نواختن پیانو بدون داشتن انگشت : 3 پیانیست بدون انگشت

پیانیست

 

اگر کار انتخابی شما برای شما بسیار دشوار به نظر می رسد ، به یاد داشته باشید که در حال حاضر حداقل تعداد کمی از افراد در جهان هستند که موفق به یادگیری نواختن پیانو بدون داشتن انگشت روی دستان خود شده اند. این مثالها بی حد و مرز بودن امکانات ما را نشان می دهد و یک حقیقت ساده را ثابت می کند: تلاش و پشتکار واقعاً قادر به معجزه کردن است.


لی هی-آ (کره جنوبی)

دختر معلول فقط با چهار انگشت بر روی دستانش متولد شد (هر دست دو انگشت). علت ناهنجاری مادرزادی ممکن است قرص های بیماری حرکتی باشد که مادر باردار بدون اطلاع از بارداری مصرف کرده است.  دختر باید به این واقعیت عادت می کرد که بیشتر شادی های زندگی در دسترس او نیست. در هفت سالگی این سوال درباره آینده مطرح شد: لی حتی نمی توانست مداد را در دست بگیرد و مادرش تصمیم گرفت به او کمک کند تا نوشتن را یاد بگیرد. به عنوان یک آموزش ، به دختر اجازه داده شد که کلیدهای پیانو را فشار دهد ، و به تدریج متوجه شد که می تواند بیش از صداهای آشفته از ساز خارج شود.

 

به تدریج ، سرگرمی جدیدی لی هی را اسیر کرد ، و او بیشتر و بیشتر به خلاقیت مشغول تحصیل شد. پیانیست جوان با قطعات کاملاً پیچیده ای کار می کرد. پنج سال طول کشید تا بتواند بخشی از Fantasia از شوپن را بیاموزد ، اما او موفق شد. این دختر جایزه اول را در مسابقات موسیقی ملی دانشجویی در کره جنوبی دریافت کرد و بعداً در مسابقات دیگر برنده شد.

 


پیانو نکات مثبت بسیاری برای من به ارمغان آورده است: شجاعت ، قدردانی و دلسوزی فقط چند مورد از آنهاست. همچنین این فرصت را به من داد تا با دوستان زیادی در سراسر جهان ملاقات کنم. " (از مصاحبه با لی هی)

 

ژنگ گویگی (چین)

این دختر معلول در سال 2010 مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. او 18 ساله بود و همه جهان از عکسهای او شگفت زده شدند: دست راست پیانیست بدون انگشت بود.  او قطعه های نسبتاً پیچیده ای را به طرز ماهرانه ای اجرا کرد. ژنگ با یک آسیب شناسی متولد شد و دیر شروع به نواختن کرد. در زمان فیلمبرداری این ویدئو ، او فقط چند سال درگیر آموختن پیانو بود.

 

ویدیو این بخش توسط آپارات حذف شده است!  برای دیدن لطفا به نسخه اصلی از یوتیوب مراجعه فرمایید. https://www.youtube.com/watch?v=piYFlnr-JGo

123.jpg

الکسی رومانوف (روسیه)

الکسی در زلنودولسک متولد شد. از بدو تولد پسر هیچ انگشتی روی  دستان خود نداشت و والدینش کودک را رها کردند. وی مجبور شد برای زنده ماندن بدون انگشت ، در یتیم خانه معلولان تسلط یابد. برای مدتی ، پسر به نظر می رسید خوش شانس است ، او پدر و مادر خوانده ای پیدا کرد ، اما پس از آن که فرزند خودشان بدنیا آمد آنها تصمیم گرفتند "فرزند غریبه" را پس دهند.

 

الکسی در بازگشت به پرورشگاه ، برای زنده ماندن  ، به طور فزاینده ای شروع به نزدیک شدن به پیانوی قدیمی در سالن اجتماعات کرد. با فشار دادن کلیدها ، احساسات خود را نشان می داد و به تدریج تصمیم گرفت کارهای غیرممکن را انجام دهد - یادگیری نواختن این ساز. اولین معلم او آیدا ، معلم موسیقی در یتیم خانه بود. این پسر شنوایی عالی داشت ، اما تئوری موسیقی را نمی دانست. 

 


خوشبختانه یک خانواده خواننده برای این پسر با استعداد پیدا شد که به او کمک کرد تا به آرزوهای خود برسد. و اگرچه الکسی در مدرسه موسیقی پذیرفته نشد ، اما با کمک مربیان موفق شد یک پیانیست واقعی شود. در سن 16 سالگی ، این نوازنده بی نظیر با یک ارکستر مجلسی در سالن کنسرت بزرگ ایالت Saydashev (کازان) اجرا کرد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید