10 زن ثروتمند جهان از لیست فوربس 2020 چه کسانی هستند

ثروتمند
اگر فکر می کنید میلیاردرهای جدید ، افرادی هستند که انگشتان آنها از وزن حلقه های الماس سنگینی می کند ، ما عجله می کنیم تا شما را ناامید کرده و به شما نشان دهیم که ثروتمندترین زنان جهان واقعاً چگونه هستند.


طبق گفته های فوربس ، هر ساله تعداد زنانی که ثروتمند می شوند و ثروت خود را چند برابر می کنند ، در حال افزایش است. و امسال ، به احتمال زیاد ، می توانستیم همان پویایی مثبت را ا( بحران اقتصادی قریب الوقوع ناشی از همه گیری ویروس کرونا) مشاهده کنیم ، . بنابراین ، در سال 2020 ، 234 زن ثروتمند در تعداد ثروتمندترین افراد کره زمین قرار گرفتند . 

 

روندهای اقتصادی منفی برخی از میلیاردرها را کاملاً دور زده است. به عنوان مثال ، مالک مشترک شرکت والمارت ، آلیس والتون ، توانست ثروت خود را چند برابر کند (با 10 میلیارد دلار خارق العاده افزایش یافت) و با اعتماد به نفس به مقام اول لیست زنان ثروتمند فوربس 2020 رسید ، و فرانسواز بتنکورت میرز ، مقام اول لیست زن ثروتمند سال گذشته را شکست داد. وارث L'Oréal با از دست دادن 0.4 میلیارد دلار به شماره دو سقوط کرد.

 

برای اولین بار ، Julia Koch جولیا کوک ، وارث صنایع کوک ، در میان پنج تیم برتر قرار گرفت. در آگوست 2019 ، وی بیوه شد ، 42٪ از سهام این مجتمع را به ارث برد و ثروت او به 38.2 میلیارد دلار افزایش یافت. این زن ثروتمند همچنان در توسعه صنایع کوک شرکت می کند ، و همچنین به طور فعال در امور خیریه ، کمک به مراکز درمانی و بیمارستان های کودکان مشارکت دارد.


با استفاده از مثال 10 میلیاردر برتر جهان ، تصمیم گرفتیم بفهمیم که چه کاری و چگونه باید انجام دهیم تا در رتبه بندی فوربس قرار بگیریم (کوتاهترین راه تولد در یک خانواده ثروتمند است ، اما تنها مورد نیست).

شماره 1 آلیس والتون

زن ثروتمند

سن:  70
کشور: ایالات متحده
ثروت:  54.4 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد: مالک مشترک شرکت Walmart

اگرچه آلیس والتون با یک قاشق نقره ای در دهان به دنیا آمد (خانواده اش صاحب بزرگترین شبکه خرده فروشی Walmart در جهان بودند) ، وی بلافاصله به شغل خانوادگی نپیوست. در عوض ، به عنوان یک جوان فارغ التحصیل از دانشگاه ترینیتی (تگزاس) تصمیم گرفت که ابتدا کار خود را شروع کند ، از اقتصاد و امور مالی شروع کند. و فقط پس از کسب تجربه کافی در زمینه تجزیه و تحلیل و کارگزاری ، آلیس سهمی در شرکت پدرش گرفت که هنوز هم سودهای چشمگیر برای او را به همراه دارد. با این وجود ، علاوه بر تجارت ، آلیس مانند هر زن ثروتمندی که به خود احترام می گذارد ، از هنر حمایت می کند ، احزاب سیاسی را تأمین مالی می کند (جمهوری خواهان به طور منظم مفتخر به دریافت پول او می شوند) و در رسوائی ها کثیف دیده می شود . در سال 2011 ، آلیس والتون موزه پلهای بلورین را در زادگاهش بنتونویل ، آرکانزاس افتتاح کرد.

 

شماره 2 فرانسواز بتنکورت میرز

زن ثروتمند
سن: 66
کشور: فرانسه
ثروت:  48.9 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد:  مالک مشترک L'Oréal

کارآفرین فرانسوی و نوه بنیانگذار لورآل برای اولین بار در سال 2018 وارد لیست فوربس شد و یک سال بعد به مقام پانزدهم صعود کرد و در بین زنان پیشتاز شد. او در سال 2017 بیش از 33 درصد از اورآل را در اختیار گرفت وقتی مادرش ، لیلیان بتنکورت (که سالها در لیست زنان فوربس قرار داشت) درگذشت. Françoise Bettencourt Myers به ​​یک جانشین شایسته در تجارت خانوادگی تبدیل شده است ، زیرا تحت درآمد او همچنان رشد می کند و ارزش سهام 17 درصد در سال 2018 افزایش یافت. در آستانه بحران اقتصادی سال 2020 ، ثروت فرانسوا اندکی کاهش یافته است ، اما تقریباً به اندازه بسیاری از همکارانش چشمگیر نیست. باید بگویم که زن فرانسوی مدتهاست درگیر امور لورآل است - از سال 1997 او در هیئت مدیره بوده است. علاوه بر تجارت ، فرانسواز بتنکورت میرز رئیس یک بنیاد خیریه است.

 

شماره 3 جولیا کوک

زن ثروتمند

سن: 57 سال

کشور: ایالات متحده آمریکا

وضعیت: 38.2 میلیارد دلار

این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد: وارث و نیکوکار صنایع کوک

در دهه 1980 ، جولیا کوک خود را در زمینه طراحی نشان داد - او دستیار  شخصی بانوی اول ایالات متحده ، نانسی ریگان بود. اما پس از ملاقات با یک تاجر و یکی از ثروتمندترین افراد جهان ، دیوید کوک ، شروع به اختصاص وقت بیشتر به خانواده و امور خیریه خود کرد. شوهر او از دهه 1990 از سرطان پروستات رنج می برد - این یک مبارزه سخت و طولانی با دوره های تشدید و بهبودی بود. دیوید در سال 2019 در سن 79 سالگی درگذشت. همسر بیوه وی ، که ثروت هنگفتی به ارث برده است ، به تجارت شوهر خود ادامه می دهد و از پیشرفت های پزشکی حمایت می کند. بر اساس آمارهای عمومی ، بین سالهای 1998 و 2012 ، دیوید حداقل 395 میلیون دلار به پیشرفت داروی آمریکایی کمک کرده است. جولیا همچنین مقادیر باورنکردنی به امور خیریه اهدا می کند.

 

شماره 4 مکنزی بزوس

زن ثروتمند

سن: 50 سال

کشور: ایالات متحده آمریکا

شرایط: 36 میلیارد دلار

این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد: صاحب سهام Amazon.com 

مکنزی همسر سابق بنیانگذار آمازون جف بزوس است. آنها در سال 1992 وقتی با هم در DE Shaw کار می کردند آشنا شدند و دو سال بعد ازدواج کردند. در حالی که همسرش در حال توسعه آمازون بود ، مکنزی هیچ وقت را از دست نداد: او دو رمان نوشت ، به عنوان دستیار نویسنده آمریکایی تونی موریسون کار کرد و حتی شرکت  Bystander Revolution را تأسیس کرد. با این حال ، پس از 25 سال ازدواج ، این زوج تصمیم به طلاق گرفتند. آنها بسیار مسالمت آمیز جدا شدند و با ارسال توییت نوشتند: "ما از یافتن همدیگر بسیار احساس خوشبختی می کنیم ، برای هر سالی که ازدواج کرده ایم از یکدیگر سپاسگزاریم. اگر می دانستیم که 25 سال دیگر طلاق خواهیم گرفت ، بازهم این کار را دوباره انجام خواهیم داد. " اما روند طلاق آنها گرانترین دادرسی در جهان بود. جف به عنوان غرامت ، 25٪ از سهام خود را در آمازون به مکنزی داد ، که بلافاصله یک زن را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد. پس از طلاق ، مکنزی نیز "تعهد هدیه" را امضا کرد ، یعنی قول داد که حداقل 50٪ از ثروت خود را به امور خیریه اهدا کند.

 

شماره 5 ژاکلین مارس

زن ثروتمند

سن:  80
کشور: ایالات متحده
ثروت: 24.7 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد: رئیس Mars Incorporated

ژاکلین همچنین سهم خود را در شرکت "شیرینی سازی" به ارث برد. وی از نظر تحصیلات یک انسان شناس است ، اما کمبود دانش و تجربه در تجارت حداقل مانع از کسب ثروت هنگفت با فروش شکلات های معروف نمی شود. ژاکلین مارس در سال 1982 به مشاغل خانوادگی پیوست (وی به عنوان رئیس بخش غذا شروع به کار کرد) و امروز مالک 1/3 کل سهام Mars Incorporated است. در همین حال ، شغل خانوادگی تنها منبع درآمد ژاکلین نیست. از جمله ، این زن به عنوان متولی تیم سوارکاری ایالات متحده فعالیت می کند ، و همچنین در هیئت مدیره اپرای ملی واشنگتن خدمت می کند.

 

شماره 6 هویان یانگ

زن ثروتمند

سن : 38
کشور : چین
ثروت :  20.3 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد : سهامدار عمده شرکت توسعه Country Garden

یانگ هویان نه تنها یکی از جوانترین میلیاردرهای این لیست است بلکه ثروتمندترین فرد در چین است. زن جوان چینی بیش از 10 سال پیش ثروت خود را (70 درصد از سهام Country Garden Holdings) به عنوان هدیه از پدرش دریافت کرد ، که با این وجود رئیس شرکت خانواده باقی مانده است (البته دیگر آنقدرها ثروتمند نیست). یانگ احتمالاً هنگامی كه پدرش ترك پست خود را ضروری بداند ، هیئت مدیره كامل را به دست می گیرد - در حالی كه دختر برای ارث بردن تجارت آماده می شود: در سال 2003 در دانشگاه ایالتی اوهایو تحصیل كرد و سپس به چین بازگشت و در سال 2005 به شركت پدرش پیوست. مدیر خرید ، و یک سال بعد به عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. این زن چینی در واقع وظایف خود را بسیار عالی انجام می دهد ، و این افزایش چشمگیر سهام Country Country در 2018 نشان می دهد. تنها در مدت چهار روز مبادلات ، ثروت یانگ هویان از 23.6 میلیارد دلار به 25.6 میلیارد دلار رسید. زندگی شخصی این زن تاجر با استعداد نیز کاملاً خوب است: در پایان سال 2006 ، او با پسر یکی از مقامات دولتی ازدواج کرد.

 

شماره 7 سوزان کلاتن

زن ثروتمند

سن : 57
کشور : آلمان
ثروت : 16.8 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد : مالک شرکت دارویی آلتانا و سهامدار عمده خودرو سازی  BMW

ثروتمندترین زن آلمان ، سوزان کلاتن ، در آلتانا و بی ام و به عنوان یک ارث از پدرش چیزهای خوبی دریافت کرد ، اما او ثروت حاصل را به سادگی نسوزاند ، بلافاصله توسعه هر دو شرکت را مطابق با الزامات دوران جدید آغاز کرد. فراو کلاتن تحصیلات عالی خود را در زمینه مدیریت بازرگانی در سوئیس فرا گرفت و قبل از پیوستن به مشاغل خانوادگی ، وی قبلاً در زمینه تبلیغات و روابط عمومی و همچنین مهندس BMW فعالیت می کرد. تحت رهبری او بود که آلتانا از یک شرکت دارویی متوسط ​​به سومین شرکت بزرگ در آلمان تبدیل شد - سوزان هنوز هم به طور فعال از سرمایه گذاری در شیمی و پزشکی برای کشف داروهای نوآورانه جدید حمایت می کند. در حال حاضر ، این زن تنها مالک و نایب رئیس آلتانا است ، که فروش سالانه آنها بیش از 2.5 میلیارد دلار است. این شرکت همچنین دارای سهام در Nordex AG (یک شرکت اروپایی تولید کننده ، تولید کننده و بازار تجهیزات برق) و SGL Group (تولید کننده پیشرو در محصولات کربنی) است. اما افسوس که امسال ثروت سوزان کلاتن 4.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. این به دلیل یک بیماری همه گیر بود که باعث کاهش سرعت فروش اتومبیل های BMW شد - سهام این غول خودرو 24٪ کاهش یافت.

 

شماره 8  لورن پاول

زن ثروتمند

سن : 56
کشور : ایالات متحده آمریکا
ثروت : 16.4  میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد : مالک مشترک شرکت اپل و شرکت والت دیزنی

امروز از لورن فقط به عنوان بیوه استیو جابز افسانه ای در مطبوعات یاد می شود ، اما یک ازدواج موفق (و ارث) تنها چیزی نیست که این زن می تواند به خود ببالد. پشت موفقیت های او تحصیل در دانشگاه معتبر استنفورد ، ده ها پروژه اجتماعی و علمی و همچنین مشارکت فعال در شرکت اپل است. و شرکت والت دیزنی. در سال 2004 ، لورن پاول جابز یک سازمان غیرانتفاعی Emerson Collective را تأسیس کرد که سالانه میلیون ها دلار در توسعه فناوری اطلاعات ، تجارت و استارتاپ های آینده دار سرمایه گذاری می کند. در سال 2017 ، Emerson Collective صاحب اکثریت یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مجلات ادبی آمریکا ، The Atlantic شد. به گزارش واشنگتن پست ، این سازمان قصد دارد در سالهای 2020-2022 به عنوان تنها مالك آتلانتیك شناخته شود. یکی دیگر از پروژه های معروف لورن پاول جابز ، سازمان College Track بود که در سال 1997 تأسیس شد. وی بیش از 20 سال است که با موفقیت در زمینه بالا بردن استانداردهای آموزش مدارس در ایالات متحده و همچنین حمایت از دانش آموزان با استعداد کار می کند.

 

شماره 9 ژانگ هویجان

زن ثروتمند

سن: 59 سال

کشور: چین

وضعیت: 14.6 میلیارد دلار

این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد: مالک مشترک داروسازی Hansoh

ژانگ هویجان علیرغم اینکه مدتهاست در تجارت اشتغال دارد و یکی از معتبرترین زنان در صنعت داروسازی چین است ، برای اولین بار به جمع ده نفر برتر راه یافت. این کارآفرین 59 ساله به همراه دخترش سون یوان صاحب 75 درصد داروی Hansoh ، یک شرکت تولید دارو برای عفونت ، دیابت و سرطان است. شیوع ناگهانی ویروس کرونا باعث رشد سریع داروها و افزایش ارزش سهام داروسازی ها شد. بنابراین ، ثروت Zhong Huijuan در حال حاضر 14.6 میلیارد دلار قابل توجه تخمین زده می شود. باید بگویم که حتی قبل از همه گیری ، خانواده مرد تاجر در فقر زندگی نمی کردند: همسر ژانگ هویجان به مدت 30 سال (تا ژانویه 2020) ریاست یک شرکت بزرگ دارویی دیگر در چین را بر عهده گرفت.

 

شماره 10 جینا راینهارت

زن ثروتمند

سن : 66
کشور : استرالیا
ثروت : 13.1 میلیارد دلار
این زن ثروتمند چه کاری انجام می دهد : مالک شرکت سنگ آهن Hancock Prospecting

جینا راینهارت - ثروتمندترین زن استرالیا - صاحب بزرگترین شرکت سنگ آهن است - و مانند بسیاری از همتایان خود در این لیست ، 76.6٪ سهام خود را از پدرش به ارث برده است. در سال 2017 ، ثروت او از 8.8 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسید و از آن زمان به بعد کمتر از این میزان سقوط نکرد. با این حال ، در خانواده راینهارت ، همه چیز به همان راحتی در تجارت نیست. با دور زدن وصیت نامه پدرش ، جینا  برای مدت طولانی به فرزندان او اجازه دسترسی به دارایی های صندوق را نداد ، به همین دلیل در دادگاه "مجازات" شد. ... 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید