الکل اعتیاد خاموش

زندگی بدون الکل اصلا سخت نیست

عکس تزیینی است

 بسیاری از مردم به الکل به چشم یک ماده اعتیاد آور نگاه نمی کنند و همین امر باعث می شود که آمار مصرف الکل به شدت در حال افزایش باشد . فارغ از تاثیرات روحی روانی مصرف الکل و تبعات اجتماعی آن (کاهش سن امید به زندگی در آمریکا )  مصرف الکل به شدت اعتیادآور است و امروزه راههای بسیار زیادی برای ترک الکل پیشنهاد می شود. در مقاله زیر داستان ترک الکل به قلم دومنیکا آستورینو را با هم می خوانیم.  کسی که در حال حاضر مربی تناسب اندام است و بسیار هم در کارش موفق است اما در گذشته به واسطه مصرف بی رویه الکل تا مرز نابودی رفته است

مساله این است: ترک الکل بسیار ساده است مگر اینکه شما به صورت خیلی جدی درگیر این بیماری باشید( منظور از بیماری الکلی بودن است) اگر فکر می کنید زندگی بدون الکل خیلی سخته بهتره بدونید که بعد از ترک الکل شما اشتهاتون رو از دست نمیدید. نیازی به دوا ودارو ندارید، اصلا زندگی سختی نخواهید داشت . شما فقط نوشیدنی الکلی مصرف نمی‌کنید من این حرف رو از روی تجربه می زنم چون یکی از ساده ترین کارهایی بود که در طول زندگیم انجام داده بودم .

ده اعتیاد شگفت انگیز

چیزی به اسم "شخصیت معتاد" وجود ندارد

نشستن نوع جدیدی از اعتیاد است 9 توصیه برای ترک این اعتیاد

خوب شاید چندان تعجب هم نکنید که من الکل مصرف نمی کنم چون من یک مربی تناسب اندام و فیتنس هستم و فکر کنید  من از همون اول الکل مصرف نمی کردم،  نه به هیچ وجه! 

من طی یک برنامه 40 روزه الکل رو گذاشتم کنار و الان آخرین باری که مست بودم یادم نمیاد، اصلا نمیدونم اطراف خونه ام باری هست یا نه؟

من عاشق شراب قرمز بودم و البته انواع و اقسام ویسکیهای مختلف رو هم امتحان می کردم همیشه تو سفرها برای خودم کوکتلهای میوه ای سفارش می دادم و به هیچ تعارفی نه نمی گفتم

اجازه بدید یه مقدار به عقب تر برگردیم

من مشروب خوردن رو از سن 15 سالگی در دبیرستان شروع کردم‌( بابا و مامان معذرت میخوام چون میدونم این مقاله رو میخونید) می دونم اصلا چیزی نیست که بخواهی بهش افتخار کنی ولی خوب من هر هفته تو مهمونی بچه های بزرگتر شرکت می کردم و اونجا همه جور مشروبی پیدا میشد. به هر حال اون زمان اینقدر درگیر نشده بودم که نتونم درسم رو بخونم به همین خاطر دبیرستان رو با نمرات عالی تموم کردم و در یک دانشگاه خیلی خوب پذیرفته شدم.

در دانشگاه عضو یک انجمن شدم و خوشبختانه اتفاق خیلی وحشتناکی نیوفتاد ولی همچنان به نوشیدن الکل ادامه دادم . هفت شب هفته رو نوشیدنی جز برنامه ام بود به علاوه اینکه پارتیهای شبانه و مهمونیهای جداگانه هم با الکل میگذشت.به همین منوال هر روز تو رگهای من الکل جریان داشت. احساس خوب نداشتم و گاهی وقتها به خاطر سردرد مجبور بودم آپرین بخورم ولی نوشدن الکل رو ادامه دادم.

بعد از دانشگاه وارد دنیای واقعی شدم . در یک جایی استخدام شدم ولی خوب زیاد به کارم علاقه نداشتم . هر چند دیگه مثل دانشگاه وحشیانه الکل مصرف نمی کردم ولی خوب سه شنبه ها مارگاریتا و جمعه ها کوکتل جز برنامه ام بودو وقتی هم با همکارها بیرون می رفتیم حتما نوشیدنی الکلی سفارش میدادم و حتی بعضی وقتها توی مهمونیها قایمکی  آبجو میخوردم.

وقتی کارم رو از دست دادم یه حس بدی پیدا کردم انگار توی یه دنیای دیگه بودم  دنیا برام به انتها رسید. تمام پولم رو از دست داده بودم و هیچ پولی برای خریدن الکل نداشتم ، نمیتونید تصور کنید که من حتی یک شب رو در خیابان خوابیدم . اون شب از خودم بدم اومد با خودم گفتم کجا دارم میرم و صبح همون روز تصمیم گرفتم که به طور کلی الکل رو ترک کنم . احساس میکردم که در طول دوسال گذشته فقط افسرده شدم و واقعا اذیت می شدم .

اوایل مصرفم رو کم کردم . کاملا برنامه ریزی شده اینکار رو انجام دادم یواش یواش می تونستم خودم رو کنترل کنم  و به جایی رسیدم که اصلا نیازی به نوشیدن الکل نداشتم.

ترک الکل یکی از بهترین کارهایی بود که انجام دادم و کیفیت زندگیم واقعا بهتر شد حس می کردم صورتم روشن تر شده، شروع کردم به وزن کم کردن و کیلوهایی رو که نمیدونستم چه موقع اضافه کردم، آب کردم.انرژی بیشتری داشتم . چیزی که در حین نوشیدن الکل  نمی‌فهمید اینه که  متوجه خورد و خوراک و تغذیه تون نیستید و همین باعث میشه که اصلا نفهمید که در حال وزن اضافه کردن هستید  اما بعد از ترک الکل  بدن و تناسب اندامم برام مهم شده بود باور کنید خیلی خیلی بهتر شدم.

 بعد از ترک الکل و حین وزن کم کردن به زیبایی و تناسب اندام علاقه مند شدم و این بزرگترین شانس من برای شناختن استعدادم بود . ترک الکل مثل یک گام مثبت روی تمام زندگی من تاثیر گذاشت. من قبلا حتی یه  سنت  هم پس انداز نداشتم ولی بعد از ترک الکل تونستم پولم رو پس انداز کنم، و باشگاه خودم رو تاسیس کنم .  شنیدید که میگن اگر یک گام مثبت بردای اتفقای مثبت بیشتری برات میفته؟ من به این جمله ایمان دارم

مضرات انواع سیگار و مقدار آسیب رساندن به بدن

مشکلات جسمی ناشی از سیگار کشیدن

من اصلا احساس نکردم که چیزی رو از دست دادم راستش رو بخواهید  بعد از مدتی  متوجه شدم که اصلا مزه الکل رو دوست ندارم و قبلا این موضوع رو پنهان می کردم. در واقع موقع خوردن الکل اذیت میشدم ولی به روی خودم نمی آوردم تا مبادا مسخره ام کنند. و الان حتی بوش حالمو به هم میزنه. دیگه برام مهم نیست دوستام راجع به اینکه الکل نمی خورم چی فکر می کنند؟

بعضی وقتها وقتی کسی بهم میگفت الکل نمیخوری و میگفتم نه یه جوری با تعجب نگاهم میکرد انگار گفتم اکسیژن مصرف نمی کنم. اما با همه اینها کنار اومدم . و حالا فقط به اونها میخندم. وقتی به گذشته نگاه می کنم میبینم که چطور وقتم رو هدر میدادم و اصلا متوجه این موضوع نبودم، اما حالا هر روز از زندگی لذت می برم و برنامه زندگیم کاملا مدون و سر وقت هست.

دوستام تو دانشگاه ازم می پرسن چطوری اینکار رو کردی و من بهشون میگم که اصلا کار سختی نبود اما اونها میخندن و میگن غیر ممکنه! وقتی در مهمونی دیگران شراب میخورند من از خوردن یک فنجان چای یخی لذت (آیس تی) می برم.

شما هم تصمیم بگیرد و لحظه خودتون رو بسازید. زندگی بدون الکل اصلا چیز عجیبی نیست و مطمئن باشید که به محض اینکه تجربه اش کنید هرگز حاضر نیستید به گذشته برگردید. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید