نحوه شستشوی بینی در خانه

نحوه شستشوی بینی در خانه
برای خلاص شدن از سرماخوردگی،  چگونه و چه چیزی برای شستشو بهتر است
در اوج سرماخوردگی ، زمان آن است که به یاد داشته باشید بینی را بشویید. آیا می دانید در بسیاری از کشورها شستشوی بینی یک روش درمانی نیست بلکه یک روش بهداشت  طبیعی است؟ علاوه بر این ، افرادی که روزانه چند دقیقه به این کار اختصاص می دهند کمتر از بیماری های گوش و حلق و بینی رنج می برند. بیایید شروع کنیم.
 
آسانترین راه برای حفظ بهداشت بینی ، تهیه یک قوری کوچک ، پر کردن آن با آب گرم و شروع شستشو است.اما چند نکته ظریف وجود دارد. همیشه ساده ترین راه بهترین راه نیست.
 
آب گرم معمولی می تواند باعث تحریک مخاط بینی شود. به خصوص اگر این بیماری قبلاً به غشاهای مخاطی شما آسیب رسانده باشد. سعی کنید کلرید سدیم یا نمک دریا را به آب جوشیده اضافه کنید.(بگذارید آب ولرم شود) در این حالت ، هیچ گونه تحریکی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این ، چنین راه حلی نه تنها تمام مخاط های غیر ضروری را از معابر بینی شما شست وشو می دهد ، بلکه با داشتن یک اثر جزئی وازو کانسترونکتور ، از ترشح بیشتر آن نیز جلوگیری می کند.
 
بسیاری از محصولات دارویی مبتنی بر نمک دریایی با همین عمل شناخته شده اند. اما آنها هزینه ای گران تر دارند و هیچ ویژگی اضافی را در خود ندارند.اگر می خواهید یک اثر دارویی اضافی دریافت کنید ، یک مایع شستشو را بر اساس جوشانده مریم گلی یا بابونه تهیه کنید.
 

نحوه شستشوی بینی خود در خانه

محلول را با خم شدن روی روشویی یا بالای سینک در یک سوراخ بینی بریزید تا مایعات از سوراخ دیگر بینی خارج شود. فشار اجباری شدید لازم نیست. همه چیز باید به طور طبیعی اتفاق بیفتد.
 
اگر محلول ، که درون یک سوراخ بینی جاری می شود ، وارد دیگری نمی شود بلکه داخل گلو می رود ، به این معنی است که یا سر خود را نادرست نگه می دارید یا به دلیل سرماخوردگی بینی بسته است. در این حالت ، شما باید با داروساز مشورت کرده و از هر قطره وازو کانستریستور بینی ارزان قیمت در بینی قبل از شستشو استفاده کنید. مواظب خودت باشید. بهداشت تنفسی را حفظ کنید.
توجه داشته باشید! در درمان افراد مبتلا به صرع و خونریزی بینی ، احتیاط لازم است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید