خواص ​​شکلات با محتوای کاکائو

مصرف مقادیر متوسط ​​شکلات با محتوای کاکائو ی بالا باعث کاهش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یاAF که شایعترین آریتمی یا  ضربان نامنظم قلب است ،  می شود.  

فیبریلاسیون دهلیزی یاAF با خطر بالاتری از سکته مغزی، نارسایی قلبی، کاهش شناختی، زوال عقل و مرگ و میر همراه است، بنابراین شناسایی روش های پیشگیری و شناسایی درمان های موثر برای اهمیت بهداشت عمومی دارای اهمیت زیادی است.

تحقیقات نشان داده که مصرف متوسط ​​کاکائو و مواد غذایی حاوی کاکائو ، به ویژه شکلات تیره که محتوای کاکائو بیشتری نسبت به شکلات شیری ​​دارد، می تواند در سلامت قلبی و عروقی  به دلیل محتوای بالای فلاونول های خود( یک زیر گروه پلی فنول با آنتی اکسیدان ها، و مزایای ضد التهابی)موثر باشد.

" دکتر الیزابت متوسفسکی، نویسنده و مدرس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید:.مطالعه ما به شواهد جمع آوری شده از مزایای مصرف شکلات درمقادیر متوسط و مزایای استفاده از شکلات تیره در کاهش آریتمی قلب می پردازد .

دکتر موری میتلمن،  استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد، گفت:

ما  شرایط سلامتی شرکت کنندگان، از جمله فشار خون بالا، دیابت یا بیماری قلبی عروقی، و نیز اطلاعات مربوط به رژیم غذایی و شیوه زندگی آنها را در پرسشنامه ، مورد بررسی قرار دادیم و در

این مطالعه به شواهدو نتایج  مقایسه سایر تنقلات با مصرف مقادیر کم شکلات تیره به طور منظم به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل پرداختیم.

در ادامه نتایج این تحقیق آمده است که علیرغم این واقعیت که اکثر شکلات مصرف شده توسط شرکت کنندگان مطالعه احتمالا غلظت کمتری از مواد محافظتی بالقوه دارند، ما همچنان ارتباط معناداری میان خوردن شکلات و خطر پایین آمدن فیبریلاسیون دهلیزی یاAF بدست آوردیم که حتی مقدار کمی از مصرف کاکائو نیز می تواند تاثیر مثبت  در سلامتی داشته باشد .(سیارک)

با این حال، خوردن مقدار زیاد شکلات توصیه نمی شود، زیرا بسیاری از محصولات شکلات دارای کالری زیاد، قند و چربی هستند که باعث افزایش وزن و سایر مشکلات متابولیکی می شوند. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید