آسپارتام و قندهای مصنوعی


آسپارتام ، یک ماده بسیار شیرین و در عین حال کم انرژی که در تهیه نوشیدنی ها وغذاها مورد استفاده قرار میگیرد اغلب با نام نوتراسویت شناخته شده و بر روی برچسب های موادغذایی به عنوان رژیمی یا شکر آزادنوشته می شود.

آسپارتام ها توانایی بدن در تنظیم قند خون را مختل می کنند و یکی از علل ابتلا به دیابت هستند.


بیشتر قندهای مصنوعی روند تاثیرگذاریشان در یک مدت کوتاه به اندازه ای است که ما از قند های معمولی و طبیعی در طولانی مدت انتظار داریم. دکتر ارن اینوا متخصص تغذیه و سلامت می گوید: ما تحقیقاتی انجام داده ایم که نشان می دهد که:(سیارک)

ساخارین ،ساکاروز وآسپارتام که کالری ندارند می توانند بر روی باکتری های روده تاثیر بگذارند و قند خون را به حدی بالا نگه دارند که فرد به دیابت مبتلا شود.


دانشمندان بر روی 381 نفر آزمایشی انجام دادند که به میزان بالایی قندهای مصنوعی مصرف کردند. نتیجه آزمایشات نشان داد که ساختار روده آنها با افراد عادی متفاوت بود. به گونه ای که قدرت جذب گلوکز بسیار بالاتر بود. دانشمندان معتقدندآسپارتام سرطان زا است و جزو مواد مضر محسوب می شود. همچنین بر روی حافظه ی کوتاه مدت نیز اثرات مخربی می گذارد.

این قند مصنوعی می تواند اثرات گسترده تری بر بدن بگذارد که می توان به تومور مغزی، دیابت، بیماری ام اس، پارکینسون، آلزایمر و خستگی مزمن اشاره کرد.


همچنین بر روی احساسات نیز اثراتی مانند: غم زدگی، اضطراب، عصبانیت، سرگیجه، سر درد، حالت تهوع، اختلال حواس، میگرن و سینوزیت ایجاد می کند که چند مورد را در اینجا ذکر کردیم.

رابطه فروکتوز و دیابت

فروکتوز بالای شیره ی دانه ها(HFCS) یک تجارت گسترده قندهای مصنوعی است، که در آمریکا بالاترین سطح کالری را در موادمصرفی مردم دارد. (HFCS) در همه موادغذایی ساخت بشر یافت می شود.

همچنین به سرعت وزن و کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهد. از دیگر اثرات مخرب آن می توان به گسترش دیابت و آسیب های دندان نیز اشاره کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه پرینسون اعلام کرده است که تمامی قند های مصنوعی بر روی وزن تاثیر برابر ندارند. موش هایی که با فروکتوز بالای شیره ی دانه ها تغذیه شده بودند افزایش وزن بیشتری داشتند نسبت به موش هایی که با شکرتغذیه می شدندهرچند کالری هر دو گروه برابر بود. به علاوه قند های (HFCS) باعث افزایش سطح چربی بدن به ویژه درناحیه ی شکم و پهلو ها می شوند و تری گلیسرید خون را نیز بالا می برند. همچنین محققان در ادمه می گویند که این چربی های اضافی و قندهای مصنوعی بیماری افزایش وزن مفرط در آمریکا را به طرز ناخوشایندی بالا می برد.

درمطالعاتی دیگر که بر روی ۷ موش نروماده انجام شد و با (HFCS) تغذیه می شدند ثابت شد که کنترل وزن این موش ها بسیار دشوار شده است. می توان دریافت که مصرف قند های مصنوعی تا چه حد برای انسان خطرناک است و تا چه حد بروی وزن و قند خون و میزان چربی ذخیره شده در بدن اثرات زیان بار می گذارد.

در نتیجه به شرکت هایی که فقط مواد غذایی تولید می کنند اعتماد نکنید. آن ها این کار را فقط برای پول انجام می دهند. اگر نمک، شکر و چربی موادی باشد که مردم می خرند مثل این است که کارخانه ها آزمایشگاه هایی هستند که فقط برای منفعت خود مواد کم ارزش از لحاظ کیفیت تولید می کنند و در عوض پول با ارزش بالا به دست می آورند.

این وظیفه شماست که در قبال سلامتی خود احساس مسئولیت کنید. برای مثال به دقت مواد اولیه خوراکی هایی که مصرف می کنید را از نظر ترکیبات موادشیمیایی بررسی کنید.

بعضی از این ترکیبات آنقدر نامطبوع هستند که هیچ وقت در لیست غذایی من قرار نمی گیرند. اگر شما هم در لیست غذایی خود از این نوع ترکیبات دارید، فورا آن هارا دور بریزید. (سیارک)

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید