اسم ها و مدل های مختلف شلوار جین زنانه

مدل های مختلف شلوار جین زنانه را بشناسید و یاد بگیرید کدام مدل برای چه موقعیتی مناسب است و پوشیدن کدام مدل شلوار جین برای شکل بدن شما مناسب است.

کمد لباس هیچ خانمی بدون مدل های مختلف شلوار جین زنانه کامل نیست. پوشیدن شلوار جین محبوب ترین استایل غیر رسمی (casual) دنیا است. شلوار جین های درست شده از پارچه دنیم (denim) اسامی مختلفی دارند که به آن مدل  یا کات (cut) های مختلف گفته می شود.

تاریخچه جین دنیم چیست؟

در سال ۱۸۷۳ خیاطی به نام جیکوب دیویس (Mr. Jacob Davis) سفارشی از یکی از مشتری هایش برای یک شلوار با پارچه زخیم و مقاوم برای کارهای سخت دریافت می کند. او نزد مردی به نام لوی استراس (Mr. Levi Strauss) پارچه فروش می رود و پارچه زمخت دنیم را از او می خرد و شلوار را آماده می کند و با استقبال سفارش دهنده اش مواجه می شود. از همین جا این دو مرد همکاری شان را برای دوخت این شلوار و تاسیس کارخانه ای به نام جینز (jeans) آغاز می کنند.

پارچه دنیم از جنس کتان بافته شده و به رنگ آبی معروف به آبی ایندیگو (indigo) رنگ آمیزی می شود.

اسم ها و مدل های مختلف شلوار جین زنانه

شلوار های جین امروزی انواع، طرح ها و اسامی مختلفی دارند که برای تیپ ها و موقعیت های مختلف مناسب هستند. برای خرید شلوار محبوبتان علاوه بر توجه به رنگ، جنس، مدل و راحتی، بهتر است اسم های مدل های مختلف شلوار جین زنانه را بلد باشید.(سیارک)

۱ ) شلوار جین فاق کوتاه – Low Rise Jeans 

این شلوار حدود ۵ سانت پایین ناف شما قرار می گیرد و بسیار هم محبوب است. به خاطر فاق کوتاهش برای برنامه های رسمی مناسب نیست اما می توانید برای اوقات تفریح یا بیرون رفتن های معمولی آن را بپوشید.

۲ ) شلوار جین با فاق متوسط (معمولی) – (Mid Rise Denims Regular)

اگر باسن بزرگی دارید این مدل شلوار برای شما انتخاب مناسبی است. این شلوار کمی پایین ناف قرار می گیرد، توسط اکثر افراد به راحتی پوشیده می شود و برای رفتن به سر کار هم مناسب است.

۳ ) شلوار جین فاق بلند – High Rise Jeans Styles 

این یکی از مدل های مختلف شلوار جین زنانه است که فاقی بلند و بالای ناف دارد و با بلوزی که در شلوار فرو کرده باشید خوب می شود. این مدل برای بدن های معمولی و لاغر بهتر است. اگر کمر چاق یا کوتاه باشد، بهتر است این مدل شلوار جین را با کمربند استفاده کنید. برای لاغر به نظر رسیدن بالا تنه، بهتر است شلوار جین فاق بلند تیره را با بلوز های تیره بپوشید.

۴ ) شلوار جین گشاد پسرانه – Boyfriend Jeans 

اسم این مدل شاید خنده دار باشد. اما این یکی از محبوب ترین مدل های شلوار جین زنانه محسوب می شود. اسم آن از مدل گشاد و بگی آن گرفته شده که انگار دختر ها آن را از کمد یک پسر برداشته اند. مدل این شلوار در قسمت کمر فیت و تنگ است و پاچه هایی آزاد و راحت دارد. این مدل برای پاهای چاق مناسب است.

۵ ) شلوار جین راسته یا لوله تفنگی – Straight/ Cigarette Jeans 

اگر شما خیلی استخوانی نیستید اما همچنان دوست دارید شلوار جین چسبان بپوشید این مدل از مدل های مختلف شلوار جین زنانه را انتخاب کنید.

دراین مدل پاچه ها کاملا صاف هستند و تنگ یا گشاد نمی شوند. مدل راسته باسن را متعادل می کند و برای خانمها با چثه پر،مناسب است.(سیارک)

۶ ) شلوارجین روی چکمه ای یا بوت کات – Boot Cut Jeans 

از مدل های مختلف شلوار جین زنانه این یکی برای همه مدل بدنی مناسب است، چرا که پاها را صاف و کشیده نشان می دهد. این مدل برای خانمهای ریزه و خیلی کوتاه مناسب نیست چرا که پاچه ها آن فرم بدن آن ها را زیبا نشان نمی دهد.

این مدل شلوار در دهه های ۷۰ و ۸۰ بسیار محبوب بود و اکنون باز هم به دنیای مد برگشته است.

۷ ) شلوار جین پاچه گشاد – Flare Jeans     

این یکی از مدل های مختلف شلوار جین زنانه است که می توانید با آن به دهه ۷۰ بروید. این شلوار های دوباره مد شده از زانو به پایین گشاد می شوند. اگر لاغر هستید، این مدل را جوری بپوشید که ران ها ی آن چسبان باشد.

۸ ) شلوار جین راسته گشاد – Wide Leg Jeans 

این مدل شلوار جین از قسمت ران ها تا پایین یکسره گشاد است.  اگر قد کوتاهی دارید این مدل را نپوشید. این مدل با تاپ تنگ عالی می شود.

۹ ) شلوار جین تنگ یا اسکینی – Skinny Leg Jeans 

این مدل شلوار جین برای پاهای لاغر و متناسب خوب است. این مدل کاملا چسبان است و شکل پاها را کاملا نشان می دهد. این مدل شلوار جین را می شود با بالاتنه های زیادی ست کرد و در موقعیت های مختلف پوشید. اگر نمی خواهید شکل باسنتان کاملا محسوس باشد بهتر است از شلوار های راسته تر استفاده کنید.

۱۰ ) شلوار جین سه ربع – Cropped Jeans 

این یکی از مدل های مختلف شلوار جین زنانه است که از قد پاهای شما کوتاه تر است. این مدل پاها را بلند تر و لاغر تر نشان می دهد. با پوشیدن این شلوار جین و یک پاشنه بلند بسیار شیک خواهید شد.

حالا که مدل های مختلف شلوار جین زنانه را می دانید، فقط کافی است با توجه به فرم بدن و سلیقه خودتان شلوار جین مناسب را انتخاب کنید.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید