بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟

بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟ معرفی بهترین سالمترین مواد غذایی برای داشتن تغذیه خوب دانش آموزان، تغذیه سالم برای یادگیری بهتر

صبحانه بعنوان مهم ترین وعده غذایی شناخته شده است، صبحانه نه تنها مواد مغذی مورد نیاز در طول روز را تامین می کند، بلکه عملکرد افراد را در طول روز بالا می برد، بخصوص برای دانش آموزان که نیاز به تمرکز و شادابی بیشتری در کلاس درس دارند، خوردن صبحانه ای مغذی و سالم حایز اهمیت است. بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟(سیارک)

۱ ) غلات کامل

صبحانه بهترین وعده برای استفاده از غلات است. این مواد غذایی سرشار از فیبر ، ویتامین و مواد معدنی هستند. ویتامین های موجود در آن از جمله ویتامین B، انرژی فراوانی در بدن تولید می کند. بهترین نوع غلات شامل نان هفت غله، نان گندم  یا نان سبوس دار و یا حتی سوپ جو می شود، بنابراین بهتر است در صبحانه  برای دانش آموزان این نان ها را جایگزین نان هایی با آرد سفید کنید.

صبحانه همراه با پروتئین برای بچه ها بسیار مهم است. پروتئین باعث می شود فرزندان سیر شود و دائم احساس گرسنگی نکند. برای تغذیه مناسب شیر گزینه خوبی است. شیر را می توانید همراه عسل و نان غلات یا همراه با برشتوکهای مختلف و میوه به بچه ها بدهید. غذاهایی که چربی بالا همراه با مواد افزودنی هستند را از لیست صبحانه  برای دانش آموزان حذف کنید. سوسیس و کالباس را از غذاهای صبحانه خط بزنید.

۲ ) فیبر

فیبر موجود در میوه ها، سبزیجات و غلات به هضم غذا کمک می کند. فیبر را می توانید در موادغذایی مختلفی بیابید برای مثال سیب ۴.۴ گرم فیبر دارد، میزان فیبر موجود در پرتقال ۱.۳ گرم و فیبر موجود در جو ۴ گرم است. می توانید صبحانه ای ترکیبی از نان تست گندم، موز خرد شده، کره بادام زمینی و املت سفیده تخم مرغ با تکه های سبزیجات را امتحان کنید. بهتر است میوه های طبیعی را جایگزین آبمیوه کنید. میوه فیبر بیشتری دارد.(سیارک)

۳ ) کلسیم

کلسیم به ساخت و استحکام استخوان ها کمک می کند. با توجه به سن و سال و جنسیت فرزندان روزانه تقریبا ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم لازم است. بهترین گزینه ها شامل ماست، شیر و پنیر می شود. بهتر است از مواد غذایی کم چرب به عنوان صبحانه برای دانش آموزان استفاده کنید. می توانید یک اسموتی از میوه و شیر تهیه کنید با این کار ۳۰۶ میلی گرم کلسیوم را تامین کرده اید. نان تست هفت غله و تخم مرغ در کنار پنیر نیز میتواند قسمتی از کلسیوم بدن فرزند شما را تامین کند.

با دانستن اینکه چه مواد غذایی برای صبحانه دانش آموزان مناسب است می توانید هر روز غذایی متنوع اما سالم و مغذی برای فرزندان پیش از مدرسه رفتن تهیه کنید تا با این کار رشد جسمی و ذهنی آنها را تقویت کنید. علاوه بر اینها خوردن یک صبحانه سالم و کامل می تواند عملکرد دانش آموزان را نیز بالا برده و روند یادگیری را افزایش دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید