مردان را بهتر بشناسیم

مردان را بهتر بشناسیم، نکاتی مهم دررابطه با شناخت مردان،چگونه بتوانیم با مردان و ویژگی های آنها آشنا شویم، مهمترین راههای شناخت مردان کدامند؟

برای بهتر شدن روابطمان با مردان، بهتر است به واقعیت های وجودی آن ها، و نه حدس و گمان و حرف های بی پایه و اساس عامیانه در مورد آن ها توجه کنیم.

این ها باورهای عامیانه و رایج در مورد مردان هستند که در حقیقت اصلا درست نیستند.

  • آن ها بیشتر از زنان رابطه ی جنسی می خواهند

این باور نادرستی است که جامعه به ما تحمیل کرده است.

در طی یک تحقیق میدانی با دستگاه دروغ سنج، معلوم شد که زنان تعداد روابط جنسی شان را کمتر، و مردان تعداد آن را بیش از واقعیت عنوان می کنند. و اگر همواره مجبور به راستگویی باشند، در واقع این میل در هر دو جنس برابر است.

  • مردها هیچ مشکلی با بدن خودشان ندارند و تصویر بدن ایده آل فقط در ذهن خانم هاست

این باور غلطی است که مردان تحت هیچ فشاری برای رسیدن به تصویر بدن ایده آل نیستند. فقط این تصویر برای آن ها متفاوت است.

جامعه به آن ها می گوید بدن ورزیده و عضلانی یعنی داشتن کیفیت زندگی بهتر. بنابراین بسیاری از مردان برای رشد عضلات و سالم به نظر رسیدن، بیش از حد روی تعذیه سخت گیری می کنند و در نتیجه از مشکلات تغذیه ای و گوارشی رنج می برند.(سیارک)

  • احساسات مردان از زنان کمتر است

متخصصان روان شناس می گویند مردان می توانند احساساتی به گستردگی و عمق احساسات زنان را تجربه کنند، اگر به آنها فرصت و اجازه ی ظهور بدهند.

علت اینکه ما مردان را کم احساس تر از زنان تصور می کنیم این است که از قدیم تا به امروزه، همواره جامعه پیغام های آشکار و نهانی از جمله ” مرد که گریه نمی کند ” به ما داده است و مردان اجازه بروز عواطف و احساسات خود را نداشته اند. روان شناسان می گویند این رفتار اصلا سالم نیست. انسان ها نیاز دارند عواطف خود را بشناسند و وقتی نمی توانند آن ها را بروز دهند این عواطف اغلب در مردان تبدیل به خشم و پرخاش می شود.

  • مردان با طرد شدن راحت تر کنار می آیند.

به خاطر تصور نادرست ما از احساساتی بودن مرد هاست که فکر می کنیم آن ها با طرد شدن و خواسته نشدن هم آسان تر کنار می آیند. این تصور بین زنان نه تنها شایع است، بلکه آن ها مردان را به این علت سرزنش می کنند!

زنان توقع دارند مردها همیشه پا پیش بگذارند و اظهار علاقه کنند و آن ها هم با سردی جواب منفی بدهند! از آن جایی که برخلاف تصور، مردان ژن ” منفی شنیدن ” ندارند، ترجیح می دهند به سراغ زنانی بروند که به نظر می رسد جواب مثبت می دهند، تا اینکه به هر خانم جذابی پیشنهاد بدهند.

  • امکان خیانت کردن در مردان بیشتر است

شاید پذیرش نکته ی اول در مورد روابط جنسی این تصور را ایجاد کرده، یا این موضوع که به غلط فکر می کنیم وفاداری برای مردان سخت تر از زن هاست، در حالی که امروزه احتمال خیانت بین هر دو جنس به یک میزان وجود دارد.

  • مردان از زنان کمتر حرف می زنند

تخقیقی در سال ۲۰۰۷ نشان داد که میانگین کلمات گفته شده در میان مردان و زنان به طور مساوی و حدود شانزده هزار کلمه در روز است. خنده دار اینکه پرحرف ترین فرد این تحقیق هم یک پسر بود.(سیارک)

  • نسبت دادن صفاتی مثل دست به آچار بودن، لات بودن و بد دهن بودن به مردان

تصور این است که همه  مردها عاشق فوتبال دیدن با رفقا هستند، فحش می دهند و جک های بی تربیتی تعریف می کنند و ماشین تعمیر می کنند. این ها فاکتور هایی است که یک مرد واقعی را مشخص می کند!

این تصورات نه تنها نا درست هستند، بلکه برای مردان مضر و اذیت کننده هستند. مردان بسیاری هستند که برای خدشه دار نشدن این تصویر غلط از مردانگی، از کسی کمک نمی خواهند، به دکتر مراجعه نمی کنند، یا تمام عمر، خود واقعی شان را مخفی می کنند.

نتیجه گیری اصلی که از همه این نکات می توان کرد اینکه با پیش داوری و تفکرات اشتباه شناخت اشتباه نسبت به مردان را کنار بگذاریم تا نتیجه آن را در روابط خانوادگی بیشتر ببینیم.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید