معروف ترین و محبوب ترین مدل های کفش راحتی دنیا

با معروف ترین و محبوب ترین مدل های کلاسیک کفش دنیا در مد خیابانی و دنیای سوپر استار ها آشنا شوید. این مدل ها هرگز از مد نمی افتد.

به نظر می رسد بعضی مدل های کلاسیک کفش های راحتی (sneakers) هرگز از دنیای مد کنار نخواهند رفت. بعضی از این مدل ها سالیان سال است که تولید می شوند و بسیار محبوب و مشهور هستند. بعضی تولیدشان متوقف شد و دوباره به عنوان یک ترند در مد خیابانی ظاهر شدند. اگر عاشق پوشیدن کفش های راحت یا ورزشی هستید و می خواهید حسابی باحال و خوش تیپ باشید این مدل های کلاسیک  کفش باب میل شماست.(سیارک)

  • Adidas Stan Smiths  آدیداس استن اسمیت

این مدل کلاسیک آدیداس شاید یکی از مشهورترین های آن باشد. شاید خیلی از جوان هایی که این کفش را می پوشند ندانند که استن اسمیت مرد شماره ۱ جهان تنیس بود که در سال ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ جام های یو اس اپن و ویمبلدون را از آن خود کرد و این کفش نیز به نام او طراحی و ساخته شده که در سال ۲۰۱۵ دوباره به دنیای مد برگشت.

 

  • Chuck Taylor All-Stars آل استار چاک تیلور

چاک تیلور بازیگر بسکتبال کالج از ایندیانا بود که برای تیمی به نام آل استارز (all stars) که کانورس (converse) اسپانسر آن بود بازی می کرد.(سیارک)

تیلور در سال ۱۹۳۲ آن چنان تاثیر گذار شد که این برند یکی از مدل های کفش های بسکتبال اش را به خاطر او چاکس نامید. این اولین کفش از این مدل بسیار محبوب بود که در آن سال ها پر فروش ترین کفش بسکتبال دنیا هم شد و امروزه یکی از مدل های کلاسیک کفش است که ستاره های هالیوود هنوز هم آن را می پوشند.

 

  • Onitsuka Tiger Mexico ’66  اونیتسوکا تایگر مکزیکو ۶۶

اونیتسوکا تایگر توسط کیهاچیرو اونیتسوکا و بعد از جنگ جهانی برای تشویق جوانان به ورزش تاسیس شد. این کمپانی در دهه ۵۰ میلادی با دوندگان ماراتن کار می کرد تا بتواند کفشی مخصوص دویدن به بازار های آمریکا وارد کند. دوسال قبل از المپیک ۱۹۶۸ مکزیک، این برند خطوط معروف لوگوی اسیکس روی چرم سفید را معرفی کردند.

 

  • Nike Cortez نایک کورتز

نایک کورتز یکی از محبوب ترین مدل های کلاسیک کفش، توسط مربی دو و میدانی بیل بورمن طراحی شد و در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ به عنوان یک کفش حرفه ای مدرن برای ورزش های دو و میدانی معرفی شد.

این کفش بعد از حضورش در فیلم فارست گامپ و تاثیرش در دویدن دور آمریکا توسط فارست، به عنوان کفش دویدن مسافت های طولانی شهرت پیدا کرد.

 

  • Adidas Superstars آدیداس سوپراستار

این یکی هم شاید معروف ترین مدل از مدل های کلاسیک کفش باشد که با موزیک ویدیوی گروه هیپ هاپ ران دی ام سی (Run DMC) در سال ۱۹۸۶ پرده برداری شد. این اولین همکاری بین یک خواننده محبوب و یک برند ورزشی بود که بعدا توسط نایک، ریباک و آدیداس ادامه پیدا کرد. 

 

  • Nike Air Max  نایک ایر مکس

نایک ایر مکس در سال ۱۹۸۷ با مشخصه خاصش که یک حباب هوا در قسمت کفه بود و به عنوان انقلابی در لایه گذاری هوا (air cushioning) معرفی شد. این مدل کفش کلاسیک ورزشی توط تینکر هتفید معمار و با ایده گرفتن از ساختمان ژرژ پمپیدو پاریس، که پنجره هایش درون آن را نشان می دهند، طراحی شده است.

 (سیارک)

  • Nike Air Force 1 نایک ایر فورس ۱

از بین مدل های کلاسیک کفش این یکی هم ساق بلند، هم ساق متوسط و هم کوتاه دارد  و همواره یکی از مدل های بی نقص نایک محسوب می شده است.

  • New Balance 574نیوبالانس ۵۷۴

این کفش هم که برای دویدن طراحی شده بود امروزه بسیار محبوب و روی مد محسوب می شود. این یکی از مدل های کلاسیک کفش است که نسل پدر ومادر ها و بچه ها را به هم متصل می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید