب گرم مخلوط کرده و لباس های لکه دار خود را حداقل نیم ساعت قبل از شستن خیس کنید.  

 

بوراکس

بوراکس در کاربردهای تجاری

بوراکس برای بسیاری از برنامه های تجاری از جمله:

محصولات خانگی
نام تجاری 20 Mule Team تقریباً مترادف بوراکس است
بوراکس در بسیاری از محصولات تمیز کردن و لباسشویی خانگی از جمله تقویت کننده های لباسشویی ، صابون های دست و فرمول های سفید کننده دندان وجود دارد.

بوراکس در سختی گیر آب 

بوراکس اغلب برای نرم کردن آب از جمله از بین بردن سختی های موقتی و دائمی استفاده می شود.

بوراکس در شار

از Flux در جوشکاری برای محافظت از سطح جوش در برابر گازهای خارجی با جلوگیری از اکسیداسیون در سطح مذکور استفاده می شود.

بوراکس اغلب در کاربردهای مختلف جوشکاری استفاده می شود. در جوشکاری فولاد و آهن ، بوراکس را با کلرید آمونیوم مخلوط کرده و به عنوان شار استفاده می کنند. در هنگام لحیم کاری مواد جواهرات مانند نقره و طلا ممکن است بوراکس با آب مخلوط شود و به عنوان شار استفاده شود.

بوراکس در  نگهدارنده مواد غذایی

بوراکس از دوران باستان به عنوان نگهدارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفته است. برخی از کشورها مانند ایالات متحده ، تایلند و چین بوراکس را به عنوان یک افزودنی غذایی ممنوع کرده اند. بوراکس همچنین ممکن است برای افزودن بافت لاستیکی و / یا سفت به غذاهایی مانند رشته فرنگی برنج و گندم استفاده شود.

بوراکس در سرامیک ، شیشه و سفال

بوراکس همچنین به عنوان ماده ای در لعاب مینای دندان ، به عنوان یک ماده بازدارنده آتش ، به عنوان یک جز  در سرامیک ، شیشه و سفال ، و برای ساخت جوهر پاک شونده در میان سایر برنامه های تجاری استفاده می شود.

اگر مدتی است که در زمان تمیز کاری کرم ریز سفید در آشپزخانه  خود می بینید، بهتر است مقاله شب پره هندی، کوچولوی مخرب در آشپزخانه شما! را با دقت مطالعه کنید!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Yamary 83 :

    چرا مورچه ها در خانه و آپارتمان زندگی می کنند؟ مورچه های خانگی دو نوع هستند - فرعون و مورچه های دزد . اولی بدون شخص وجود ندارد و فقط در محل های مسکونی زندگی می کند. دومی با زندگی با و بدون افراد سازگار است. آنها معمولاً در زیرزمین زندگی می کنند و به طور دوره ای غذا را از آپارتمان ها می دزدند. دلیل اصلی ظاهر آنها عدم تمیز بودن محل است. مانده و خرده ها حشرات را به خود جلب می کنند. از این گذشته ، آنها فقط به یک چیز از مردم نیاز دارند - غذا. اما حتی در تمیزترین آپارتمان نیز اگر غذا را در مکان های قابل دسترسی بگذارید ، مورچه ها می توانند شروع کنند. ظهور حشرات از همسایه هایی که شروع به مبارزه با آنها کرده اند نیز امکان پذیر است. و اغلب اوقات شخص خودش مورچه ها را حمل می کند - روی چیزها ، مصالح ساختمانی ، مبلمان و ....

    1400/4/15 16:54
  • Yamary 83 :

    نشانه هایی ازوجود مورچه در آپارتمان مورچه ها از منبع غذا به لانه راه می یابند. اگر خوب دقت کنید ، آنها را می توان روی دیوارها ، کابینت ها ، میز مشاهده کرد. اگر می خواهید ببینید مورچه دارید ، کافی است یک تکه غذا را در مکانی قابل دسترس بگذارید - ظرف چند ساعت با مورچه پوشانده می شود. برای مبارزه با آنها ، شما باید از مورچه های کارگر برای بردن غذاهای سمی به داخل لانه استفاده کنید ، زیرا خلاص شدن از شر مورچه های کارگر چیزی جز یک اقدام موقتی نیست. ملکه به سرعت مورچه های کارگر جدید تولید می کند. مورچه های خانه گرما و رطوبت را دوست دارند ، بنابراین در آپارتمان های نزدیک آب و غذا زندگی می کنند. به عنوان مثال ، پشت یک کابینت کنار ظرفشویی در آشپزخانه ، پشت یک تخته حمام یا پشت کاشی.

    1400/4/15 16:59
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با سرکه. برای شناسایی مسیرهای منتهی به غذا ، مورچه ها فرمون های خاصی را آزاد می کنند. اگر مسیرها یا بهتر از همه سطوح ، با محلول سرکه و آب روان شوند ، مورچه ها تحمل خود را از دست می دهند. برای راحتی کار ، می توانید از بطری اسپری استفاده کنید و میهمانان ناخوانده در جستجوی خانه راحت تری می روند. در حالت ایده آل ، لانه باید نابود شود. سپس می توانید از اسانس سرکه با کمی افزودن آب استفاده کنید. خود لانه با مخلوط حاصل ریخته می شود ، این باعث از بین رفتن ملکه و لارو می شود. برای کارآیی بهتر است بعد از چند روز این روش را تکرار کنید.

    1400/4/15 17:03
    • Doraslasy 757 :

      سرکه مورچه ها را نمی کشد ، بلکه فقط می ترساند. اگر مکانهای تجمع آنها را با محلول 9٪ سرکه آغشته کنید ، بوی تند آن حس بویایی حشرات را مختل می کند ، و آنها نمی توانند راه خود را برای غذا پیدا کنند ، آنها گرسنه می مانند و خانه های خود را ترک می کنند .

      1400/4/15 17:33
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با آمونیاک بوی تند آن برای مورچه ها نیز گمراه کننده است. مانند سرکه استفاده می شود

    1400/4/15 17:03
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با صابون. صابون به پایین آمدن بوی فرمون کمک خواهد کرد. در یک بطری اسپری ، محلول آب و صابون را مخلوط کنید. مخلوط حاصل بر روی محل تجمع مورچه ها پاشیده می شود.

    1400/4/15 17:04
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با روغن های معطر. مورچه ها نمی توانند بوهای شدید را تحمل کنند. بنابراین ، روغنهای اساسی میخک ، اسطوخودوس ، دارچین ، افسنطین و سوزن کاج می توانند در مبارزه با آنها کمک کنند. آنها با تکه های پارچه یا گلوله های پنبه آغشته می شوند و در زیستگاه های حشرات و در مسیرهای رفت و آمد مورچه ها قرار می گیرند.

    1400/4/15 17:06
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با گیاهان معطر خشک شده. رایحه های بابونه ، نعناع ، برگ بو و جعفری نیز برای مورچه ها ناخوشایند است. کیسه های گیاهان در هر جایی که مورچه دیده می شوند قرار می گیرند. پوست لیمو نیز می تواند کمک کند.

    1400/4/15 17:08
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با جوش شیرین. هنگامی که بدن با جوش شیرین آغشته شود ، با اسید واکنش نشان می دهد و در نتیجه ، مورچه می میرد. برای این که مورچه ها را مجبور به خوردن یک محصول بسیار ناخوشایند کنید. جوش شیرین با شکر مخلوط شده و کمی آب به آن اضافه می شود. محلول حاصل در همه مکانهای قابل دسترسی حشرات رها می شود.

    1400/4/15 17:11
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با فلفل تند. چاشنی داغ مزاحمان را می ترساند. فلفل در مسیرهای مورچه و در زیستگاه کلنی پاشیده شود.

    1400/4/15 17:13
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با آب جوش. آب جوش همچنین به از بین بردن حشرات کمک می کند. با این وجود ، اگر آب جوش را روی خود لانه ، یعنی مورچه ملکه نریزید ، بازده صفر خواهد بود.

    1400/4/15 17:14
    • Doraslasy 757 :

      مبارزه با مورچه ها با آب جوش ، محلول هایی با شامپو ، امولسیون نفت سفید کاملاً بی فایده است. حداکثر این است که آفات برای مدتی از آپارتمان خارج شوند ، اما پس از آن با توجه به "غذا" دوباره برمی گردند.

      1400/4/15 17:35
  • Yamary 83 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با سیر. تمام سطوح و مسیرهای مورچه را با سیر آغشته کنید. این روش باید به طور منظم تکرار شود ، زیرا بو سریع از بین می رود.

    1400/4/15 17:16
  • Doraslasy 757 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با مواد شیمیایی تله آنها حاوی یک سم قوی در داخل هستند. در این حالت ، حشره توسط عطر اشتها آور جذب می شود. در چنین دامی قرار می گیرد ، مورچه در مخلوط سمی آغشته می شود و آن را مستقیماً به لانه می برد. این روش برای افراد و حیوانات خانگی ایمن ترین روش است.

    1400/4/15 17:19
  • Doraslasy 757 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با مواد شیمیایی ژل این محصول روی سطوحی اعمال می شود که مورچه ها بیشترین فعالیت را دارند. ژل با بوی غذا مورچه ها را جلب می کند و مورچه ها طعمه را به لانه حمل می کنند و علاوه بر لارو های تازه باز شده ملکه را نیز از بین می برند.

    1400/4/15 17:22
  • Doraslasy 757 :

    نحوه خلاص شدن از شر مورچه با گچ قلمی مورچه. گچ قلمی با ترسیم مرزهای مشخص منطقه را برای دسترسی محدود می کند. با عبور از روی آنها ، مورچه ها نیز مسموم می شوند و آنهایی که قبلاً آلوده شده اند به لانه برمی گردند و دیگران را می کشند. آئروسل ها. کاملاً موثر است ، اما محصول باید مستقیماً به مرکز کلنی پاشیده شود. در غیر این صورت ، ماده سمی کمکی نمی کند. پودرها مانند اکثر داروها ، آنها مستقیماً تهیه کنندگان مواد غذایی را آلوده می کنند. یک مورچه مسموم عفونت را به دیگران منتقل می کند ، که منجر به تخریب کلنی می شود.

    1400/4/15 17:26
  • Doraslasy 757 :

    مورچه ها اغلب در کنار غذا ها دیده می شوند - به خصوص در کنار شیرینی ها ، نزدیک یک قوطی قند ، یک شیشه مربا ، یک ظرف عسل. مورچه هایی که در اطراف خانه می خزند ، کارگران عادی هستند و به دنبال غذا می دوند. خطر اصلی ملکه است ، که بزرگتر از دیگران است ، دارای بال است - این ملکه است که کلنی را می گرداند و تولید مثل می کند. بنابراین ، نه تنها یافتن لانه مورچه ها در خانه ، بلکه از بین بردن ملکه آنها نیز مهم است. در غیر این صورت ، حشرات دوباره در خانه ظاهر می شوند.

    1400/4/15 17:29
  • Doraslasy 757 :

    دستورالعمل های زیادی برای محلول ها و طعمه های حاوی اسید بوریک وجود دارد. در واقع ، این برای مورچه ها مخرب است - گرانول ها پس از ورود به معده حشره (این یک پیش نیاز است) باعث فلج سیستم عصبی می شود و می میرد. اما حذف کل کل مورچه ها به همراه ملکه زمان زیادی طول خواهد کشید. همچنین ، هنگام کار با اسید بوریک ، باید قوانین پیشگیرانه را دنبال کنید: طعمه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید ، محصولات با دسترسی آزاد را که حشرات آلوده می توانند بر روی آنها حرکت کنند نگذارید.

    1400/4/15 17:31
  • Doraslasy 757 :

    اکنون بسیاری از مواد شیمیایی کنترل کننده مورچه خانگی در دسترس است: ژل حشره کش ، آئروسل ، تله ، گلوله. اما فقط در صورتی موثر واقع می شوند که بوسیله مورچه های کارگر وارد لانه شوند و ملکه را با آنها تغذیه و نابود کنند. اما مبارزه مستقل زمان زیادی می برد و کاملاً موثر نیست. به عنوان یک قاعده ، تمام حشرات ساکن آپارتمان با یکدیگر رقابت می کنند. به عنوان مثال ، مورچه ها و سوسک ها با هم زندگی نخواهند کرد. مورچه ها تمام حشرات دیگر را از قلمرو خود بیرون می کنند ، به گله حمله می کنند ، با اسید فرمیک گاز می گیرند و فلج می کنند. جلوگیری از ظهور مورچه ها بسیار ساده تر از تلاش برای ریشه کن کردن آنها است وقتی که یک کلنی کامل قبلاً در خانه مستقر شده است. لازم است که نظافت را در آشپزخانه حفظ کنید ، غذا ، خرده ریزها ، ظروف کثیف ، بسته های بسته بندی شده با غلات و شکر را دور از دسترس مورچه ها بگذارید ، زباله ها را به موقع بیرون بیاورید ، درز دیوارها و سقف ها را کنترل کنید ، می توانید برای پیشگیری به طور دوره ای از روش های خانگی استفاده کنید .

    1400/4/15 17:41
  • Doraslasy 757 :

    چگونه مورچه ها را در یک آپارتمان مسموم کنیم؟ - یک قاشق چایخوری اسید بوریک (پودر سفید ، که در داروخانه فروخته می شود ) + یک قاشق چای خوری شکر (امکان پذیر شدن با عسل). کمی با آب مخلوط و رقیق کنید. این مخلوط را قطره ای در مسیرهای مورچه ها قرار دهید. مورچه ها به دور مخلوط می چسبند و آن را ذره ذره به داخل خانه و برای ملکه می برند.

    1400/4/15 17:45
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    از اسید بوریک می توانید برای سفید کردن جوراب های سفید استفاده کرد.البته می توان جوراب های سفید کثیف را به سادگی با روش های سنتی مانند صابون لباسشویی یا مواد شوینده شستشو داد. با این حال ، این لباس سفیدی اولیه خود را از دست می دهد. علاوه بر این ، برخی از لکه ها به سختی از روی جوراب ها پاک نمی شوند. شیمی خوب قدیمی هر دو مشکل را حل می کند. فقط با یک سکه می توانید زندگی خود را به طور جدی آسان کنید. کافی است به داروخانه بروید و دو ماده اولیه را در آنجا بخرید ابتدا برای شستشوی کامل به اسید بوریک نیاز دارید . این جامد به شکل پودر به صورت کیسه ای به فروش می رسد. معمولاً یک کیسه حاوی 10 گرم اسید است. این دقیقاً همان مقدار بور است که برای حجم 5 لیتر آب (یا 2 گرم در هر 1 لیتر آب) نیاز داریم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حوضچه را با آب پر کنید ، اسید بوریک را در آنجا اضافه کنید و آب را خوب هم بزنید تا اسید کاملاً حل شود. سپس جوراب های کثیف را در آنجا قرار می دهند. کتان را 2 ساعت بگذارید تا خیس بخورد. بعد ، جوراب ها را بیرون می آوریم و به روش سنتی با دست یا ماشین می شویم. پس از آن ، آنها تقریباً به خوبی اول خواهند بود!

    1400/5/9 16:46
    • Barbi 117 :

      برای برگرداندن سفیدی پرمنگنات پتاسیم هم مناسب است . این ماده به شما امکان می دهد سفیدی را به هر چیزی که در طول زمان لکه دار شده است برگردانید. برای سفید کردن ، باید محلول تهیه کنید: 200 گرم پودر لباسشویی به 10 لیتر آب اضافه می شود. به طور جداگانه ، چند عدد بلور پرمنگنات پتاسیم را به حجم کمی آب اضافه کنید ، آنها را خوب مخلوط کنید تا به انحلال کامل برسید. علاوه بر این ، آب صورتی با آب با پودر مخلوط می شود ، پس از آن چیزهای سفید در آن خیس می شوند. بهتر است روی لباس هایی که می خواهیم سفید شوند یک سطل یا یک ظرف سنگین بگذارید تا زیر آب بمانند.هنگامی که آب گرم کاملاً سرد شد ، باید لباس های سفید شده را برداشته و در آب تمیز بشویید.

      1400/5/9 16:55

بیشتر بخوانید