شکلات صبحانه نوتلا واقعا چیست؟

شکلات صبحانه نوتلا واقعا چیست عاشقان شکلات صبحانه نوتلا Nutella بخوانید مواد مغذی شکلات نوتلا چیست مواد تشکیل دهنده شکلات صبحانه نوتلا

آیا تا به حال به دنبال مواد تشکیل دهنده شکلات صبحانه نوتلا گشته اید؟ آیا فکر می کنید ترکیبات نوشته شده روی شیشه های نوتلا یا در وبسایت رسمی آن، مطابق با خواسته سازمان غذا و به ترتیب میزان موجود در نوتلا نوشته شده اند؟

آیا فکر می کنید وبسایت رسمی نوتلا اطلاعات دقیق مربوط به مواد موجود در نوتلا را در اختیار شما قرار خواهد داد؟ انتظار دارید نوتلا هم مثل شرکت های تولید کننده خوراکی دیگر مثل کلاگز یا نستله همه چیز در مورد محصولش را ریز به ریز برای شما گفته است؟

نه خیر! نوتلا این طور نیست.

همه ی چیزی که روی وبسایت رسمی نوتلا در مورد محتویات این محصول پیدا می کنید این است:

نوتلا حاوی فندق، پودر کاکائو، شیر خشک، روغن گیاهی، شکر، لسیتین سویا و وانیل است.

بله این ها مواد تشکیل دهنده ی نوتلا هستند، اما نه در اولویت میزان استفاده شان در این ماده ی غذایی! نوتلا می خواهد شما فکر کنید که این محصول بیشتر از فندق و شکلات ( که مواد سالمی به نظر می رسند ) تشکیل شده است. بنا براین ترتیب واقعی مواد تشکیل دهنده را به هم می زنند تا در شما تاثیر بهتری ایجاد کنند. همچنین از ذکر میزان و اسم درست مواد افزودنی آن نیز خود داری می کنند.

لیست واقعی محتویات نوتلا این طوری است :

شکر، روغن گیاهی، فندق (۱۳%)، پودر کاکائو (۷.۴%)، شیر خشک بدون چربی، امولوسیون کننده (لسیتین سویا)، طعم دهنده (وانیلین)

این لیست خیلی چیز ها را معلوم می کند. روی برچسب هایی که روی محصولات خورده است، تولید کننده مجبور است مواد تشکیل دهنده را از زیاد به کم و با درصد هایشان بنویسد.

بنابراین الان ما می دانیم که شکلات صبحانه نوتلا غالبا شکر است! سپس روغن گیاهی بیشترین میزان را دارد!

بنابراین :

نوتلا بیشتر شکر و روغن است تا فندق!

در واقع ۵۵ درصد نوتلا شکر است و روغن گیاهی موجود در آن نیز روغن پالم است که نوعی روغن نیمه جامد است، می باشد.

نوتلا را می توانیم روی نان بمالیم چون روغن پالم این امکان را به آن می دهد. روغن پالم ترانس ندارد، اما هم چنان یک روغن اشباع شده است که برای سلامتی مضر است.

در واقع می شود به جرات گفت شکلات صبحانه نوتلا هیچ ماده ی مغذی قابل اعتنایی در خود ندارد! به آن مثل یک ماده ی غذایی خوب نگاه نکنید.

این عکس که انتشارش در فضای مجازی سر و صدای زیادی هم به پا کرد مواد تشکیل دهنده شکلات صبحانه نوتلا را در شیشه اش نشان می دهد :

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید