overdose با کافئین

مصرف بیش از حد کافئین

 

اوردوز کافئین  : چقدر مصرف از کافئین در طول روز اوردوز محسوب می شود ؟در مقاله امروز ، ما به طور مفصل در مورد مصرف بیش از حد قهوه ، علائم آن و چگونگی کمک به بدن در صورت عدم مقاومت در برابر وسوسه و نوشیدن دوز بیش از حد یک اکسیر تقویت کننده صحبت خواهیم کرد.

کافئین یک محرک در غذاهای مختلف، نوشیدنی ها و سایر محصولات است . این ماده معمولا برای بیدار نگه داشتن و در حالت های هشدار مثلا هنگام رانندگی استفاده می شود . کافئین از نظر فنی یک دارو است و برخی از نوشیدنی های محبوب در ایالات متحده مانند قهوه، چای و سودا حاوی مقادیر قابل توجه کافئین هستند .


طبق آمار کلینیک Mayo ، مقدار توصیه شده کافئین معمولا برای بزرگسالان بالغ ، 400 میلی گرم در روز است . اگر بیش از این مقدار مصرف شود ، اوردوز کافئین  ممکن است رخ دهد. نوجوانان نباید بیش از 100 میلی گرم کافئین در روز مصرف داشته باشند . زنان باردار باید مصرف روزانه خود را به 200 میلی گرم کافئین محدود کنند ، زیرا اثرات کافئین بر روی نوزاد به طور کامل شناخته نشده است و احتمال این که اثرات نا مطلوبی روی جنین بگذارد هست .


با این حال، مقدار کافی در مصرف کافئین برای هر فرد بر طبق برخی ملاک ها تعیین می شود که عبارت اند از : سن ، وزن و سلامت کلی که برای هر فردی متفاوت است . متوسط نیمه عمر کافئین در خون از 1.5 تا 9.5 ساعت است . این بدان معنی است که می تواند از 1.5 تا 9.5 ساعت میزان کافئین خون شما تا نیمی از مقدار اولیه آن کاهش می یابد . این طیف گسترده در نیمه عمر باعث می شود دانستن مقدار دقیق کافئین که می تواند منجر به اوردوز سخت شود . یعنی ممکن است فردی بتواند مقدار زیادی کافئین را در مدت زمان کمتری متابولیزه کند و مقادر بیشتر از 400 میلی گرم هم برایش مشکلی ایجاد نکند ولی فرد دگری که حساس تر است مقادیر زیر 400 هم برایش زیاد است و بدنش توانایی متابولیزه کردن را نداشته باشد .

منابع کافئین

منابع کافئین

طبق گزارش مرکز علوم آمریکا در مورد سلامت عمومی، نمودار زیر نشان می دهد که چه مقدار کافئین در اندازه مصرفی برخی از منابع رایج کافئین یافت می شود.

ماده کافئین دار مقدار معمول مصرفی اندازه ی کافئین ( میلی گرم )
قهوه سیاه 12 اونس 260
چای سیاه 8 اونس 30 - 80
سودا 12 اونس 30 - 70
رد بول 8.3 اونس 80
نوار شکلات ( تیر ه) 1.45 اونس 20
قرص NoDoz کافئین 1 قرص 200
قرص اکستردین میگرن 1 قرص 65

 

 منابع اضافی کافئین عبارتند از:
• آب نبات
• داروها و مکمل ها
• هر محصول غذایی که ادعا شده است انرژی را افزایش می دهد
• برخی آدامس های خاص
مصرف بیش از حد کافئین در موارد شدیدتری ممکن است خطرناک باشد ، اما بسیاری از افراد فقط علائم ناخوشایندی را متوجه میشوند که پس از دفع کافئین از بدن برطرف می شوند . این بدان معناست که اوردوز با کافئین در افراد مختلف نمود های متفاوت پیدا می کند و گاهی فرد اصلا متوجه اوردوز نمی شود ولی اثرات سوء آن در دراز مدت مشکلاتی برای سلامتی فرد ایجاد می کند .

 

علل و عوامل خطر مصرف بیش از حد کافئین

اوردوز با کافئین

 

یافتن حداقل فردی که نمی داند کافئین چیست دشوار خواهد بود. چای یا قهوه در سرتاسر جهان مصرف می شود و همه از تأثیر نشاط آور آنها آگاه هستند. اول از همه ، از کافئین به منظور ایجاد افزایش شدید انرژی در بدن انسان استفاده می شود ، که به شما امکان می دهد کارایی و فعالیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. این کافئین است که به ما کمک می کند تا مدت طولانی بیدار بمانیم .. استفاده از آن در پزشکی به عنوان یک محرک قلب فعال و ادرارآور استفاده می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت کافئین این است که باعث آزاد شدن دوپامین ، هورمون شادی می شود. با این حال ، با وجود موارد فوق ، باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده می تواند عوارض جانبی منفی ایجاد کند. به همین دلیل است که باید فقط در دوزهای کوچک مصرف شود.

 

اوردوز با کافئین زمانی رخ می دهد که مصرف کافئین بیش از حد از طریق نوشیدنی ها ، غذاها یا داروها صورت گرفته باشد . با این حال ، بعضی افراد می توانند به میزان قابل توجهی بیش تر از آن چیزی که به عنوان مصرف متعادل روزانه توصیه می شود کافئین مصرف کنند بدون این که مشکل خاصی برای شان به وجود بیاید . هر چند که این مورد توصیه نمی شود ، زیرا دوزهای کافئین بالا می تواند باعث مشکلات مهم بهداشتی ، از جمله ضربان قلب نامنظم و تشنج شود . مصرف کافئین بالا به صورت منظم همچنین ممکن است منجر به عدم تعادل هورمونی شود .


اگر به ندرت مصرف کافئین داشته باشید ، مثلا به ندرت قهوه بنوشید در صورت مصرف ناگهانی قهوه بدن شما ممکن است به آن حساس باشد ، و  اوردوز قهوه  اتفاق بیفتد ، بنابراین از مصرف بیش از حد در یک زمان اجتناب کنید . حتی اگر شما به طور منظم مقادیر زیادی کافئین مصرف کنید ، باید زمانی که علائم ناخوشایند را احساس می کنید ، مصرف آن متوقف شود .

 

علائم اوردوز کافئین

علائم اوردوز کافئین

انواع مختلفی از علائم با این وضعیت رخ می دهد. بعضی از علائم ممکن است بلافاصله به شما هشدار دهد که شما بیش از حد کافئین مصرف داشته اید هر چند که ممکن است این علائم خیلی جدی به نظر نرسد و شما آن را نادیده بگیرید . به عنوان مثال ، ممکن است این موارد را تجربه کنید :
• سرگیجه
• اسهال
• افزایش تشنگی
• بی خوابی
• سردرد
• تب
• تحریک پذیری
علائم دیگر شدیدتر است و به درمان فوری پزشکی نیاز است . این نشانه های جدی مصرف بیش از حد کافئین عبارتند از :
• مشکل تنفس
• استفراغ
• توهم
• گیجی
• درد قفسه سینه
• ضربان قلب نامنظم یا سریع
• حرکات غیرقابل کنترل عضلات
• تشنج
نوزادان نیز ممکن است به صورت غیر مستقیم مثلا از طریق شیر مادر و یا مستقیم مثلا در صورت دادن چای به نوزاد که در برخی مناطق مرسوم است از مصرف بیش از حد کافئین رنج ببرند . این می تواند در برخی شرایط رخ دهد مثلا وقتی که شیر حاوی مقادیر بیش از حد کافئین ( مصرف زیاد کافئین توسط مادر ) است . برخی از علائم خفیف عبارتند از تهوع و یک علامت عضلانی که در آن عضلات که به طور متناوب دچار سفتی و شلی می شود . نشانه هایی جدی از اوردوز با کافئین می تواند شامل مواردی از جمله استفراغ، تنفس سریع و شوک شود . اگر شما یا یک کودک تحت مراقبت شما این علائم را تجربه می کند ، بلافاصله برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید .

 

اوردوز کافئین


علائم مکرر مصرف بیش از حد   اوردوز کافئین  ، شامل ضربان سریع قلب است. این نیز به دلیل سطوح بالای آدرنالین است که به نوبه خود ناشی از مصرف زیاد کافئین است.
سرگیجه می تواند به روش های مختلف خود را نشان دهد. گاهی اوقات می تواند بسیار کم باشد. گویی حجابی بی وزن و شفاف در مقابل چشمان فرد ظاهر شد. معمولاً افراد کمی به چنین علامتی توجه می کنند. در همین حال ، وضعیت همچنان رو به وخامت است.
مهم است بدانید: اولین علائم نشان دهنده مصرف بیش از حد این نوشیدنی حاوی کافئین در عرض 15-20 دقیقه پس از مصرف دوز بیش از حد اکسیر تقویت کننده مورد علاقه شما ظاهر می شود.اکنون اجازه دهید در مورد:

علائم دیررس مصرف بیش از حد کافئین

صحبت کنیم. معمولاً ظاهر آنها کمی بیشتر طول می کشد. پس از همه ، نوشیدنی باید وارد معده شود و جذب شود.
علائم مصرف بیش از حد در مراحل بعدی عبارتند از:

حالت تهوع

به طرز عجیبی ، حتی یک فنجان کوچک قهوه ، که با معده خالی نوشیده می شود ، ممکن است منجر به بروز چنین علامتی شود. این امر به ویژه در مورد افرادی که گهگاه قهوه می نوشند و عاشق قهوه نیستند ، صادق است.

تعریق

تعریق بیشتر در پی خواهد بود. این خوشایندترین علامت ناشی از ماندن سیستم عصبی مرکزی در تنش ، و همچنین تغییر شدید در لحن ماهیچه ها و ترشح قسمت زیادی از آدرنالین در خون است.

تمایل مکرر به ادرار کردن

علامت بعدی تمایل مکرر به ادرار کردن است. به یاد داشته باشید که قهوه یک ادرارآور طبیعی و طبیعی است. عملکرد آن کاملاً ملایم است ، اما با مصرف بیش از حد قهوه ، می تواند فعال تر باشد و به عنوان یک ادرار آور عمل کند. این اثر با این واقعیت توضیح داده می شود که کافئین با ورود به کلیه ها شروع به جذب الکترولیت ها می کند. این همان چیزی است که تکرر ادرار را توضیح می دهد.

ناراحتی دستگاه گوارش

با مصرف بیش از حد قهوه در بدن ، ناراحتی دستگاه گوارش می تواند رخ دهد. به هر حال ، ممکن است هر دو قولنج قابل تحمل و گرفتگی شدید ظاهر شود. دومی مقصر کافئین فراگیر است که منجر به انقباض عروقی اندام های شکمی می شود.
خوب است بدانید: ناراحتی معده نه تنها در صورت مصرف بیش از حد نوشیدنی حاوی کافئین ، بلکه پس از نوشیدن یک نوع قهوه ناشناخته پیش می آید.

علائم فاز حاد  اوردوز کافئین

همه علائم زیر نه تنها مصرف بیش از حد قهوه ، بلکه مسمومیت واقعی را نشان می دهد. این شامل:

پوست آبی

در ابتدا ، می توان آن را ضعیف بیان کرد (عمدتا در ناحیه چشم و ناحیه بینی بینی). اما تغییر رنگ آبی بیشتر به سایر نواحی صورت نیز کشیده می شود. این علامت به وضوح نشان دهنده اختلال جدی در کار قلب است.

توهم 

توهم با مسمومیت با قهوه نیز شایع است. بدن و مغز شما تحت درصد بالایی از محرک قرار دارند. و این منجر به این واقعیت می شود که دومی شروع به تحریف فعال واقعیتی می کند که شما را احاطه کرده است.

بی خوابی

بی خوابی نشان می دهد که سیستم عصبی تحت استرس شدید قرار گرفته و قادر به بازگشت به ریتم معمول عملکرد خود نیست.
معمولاً عصبی بودن و تحریک پذیری با مصرف بیش از حد قهوه احساس می شود. به ندرت خود را فوراً احساس می کند و اصطلاحاً اثر تجمعی دارد.
لطفاً توجه داشته باشید: فردی که بیش از حد قهوه مصرف می کند ، ممکن است کاملاً همه علائم را نداشته باشد. و مصرف بیش از حد خود می تواند متفاوت باشد - هر دو کوچک (کاملاً غیرقابل انتقاد) و یکی که در آن فرد نیاز به بستری شدن دارد.

 

اوردوز کافئین

تشخیص مصرف بیش از حد کافئین

تجربه نشان می دهد که اگر زیاد قهوه یا چای بنوشید ، هیجان عصبی فرد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. دومین علامت مصرف بیش از حد ، بی حسی مختصر دست ها است ، در لمس کردن ، دست ها به سادگی یخ می شوند. اما وقتی اثر کافئین به پایان برسد ، احساس ویرانی و خستگی کامل وجود خواهد داشت. ساده ترین راه این است که یک فنجان قهوه دیگر بنوشید ، اما این راهی مستقیم برای اعتیاد است که نتیجه آن حداقل خواب و عصبی شدن بدتر خواهد بود.

 

اگر شما مشکوک به اوردوز با کافئین هستید ، پزشک را از تمام موارد مصرفی کافئین قبل از به وجود آمدن علائم را آگاه کنید . یعنی یک شرح حال غذایی کامل به پزشک بدهید چون ممکن است مواردی باشند که شما تصور می کنید کافئین ندارد ولی مقدار قابل توجه کافئین داشته باشد .
میزان تنفس ، ضربان قلب و فشار خون نیز احتمالا تحت نظارت پزشک قرار خواهد گرفت و مرتبا چک می شود تا به حالت نرمال برسد . دمای بدن شما نیز ممکن است گرفته شود ، و شما ممکن است یک آزمایش ادرار یا خون برای شناسایی داروهایی در سیستم بدن تان هست بدهید .

 

درمان اوردوز کافئین

اوردوز کافئین

 

بهترین درمان برای مصرف بیش از حد کافئین زمان بندی است. در 4 ساعت به طور کامل از بدن خارج می شود. سعی کنید قهوه را خیلی دیر در شب نخورید ، زیرا بیشتر یک نوشیدنی صبحگاهی نشاط آور است.

راههای دفع کافئین از بدن

دفع کافئین قهوه از بدن  اگر علائم خفیف باشد ، ممکن است بتوانید منتظر بمانید تا کافئین دیگر در بدن شما نباشد و خود به خود دفع شود و یا خودتان  اوردوز با قهوه  را درمان کنید . برخی از درمان های خانگی برای مصرف بیش از حد کافئین عبارتند از :

خوردن آب آشامیدنی ، تمرینات ملایم و خوردن غذاهای پر از پتاسیم یا منیزیم مانند موز یا سبزیجات برگ سبز تیره است .درمان خانگی ممکن است همیشه سوخت و ساز کافئین در بدن شما را تسریع نکند. 

اگر شما مطمئن نیستید که آیا نیاز به درمان دارید یا خیر ، با پزشک و یا با اورژانس تماس بگیرید و علائم خود را توصیف کنید تا آن ها شما را راهنمایی کنند . اگر علائم شما شدید باشد ، به احتمال زیاد توصیه می شود که برای درمان فوری به بیمارستان محلی بروید.

 

دفع سریع کافئین از بدن

برای دفع کافئین چه باید کرد

راه های دفع کافئین از بدن  شامل این می شود که هم زمان با این که علائم را مدیریت می کنید کافئین را از بدن خود خارج کنید . به شما ممکن است شارکول داده شود که یک درمان معمول برای اوردوز با مواد مخدراست ، و اغلب مانع از انتقال کافئین به دستگاه گوارش می شود .
اگر کافئین در حال حاضر به دستگاه گوارش شما وارد شده باشد ، ممکن است برای  درمان اوردوز  یک داروی ملین به شما داده شود تا سریع تر خارج شود یا حتی ممکن است برای تان یک شستشوی معده انجام شود . شستشوی معده شامل استفاده از یک لوله برای شستن محتویات معده به خارج از معده است. دکتر شما به احتمال زیاد این روش را انتخاب می کند که سریع ترین کار  برای دفع کافئین از بدن  شما است .

در طی این زمان ، قلب شما از طریق EKG ( الکتروکاردیوگرام ) نظارت خواهد شد . شما همچنین ممکن است در صورت لزوم حمایت تنفسی دریافت کنید.

 

جلوگیری از  اوردوز کافئین

اوردوز کافئین

برای جلوگیری اوردوز کافئین ، از مصرف کافئین بیش از حد اجتناب کنید . در اکثر موار د، شما نباید بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف داشته باشید و به خصوص در مواردی که برای کافئین حساس باشید باید مصرف کمتر داشته باشید .

چشم انداز

اوردوز با کافئین معمولا بدون ایجاد مشکلات سلامتی درازمدت درمان می شود . اما این شرایط می تواند به ویژه برای بیماران کم سن و سال ، مانند نوزادان و کودکان نوپا ، کشنده باشد . مصرف بیش از حد کافئین می تواند وضعیت سلامت موجود ، مانند اضطراب را بدتر کند . بررسی تأثیرات مصرف کافئین بیش از حد را به داروهای دیگر مانند آمفتامین و کوکائین متصل می کند .
هنگامی که درمان بیش از حد دیر انجام می شود ، ممکن است احتمال مشکلات بهداشتی غیر قابل برگشت و حتی مرگ وجود داشته باشد .

آلرژی به کافئین

حساسیت کافئین

آیا کافئین خطرناک است ؟
کافئین دارای اثر قوی بر بدن است . این ماده می تواند انرژی و هوشیاری را افزایش دهد ، که توضیح می دهد که چرا برخی افراد نمی توانند روز خود را بدون فنجان قهوه شروع کنند .

کافئین تا زمانی که شما آن را در حالت اعتدال بنوشید ، خطرناک نیست . اکثر مردم با خیال راحت می توانند روزانه 400 میلی گرم کافئین مصرف کنند . ( این در مورد چهار فنجان قهوه 8 اونس است ). اما افراد دیگر نسبت به کافئین حساس هستند .

اگر آن ها بیش از حد مصرف کنند ، ممکن است این حالت ها را تجربه کنند :

* بی قراری
* بی خوابی
* سردرد
* ریتم قلب غیر طبیعی
اثرات حساسيت کافئين بسيار ناخوشايند است ، اما نسبتا جزئی است . این مورد برای افرادی که آلرژی کافئین دارند ، نیست . اگر شما دچار این نوع آلرژی هستید ، مصرف کمترین مقدار کافئین می تواند تاثیر منفی روی سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد .
علائم فیزیکی آلرژی کافئین چیست ؟

علائم فیزیکی آلرژی کافئین مشابه مواردی است که با سایر آلرژی های غذایی ایجاد می شود . مثلا :

* خارش دهان ، زبان یا لب
* تورم لب ها یا زبان
* کهیر
این علائم ممکن است پس از مدت کوتاهی از مصرف کافئین شروع شود یا ساعت ها بعد از قرار گرفتن در معرض آن به وجود بیاید . از آنجایی که آلرژی های کافئین به خوبی شناخته نشده است ، ممکن است نشانه ها را با نوع دیگری از آلرژی تجربه کنید .

حساسیت شدید کافئین همچنین می تواند علائم آنافیلاکسی ایجاد کند ، آنافیلاکسی یک شوک شدید در پاسخ به آلرژن هاست که در افرادی که بیش از حد به یک ماده حساسیت داشته باشند به وجود می آید . علائم آنافیلاکسی عبارتند از :

* دشواری تنفس به علت تورم گلو یا زبان
* خس خس کردن
* سرفه

علت ایجاد آلرژی کافئین چیست ؟

اوردوز کافئین

 

علائم حساسیت کافئین ناشی از افزایش ناگهانی آدرنالین است . افراد مبتلا به عدم تحمل کافئین به آرامی کافئین را متابولیزه می کنند . در نتیجه کافئین مدت بیشتری در خون می ماند و اثرات زیادی را به وجود ما آورد که ناشی از افزایش آدرنالین است .

هنگامی که سیستم ایمنی کافئین را به عنوان یک مهاجم مضر شناسایی می کند ، آلرژی کافئین ایجاد می شود . سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ایمونوگلوبولین E را تولید می کند . سپس آنتی بادی به سلول های شما منتقل می شود و باعث علائم آلرژی می شود . ایمونوگلوبولین یک ماده است که بر روی سطح بعض گلبول های سفید قرار می گیرد و مکملی برای ماده ی آلرژن است وقتی آلرژن وارد می شود با این ایمونوگلوبولین جفت می شود که باعث آزاد شدن موادی از قبیل هیستامین به درون خون می شود که علائم آلرژی را ایجاد می کنند .

با یک پزشک این مسئله را در میان بگذارید .

آیا باید با یک دکتر در مورد آلرژی کافئین ملاقات کنید ؟

مدیرت آلرژی های کافئین دشوار است زیرا بسیار نادر هستند . برای تشخیص آلرژی کافئین ممکن است یک آزمایش پوست انجام شود . در طول مدت ویزیت ، پزشک شما میزان اندکی آلرژن را روی بازوی شما قرار می دهد و سپس بازو را برای بررسی واکنش ایجاد شده نگاه می کند . ایجاد قرمزی ، خارش یا درد در محل آزمایش ممکن است آلرژی کافئین را تأیید کند . حتی ممکن است مقداری از آن آلرژن را زیر پوست تان تزریق کرده و بعد واکنش ایجاد شده را بررسی کند .

 

چگونه می توان حساسیت کافئین را درمان کرد ؟

حساسیت کافئین

 

اگر علائم فیزیکی آلرژی کافئین را تجربه کرده اید ، از خوردن هر گونه غذا یا نوشیدنی که ممکن است حاوی کافئین باشد ، جلوگیری کنید و با پزشک خود تماس بگیرید . پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند آنتی هیستامین دریافت کنید که ممکن است نشانه هایی مانند خارش ، تورم و کهیر را کاهش دهد . اما تنها راه جلوگیری از آلرژی کافئین اجتناب از غذا ها و نوشیدنی های حاوی کافئین است . البته اخیرا روش های جدیدی برای درمان این گونه حساسیت ها معرفی شده است مثلا قرار دادن فرد در مقابل مادهی حساسیت زا به صورت متناوب که باید تحت نظر پشک صورت بگیرد و اغلب مورد استقبال نیست چون روند بسیار زمان بر و سختی است و ممکن است مضراتی هم داشته باشد .

مهم است که برچسب غذا و نوشیدنی را بخوانید تا متوجه شوید که کافئین دارند یا خیر .

از محصولات حاوی کافئین اجتناب کنید مثل :
* قهوه ( حتی قهوه بدون کافئین چون کاملا بدون کافئین نیست )
* چای
* نوشیدنی بدون الکل
* شکلات
* دسرهای یخ زده
* نوشیدنی های انرژی زا
* داروهای ضد افسردگی مثل اکسدرین میگرن
اگر بر روی کافئین برای تقویت انرژی تکیه داشته اید ، روش های دیگر را که به طور طبیعی انرژی تان را افزایش می دهد به کار ببرید مثلا :

* فعالیت بدنی تان را افزایش دهید .
یک ورزش را به صورت روتین انجام دهید و آن را را حداقل 150 دقیقه در هفته انجام دهید . دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، و یا کلاس های ورزشی .
* به اندازه ی کافی بخوابید .
خواب کمتر از 7 تا 9 ساعت در شبانه روز می تواند باعث خستگی صبح شود . ایجاد یک محیط راحت خواب و ایجاد یک روال منظم برای خواب کمک کننده است . تلویزیون و سایر دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید و مطمئن شوید که اتاق شما درجه حرارت راحت را دارد و به اندازه ی کافی تاریک است .
* مکمل های ویتامین را مصرف کنید .
برخی از ویتامین ها می توانند به طور طبیعی در طول زمان انرژی را افزایش دهند . این ویتامین ها شامل ویتامین B، تیروزین و Rhodiola rosea است . قبل از شروع مصرف مکمل ویتامین ، به خصوص اگر داروی دیگری را مصرف می کنید ، با پزشک خود صحبت کنید .

آیا آلرژی کافئین باعث عوارض می شود ؟

اگر شما نسبت به آلرژی کافئین داشته باشید و به مصرف کافئین ادامه دهید ، علائم شما می تواند بدتر شود . و بسته به شدت واکنش ، ممکن است نشانه های آنافیلاکسی ایجاد شود که می تواند تهدید کننده زندگی باشد .

چشم انداز آلرژی کافئین چیست ؟

اگر تشخیص درستی دارید و از کافئین اجتناب می کنید ، علائم شما باید بهبود یابد . از بین بردن کافئین می تواند علائم ترک ، مانند سردرد ، خستگی و سوزش را ایجاد کند . اما این علائم کوتاه مدت هستند و معمولا در عرض یک هفته حل می شوند .

در سیارک بخوانیم:

این قهوه دوست‌داشتنی، مخدر یا موثر؟

دم کردن قهوه ترک

آیا قهوه و کافئین مانع جذب آهن می شوند؟

نوشیدن قهوه ریسک بیماری های کبدی را کاهش می دهد

آیا مصرف قهوه برای سلامتی مفید است؟

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

قهوه چقدر برای سلامتی خوب است

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

آیا مصرف ویتامین با قهوه یا چای مشکلی به وجود نمی آورد؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    یک نظر وجود دارد که نیکوتین موجود در سیگار می تواند خروج کافئین را تسریع کند. اما تغییر یک اعتیاد به دیگری بسیار احمقانه است. و دود تنباکو بسیار مضرتر از هر قهوه یا چای است ، بنابراین متخصصان توسل به این روش را توصیه نمی کنند.

    1400/6/13 6:49
  • dorsa 87 :

    در بین دوستداران قهوه ، این نظر وجود دارد که قهوه در هر دوز برای بدن مفید است. اما اینطور نیست. در واقع ، در دوزهای کوچک و متوسط ​​، این نوشیدنی ما را با انرژی ، قدرت ، اشباع می کند ، عملکرد اندام های داخلی را بهبود می بخشد و خلق و خو را بهبود می بخشد. با این حال ، اگر بیش از حد از خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود غافل شوید ، این خطر را خواهید داشت که با اوردوز کافئین همه لذت های ناشی از مصرف بیش از حد قهوه را تجربه کنید. برای شروع ، باید درک کنید که میزان خاصی از مصرف قهوه وجود ندارد. کسی تصور می کند که دوز وی 500 میلی لیتر از قویترین قهوه است ، اما کسی بعد از نوشیدن دو فنجان قهوه که کمی با شیر رقیق شده است اوردوز کافئین می کند. به یاد داشته باشید که اثرات کافئین بر بدن بسیار فردی است. و این حتی در مورد یک شخص صدق می کند. به عنوان مثال ، اگر امروز احساس متفاوتی دارید یا به طور فعال در ورزش فعالیت می کنید ، ممکن است مقدار قهوه که به طور منظم می نوشید امروز برای شما مناسب نباشد. لطفاً توجه داشته باشید که برای یک فرد خسته و ضعیف مبتلا به بیماریهای مختلف ، میزان قهوه کاهش می یابد. در حالی که برای افراد فعال درگیر در ورزش ، ممکن است به میزان قابل توجهی بالاتر باشد.

    1400/6/13 6:54
  • JamesEluro 464 :

    خبر خوب این است که تشخیص علائم مصرف بیش از حد نوشیدنی مورد علاقه شما چندان دشوار نیست. علائم خفیف در مراحل اولیه مصرف بیش از حد خود را نشان می دهد. علائم اولیه شامل موارد زیر است: قرمزی صورت. اگر بیش از حد قهوه می نوشید ، خون به شدت به ماهیچه ها هجوم می آورد که منجر به قرمزی می شود. چهره ها. این زنگ هشدار باید سیگنالی برای شما باشد که قهوه کافی برای امروز وجود دارد و نیازی به انجام مزه بیشتر نیست. شما همچنین باید در مورد درخشش بیش از حد چشم ها بگویید. باید بدانید که آدرنالین نه تنها اندام های داخلی ، بلکه غدد را نیز تحریک می کند. بنابراین ، با بیش از حد آن ، غدد اشکی به طور فعال در این فرایند دخیل هستند. این امر باعث هیدراته شدن بیشتر چشم ها و بازتاب نور می شود. گرما در بدن. این امر به طور همزمان چندین دلیل دارد: آدرنالین که به طور فعال توسط بدن شما تولید می شود و انتشار شدید گلوکز در خون و افزایش جریان خون به ماهیچه ها. قابل توجه است که گاهی اوقات علامت می تواند شدید باشد یا برعکس ، به تدریج افزایش یابد. با مصرف بیش از حد قهوه در بدن ، فرد ممکن است لرزش در اندام ها یا حتی در سراسر بدن احساس کند. در مراحل اولیه مصرف بیش از حد ، یک متخصص قهوه ظاهر انقباضات ماهیچه های عصبی در مناطق خاصی را یادآوری می کند. اغلب انگشتان و ساق پا فرد می لرزد. ممکن است در زانو احساس ضعف شدید کنید. لرزش متناوب با افزایش تنش داخلی است.

    1400/6/13 6:57
  • JamesEluro 464 :

    درمان اوردوز کافئین و نحوه مقابله با مصرف بیش از حد قهوه اگر علائم متعددی را در خود یا عزیزان ، دوستان پیدا کردید ، در این مورد لازم است: نوشیدن مقدار زیادی آب. همانطور که می دانید قهوه آب بدن را کم می کند. بنابراین ، اگر علائم بیش از حد مصرف دارید ، باید مایعات زیادی بنوشید. اگر اسهال به علائم اضافه شود ، باید کمی نمک به آب اضافه کنید. این ترفند خروج مایع از بدن را به تاخیر می اندازد. لطفاً توجه داشته باشید: کارشناسان می گویند برای یک فنجان قهوه باید به همان میزان آب بنوشید. موز بخور. قهوه خور های باتجربه می دانند که این میوه به رفع لرزش و رفع تنش داخلی کمک می کند. بر هیچ کس پوشیده نیست که موز حاوی دوز زیادی پتاسیم است که تأثیر مفیدی بر سیستم قلبی عروقی دارد. هوا خوری. در صورت مصرف بیش از حد نوشیدنی قهوه ، پیاده روی در بیرون به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. دراز بکشید و پنجره اتاق را باز کنید. این روش در صورت احساس تهوع ، سرگیجه مناسب است. مهم: در موارد شدیدتر (هنگامی که پوست آبی می شود و فرد احساس بسیار بدی می کند) ، توصیه می شود استفراغ را تحریک کنید ، و سپس سعی کنید تا آنجا که ممکن است آب بنوشید. اگر این کار آسان تر نشد - حتماً به پزشک مراجعه کنید! اگر فرد مبتلا به مصرف بیش از حد هوشیاری خود را از دست داده است ، لازم است با آمبولانس تماس بگیرید و دسترسی مداوم به هوا را برای او فراهم کنید.

    1400/6/13 7:43
  • JamesEluro 464 :

    مصرف بیش از حد قهوه و اوردوز قهوه برای انسان به معنای وسیع کلمه معمولاً در مجالس دوستانه ، بازدید از کافی شاپ های دنج اما تنگ است. یعنی جایی که افراد زیادی وجود دارد ، هوا کم است و یک نوشیدنی قهوه قوی وجود دارد. به منظور جلوگیری از چنین علائم ناخوشایندی که به وضوح نشان دهنده مصرف بیش از حد نوشیدنی مورد علاقه شما است ، توصیه می شود تا آنجا که ممکن است آب خالص بدون گاز بنوشید. همچنین سفارش یک پرتقال یا آب میوه تازه دیگر با مرکبات و چند موز برای شما ضرری ندارد.

    1400/6/13 7:46
  • JamesEluro 464 :

    در مورد "دوز" قهوه دوز متوسط ​​برای یک فرد معمولی 3-4 فنجان اسپرسو است. هر وعده حاوی 100 میلی گرم کافئین است. اما به خاطر داشته باشید که بیشتر قهوه های خانگی قوی تر هستند و مقدار کافئین در یک وعده حدود 120-130 میلی گرم است. در حالی که اسپرسو از نزدیکترین کافی شاپ 100-110 میلی گرم است. این جالب است: مطمئناً شما بارها در مورد اعتیاد به نوشیدنی های قهوه شنیده اید. دانشمندان توانستند تشخیص دهند که وابستگی با مصرف منظم (حداقل برای سه هفته 650-700 میلی گرم کافئین) در روز ایجاد می شود. ، این مربوط به 6-7 فنجان اسپرسوی قوی است.

    1400/6/13 7:47

بیشتر بخوانید