چرا نگهداری از کودک توسط پدربزرگ و مادربزرگ خطرناک است

زمان صرف شده با نوه تاثیر خوبی بر سلامت سالمندان دارد و این اغلب اتفاق می افتد. اما  تاثیر آن بر فرزندان چیست؟ معلوم می شود که با این مورد مشکلاتی وجود دارد.
 
بیانیه ای که مادربزرگ ها و پدربزرگ ها می توانند به سلامت نوه هایشان آسیب برسانند، برای شما شبیه یک شوخی بد به نظر می آید. با این حال، در نتایج حاصل از تحقیق توسط محققان دانشگاه میشیگان (دانشگاه میشیگان) نشان داده شده است. 
 
تجزیه و تحلیل داده ها  نشان می دهد که زندگی با پدربزرگ و مادربزرگ، برای سه ماه از تابستان و یا حتی چند روز - افزایش خطر را برای نوه در بردارد . دانشمندان توضیح می دهند که دارو های افراد سالمند، علیرغم حضور یک کودک در خانه ، در مکان های آشنا و معمولا به راحتی قابل دسترسی هستند.
 
بنابراین، بیش از 80٪ از پدربزرگ و مادربزرگ های مورد بررسی اعتراف کرده اند که وقتی نوه هایشان به خانه آنها می آیند عادت به مصرف دارو را ندارند . در عین حال، 72 درصد از شرکت کنندگان گفتند که دارو های آنها همیشه در کیسه های در دسترس هستند. و بیش از 30 درصد از پاسخ دهندگان در همان زمان قرص ها را در محل غیر قابل دسترس کودکان نگهداری نمی کردند و قرص ها را در ظروف روشن، که ممکن است کودکان پیش دبستانی را جذب کند، نگهداری می کردند. 
 
کابینت های باز (61٪)، روی میزها (18٪)، کیف پول و کیسه (7٪) در میان مکانهای محبوب برای نگهداری دارو ها بودند . تنها 5 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دارو ها را در یک کابینت یا کشو قفل شده نگهداری می کنند .
 
 
محققان نتیجه می گیرند که تمام این عوامل خطر ابتلا به مسمومیت تصادفی کودکان با دارو را افزایش می دهد. آنها تأکید می کنند که سن نوه ها چیزی را تغییر نمی دهد، زیرا اگر دسترسی آزاد به دارو ها وجود داشته باشد، برای مثال، دانش آموزان ممکن است از دارو های به ظاهر آشنا و شبیه به اشتباه استفاده کنند یا آنها را در مقادیر خطرناک مصرف کنند. 
 
آمارها نشان میدهند که حدود 40 درصد از کودکانی که به دلیل مسمومیت مواد دارویی به  اورژانس آورده می شوند توسط پدربزرگ و مادربزرگشان می آیند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید