احساس یک توده سفت در جناغ سینه علامت چیست

احساس یک توده سفت در جناغ سینه علامت چیست
چه بیماری های خطرناکی با احساس توده سفت در جناغ سینه در ارتباط است؟
 
بعضی اوقات بعد از خوردن غذا ، احساس خفگی در جناغ سینه وجود دارد ، گویی چیزی سفت مانند سنگ در پشت جناغ سینه گیر کرده است، که باعث درد در پشت جناغ سینه می شود. اگرچه با اطمینان شناخته شده است که هیچ جسم خارجی نمی تواند در آنجا باشد، پس علت احساس کردن این توده سفت در جناغ سینه برای چیست؟ 
 
در مورد اینکه آیا این شرایط چقدر خطرناک است ، بنا به گفته متخصصان چنین علائمی، درد در پشت جناغ سینه نیاز به معاینه دارد ، زیرا می تواند نشانه بیماری های خطرناک باشد.
 
- شما باید از فیبروگاستروودودنوسکوپی شروع کنید تا تنگی مری، دیورتیکول(بیرون زدگی) و سرطان مری را بررسی کنند. پزشک خاطرنشان می کند: انجام معاینه غده تیروئید و قلب نیز لازم است.
 
همچنین ، احساس توده در پشت جناغ سینه می تواند نشانه ای از پوکی استخوان ، فشار عصبی و بیماری لوزه باشد.
 
گاستروسکوپی (FGDS) یکی از انواع معاینه آندوسکوپی است که در آن پزشک بخش های فوقانی دستگاه گوارش (مری ، حفره معده و اثنی عشر) را با دستگاه مخصوص (معده) معاینه می کند.
 
التهاب مری، التهاب غشای مخاطی مری است که با احساس ناراحتی ، سوزش ، درد در پشت جناغ سینه بیان می شود. به عنوان یک قاعده ، این بیماری به خودی خود بروز نمی کند ، بلکه نتیجه بیماری های دیگر دستگاه گوارش به ویژه معده و روده است.
 

سوزش سر دل و درد قفسه سینه : چه باید کرد

azia-dor-barriga-0918-1400x800.jpg

 

احساس توده سفت در جناغ سینه یک بیماری دستگاه گوارش است که در آن محتویات معده به مری وارد می شود. تقریباً نیمی از بزرگسالان حداقل یکبار علائم رفلاکس معده  را تجربه کرده اند ، اما شبهه این بیماری در صورتی است که فرد حدود دو بار در هفته و بیشتر اوقات دچار رفلاکس خفیف شود یا اگر یک بار در هفته غذا به داخل گلو ریفلاکس شود.  

 

این اتفاق می افتد اگر اسفنکتر ، حلقه بسته بین مری و معده ، ضعیف شود. اسفنکتر با افزایش فشار شکم ضعیف می شود ، بنابراین دلایل اصلی بیماری رفلاکس معده عبارتند از:

چاقی و پرخوری ؛
بارداری؛
فتق باز شدن دیافراگم مری  ؛
بیماریهای بافت همبند ؛
تاخیر در تخلیه معده.
علاوه بر این ، عوامل دیگری وجود دارد که اسیدیته محتویات معده را افزایش می دهد و احتمال برگشت ریفلاکس را افزایش می دهد: سیگار کشیدن ، الکل ، قهوه ، غذا قبل از خواب ، به ویژه غذاهای چرب و سرخ شده. همچنین ، برخی از داروها می توانند بر اسیدیته تأثیر بگذارند ، مانند آسپرین. 

اگر به موقع با پزشک مشورت کنید و تشخیص صحیح را انجام دهید ، درمان ساده است. 

شایع ترین علائم رفلاکس معده

احساس سوزش در قفسه سینه (سوزش سر دل) ، که معمولاً بعد از غذا خوردن یا در شب اتفاق می افتد.
درد قفسه سینه؛
بلعیدن  ممکن است دشوار باشد ؛
آروغ زدن با مایع اسیدی یا غذا ؛
احساس توده در گلو ؛
گلو درد هنگام غذا خوردن.
رفلاکس شبانه با سرفه مداوم ، اختلالات خواب ، گلودرد و ایجاد آسم ظاهر می شود.  

در صورت عدم درمان رفلاکس معده  چه اتفاقی می افتد

رفلاکس معده پیشرفته می تواند باعث التهاب مزمن مری شود و به دلیل اثرات تهاجمی مداوم آب معده منجر به ایجاد اسکار ، زخم و حتی تغییرات پیش سرطانی شود. 

 

همچنین ، برگشت دائمی محتویات معده به حلق باعث تحریک غشای مخاطی و ایجاد گلودرد مزمن می شود. و وحشتناک ترین عارضه ورود محتویات معده به دستگاه تنفسی است ، در حالی که سوختگی نای و نایژه ها امکان پذیر است ، که درمان آن دشوار است.در موارد پیشرفته ، چنین بیماری با جراحی درمان می شود ، بنابراین بسیار مهم است که به موقع از متخصص کمک بگیرید.

چگونه رفلاکس معده  را تشخیص دهیم

پزشک یا متخصص گوارش می تواند GERD را تشخیص دهد. برای انجام این کار ، او به شرح علائم نیاز دارد ، ممکن است مجبور باشد اشعه ایکس با کنتراست یا آندوسکوپی دستگاه گوارش انجام دهد تا بفهمد مری چقدر آسیب دیده است. 

همچنین برای تشخیص عوارض احتمالی دستگاه تنفسی فوقانی ، گلو و حتی بینی به مشاوره گوش و حلق و بینی نیاز است. 

نحوه درمان رفلاکس معده 

برای درمان رفلاکس معده  ، اولین قدم این است که شیوه زندگی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، باید در وعده های کوچک غذا بخورید ، پرخوری نکنید. بعد از غذا نباید بخوابید ، بهتر است 20 تا 30 دقیقه بنشینید یا راه بروید. همچنین بهتر است الکل و نیکوتین را که باعث افزایش تولید اسید کلریدریک در معده می شود و خطر ورود محتویات به داخل مری را افزایش می دهد ، کنار بگذارید. 

 

پزشک معمولاً داروهایی تجویز می کند که اسید را خنثی کرده ، مقدار آن را کاهش داده و دیواره های مری را از رفلاکس محافظت می کند. اما اگر درمان کمکی نکند ، اگر بیمار شیوه زندگی خود را تغییر ندهد. در این مورد ، GERD با جراحی درمان می شود. نکته اصلی این است که نه تنها از یک درمانگر بلکه از یک متخصص گوش و حلق و بینی مجرب کمک بگیرید که به خلاص شدن از شر علائم ناخوشایند در گلو کمک می کند و می تواند رفاه شما را بهبود بخشد.  

چگونه می توان فهمید که قلب است که درد می کند

در صورت ناراحتی در ناحیه قفسه سینه ، مهم است که موارد زیر را تعیین کنید:
محل وقوع - آسیب به عروق کرونر (به عنوان مثال ، با حمله قلبی یا آنژین صدری) همراه با درد در پشت جناغ یا کمی در سمت چپ. اغلب به فک پایین ، دست چپ ، زیر کتف ، در ناحیه گردن می دهد. اما در بیشتر موارد ، بیمار نمی تواند محل دقیق را مشخص کند.
نقض جریان خون در میوکارد باعث درد متوسط ​​یا شدید ناشی از سوزش ، فشار و ماهیت فشاری می شود.
چه چیزی ظاهر را تحریک کرد - احساسات ناخوشایند پس از فشار فیزیکی ، با استرس ، پرخوری ، در برابر فشار خون بالا ظاهر می شود. برخی از آسیب های قلبی با درد و در حالت استراحت همراه است.
مدت زمان - با آنژین صدری ، حمله 1-5 دقیقه طول می کشد ، خود به خود یا پس از مصرف نیتروگلیسیرین رد می شود. درد ناشی از حمله قلبی تا 15 دقیقه طول می کشد و با دارو تسکین نمی یابد.
علائم اضافی - حمله قلبی با تنگی نفس ، رنگ پریدگی ، عرق سرد و ضربان قلب سریع همراه است.
احساسات دردناک ناشی از انواع بیماری های قلبی است.

 

درباره تومورهای قفسه سینه

مانند هر قسمت دیگر بدن ، دیواره های قفسه سینه مستعد ابتلا به  غده روی جناغ  ،  غده وسط قفسه سينه  ،  غده در قفسه سينه و  غده روي قفسه سينه  هستند. تومور هر نوع رشد غیرطبیعی سلول ها است ، چه بدخیم (سرطانی) و چه خوش خیم (غیر سرطانی). تومورهای دیواره قفسه سینه می توانند عملکرد ریه را مختل کنند.
آیا تومورهای دیوار قفسه سینه شایع هستند؟
تومورهای سرطانی غیر معمول هستند. تومورهای دیواره قفسه سینه ، چه بدخیم (سرطانی) و چه خوش خیم (غیر سرطانی) ، به صورت اولیه یا ثانویه (متاستاتیک) طبقه بندی می شوند. شایع ترین تومورهای خوش خیم ، استئوکندروم و کروندروم هستند. شایع ترین تومورهای بدخیم دیواره قفسه سینه ، سارکوم هستند.

تومورهای اولیه از استخوان یا ماهیچه دیواره قفسه سینه سرچشمه می گیرند. کمتر از نیمی از تومورهای بدخیم دیواره قفسه سینه اولیه هستند. تومورهای ثانویه از جاهای دیگر بدن سرچشمه گرفته و به دیواره قفسه سینه گسترش می یابند (متاستاز می دهند). تقریباً همه تومورهای ثانویه بدخیم هستند. بیشتر تومورهای اولیه دیواره قفسه سینه در کودکان یافت می شود  ، در حالی که بیشتر در بزرگسالان ثانویه است. همه این تومورها به صورت توده ای روی سطح دیواره قفسه سینه یا توده ای هستند که به استخوان یا ماهیچه حمله می کند.


تقریبا نیمی از تومورهای دیواره قفسه سینه خوش خیم هستند.


علائم تومور در قفسه سینه چیست

علائم تومورهای خوش خیم دیواره قفسه سینه  غده در قفسه سينه ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

یک توده موضعی مثل برآمدگی زیر جناغ  ، غده روی جناغ  ،  غده وسط قفسه سينه  ،  غده در قفسه سينه و  غده روي قفسه سينه  
تورم  و  احساس توده در قفسه سینه
درد قفسه سینه
آتروفی عضلانی (عضلات تحلیل رفته)
اختلال در حرکت یا اختلال در انبساط قفسه سینه

چه چیزی باعث ایجاد غده در قفسه سينه می شود؟

در حالی که عوامل ارثی ، رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است در انواع خاصی از تومورها نقش داشته باشد ، هیچ دلیل واضحی برای تومورهای دیواره قفسه سینه وجود ندارد.

تشخیص غده در قفسه سينه

آزمایشات و تشخیص

تصویربرداری

پزشک ابتدا اشعه ایکس را برای بررسی وجود ناهنجاری جناغ سینه تجویز می کند. در صورت مشاهده ناهنجاری در اشعه ایکس ، پزشک شما سی تی اسکن (توموگرافی کامپیوتری) یا MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) را انجام می دهد تا اطلاعات اضافی در مورد ناهنجاری جناق سینه و دیواره قفسه سینه ، مانند اندازه و محل را بدست آورد.

بیوپسی

پس از جمع آوری این اطلاعات ، بیوپسی ناهنجاری انجام می شود تا تشخیص داده شود که تومور چیست و مشخص می شود که تومور خوش خیم یا بدخیم است. رایج ترین روش بیوپسی آسپیراسیون است که در آن یک سوزن به داخل تومور وارد شده و سلول ها برای معاینه خارج می شوند. اگر رسیدن به تومور با سوزن بسیار دشوار است ، ممکن است نیاز به بیوپسی باز داشته باشید ، که نیاز به برش جراحی کوچک دارد و ممکن است جای زخم بر جای بگذارد.

درمان  غده در قفسه سينه

اگر غده روي قفسه سينه  خوش خیم باشد ، تومور ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد در صورتی که تومور با عملکرد مناسب اندام تداخل داشته باشد ، مانع حرکت شود یا باعث آتروفی عضلات شود.
اگر تومور بدخیم باشد ، درمان می تواند شامل ترکیبی از شیمی درمانی ، پرتودرمانی و برداشتن و بازسازی جراحی باشد.
برای از بین بردن تومور دیواره قفسه سینه ، اغلب باید قسمتی از قفسه سینه برداشته شود. بازسازی (جایگزینی) دیواره قفسه سینه با استفاده از ماهیچه ، مش یا مش مجاور با مواد "پلاستیکی" در دسترس است. مقدار دیواره قفسه سینه که باید برداشته شود ، روش پیشنهادی بازسازی ، و خطرات و مزایای مربوط به عمل توسط جراح با بیمار قبل از زمان بندی عمل بررسی می شود.

 

علل درد جناغ سینه  و  درد زیر جناغ چیست

بیماری قلبی

 سوزش ، احساسات دردناک و احساس فشار در قفسه سینه در ناحیه قلب ممکن است نشان دهنده آسیب های سیستم قلبی عروقی باشد. در این مورد ، شما باید یک قرص نیتروگلیسیرین را زیر زبان قرار دهید ، شروع تسکین به معنای مشکل مرتبط با فعالیت قلبی است. یکی از رایج ترین سندرم هایی که باعث سوزش در قفسه سینه می شود ، آنژین صدری است. این به دلیل نقض گردش خون در عروق کرونر است ، که قلب را با اکسیژن و مواد مغذی ضروری تأمین می کند ، در نتیجه تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک در دیواره عروق خونی. معمولاً احساسات دردناک کوتاه مدت هستند (حدود دو تا پنج دقیقه) و صبح ظاهر می شوند. شخص احساس می کند که در حفره قفسه سینه در سمت چپ به نظر می رسد که داغ می شود، در حالی که می تواند با ناراحتی در گردن ، فک ، تیغه های شانه ، ستون فقرات ترکیب شود. حملات به طور منظم و به ویژه اغلب پس از انجام فعالیت بدنی رخ می دهد. آسیب شناسی دیگر انفارکتوس میوکارد است .  انفارکتوس میوکارد با بروز درد شدید شدید در ناحیه قلب به دلیل اعمال جسمانی یا استرس شدید مشخص می شود ، که در حالت استراحت و بعد از مصرف نیتروگلیسیرین حتی تکرار نمی شود. احساسات دردناک در کنار بدن در سمت چپ تجمع می یابد - می توان آنها را در زیر کتف ، در بازو ، در فک نشان داد. آنها اغلب با تنگی نفس ، عرق سرد ، اختلالات ریتم قلب و سرگیجه همراه هستند. اگر این علائم را دارید ، باید فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.


بیماری های ریوی

 احساس سوزش در قفسه سینه نیز در صورت وجود بیماری هایی مانند برونشیت ، آنفولانزا ، لوزه ، پنومونی دوطرفه یا پلوریز ریه علائم خود را نشان می دهد. یک فرآیند التهابی در ریه ها همراه با سرفه و تب معمولاً با احساس سوزش در قفسه سینه به طور مداوم یا هنگام تنفس ، پس از تشنج سرفه همراه است. بسته به اینکه ریه ملتهب در کدام طرف است ، درد قفسه سینه می تواند در وسط ، چپ یا راست موضعی باشد. احساس سوزش همراه با ذات الریه دو طرفه تمام قفسه سینه را می پوشاند. آنفولانزا و گلو درد همچنین با ظاهر سرفه ، بدن درد ، تب ، درد در گلو و قفسه سینه مشخص می شود.

نورالژی بین دنده ای

 وضعیتی که در آن اعصاب به سمت عضلات بین دنده ای فشرده می شوند. بیشتر اوقات ، ظاهر نورالژی توسط هرپس زوستر (بثوراتی به شکل حباب روی پوست بین دنده ها) یا استئوکندروزی ایجاد می شود. این بیماری با احساسات دردناک قوی در یک مکان دقیق مشخص می شود ، که با استنشاق ، راه رفتن سریع ، خم شدن و سایر حرکات ناگهانی تشدید می شود.

میوزیت بین دنده ای

 ظاهر سوزش و درد را می توان با کبودی و شکستگی دنده ها ، که قبلاً دچار فعالیت بدنی فعال و التهاب ماهیچه بین دنده ای شده بودند - میوزیت ، تقویت کرد . در عین حال ، احساسات ناخوشایند در یک مکان خاص متمرکز می شوند. این درد هنگام حرکت ، سرفه ، تنفس عمیق ایجاد می شود و در حالت استراحت فرد وجود ندارد.

سندرم پیش از قاعدگی

 در طول دوره PMS در برابر پس زمینه ماستوپاتی ، یک زن ممکن است احساس سوزش در سینه - در هر دو غدد پستانی یا در یک پستان کند. در این مورد ، احساس ناراحتی فقط قبل از شروع قاعدگی ظاهر می شود ، در لمس می توان ندول ها را در قفسه سینه پیدا کرد و کمی متورم می شود.

دیستونی گیاهی-عروقی با VSD 

احساسات دردناک در سمت چپ یا وسط قفسه سینه در نتیجه کار بیش از حد بدن ایجاد می شود. همچنین ، پوست فرد رنگ پریده یا قرمز می شود ، تعریق افزایش می یابد ، داغ می شود.

استئوکندروز قفسه سینه ، اسکولیوز

احساس سوزش در قفسه سینه با فعالیت بدنی و حرکت فعال برانگیخته می شود. احساس بی حسی ، سوزن سوزن شدن در بازو ، فشردن قفسه سینه ، درد در ناحیه تیغه های شانه ، سردی پا نیز احساس می شود.

فتق پارازوفاژیال

اگر قسمتی از معده وارد حفره قفسه سینه شود ، چنین فتق را پارازوفاژیال می نامند. با این فتق ، درد بیشتر اتفاق می افتد ، به قسمت تحتانی جناق سینه ، شانه ، بازوی چپ ساطع می شود و گاهی شبیه دردی است که با آنژین صدری ایجاد می شود. این دردها اغلب هنگام خوابیدن به پشت شروع می شود. بیمار ممکن است از نفخ شکایت کند ،احساس توده در قفسه سینه و احساس جسم خارجی در بالای شکم داشته باشد.
در بین تمام فتق های زیر محوری در 98.6-99.3٪ موارد مشاهده می شود. فتق های مری و "مری کوتاه مادرزادی" به ترتیب 0.4-1.4٪ و 0.3٪ موارد را تشکیل می دهند.

 فتق هیاتال

عارضه فتق هیاتال اغلب مری معده است ، اما زخم معده مری ممکن است ایجاد شود ، که با دوره طولانی مدت ، به نوبه خود ، تنگی سیکاتریکال (تنگ شدن) مری رخ می دهد. خونریزی حاد و مزمن از مری ، سوراخ شدن مری یا نقض فتق در دهانه مری دیافراگم وجود دارد. شروع سرطان مری است.

تشخیص فتق هیاتال با بررسی اشعه ایکس انجام می شود. فلوروسکوپی معمولی مری و معده با کنتراست باریم اغلب کافی است. برای روشن شدن تشخیص ، ازوفاگوگاسروسکوپی انجام می شود.

اختلالات روانی 

در اختلالات روانی به عنوان مثال   اختلال هراس  افزایش شدید احساسات ، شرایط استرس زا ، اختلالات احساسی ، سندرم خستگی مزمن در مردان و زنان می تواند باعث احساس سنگینی و فشار در داخل قفسه سینه شود. معمولاً ناراحتی در سمت راست موضعی است. در عین حال ، سایر علائم بیماری - تب بالا ، سرفه ، درد مفاصل ، مشکل تنفس یا خوردن - وجود ندارد و آزمایشات تشخیصی هیچ گونه آسیب شناسی را نشان نمی دهد. در این حالت به بیمار توصیه می شود با روانپزشک مشورت کند.

 

وقتی فوراً به کمک نیاز است شرایط پاتولوژیک زیر نیاز به شروع زودهنگام درمان دارد: افتادگی دریچه میترال ، فیبریلاسیون دهلیزی - احساس سوزش در پشت سینه به طور ضمنی بیان می شود و با فعالیت بدنی و تنفس مرتبط نیست. کالبد شکافی آئورت - با احساس درد شدید شدید مشخص می شود ، احساس سوزش در قفسه سینه در سمت چپ یا وسط و همچنین احساس پاره شدن وجود دارد. در صورت عدم مراقبت های اضطراری ، خطر مرگ زیاد است. آمبولی ریه - درد شدید ، احساس سوزش شدید در قفسه سینه (بالا) ، احساس عدم وجود هوای کافی ، سرفه با خلط .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Billymer 175 :

    درد قفسه سینه یک شکایت بسیار شایع است. درد می تواند تیز یا مبهم باشد، برخی از بیماران احساس خود را به صورت ناراحتی، فشردن، فشار دادن، سوزش سر دل یا سوزش توصیف می کنند. گاهی اوقات درد در پشت، گردن، فک، بالای شکم یا بازو نیز رخ می دهد. بسته به علت درد قفسه سینه، علائم دیگری مانند حالت تهوع، سرفه یا تنگی نفس ممکن است وجود داشته باشد. بسیاری از مردم به خوبی می‌دانند که درد قفسه سینه نشانه‌ای از اختلالات بالقوه تهدیدکننده زندگی است و زمانی که علائم کمتر است باید به پزشک مراجعه ‌کنند.

    1400/10/6 20:21
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه انفارکتوس میوکارد یا علائم آنژین ناپایدار : فورا تهدید کننده زندگی است. درد ناگهانی و فشاری که به فک یا بازو گسترش می‌یابد .ممکن است ثابت یا گذرا باشد. گاهی تنگی نفس یا حالت تهوع. دردی که با فعالیت بدنی ایجاد می شود و پس از استراحت از بین می رود (آنژین). صداهای غیرمعمول قلب که از طریق گوشی پزشکی شنیده می شود.

    1400/10/6 20:25
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه تشریح آئورت توراسیک (پارگی دیواره آئورت سینه ای) علائم: بلافاصله تهدید کننده زندگی است. درد ناگهانی که به وسط کمر گسترش می یابد یا از وسط کمر شروع می شود. گاهی اوقات سرگیجه، سکته مغزی، یا درد، سردی یا بی حسی در پا. گاهی اوقات نبض یا فشار خون در اندام ها متفاوت است. معمولا در افراد بالای 55 سال با سابقه فشار خون بالا.

    1400/10/6 20:26
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پریکاردیت (التهاب پوشش اطراف قلب) علائم: بالقوه تهدید کننده زندگی است. درد حاد، مداوم یا گذرا، که با تنفس، بلع غذا یا خوابیدن به پشت تشدید می شود. هنگام خم شدن به جلو کم می شود. صداهای غیرمعمول قلب که از طریق گوشی پزشکی شنیده می شود.

    1400/10/6 20:27
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پارگی خودبخودی مری علائم: بلافاصله تهدید کننده زندگی است. درد ناگهانی و تیز بلافاصله پس از استفراغ یا پس از یک روش پزشکی که مری را درگیر می کند (آندوسکوپی مری و معده یا اکوکاردیوگرافی ترانس مری).

    1400/10/6 20:28
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پانکراتیت (التهاب پانکراس) علائم: بالقوه تهدید کننده زندگی است. درد شدید و مداوم که: در قسمت فوقانی وسط شکم یا پایین قفسه سینه ظاهر می شود. اغلب دراز کشیدن بدتر، خم شدن به جلو بهتر است. استفراغ و درد در قسمت فوقانی شکم، گاهی اوقات شوک. اغلب در افراد مبتلا به سوء مصرف الکل یا سنگ کیسه صفرا.

    1400/10/6 20:28
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه زخم معده علائم: ناراحتی مکرر و نامشخص که در قسمت فوقانی وسط شکم یا پایین قفسه سینه احساس می شود. با آنتی اسیدها و گاهی بعد از غذا تسکین می یابد. اغلب در افراد سیگاری و مصرف کنندگان الکل یا هر دو. هیچ علامت هشدار دهنده ای وجود ندارد.

    1400/10/6 20:29
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه رفلاکس معده به مری (GERD) : درد سوزشی مکرر که از قسمت میانی بالای شکم به سمت گلو گسترش می‌یابد، در هنگام دراز کشیدن بدتر می‌شود. با مصرف آنتی اسیدها تسکین می یابد.

    1400/10/6 20:29
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه بیماری های کیسه صفرا و مجاری صفراوی (بیماری های مجاری صفراوی) علائم: ناراحتی مکرر که در سمت راست بالای شکم یا قسمت میانی قفسه سینه احساس می شود، بعد از غذا خوردن (اما نه بعد از ورزش) ایجاد می شود.

    1400/10/6 20:30
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه اختلالات بلع (که در آن پریستالیس غذا از طریق مری مختل می شود) علائم: دردی که به تدریج و در طی یک دوره زمانی طولانی ایجاد می شود، ممکن است در حین بلع ظاهر شود یا نباشد. بلع معمولا مشکل است.

    1400/10/6 20:30
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه آمبولی ریه (انسداد شریان ریوی توسط لخته خون) علائم: بلافاصله تهدید کننده زندگی است. اغلب درد شدید در هنگام تنفس، تنگی نفس، تنفس سریع و ضربان قلب تند. گاهی تب خفیف، سرفه خونی یا شوک. در بیمارانی که فاکتورهای خطر آمبولی ریه دارند (سابقه لخته شدن خون، جراحی اخیر، به ویژه جراحی پا، استراحت طولانی مدت در بستر، گچ گرفتن یا آتل روی پا، سن بالا، سیگار کشیدن یا سرطان) احتمال بیشتری دارد.

    1400/10/6 20:31
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پنوموتوراکس تنشی (جمع شدن ریه با افزایش فشار هوا در قفسه سینه) علائم: فورا تهدید کننده زندگی تنگی نفس شدید. فشار خون پایین، وریدهای متورم در گردن و کاهش صداهای تنفسی که از طریق گوشی پزشکی در یک طرف شنیده می شود. معمولاً تنها پس از ضربه شدید قفسه سینه رخ می دهد.

    1400/10/6 20:31
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پنومونی : بالقوه تهدید کننده زندگی. تب، لرز، سرفه و معمولاً بلغم زرد یا سبز. تنگی نفس شایع است. گاهی اوقات درد هنگام تنفس. ضربان قلب سریع و احتقان ریوی در معاینه.

    1400/10/6 20:32
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پنوموتوراکس (جمع شدن ریه) علائم: بالقوه تهدید کننده زندگی است. درد ناگهانی و تیز، معمولا در یک طرف قفسه سینه. گاهی اوقات تنگی نفس، ضعیف شدن صداهای تنفسی که از طریق گوشی پزشکی در یک طرف شنیده می شود.

    1400/10/6 20:32
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه پلوریت(التهاب غشای اطراف ریه) علائم: درد شدید هنگام تنفس. معمولاً در بیمارانی که اخیراً به ذات الریه یا عفونت تنفسی ویروسی مبتلا شده اند؛ گاهی اوقات سرفه می کنند. هیچ علامت هشدار دهنده ای وجود ندارد.

    1400/10/6 20:33
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه دیواره اسکلتی عضلانی قفسه سینه علائم: دردی که معمولاً پایدار است (چند روز یا بیشتر طول می کشد). با حرکت و/یا تنفس تشدید می شود. ممکن است هیچ دلیل یا نتیجه آشکاری از سرفه یا بار فیزیکی نداشته باشد. درد در یک نقطه از قفسه سینه. هیچ علامت هشدار دهنده ای وجود ندارد.

    1400/10/6 20:33
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه فیبرومیالژیا : دردی که تقریباً ثابت است، به نواحی وسیعی از بدن سرایت می‌کند و معمولاً با خستگی و کیفیت پایین خواب همراه است.

    1400/10/6 20:33
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه زونا علائم: درد حاد کمربند در وسط قفسه سینه، اما فقط در یک طرف. بثورات پوستی به شکل تاول های کوچک متعدد، گاهی مملو از چرک، در ناحیه موضعی درد، گاهی به دنبال شروع درد.

    1400/10/6 20:34
  • Billymer 175 :

    علل و علائم احتمالی درد قفسه سینه تومورهای بدخیم قفسه سینه یا دیواره قفسه سینه علائم: گاهی اوقات دردی که با دم بدتر می شود. گاهی اوقات سرفه مزمن، سابقه سیگار کشیدن، کاهش وزن، تورم غدد لنفاوی در گردن.

    1400/10/6 20:34
  • JamesEluro 464 :

    علل سوزش در قفسه سینه شکایت رایجی که فرد به پزشک مراجعه می کند، احساس سوزش در ناحیه جناغ در وسط است. علل این احساسات می تواند بسیار متنوع باشد، هم نیازی به درمان ندارد و هم جدی تر. از رایج ترین آنها می توان به بیماری های قلبی عروقی، روانی، سرماخوردگی، اختلالات دستگاه گوارش، پوکی استخوان و غیره اشاره کرد

    1401/2/5 10:29
  • JamesEluro 464 :

    سوزش در قفسه سینه به عنوان نشانه ای از بیماری های سیستم قلبی عروقی...........سوزش جناغ در سمت چپ همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، همانطور که معمولاً تصور می شود. چنین دردهایی اغلب در مرکز جناغ موضعی هستند.سکته قلبی یک بیماری بسیار خطرناک است. بروز احساس سوزش در قفسه سینه فقط می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. علائم مشابه حتی پس از مصرف داروی قلبی ("نیتروگلیسیرین"، "والیدول") از بین نمی روند. احساسات ناخوشایند می تواند به قسمت های مختلف بدن داده شود: بازوها، فک ها، پاها، تیغه های شانه. علاوه بر این، فرد می لرزد، عرق سرد می ریزد، از تنگی نفس رنج می برد، پوست رنگ پریده می شود. گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری امکان پذیر است.

    1401/2/5 10:34
    • JamesEluro 464 :

      با آنژین صدری، احساس سوزش در جناغ نیز وجود دارد. علل این بیماری، فعالیت بدنی بیش از حد، استرس و ناآرامی است. درد و سوزش معمولا در حالت آرام از بین می رود. وضعیت راحت بدن، هجوم هوای تازه و قرص نیتروگلیسیرین می تواند تسکین دهنده باشد. اما در صورت عدم بهبودی فرد، لازم است با آمبولانس تماس گرفته شود تا شرایط پیش از سکته را رد کند.

      1401/2/5 10:34
      • JamesEluro 464 :

        گرما در قفسه سینه اغلب نشانه دیستونی رویشی- عروقی است. با چنین بیماری، داروهای قلبی وضعیت را بهبود نمی بخشد. سوزش اغلب در نتیجه هیجان شدید یا ترس رخ می دهد که با ترشح آدرنالین در خون همراه است. داروهای آرام بخش به آرام شدن و تسکین علائم ناخوشایند کمک می کنند. برای درک اینکه با کدام متخصص باید با چنین علامتی مانند احساس سوزش در قفسه سینه تماس بگیرید، باید به آنچه دقیقاً قبل از وقوع چنین علامتی است توجه کنید. اگر این احساسات پس از تجربه یک شوک قوی، نگرانی، خستگی بیش از حد، و داروهای قلبی یا آرام بخش به از بین بردن آنها به وجود می آیند، به احتمال زیاد بیمار دچار نقص در سیستم قلبی عروقی است. اگر در مورد احساس سوزش در جناغ نگران هستید، متخصص قلب یا درمانگر به تعیین علل آن کمک می کند.

        1401/2/5 10:35
    • JamesEluro 464 :

      در مفهوم سنتی، چنین علامت رایجی مانند احساس سوزش در قفسه سینه نشانه بیماری قلبی است. آنژین صدری یا انفارکتوس میوکارد معمولا اولین کاندیدها برای علت احساس سوزش در قفسه سینه هستند. با این حال، چنین علامتی اغلب به نفع سایر بیماری ها صحبت می کند که تشخیص افتراقی آنها نیاز به روشن شدن ماهیت احساس سوزش، محلی سازی و ویژگی های ظاهری آن، شناسایی شکایات و اختلالات همزمان دارد.

      1401/2/5 11:12
      • JamesEluro 464 :

        اگر علت احساس سوزش بیماری قلبی باشد، نوار قلب و سونوگرافی قلب مورد نیاز است. پس از اینکه پزشک علت ناراحتی را مشخص کرد، درمان مناسب تجویز خواهد شد.

        1401/2/5 11:19
  • JamesEluro 464 :

    سوزش در ناحیه قفسه سینه در بیماری های دستگاه گوارش........ به نظر می رسد که هیچ ارتباطی بین دستگاه گوارش و سیستم قلبی عروقی وجود ندارد. اما واقعیت این است که بسیاری از بیماری ها به خوبی پوشانده شده اند و به نظر می رسد مشکل در اندام دیگری است. به عنوان مثال، احساس سوزش در ناحیه قلب که هنگام خم شدن شدیدتر می شود، ممکن است نشانه فتق زایش گوارشی دیافراگم باشد.

    1401/2/5 11:06
    • JamesEluro 464 :

      سوزش سر دل یک وضعیت نسبتاً ناخوشایند است که می تواند لذت غذای خوشمزه را از بین ببرد. در این حالت محتویات معده به داخل مری پرتاب می شود که دیواره های ظریف آن توسط شیره معده تحریک می شود. فرد احساس سوزش در جناغ و گلو می کند، می تواند بلافاصله بعد از غذا خوردن یا بعد از نیم ساعت و حتی با معده خالی رخ دهد. گرما در قفسه سینه می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

      1401/2/5 11:07
      • JamesEluro 464 :

        سوزش، تهوع و استفراغ می تواند نشانه کوله سیستیت، هپاتیت، پانکراتیت، انسداد مجاری صفراوی باشد. بیماری های طحال، کلیه ها، مجاری صفراوی با علائم مشابه همراه است.

        1401/2/5 11:07
        • JamesEluro 464 :

          سوزش شدید باعث تجمع سنگ در مجاری صفراوی و مثانه می شود. درد و سوزش شدید باعث تجمع سنگ در مجاری صفراوی و مثانه می شود. درد و سوزش در جناغ سمت راست می تواند از علائم کوله سیستیت سنگی باشد. همه این شرایط دلیل تماس با متخصص گوارش است.

          1401/2/5 11:07
          • JamesEluro 464 :

            در بیماری های دستگاه گوارش که با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است، نیاز به استفاده از داروهای محافظت کننده از مخاط معده وجود دارد.

            1401/2/5 11:20
  • JamesEluro 464 :

    مشکلات کمر و سوزش سر دل و درد قفسه سینه ............ شایع ترین علت سوزش سر دل پوکی استخوان است. ریشه های عصبی به هم چسبیده منجر به احساس ناراحتی در ناحیه قلب می شود. علائم آنژین صدری و استئوکندروز مشابه هستند. تفاوت این است که فعالیت بدنی و پوکی استخوان ارتباطی ندارند و در حالت آرام علائم ناخوشایند ناپدید نمی شوند. فرد به دنبال گرفتن موقعیتی است که در آن ناراحتی حداقل است. در این مورد، شما باید با یک متخصص مغز و اعصاب یا درمانگر مشورت کنید.

    1401/2/5 11:14
    • JamesEluro 464 :

      علائم مشابهی را می توان با اسکولیوز و انحنای ستون فقرات مشاهده کرد. باید با یک متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید. مجموعه ای از تمرینات ویژه به کاهش این وضعیت کمک می کند.

      1401/2/5 11:14
  • JamesEluro 464 :

    سوزش در جناغ با یائسگی در دوران یائسگی، همراه با پدیده ای مانند " جزر و مد "، زنان اغلب احساس سوزش در قفسه سینه می کنند. برای تسکین این وضعیت، باید با متخصص زنان تماس بگیرید. مصرف داروهای آرام بخش به طور قابل توجهی سلامت شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا چنین دوره ناخوشایندی را بگذرانید .

    1401/2/5 11:15
  • JamesEluro 464 :

    بیماری های دستگاه تنفسی سوزش در جناغ سمت راست معمولاً با بیماری های سیستم تنفسی و ریه ها اتفاق می افتد. احساسات ناخوشایند هنگام نفس عمیق، عطسه یا سرفه رخ می دهد. اگر سرماخوردگی معمولی باشد، سوزش و درد ممکن است پس از یک دوره مصرف دارو و استراحت در رختخواب از بین برود. اما گاهی اوقات وضعیت فرد به حدی بدتر می شود که مشکلات جدی در عملکرد سیستم تنفسی ایجاد می شود.

    1401/2/5 11:16
    • JamesEluro 464 :

      التهاب ریه یک بیماری تنفسی بسیار وحشتناک است که می تواند یک ریه یا هر دو را درگیر کند. در موارد شدید، مرگ امکان پذیر است، به خصوص با درمان نادرست. علائم اصلی ذات الریه تب، درد و سوزش در قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه است.

      1401/2/5 11:17
      • JamesEluro 464 :

        سوزش در قفسه سینه با بیماری های ریوی باعث التهاب پلور و تجمع مایع در حفره پلور می شود. علاوه بر این، سوزش می تواند با آبسه، قانقاریا بافت ریه رخ دهد. در این مورد، ممکن است سرفه وجود نداشته باشد، اما هنگامی که محتویات حفره به درخت برونش نفوذ می کند، خلط چرکی آزاد می شود. گاهی اوقات با التهاب ریه، احساس سوزش در جناغ جناغ در وسط ممکن است ظاهر شود. دلایل این وضعیت در ایجاد التهاب دو طرفه است.

        1401/2/5 11:17
        • JamesEluro 464 :

          در صورتی که مشکل به دلیل بیماری های اندام های تنفسی ایجاد شود، باید آنتی بیوتیک مصرف کنید که پزشک باید تجویز کند.

          1401/2/5 11:19
  • JamesEluro 464 :

    احساس سوزش در جناغ و بیماری روانی علائم مشابه در بیماری روانی نادر است. در نتیجه استرس شدید، ناامیدی، تجربیات، احساس سوزش در جناغ ظاهر می شود. روان درمانگر به تعیین دلایل و تجویز درمان لازم کمک می کند.

    1401/2/5 11:18
  • JamesEluro 464 :

    از مطالب فوق می توان دریافت که چنین احساس ناخوشایندی مانند احساس سوزش در جناغ ، غده زير قفسه سينه ، توده زیر جناغ ، توده در جناغ سينه ، برآمدگی زیر جناغ ، غده روي قفسه سينه ، احساس توده در قفسه سينه ، احساس توده در قفسه سينه مردان و زنان ، که علل آن می تواند بسیار متنوع باشد نیاز به بررسی کامل دارد. شما نباید خوددرمانی را شروع کنید، هر چه زودتر درمان شروع شود، راحت تر از شر مشکل خلاص خواهید شد.

    1401/2/5 11:21

بیشتر بخوانید