پیوند ISLET ، خطر قند خون را ترمیم کرده و دیابت نوع یک را کنترل می کند

نتایج آزمایشات بالینی نشان می دهد که  پیوند جزایر لوزالمعده (پانکراس)-خوشه های سلولی که شامل سلول های تولید کننده ی انسولین هستند- از افت شدید و مرگ آور نهان قند خون در افرادی با دیابت نوع یک ، جلوگیری می کند. محققان دریافتند که این شیوه ی درمانی برای افرادی که در معرض مراحل  سخت کم قندخونی هستند موثر است که سطوح پایین قند خون می تواند در آنها باعث حمله ی ناگهانی ، عدم هشیاری و مرگ - علیرغم دریافت مراقبت های تخصصی گردد.

بررسی موسسه ی NF بر اساس نظریه ی کاربردی بالقوه ی FDA برای مجوز پیوند ISLET قرار گرفته است.

آزمایش سه مرحله ای توسط موسسه ی ملی بیماری های عفونی و  آلرژی (NIAID) و سازمان ملی بیماری های کلیوی ، گوارشی و دیابت (NIDDK) ایجاد شد که هر دو بخشی از سازمان های ملی بهداشت بودند ، و توسط کنسرسیوم پیوند جزایر کلینیکی (CIT) (پیوند ،خارجی است) ، انجام گردید. محققان ، مطالعه ای را در مشاوره با موسسه ی دارو و مواد غذایی آمریکا طراحی شد تا مجوزهای بالقوه ی آینده ی ساخت جزایر پانکراسی انسانی خالص ، انجام شود. نتایج بدست آمده به طور آنلاین در مرکز مراقبت های دیابت موجود است.(سیارک)

 آنتوی اس فاسی ، ام دی ، مدیر  ‌NIAID می گوید " طبق یافته ها افرادی که علیرغم مدیریت بهداشتی بهینه ، به زندگی خود با کم قند خونی شدید مرگ آور ادامه می دهند ، پیوند جزیره ISLET‌  درمان بالقوه ی نجات دهنده ی زندگی  است که در اکثریت موراد ، حوادث کم قند خونی شدید را رفع می کند در حالی که کنترل مطلوب قند خون را ایجاد می کند" .

طبق پیش بینی ها ، این درمان خطراتی نیز دارد مثل عفونت و کم کاری کلیوی به خاطر مصرف داروهای ضد ایمنی در این افراد برای عدم رد جزایر اهدا شده ،  اگرچه بخشی از عوارض جانی بسیار جدی بودند ولی هیچکدام باعث مرگ یا ناتوانی نگردید. در امریکا ، پیوند جزیره در حال حاضر فقط در آزمایشات بالینی انجام می گردد.

طبق گفته ی رئیس NIDDK ، گریفین پی راجرز ، ام ، دی (دکتر) " در حالی که هنوز آزمایشی است و خطرات جدی نیز دارد ، قول پیوند جزیره ، دلگرم کننده و  انکار ناپذیر است. حتی با بهترین مراقبت ها ، حدود 30%‌ افراد دیابت نوع اول از افت ناگهانی سطح گلوکز خون مطلع نیستند. "

در دیابت نوع یک ، سیستم ایمنی حمله کرده و سلول های تولید کننده ی انسولین را در جزایر پانکراس نابود می کند. بیماران دیابتی نوع اول باید با انسولین به طور طولانی مدت درمان شوند که به انتقال گلوکز خون از جریان خون به سلول ها کمک کرده که به عنوان منبع انرژی استفاده می گردد. حتی با درمان از طریق انسولین ، این بیماران مکررا در معرض نوسانات سطح قند خون هستند.

هیپوگلوسمی (کم قند خونی)  معمولا به همراه علائمی مثل رعشه ، تعریق و تپش قلب هستند که فرد را به خوردن و نوشیدن واداشته  تا سطح قند خون خود را بالا ببرند. افرادی که این علائم هشدار دهنده ی اولیه را نداشته باشند – وضعیتی به نام هشدار معیوب کم قند خونی –  در زمانی که فرد نمی تواند خود را درمان کند ، در ریسک بیشتر حوادث کم قند خونی هستند.درمان هایی مثل درمان های رفتاری یا سیستم های دائمی  کنترل گلوکز  می تواند از بسیاری از این حوادث جلوگیری کند- ولی نه از همه ی آن- افرادی با هشدار معیوب ، از تعداد قابل توجه این بیماران ، حذف می گردند.

بررسی کنونی از 48 نفر ثبت نام به عمل آورد که هشدار معیوب دائمی کم قندخونی داشته و در معرض حوادث شدید این بیماری بودند بر خلاف مراقبت های کارشناسی که توسط متخصصین دیابت یا غدد درون ریز داخلی ، انجام شده بود. محققان در هشت پایگاه مطالعاتی در آمریکای شمالی از تولید استاندارد پروتوکل برای تهیه ی جزایر خالص از پانکراس اهداکنندگان متوفی استفاده کردند. همه ی شرکت کنندگان در این بررسی ، حداقل یک پویند جزیره را دریافت کردند که در سیاهرگ باب کبد ، رگ اصلی که خون را از روده به کبد می برد ، قرار دادند. دریافت کنندگان جزیره در حال حاضر باید داروهای ضدایمنی را برای بقیه ی عمر خود مصرف کرده تا سیستم ایمنی آنها ، سلول های پیوند شده را رد نکند.(سیارک)

یک سال بعد از اولین پیوند ، 88% از شرکت کنندگان از حوادث کم قند خونی شدید ، آزاد شدند و کنترل تقریبا نرمال سطح خون در آنها ایجاد شد و خطر کم قند خونیشان به خالت اول بازگشت. بعد از دو سال ، 71%‌ از شرکت کنندگان به پذیرش این شاخص ها برای موفقیت پیوند ، ادامه دادند.

حتی تعداد کمی از سلول های عملکردی ، تولید کننده ی انسولین ، هشدار کم قند خونی را را به حالت اول بازگرداند در کالی که دریافت کنندگان پیوند ، به ادامه ی دریافت انسولین برای رسیدن به سطح کاملا منظم گلوکز خون ، نیاز داشتند. شرکت کنندگانی که هنوز به دریافت انسولین نیاز داشتند ،  75‌روز بعد از پیوند ، برای تزریق جزیره ی دیگر ، انتخب شدند. 25 شرکت کننده ، پیوند دوم را و یکی از آنها پیوند سوم را دریافت کرد. بعد از یک سال ، 52% از شرکت کنندگان مطالعه دیگر نیازی به درمان با انسولین نداشتند.

طبق گفته ی نانسی دی بریجیز ، دکتر ، مولف همکار این مقاله ، رئیس شاخه ی پیوند NIAID ، " این اولین آزمایش مجوزدار محصول سلولی درمان دیابت نوع اول است . مجوز آن حتمی است چونکه کیفیت ، تداوم و ایمنی محصول جزیره را تضمین می کند ؛ دسترسی بیشتر بیمار را به پیوند جزیره فراهم می کند و تحقیقات پیوسته را تسریع می بخشد که امیدواریم این پروسه را مناسب جمعیت گسترده تری از بیماران دیابتی نوع اول کند".

محققان در حال ادامه ی دنبال کردن شرکت کنندگان هستند تا تعیین کنند که آیا مزیت های گزارش حمایت  و کنترل گلوکز تقریبا نرمال قند خون از حوادث کم قند خونی شدید از خطرات مربوط به ایمنی فرونشانی مزمن مهمتر هست یا نه.

طبق گفته ی تام اگرمن دکتر و پی اچ دی و مدیر علمی NIDDK در کنسرسیوم CIT  و نویسنده ی همکار این مقاله  " برای افراد ناتوان در کنترل ایمن دیابت نوع اول ، پیوند جزیره ، امید واقعی پیشگیری از کم قند خونی مرگ آور است. بنابراین ، چون داروهای ایمنی فرونشان که برای پیوند لازم است ، عوارض جانی مهمی دارد ، این درمان فقط برای افرادی منطقی است که کم قنند خونی شدید مکرر بر خلاف مدیریت بهینه ی دیابت دارند یا افرادی که قبلا داروهای ایمنی فرونشانی را برای پیوند کلیه مصرف کرده اند ، گروهی که در فاز سه  آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. "

شناسه ی آزمایشات بالینی .gov  برای بررسی پیوند جزیره در بیامان دیابتی نوع اول ،  است. این مطالعه توسط NIAID , NIDDK  ، که هر دو جزء‌NIH   هستند ایجاد شد. بخشی از این کار مورد حمایت مرکز ملی ارتقای علوم پویندی ، NIH ، تحت شماره های رسمی  انجام گردید.

NIAID  از این تحقیق در NIH ، در کلآمریکا و سراسر جهان حمایت کرده و آن را انجام می دهد – تا علت بیماری های عفونی و ایمنی غیرمستقیم را شناسایی کرده و ابزار بهتر جلوگیری ، تعیین علائم و درمان این بیماری ها را توسعه دهد. اخبار منتشره ، فکت شیت ها (مقاله ای از اطلاعات مهم) و دیگر مواد مرتبط با NIAID  در وبسایت NIAID موجود هستند.

NIDDK ، جزئی از NIH ، از تحقیقاتی درباره ی دیابت و دیگر بیماری های متابولیسمی و غدد داخلی ؛ بیماریه ای گوارشی ؛ بیماری های هماتولوژی و اورولوژی و کلیوی و چاقی و تغذیه حمایت کرده و یا انجام می دهد. اندازه گیری طیف کامل پزشکی و رنجاندن افرادی از تمام سنین و گروه های قومی ، این بیماری ها برخی از شرایط ناتوانی و شدید و مشترک موثر روی آمریکایی ها را احاطه کرده است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی NIAID‌ و برنامه هایش ، رجوع شود به www.niddk.nih.gov.

درباره ی سازمان های ملی بهداشت (NIH) : NIH ، آژانس تحقیقات پزشکی ملی شامل 27 سازمان و مرکز و جزئی از سازمان خدمات انسانی و بهداشتی آمریکا است. NIH  اولین آژانس فدرال است که از تحقیقات پزشکی پویند ، بالینی ، اصولی  حمایت کرده و آن را انجام می دهد و در حال بررسی علت ها ، راه های درمانی و معالجات بیماری های نادر و رایج است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی NIH‌ و برنامه هایش به  ww.nih.gov مراجعه کنید.(سیارک)

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند 

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • فاطمه تمیزی :

    واقعا درمان داره نوع یک منم نوع یکم

    1395/5/7 2:22
  • Espn 585 :

    Good to see real expertise on display. Your couibirntton is most welcome.

    1395/12/27 9:15

بیشتر بخوانید