زنان در مقابل مردان: چگونه مارک ها از کلیشه های جنسیتی درآمد کسب می کنند

Poster-image1.jpg


ماست مخصوص آقایان ، شامپو برای زنان ، کرم لب برای او ، یا چیپس برای او. اصلاً تفاوتی وجود دارد؟
طبق گفته بازاریاب ها ، محصولات با پاسخ جنسیتی برای کمک به ما ارسال شده اند.در حقیقت ، معلوم می شود که با تقسیم محصولات به "مردان" و "زنان" ، ما بدون اینکه بدانیم ، از نظر کلیشه های جنسیتی فکر می کنیم.بسیار منطقی تر است که هنگام انتخاب محصولات نه از رنگ بسته بندی بلکه از کیفیت و ترکیبات این محصول شروع شود.

 

دختران صورتی ، پسران  آبی

Pink-for-girls-blue-for-boys.jpg
تقسیم بندی از کودکی آغاز می شود: "عروسک برای دختران ، ماشین برای پسران" ، "صورتی و آبی". به نظر می رسد که از همان کودکی ، جهان تقسیم می شود به جهان ما و دیگری.

نقض این مرزها می تواند مورد تمسخر قرار گیرد. به عنوان مثال ، تصور کنید پسری که با نمونه کارها با باربی به مدرسه می آید چه اتفاقی می افتد؟

در بزرگسالی افراد چنان به اختلاف در مصرف عادت می کنند که دیگر تردیدی در مورد طبیعی بودن آنها ایجاد نمی کند.

به عنوان مثال ، در ابتدا سازنده لگو هیچ ویژگی جنسیتی نداشت. در اولین تبلیغات ، دختران و پسران با هم بازی می کردند و خانه ، ماشین ، کشتی و غیره می ساختند.

 

در سال 2012 ، این شرکت سری جدید Lego Friends را برای دختران منتشر کرد.رنگ مکعب ها با رنگهای پاستیل ، صورتی و یاسی جایگزین شدند. این مجموعه پیشنهاد می داد یک خانه ساحلی ، یک سالن زیبایی ، یک استودیوی موسیقی ، یک کلبه تابستانی ، کافه یا یک قایق تفریحی مونتاژ کنید.

 
این ترفند بازاریابی با انتقاد بسیاری از والدین و چهره های عمومی به دلیل افزایش تقسیم بین دو جنس ، مورد انتقاد قرار گرفته است. اما در نتیجه ، فروش 25٪ افزایش یافت.اما شرکت لوازم التحریر BIC بیشترین پیشرفت را در تبلیغ رنگ صورتی داشته است. تصمیم برای طراحی یک قلم در رنگ های صورتی و بنفش "به ویژه برای راحتی زنان".این محصول واکنش بسیار خنده داری ایجاد کرد.

 

برای مردان ، برای زنان 

دختران صورتی ، پسران  آبی
کلمات "برای مردان" یا "برای زنان" در جداسازی شامپوها ، صابون ها ، ژل های دوش ، تیغ با کرم های اصلاح و غیره بسیار موثر تر بوده  است.شرکت ها غالباً محصولاتی را به اشتراک نمی گذارند که از جنسیت خنثی  باشد و به راحتی توسط هر دو جنس قابل استفاده باشد.


 دئودورانت ها "برای مردان واقعی" و شامپوها "برای زنان" ظاهر می شوند.خود تولید کننده ، از طریق تبلیغات ، برای ما توضیح می دهد که سطح تعادل اسید و باز در بدن زنان تقریباً 5.7 است ، در حالی که در مردان 5.4 است. بنابراین ، مواد شوینده باید متفاوت باشد.اما حتی بر این اساس ، شامپوها ، به عنوان یک قاعده ، با توجه به نوع مو "خشک ، ترکیبی ، روغنی ، ضد شوره" خریداری می شوند.


 محصولات بهداشتی فاقد هورمون هایی هستند که به هر طریقی می توانند بر وضعیت پوست تأثیر بگذارند. به نظر می رسد که اختلاف 0.3 درصدی معنی ندارد!

تولیدکنندگان دو کالای یکسان را  در بسته بندی و در جعبه های مختلف ، بعنوان دو محصول مختلف عرضه می کنند و اختلافاتی که اکنون بین آنها وجود دارد به اختلاف ارزش تبدیل می شود.هزینه تیغ های تراش معمولاً چند برابر مردان است و ژل های مردانه ، شامپوها و دئودورانت ها می توانند 10-25 درصد بیشتر هزینه کنند.

 

فریب دادن زنان با زیبایی بسیار راحت تر است. مرطوب کننده و مغذی ، خاصیت ارتجاعی ، بوهای مختلف . محصولات "زنانه" اغلب با رنگ های پاستلی ، ظریف ،  نقش و نگار های زیبا و شکل های نرم مشخص می شوند ، در حالی که محصولات "مردانه" با رنگ های خاکستری بدون نقش و نگار پایدار (سلام آبی و فلزی!) متمایز می شوند.


ما امیدواریم که شما از احتمال شستن با صابون در یک بسته خاکستری نترسید ، یا نیازی به یک بطری شامپو مردانه نداشته باشید تا بار دیگر شما را متقاعد کند که یک مرد هستید.در این صورت احتمال این وجود دارد که مقدار قابل توجهی پس انداز کنید.

 

خدمات آرایشی و بهداشتی

بسیاری از مردان در مراجعه به یک سالن زیبایی یا مانیکور پیش پا افتاده چیزی شرم آور نمی بینند.اما قیمت ها نیز می توانند در اینجا متفاوت باشند. به عنوان مثال ، مانیکور مرد همیشه 20-25٪ گرانتر از زن است ، همانطور که به یک دلیل ثابت شد.


 "دسته اصلی مشتریان زنان هستند. مردان کمتر مانیکور می شوند.به طور متوسط ​​1 تا 1 نفر در 1-2 روز است. بعضی ها به راحتی از مانیکور شرمنده می شوند. اما ساختار ناخن های آنها متفاوت است: پوستی ضخیم  دارد ، بنابراین زمان بیشتری طول می کشد تا کار کند. قیمت بر این اساس افزایش می یابد "...

 

عطر سازی: چه کسی چه چیزی را باید بو کند

عطر

 

در ابتدا عطرسازی هیچ مرز جنسیتی نداشت. به دلیل گرانی ، عطرها بیشتر از تعلق جنسیت به یک طبقه خاص تعلق داشتند. و عطرها خود عمل پوشاندن بوهای نامطبوع را انجام می دادند.

با گذشت سالها ، ترکیبات عطر در اطراف مشک ، عنبر ، ادویه جات و البته گلها ساخته می شد. اما این عطرها نه با مردانگی و نه با زنانگی شناخته نمی شدند.

مفهوم انقلابی رایحه های زوج مردانه و زنانه به عطر ساز ژاک گرلن تعلق داشت.

Guerlain Voilette de Madame و Mouchoir de Monsieur که در سال 1901 و 1904 منتشر شد ، اولین عطرهایی هستند که به طور گسترده در بازار عرضه شدند.سپس فناوری تولید عطر تغییر کرد.

 

این ترکیبات شروع به ترکیب بوهای طبیعی با رایحه های مصنوعی می کنند. و در اوایل دهه 1920 ، روش های ایجاد عطر به روش "مصنوعی" کشف شد که تولید را بسیار تسهیل می کرد. و این صنعت شروع به تولید رایحه های زنانه و مردانه می کند.و عطرهایی بر اساس مواد اصلی و پایه های مختلف ساخته شدند.آنها همچنین این ایده را به فروش می رسانند که رایحه عطر شما را مقاومت ناپذیر می کند

 

از آنجا که بازاریاب ها عطرسازی کرده اند ، مردم عطرها را خریداری نکرده اند ، بلکه تصاویر تبلیغاتی را تهیه کرده اند که هزینه آنها اغلب چندین برابر محتوای یک بطری است.

به عنوان یک قاعده ، از اصحاب رسانه برای تبلیغ عطرها دعوت می شود. چه کسی نمی خواهد بوی یک فوتبالیست مشهور در جهان یا بازیگر زن س ک س ی را بگیرد؟برای مردان ، اسپرت ، وضعیت و سبک ارائه می شود. برای زنان - وسوسه ، میل ، جذابیت.

 

محصولات غذایی مردانه و زنانه نیز جای تعجب دارد

ماست

 

علائم تجاری جهانی محصولات زنانه و مردانه را پشتیبانی و تولید می کند. به عنوان مثال ، در سال 2015 ، شرکت کوکاکولا به جای کولا سبک ، کوکاکولا صفر جدیدی را در بازار عرضه می کند. دلیل اصلی "شروع مجدد" عدم تمایل مردان به خرید کوکا رژیمی است.پپسی لایت و پپسی مکس دارای خط مشابه هستند ، دومی در بخش "رژیم غذایی برای آقایان" است.

تولید کننده لبنیات دانون پا را فراتر گذاشت و ماست مخصوص آقایان راه اندازی کرد. طبق گفته سازندگان ، سفت تر است ، اما با درصد چربی بسیار استاندارد 5٪.

 

البته ، فیزیولوژی زنان و مردان تا حدودی متفاوت است ، اما چرا خود را به یک قوطی نوشیدنی یا هر چیز دیگری وابسته کنیم؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید