20 علامت باهوش بودن

20170313193018-GettyImages-168600966.jpeg

 

افراد احمق تمایل دارند توانایی خود را بیش از حد ارزیابی کنند ، در حالی که افراد باهوش فروتنی بیشتری دارند.این حقیقت ساده توسط تحقیق انجام شده توسط دیوید دانینگ و جاستین کروگر در دانشگاه کرنل پشتیبانی می شود. این پدیده حتی به نام دانشمندان - اثر دونینگ-کروگر - نامگذاری شد.

هر یک از این علائم به طور جداگانه و همه آنها با هم لزوماً نشان دهنده رشد فکری بالا در یک فرد نیست. معمولاً ، وقتی دانشمندان استدلال می كنند كه مشخصه خاصی  متداول است ، این بدان معناست كه این علامت بیشتر در میان  افراد باهوش رخ می دهد ، تا افراد كم هوش و یا نه چندان باهوش.

 

همچنین ممکن است یک ویژگی خاص ، که در طی تحقیق به عنوان ذاتی افراد باهوش شناخته شده است ، در واقع ویژگی متمایز آنها باشد و عملاً ، ممکن است یک فرد با استعداد ذهنی خاص ، نیمی از ویژگی های لیست ما را نداشته باشد ، در حالی که شخصی که دارای بخش قابل توجهی از ویژگی های ذکر شده است ، به هیچ وجه نمی تواند از رشد فکری بالایی برخوردار باشد. 

 

در اینجا برخی از علائم که نشان می دهد شما به طور قابل توجهی باهوش تر از آن هستید که فکر می کنید!

1. از بچگی آموزش موسیقی دیده اید 

موسیقی به چندین روش به رشد ذهن کودکان کمک می کند:

• در سال 2011 ، یک مطالعه نشان داد که نتایج آزمون هوش کلامی در بین کودکان 4-6 ساله پس از یک ماه حضور در کلاسهای موسیقی افزایش یافته است.

• مطالعه ای به سرپرستی گلن شلنبرگ در سال 2004 تأیید کرد که کودکان 6 ساله ای که به مدت 9 ماه پیانو و آواز تمرین می کردند ، در مقایسه با کودکانی که دروس نمایش را می گذرانند یا کاری انجام نمی دهند ، ضریب هوشی بیشتری دارند.

 

2. فرزند بزرگ خانواده هستید

 فرزند بزرگ خانواده باهوش تر است .خواهر و برادرهای بزرگتر باهوش تر می شوند و این هیچ ارتباطی با ژنتیک ندارد.

اپیدمیولوژیست های نروژی از سوابق نظامی برای بررسی تاریخ تولد ، شرایط بهداشتی و سطح ضریب هوشی در حدود 250،000 مرد 18-19 ساله متولد سالهای 1967 تا 1976 استفاده کردند. نتایج نشان داد که ضریب هوشی 103 در اولین نوزادان در مقایسه با 100 در فرزند دوم و 99 در فرزند سوم خانواده را دارد.


 نیویورک تایمز با استناد به یک مطالعه برجسته در ژوئن 2007 گزارش داد: "این اختلاف ناشی از عوامل بیولوژیکی نبوده ، بلکه نتیجه تعاملات روانی بین والدین و فرزندان است."به همین دلیل و دلایل دیگر ، متولدین سال های اول زندگی والدین بیشتر از خواهر و برادرشان موفق هستند.

 

3. لاغر هستید

در سال 2006 ، دانشمندان به مدت 5 سال هوش 2200 بزرگسال را آزمایش کردند. نتایج نشان می دهد که هرچه کمر بزرگتر باشد ، توانایی شناختی پایین تر است.مطالعه دیگری که در همان سال منتشر شد نشان داد که نوجوانان 11 ساله ای که در تست های کلامی و غیرکلامی نمره کمتری گرفتند ، پس از 40 سالگی احتمال چاقی در آنها بیشتر است. نویسندگان این تحقیق می گویند که کودکان باهوش فرصت بیشتری برای تحصیل و پرداخت شغل بهتر دارند. از این رو ، آنها بیشتر مراقب سلامتی خود بوده اند.

دانشمندان مطالعات مختلفی را برای بررسی ارتباط بین اضافه وزن انجام داده اندو سطح هوش در میان کودکان ، و رابطه بدون شک بین شاخص توده بدن و وضوح ذهن را کشف کرد. این وابستگی با عوامل مختلفی توضیح داده می شود. به عنوان مثال ، اعتقاد بر این است که کودکانی که از چاقی رنج نمی برند ، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند و می توانند خود را وقف رشد جامع کنند. نویسندگان یک مطالعه همچنین استدلال می کنند که زندگی در شهر ، والدین ثروتمند و تحصیلات عالی پدر کودک به کودک کمک می کند تا در آینده یک فرد بالغ باهوش تر شود. از طرف دیگر ، فرزندان خانواده های فقیر کشور ، دارای والدین دارای اضافه وزن و تحصیل نکرده ، خود را در یک گروه خطرناک قرار می دهند که دارای ویژگی بالاتری برای فرد است تا در بزرگسالی ضریب هوشی کمتری داشته باشد.

 

4.گربه را بیشتر از سگ دوست دارید

در سال 2014 ، مطالعه ای بر روی 600 دانشجو نشان داد که "پرورش دهندگان سگ" بیشتر از کسانی که خود را "دوستدار گربه" معرفی می کنند ، خروجی بیشتری دارند ، اما توانایی های شناختی دوستداران گربه بالاتر است.

 

5. از شیر مادر تغذیه کرده اید

در دو مطالعه بیش از 3000 کودک در انگلیس و نیوزیلند مورد مطالعه قرار گرفتند. آن دسته از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کردند در آزمون ضریب هوشی نزدیک به هفت امتیاز بالاتر را کسب کردند. درست است ، اگر فقط آنها نسخه خاصی از ژن FADS2 را داشته باشند. (تقریباً به نسبت مساوی در بین کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده و ندارند) وجود دارد.به گفته کارشناسان ، روشن کردن مکانیسم دقیق رابطه بین FADS2 ، شیردهی و سطح ضریب هوشی ، نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

 

6. سیگار نمی کشید

در سال 2009 ، یک مطالعه جدی(در واقع ، بزرگترین تحقیق از این نوع) انجام شد ، که در آن ارتباط بین سطح هوش و میل به سیگار در بین 20،000 سرباز ارتش بررسی شد. رابطه بین تعداد سیگارهای کشیده شده در روز و ضریب هوشی کاملاً مشخص بود. میانگین ضریب هوشی سربازانی که بیش از یک بسته سیگار در روز سیگار می کشند 90 بود. ضریب هوشی کمی بیشتر(94) توسط پاسخ دهندگانی که سیگار می کشیدند نشان داده شد ، اما کمتر از یک بسته در روز و در حدود 94 بود. و برای سربازانی که سیگار نمی کشیدند. به طور کلی ، این تست نشان داد که ضریب هوشی متوسط ​​آن 101 است. یعنی تفاوت ضریب هوشی بین افراد غیر سیگاری و سیگاری های مداوم حدود 12٪ بود. علت چیست؟ و چه نتیجه ای در اینجا مشخص نیست؟ اما این وابستگی کاملاً صریح است.

 

7. چپ دست هستید

چپ دستی غالباً در مطالعه اعتیاد به جرم مورد استفاده قرار می گیرد ، اما هنوز برای دانشمندان مشخص نیست که چنین اعتیادی وجود دارد ، اگرچه چپ دستی در میان گروه های جنایتکار جمعیت کمی بیشتر است.مشاهدات اخیر ، چپ دستی را با تفکر واگرا - حداقل در میان مردان - پیوند می دهد.

 

8. قد بلندی دارید

در سال 2008 ، یک مطالعه پرینستون روی هزاران نفر نشان داد که پاسخ دهندگان قد بلند در آزمون IQ نمره بالاتری می گیرند. محققان گفتند: "در حال حاضر در سن 3 سالگی ، کودکان بلند قد در آزمایش های شناختی عملکرد بهتری دارند."

 

نتیجه غیر منتظره دیگری توسط دانشمندان یکی از موسسات لیگ پیچک - دانشگاه پرینستون (ایالات متحده آمریکا) انجام شد. تحقیقات آنها نشان می دهد که در نتیجه جمع آوری داده ها در مورد قد و سطح رشد فکری هزاران نفر ، الگویی کشف شده است: کودکان بالاتر (حتی در سه سالگی ، زمانی که مدرسه یا موسسات پیش دبستانی هنوز بر عقل تأثیر نمی گذارد) بهترین رشد عقلی را دارند در بزرگسالی ، چنین کودکانی درآمد بیشتری نیز کسب می کنند (اما این احتمالاً داستان کمی متفاوت است).

 

9. انعطاف پذیر هستید

افراد باهوش انعطاف پذیر هستند و می توانند در محیط های مختلف رشد کنند.  افراد باهوش با "نشان دادن آنچه می توان انجام داد بدون توجه به عوارض یا محدودیت های اعمال شده بر آنها" سازگار می شوند.تحقیقات روانشناسی اخیر  از این ایده پشتیبانی می کند. هوش به این بستگی دارد که بتوانید رفتارهای خود را تغییر دهید تا بتوانید به طور موثرتری با محیط خود کنار بیایید یا در محیطی که در آن هستید تغییراتی ایجاد کنید.

 

 

10. خواندن را زود یاد گرفتید

در سال 2012 ، محققان حدود 2000 جفت دوقلوی یکسان را در انگلیس بررسی کردند و دریافتند کودکی که قبلاً خواندن را یاد گرفته است تمایل به توانایی های شناختی بهتری دارد.نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می کنند که خواندن از سنین پایین هر دو توانایی کلامی و غیرکلامی را افزایش می دهد.

 

11.کنجکاو هستید

در مورد اهمیت CQ (اصطلاحاً ضریب کنجکاوی) ، عمق آن به اندازه EQ و IQ مطالعه نشده است. اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم افراد با CQ بالا تمایل بیشتری به ابهام و ابهام زدایی دارند. دوم ، CQ به مرور زمان به سطح بالاتری از سرمایه گذاری فکری و کسب دانش منجر می شود ، به ویژه در زمینه های رسمی آموزشی مانند علم و هنر. "

 

12. شوخ طبع هستید

از 400 دانشجو خواسته شد برای چندین کارتون ایجاد شده توسط نیویورکی ها زیرنویس طراحی کنند. بعداً عناوین توسط کارشناسان مستقل بررسی شدند.همانطور که انتظار می رفت ، عناوین دانشجویان باهوش تر به عنوان خنده دار تر ارزیابی می شدند.

 

13. مستعد اضطراب هستید

 گرایش به اضطراب نشانه عقل است. مجموعه ای از تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که افراد مضطرب می توانند از افراد آرامتر باهوش تر باشند. بنابراین ، از 126 دانشجوی ارشد خواسته شد تا پرسشنامه ای را پر کنند که در آن آنها نشان می دهند که هر چند وقت یکبار احساس اضطراب می کنند. آنها همچنین نشان دادند که هر چند وقت یکبار به جنبه های منفی فکر می کنند.

 

دکتر ادوارد سلبی روانشناس  گفت: "افرادی که تمایل به نگرانی و تعقل داشتند نمره بالاتری در مقیاس هوش کلامی کسب کردند ، در حالی که افرادی که از نظر ذهنی نگرانی و اضطراب نداشتند در آزمون های هوش غیرکلامی نمره بالاتری کسب کردند."


 از طرف دیگر ، همانطور که دانشمندان نشان داده اند ، بین گرایش به اضطراب و رشد فکری بالا همبستگی وجود دارد. چرا؟ اعتقاد بر این است که اضطراب ، نگرانی از شرایطی که به طور بالقوه می تواند خطری برای شخص ایجاد کند ، به اجداد ما کمک می کند تا در روند تکامل زنده بمانند و این خاصیت به مهارت خاصی بدل می شود که به انسانهای ساپینس امکان سلطه می دهد. بنابراین ، افراد باهوش تمایل دارند مدل هایی از موقعیت های خطرناک احتمالی را بسازند و آنها را در همه وقایع زندگی به کار ببرند ، بنابراین گاهی اوقات حتی در مورد برخی از چیزهای کوچک بیش از حد نگران می شوند - این کار را  طبیعت به آنها یاد داده است.

 

14. مستعد بی نظمی هستید

مطالعه منتشر شده در Science Psychology در دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد که کار در یک اتاق نامرتب در واقع تفکر خلاق را تحریک می کند.از 48 شرکت کننده در این آزمایش خواسته شد تا استفاده های غیرمعمول از توپ پینگ پنگ انجام دهند. 24 نفری که در  فضاهای شلوغ کار می کردند ، به طور قابل توجهی پاسخ خلاقانه تری نسبت به افرادی که در دفاتر شسته و رفته کار می کنند ، داشتند.


 15. از تنهایی لذت می برید

به مدت ده سال ، محققان سعی کردند دریابند که چگونه معاشرت با رشد فکری مردم و رضایت آنها از زندگی ارتباط دارد. نویسندگان این نشریه که در مجله انگلیسی روانشناسی گزارش داد که زمان صرف شده با دوستان، به طور کلی افزایش می دهد رضایت از زندگی در مردم است. اما میزان این رضایت با سطح رشد فکری ما متناسب است. بنابراین ، افراد باهوش عمداً از معاشرت اجتماعی اضافی اجتناب می کنند ، زیرا این رضایتی را برای آنها ایجاد نمی کند.

بنابراین اگر درون گرا هستید ، این ممکن است به دلیل توانایی های فکری پیشرفته شما باشد (اتفاقاً این را با مورد شماره 18 مقایسه کنید).

 

16. جغد هستید

یک مطالعه که در مجله رسمی جامعه بین المللی مطالعه تفاوت فردی منتشر شد نشان داد که جغدهای شبانه به طور کلی از لارک ها باهوش ترند.

شاید این به این دلیل باشد که "فعالیت های شبانه" در سیستم قبیله ای نادرتر بوده است. این بدان معنی است که افراد باهوش تر تمایل به "ارزش های جدید تکاملی" دارند. و چه موقع باید در مورد آنها فکر کرد ، اگر در شب فکر نکنیم؟

 

17- لازم نیست همیشه امتحان کنید

این بدان معنا نیست که تنبل بودن نشانه هوشمند بودن شما است. اما این عادلانه است که بگوییم افراد باهوش فقط لازم نیست همه تلاش خود را بکنند.

دیوید هامبریک و الیزابت جی ماینز ، روانشناسان پس از بررسی 2000 نفر که طبق نتایج آزمایش اولیه می توان آنها را دارای استعداد عمیق نامید ، به این نتیجه رسیدند که گرچه تمایل به هوشمندی بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، اما هنوز توانایی های ذاتی خاصی وجود دارد که همیشه قابل استفاده نیست ... اما اینها هستند که به شما اجازه می دهند آرام باشید و روند یادگیری را از نزدیک دنبال نکنید. بنابراین یک مهارت عالی کاملاً ترکیبی از کیفیت است.

پدرم دهه ها پیش مهندسی در آکادمی نیروی دریایی بود. او خیلی غالباً در مورد مردان دیگر لاف نمی زند. تحت تأثیر قرار دادن او بسیار طول می کشد. اما چارلی یکی از هم اتاقی هایش یک همکلاسی خاص بود.
هر دو در کلاس مهندسی صنایع بودند. این سخت ترین کلاسی بود که تا به حال خوانده است. پدر گفت آنها به اتاق برمی گردند. او(پدر) ساعتها درس می خواند در حالی که چارلی فقط 20 دقیقه درس می خواند و سپس با گیتار خود بازی می کرد. آن هم اتاقی هنوز نمرات بهتری نسبت به پدر من که نسبتاً درخشان است ، کسب می کرد .
هسته ضربان هوش توانایی ساده سازی مسائل پیچیده و حل آنها است، همانطور که چارلی می کرد. غالباً ، این مهارت ژنتیکی است. مردم خود نمی دانند که چگونه این کار را انجام می دهند. شما همچنین می توانید مهارت را توسعه دهید. یک استاد فیزیک یک بار به من گفت که ، "یک مشکل بزرگ فقط یک دسته از مشکلات کوچک است که در کنار هم قرار گرفته اند. یاد بگیرید که آنها را جدا کنید. " 

 

18. دوست ندارید در موردش سر و صدا کنید

نویسندگان این مطالعه ، که در مجله روانشناسی سلامت منتشر شده است ، به یک نتیجه جالب توجه رسیده اند: افرادی که مستعد فعالیت شناختی نیستند ، به سرعت از همه چیز خسته می شوند  ، بنابراین مجبورند با برخی از فعالیت های بدنی  خود را سرگرم کنند .افرادی که مستعد هوش بالاتری هستند  ، حتی وقتی مجبور باشند یک جا بنشینند ،  خسته نمی شوند - آنها می توانند در مراقبه هایی غوطه ور شوند که به آنها اجازه می دهد شلوغ ترین فضای اطراف را بدون حرکات غیر ضروری تحمل کنند. بنابراین ، افراد  باهوش تمایل دارند از انجام تمرینات بدنی غیرضروری خودداری کنند.

 

19. فروتنی فضیلت افراد باهوش است

برخی افراد فروتنی را یک ویژگی منفی قلمداد می کنند ، برخی  آن را مثبت می دانند ، برخی از افراد از آن رنج می برند ، اما این  همچنان یک واقعیت است: افراد باهوش معمولاً فروتن تر از دیگران هستند. افراد باهوش (به معنای گسترده کلمه) حدود دانش خود را درک می کنند. افراد کاملاً توسعه یافته می دانند که در چه زمینه هایی نادان هستند (سقراط گفت: "من می دانم که هیچ چیز نمی دانم). در عین حال ، افرادی  با هوش ضعیف سطح ناآگاهی خود را درک نمی کنند (دقیقاً به دلیل ناآگاهی و افق های تنگ آنها) و تمایل دارند که توانایی های خود را - به ویژه ذهنی - بیش از حد ارزیابی کنند. ما در اینجا یک مطالعه مشهور توسط دو دانشمند را به یاد می آوریم که تحریف شناختی را کشف کردند ، به نام آنها - اثر دونینگ-کروگر. بنابراین افراد احمق معمولاً مغرور هستند و افراد باهوش نیز معمولاً متواضع هستند.

 

20.  ذهن باز دارید

افراد باهوش ذهن خود را در برابر ایده ها یا فرصت های جدید نمی بندند. افراد باهوش "مایل به پذیرش و در نظر گرفتن دیدگاه های دیگر با ارزش و ذهنیت گسترده هستند" ، و "ذهن آنها برای راه حل های جایگزین" باز هستند.

روانشناسان می گویند  که افراد با ذهن باز - کسانی که به دنبال نظرات متناوب هستند و شواهد را به طور عادلانه سنجش می کنند - تمایل دارند در SAT و آزمون های هوش نمره بالاتری کسب کنند.در عین حال ، افراد باهوش مراقب ایده ها و دیدگاه های خود هستند.

ذهن باهوش نسبت به پذیرش چیزهایی که ارزش اسمی دارند ، انزجار جدی دارد و بنابراین تا وقتی که مدارک کافی ارائه نشود ، از ابراز عقیده خودداری  می کند .

 

  1. 21.آنها طی یک بیماری همه گیر ماسک می زنند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید