ترفندهای PUBG موبایل

PUBG بازی که هر روز محبوبتر می شود. گیمری نیست که این بازی را نشناسد. PUBG برای کامپیوتر، PS4 و اندروید منتشر شده است. نسخه موبایلی PUBG رایگان است و با ساده ترین گوشی ها نیز قابل بازی است.

PUBG موبایل ترفداران زیادی در ایران دارد. با اینکه شرکت سازنده دسترسی ایرانیان به بازی را محدود کرده است ولی با ترفندهای ساده ای می توان بازی کرد.

 

 

اگر در هنگام ورود به بازی با خطای زیر مواجه می شوید،

Server is busy. please try again later. Error code:restrict-area

Error code:restrict-area

متاسفانه دسترسی به pubg mobile برای چند کشور محدود شده است. ساده ترین راه برای حل این مشکل نصب اپلیکیشن 1.1.1.1 است، این اپ dns شما را تغییر داده و بازی درهنگام ورود متوجه کشور شما نمی شود. این اپ را از google play یا لینک زیر دریافت کنید.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudflare.onedotonedotonedotone

قبل از شروع بازی وارد اپ شده و روی سویچ وسط صفحه تاچ کنید.

 

PUBG موبایل

پابجی یک بازی چندنفره در سبک بتل رویال است. در سبک بتل رویال بازیکن در انتهای بازی همه را کشته و تنها بازمانده جنگ است. البته پابجی امکان بازی تیمی را فراهم کرده که یک تیم نهایتا 4 نفره در انتها برنده خواهند شد.

بازی در جزیره ای کوچک شروع می شود، بازیکنان 1 دقیقه فرصت دارند تا به سرور وصل شوند. در نهایت با اتصال 100 بازیکن بازی اصلی شروع می شود.

در 1 دقیقه اولیه شما نمیمیرید. می توانید به دیگران مشت بزنید، لباس های خود را عوض کنید، سیب پرتاب کنید یا با هم تیمی ها گپ بزنید.

بازی اصلی با پرواز این هواپیما شروع می شود. شما می توانید در مسیر پرواز از هواپیما بپرید، امکان سقوط آزاد به صورت تکی و تیمی نیز فراهم است. هر کجا دوست دارید بپرید. در شروع بازی شما دست خالی خواهید بود و برای پیدا کردن سلاح، مهمات، کلاه، لباس گلوله، بسته کمک های اولیه و همه چیز باید جستجو کنید.

با برنده شدن در هر بازی رتبه شما افزایش پیدا می کند ولی تاثیری در بازی ندارد. شما بازهم دست خالی خواهید بود. در ادامه درباره چند نقطه پرش اصلی توضیح می دهیم ولی در نهایت کاملا انتخابی است.

نقشه PUBG موبایل

بازی PUBG موبایل نقشه بزرگی دارد. طی کردن نصف نقشه با پای پیاده تقریبا غیرممکن است. در بازی انواع وسایل نقلیه فراهم است. موتورسیکلت، قایق، سواری، ...

بسته به مسیری که هواپیما در شروع بازی طی می کند شما حق انتخاب های زیادی برای نقطه پرش خواهید داشت. اگر در هنگام پرش به سرعت طی مسیر کنید شاید تا 3000 متر نیز بتوانید در هوا از مسیر اصلی هواپیما دور شوید.

 

Ping پینگ

پینگ زمان رفت و برگشت یک بسته دیتا به سرور است. متاسفانه یکی دیگر از مشکلات بازی های آنلاین نبودن سرور در ایران است، نزدیکترین سرورها به ایران برای pubg در اروپا هستند که خود بازی برای شروع این سرورها را پیشنهاد می دهد. 

دقت کنید وجود هر ابزار شبکه اضافی باعث افزایش پینگ شما خواهد شد. مثلا اگر در شبکه خانگی شما ابتدا به wifi وصل می شوید که خودش به مودم نیست و این دستگاه به مودم جداگانه ای از طریق کابل متصل است باعث افزایش پینگ خواهد شد. بهتر است مستقیم به شبکه وصل باشید.

بهترین پینگ بدست آمده در آزمایش های ما توسط مودم adsl است. به ترتیب adsl، سپس LTE و در نهایت 4G

برای کلیه بازی های آنلاین چند نفره بهتر است پینگ شما کمتر از 50 میلی ثانیه باشد ولی متاسفانه بدلیل وجود فاصله زیاد با سرورها امکان پذیر نیست. جدا از وجود فاصله ممکن است تجهیزات شبکه ای تاثیر منفی زیادی در پینگ داشته باشد. 

واحد پینگ میلی ثانیه است، شاید به نظر زمان خیلی کمی است ولی همینقدر کافی است که شما قبل از دشمن واکنش نشان دهید. امکان بازی آنلاین با پینگ بالای 300 تقریبا وجود ندارد. 

غیر از پینگ داشتن یک اتصال پایدار نیز مهم است. اگر پینگ شما هر لحظه یک عدد باشد امکان ندارد بتوانید خود را با روند بازی هماهنگ کنید. داشتم پینگ 200 پایدار بهتر از پینگ لحظه ای 100 و یک لحظه 300 است. 

تاثیر پینگ در شلیک با فاصله زیاد به خوبی قابل مشاهده است. اگر به هدف متحرک در فاصله بالایی شلیک می کنید حتما متوجه رد شدن تیر از پشت این اهداف می شوید. بازی هایی مانند pubg دارای فیزیک خوبی هستند و شما باید زمان رسیدن تیر به هدف را نیز در نظر بگیرید.

 

ترفند عمومی بازی چند نفره

این ترفند ها در تمامی بازیهای چند نفره کاربرد دارد و مختص پابجی نیست.

  • در محیط باز نباشید، قرار گرفتن در محیط باز باعث دیده شدن از کیلومترها دورتر می شود.
  • در هنگام تعویض خشاب حتما پناه بگیرید.
  • ندوید، تا حد امکان آرام تر حرکت کنید. اگر در هنگام دویدن با دشمن مواجه شوید زمان عکس المعل کمتری نسبت به دشمن خواهید داشت.
  • به منطقه مسلط باشید. همیشه در مکان با ارتفاع بیشتر نسبت به بقیه قرار بگیرید.
  • به اندازه کافی مهمات داشته باشید.
  • تا حد امکان از حالت خودکار اسلحه استفاده نکنید. همیشه در Burst یا single باشد. در حالت auto معمولا لگد سلاح باعث عدم برخورد تیر با هدف می شود.
  • اگر به صورت تک تیر شلیک می کنید و فرصت دارید حتما سر دشمن را هدف بگیرید.
  • قبل از شلیک به فاصله دور حتما زمان رسیدن تیر، پینگ و سرعت حرکت دشمن را در نظر بگیرید.
  • اگر در هنگام شلیک صدا خفه کن ندارید مطمئن شوید غافلگیر نمی شوید.
  • سلاح ها بهتر است به صورت میان برد و دوربرد انتخاب شوند. 

ترفند پابجی

در ابتدا به چند نکته مهم درباره تنظیمات بازی توجه کنید، در پابجی امکان انتخاب انواع کیفیت رندر و جزئیات وجود دارد. به اندازه ای کیفیت را بالا ببرید که گوشی داغ نکند، برای اندروید تفاوتی ندارد شما چت می کنید یا درحال کشتن آخرین نفر هستید اگر گوشی داغ کند اپ را می بندد. به فکر باتری هم باشید، هرچقدر با گرافیک سنگین تر بازی کنید پردازش بیشتری لازم دارید و این کار باتری را مصرف خواهد کرد.

واقعیت این است که در پابجی به جزئیات نیازی ندارید. بازی به نحوی طراحی شده که به صورت خودکار با نزدیک شدن جزئیات را بیشتر می کند، البته در یک مورد استثنا وجود دارد، شما می توانید دشمنان را از کیلومتر ها دورتر ببینید. دورترین فاصله ممکن برای دیدن دشمن به اندازه ای است که با scope 8X بتوانید هدف را بزنید.

پابچی یک بتل رویال است و هدف زنده ماندن به عنوان آخرین نفر یا آخرین تیم است، پس تعداد کشته ها ملاک نیست. شما می توانید فقط آخرین دشمن را کشته و اول شوید. در اینجا دو منطق کاملا متفاوت برای بازی به وجود می آید. ما نام این دو روش بازی را جلاد و هیتمن می گذاریم.

 

جلاد

در روش جلاد برای شما برنده شدن کافی نیست پس به دنبال دشمنان می روید به هر جنبنده ای شلیک می کنید، هر دشمنی در هر فاصله ای قابل کشتن است پس تیری در تاریکی هم شده میزنیم. در pubg مکان تقریبی شلیک روی نقشه نشان داده می شود، جلاد معمولا بلافاصله و بدون تردید به سمت صدا حرکت می کند.

با این منطق شما ممکن است سریعا کشته شوید، وقتی تعداد درگیری های شما زیاد باشد مطمئنا بازیکن بهتری یا با تجهیرات بهتری به پست شما می خورد که نمی توانید از پس او بربیاید. رکورد کشتار در بازی 30 نفر به صورت تکی بوده است. 

اگر در بازی پیش رو هدف کشتار است پس به کشتارگاه بروید، چند نقطه در نقشه بازی وجود دارد که بیشترین فرود را دارند. این نقاط لزوما بهترین سلاح ها را ندارد. در منطقه school حتی scope هم نیست ولی یکی از مناطق کشتار است!

برای شروع در School بپرید، اینکه در نقطه ای دیگه فرود بیایید و بعدا خود را به School برسانید فایده ای ندارد باید در دقایق اولیه بازی در این مکان باشید، اگر تا برداشتن اولین سلاح زنده ماندید سریعا به دنبال دشمن بروید و دنبال سلاح دوم نباشید، سلاح دوم شما در دست دشمن است.

در School بهتر است سریعا خود را به پشت بام برسانید یا اصلا در پشت بام فرود بیایید، با کمی تمرین می توانید این کار را بکنید. در پشت بام علاوه بر دید بهتر امکان کمین کردن نیز وجود دارد.

معمولا نصف بیشتر بازیکنان در همان دقایق ابتدایی بازی کشته می شوند. اگر از کشتارگاه زنده ماندید می توانید با همین منطق بازی را ادامه دهید یا برای کشتن بقیه دشمنان نقشه بکشید و کمی هیتمن شوید.

یکی دیگر از کشتارگاه های محبوب Pochinki است. اینجا وضعیت بهتر از School است، سلاح های بهتر و خودرو نیز وجود دارد. اگر اسلحه خوبی پیدا نکردید سریعا سوار ماشین شوید و دشمنان را زیر بگیرید.

اگر به کشتارگاه می روید با دشمنان از فاصله نزدیک و خانه به خانه درگیر خواهید شد پس سلاح مناسب بردارید. تفنگ اسنایپر در این مواقع کارایی ندارد. زمان محدود است و باید با تعداد زیادی دشمن درگیر شوید. در یک کشتارگاه به صورت متوسط با 3 تیم مختلف حدود 12 نفر درگیر خواهید شد.

 

بهترین سلاح برای درگیری نزدیک

  • انواع شات گان، فقط 2 شلیک دشمن را از پای در خواهد آورد.
  • AKM هم گزینه بدی نیست.
  • ماهی تابه PUBG هم گزیه سوم است. اگر دشمن نزدیک است با یک ضربه کار او را تمام کنید.

 

هیتمن

هیتمن به دنبال درگیری نیست و فقط هدف را از پای در می آورد. هدف شما آخرین دشمن است. پس در جای مناسبی فرود بیایید و از زمان خود نهایت استفاده را بکنید، تا جای ممکن سلاح، تجهیزات پزشکی و مخصوصا scope های قوی جمع آوری کنید، در هنگام بازی به تعداد بازیکنان زنده توجه داشته باشید معمولا وقتی تعداد به 25 نفر رسید کار شما شروع می شود. حلقه zone تنگ شده و چاره ای جز درگیری ندارید. یک هیتمن خوب حتما موارد زیر را همراه دارد.

  • یک تفنگ اسنایپر
  • scope 8x
  • مهمات کافی برای اسلحه اسنایپ
  • تجهیزات پزشکی، البته هیتمن نیازی به تجهیزات ندارد، چون قبل از شلیک دشمن او را از پای در خواهد آورد.
  • نارنجک دودزا برای موقعیت فرار

هرچقدر تعداد کشته های شما کمتر بود هیتمن بهتری است، البته به شرطی که اول شده باشید!

 

تنظیمات گرافیکی پابچی

پابجی موبایل به صورت خودکار برای هر گوشی متناسب با قدرت سخت افزار بهترین انتخاب را انجام می دهد ولی تنظیمات پیش فرض همیشه برای بازی مناسب نیستند. بیشتر جزئیات واقعا لازم نیست. سایه های زیاد، کیفیت بالای بافت و جزئیات تصویر باعث کند شدن و پایین آمدن فریم ریت می شوند.

برای داشتن تجربه بهتر توصیه می شود گرافیک را به Smooth و فریم ریت را بالاترین حد ممکن انتخاب کنید. گزینه موثر دیگر نیز Style است که باید همه موارد را یک به یک تست کنید. چشم هر انسان رنگ ها را متفاوت می بینید، ببینید جزئیات برای شما در کدام حالت بهتر دیده می شود. برای اینکار به مرحله آزمایشی بازی بروید و سعی کنید در دورترین فاصله ممکن دشمن را بدون scope مشاهده کنید. معمولا Classic و Colorful بهترین انتخاب ها هستند.

 

تنظیمات دسته pubg mobile

برای داشتن کنترل بهتر در هنگام بازی امکان تغییر مکان کنترلر ها روی صفحه نمایش فراهم است. شما می توانید اندازه و شفافیت را نیز تنظیم کنید.

 

تیراندازی مخفیانه

اگر متوجه عدم نمایش گزینه های تیراندازی مخفیانه شدید. در تنظیمات گزینه مربوطه را فعال کنید.

بازیکنان حرفه ای از این روش استفاده می کنند.

 

افزایش سریع رنک در پابجی

اگر به دنبال افزایش رنک هستید باید اول شوید یا تعداد کشته های خود را بالا ببرید، در ادامه روش ساده ای برای بالابردن تعداد کشته ها فرا میگیریم.

در pubg همیشه تعدادی زامبی بازیکن وجود دارد. این بازیکنان یا ارتباط با سرور را از دست داده اند یا گوشی را کنار گذاشتند، برای بالابردن سریع رنگ تا اخرین لحظه در هواپیما بمانید، با بازیکنان رها شده فرود بیایید و به راحتی آن را بکشید، این بازیکنان مقاوتی نمی کنند چون اصلا کنترلی ندارند.

 

اهمیت بازی تیمی در پابجی

تا زمانی که همراه تیم هستید تجربه راحت تری دارید ولی بازی تیمی نتیجه را تضمین نمی کند. شما باید به هم تیمی ها خود کمک کنید و اینکار ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. سعی نکنید به هم تیمی خود شلیک کنید یا آنها را با ماشین زیر بگیرید. در برخی موارد مانند انفجار خودرو ممکن است هم تیمی های خود را بکشید، امکان گزارش هم تیمی خرابکار وجود دارد و اتفاقا جدی گرفته می شود. 

 

نارنجک دودزا

یکی از مهماتی که به صورت خودکار از روی زمین برداشته نمی شود نارنجک دودزا است، همراه داشتن حداقل یکی از این نارنجک ها ممکن است شما را در زمان خطر نجات دهد. وقتی هیچ پناهگاهی ندارید می توانید با پرتاب این نارنجک ها خود و هم تیمی ها خود را مخفی کنید. مطمئن شوید قبل از انتشار دود محل خود را لو ندهید.

کاربرد دیگر نارنجک دودزا در پرت کردن حواس دشمن است. شما می توانید نارنجک را در منطقه دورتری پرتاب کنید و از پشت به دشمنان نزدیک شوید.

 

فرود سریع پابجی

برای فرود سریع باید نقطه مورد نظر را در نقشه علامت گذاری کنید، دقت کنید اگر می خواهید قبل از همه به زمین برسید باید نقطه حداکثر در 750 نقطه پرش قرار داشته باشد. بلافاصله وقتی به 750 متری رسیدید بپرید و از کنار به هدف نزدیک شوید. به حداکثر سرعت 234 کیلومتر در ساعت خواهید رسید و مطمئنا اولین نفر روی زمین خواهید بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید