چگونه محصول سالم و طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم

وقتی برای پر کردن یخچال به فروشگاه می رویم ، می خواهیم محصولات خوشمزه و سالم را به خانه بیاوریم. با این حال ، این واقعیت که تولید کنندگان با افتخار آن را محصول طبیعی و ارگانیک می نامند همیشه با این خصوصیات مطابقت ندارد. بنابراین ، مهم است که بدانید چگونه یک محصول سالم را از محصول تقلبی را در خانه ، و گاهی اوقات در یک فروشگاه تشخیص دهید.

 

1. تشخیص کالباس تقلبی

تشخیص کالباس تقلبی
کالباس محصولی که در بیشتر موارد تقلبی است.  / عکس
 
محصولی که بیشتر از همه تقلبی هست کالباس می باشد. تعیین میزان گوشت در واقع کار ساده ای نیست ، اما برای محافظت از خود در برابر افزودنی های مضر در این محصول کاملاً واقع بینانه عمل کنید.
 
شاید بی خطرترین ماده ای که در کالباس ها یافت می شود ، کاراگینان است (در مقایسه با مواد افزودنی خطرناک دیگر که به کالباس اضافه می شود)که مصرف مداوم آن بر عملکرد کلیه ها تأثیر منفی می گذارد. از آن برای حفظ رطوبت موجود در محصول استفاده می کنند که به نوبه خود باعث افزایش وزن محصول می شود.تشخیص تقلب در بسته بندی های خلاء به راحتی قابل تشخیص است.
 
بیشتر اوقات سوسیس ها و کالباس های بسته بندی شده در خلاء از این رنج می برند. برای بررسی سوسیس بسته بندی شده از این طریق ، کافی است آن را فشار دهید . اگر یک مایع در هنگام فشار از کالباس بیرون بیاید ، بدین معنی است که بخش قابل توجهی از جرم محصول ، آب است که توسط کاراگینان نگهداری می شود.
 

 

2. تشخیص پنیر تقلبی

تشخیص پنیر تقلبی
به رنگ پنیر توجه کنید.  / عکس
 
امروزه مغازه ها به راحتی با انواع زیادی از پنیر در حال ترکیدن هستند. بنابراین ، مهم است که بدانیم ، با وجود تنوع ، همه یک ویژگی مشترک دارند - این عدم وجود یک رنگدانه برجسته در رنگ است. یعنی اگر پنیر به رنگ زرد روشن یا نارنجی باشد ، به احتمال زیاد حاوی نیترات پتاسیم است - رنگی که روی عضلات از جمله قلب و همچنین کلیه ها تأثیر منفی بگذارد.
 
یکی دیگر از مفیدترین عناصری که تولید کنندگان بی پروا به پنیر اضافه می کنند نشاسته است. یک ابزار جهانی برای تعیین این ماده در محصولات از مدتها پیش ید در نظر گرفته شده بود . کافی است چند قطره ید روی برش پنیر بزنید: اگر آبی رنگ شود - پنیر تقلبی دارید.
 

 

3. تشخیص خامه ترش تقلبی

تشخیص خامه ترش تقلبی
خامه ترش طبیعی نیز قابل تشخیص است.  / عکس
 
قبل از هر چیز ، طبیعی بودن خامه ترش را می توان براساس قوام آن قضاوت کرد: ظاهراً اگر غلیظ باشد ، به معنای ارگانیک است. با این حال ، در سال های اخیر ، تولید کنندگان آموخته اند که این معیار را با استفاده از چربی های گیاهی در ضخیم کننده های مصنوعی تقلب کنند.
 
برای تشخیص تقلبی بودن خامه ترش ، لازم است یک قاشق محصول را در یک لیوان با آب جوش بیندازید . اگر به طور مساوی حل شود ، و آب موجود در لیوان مانند شیر شود - این یک محصول طبیعی است. اما اگر خامه ترش در لیوان رسوب کند ، بدون افزودنی های مصنوعی نمی تواند این کار را انجام دهد.
 

 

4. تشخیص عسل تقلبی

تشخیص عسل تقلبی
تولید کنندگان عسل تقلبی با افزودن نشاسته.  / عکس
 
همه ما زنبورهای کوچک را نداریم که برای ما عسل خالص تولید کنند یا نمی دانیم چگونه می توان عسل طبیعی را با یک نگاه شناخت. اما یک شیرینی وجود دارد که خیلی ها دوست دارند. بنابراین ، مهم است که بدانیم چگونه می توان یک محصول واقعی را از عسل تقلبی متمایز کرد.
 
دوباره ید به نجات شما می آید . چند قطره را به محصول بیفزایید: اگر رنگ عسل تغییر نکند - به این معنی است که عسل طبیعی است و اگر آبی رنگ شود - تقلبی با نشاسته است.
 

 

5- تشخیص خاویار تقلبی

تشخیص خاویار تقلبی
مهم است که بتوانیم تخم ماهی خاویار را از دانه (اسپور) جلبک قهوه ای تشخیص دهیم.  / عکس
همه ما هر روز خاویار نمی خوریم ،یا اصلا نخورده ایم. بنابراین می خواهیم محصولی طبیعی را امتحان کنم. در اینجا فقط تولید کنندگان گاهی اوقات به فریب ما مشغولند و خاویار را با دانه (اسپور) جلبک قهوه ای جایگزین می کنند.
 
برای درک اینکه چقدر محصول طبیعی در مقابل شما است ، آب جوش به شما کمک می کند . خاویار ها را درون آنبریزید: اگر به شکل تکه های سفید پیچیده و درهم شدند - این خاویار ماهی واقعی است ، که در واقع پروتئین است. دانه (اسپور) جلبک قهوه ای یا همان خاویار تقلبی بدون هیچ اثری در آب حل می شوند.
 

 

6. تشخیص کره قلبی

تشخیص کره قلبی
چربی های گیاهی موجود در روغن تقریبا یک فاجعه است.  / عکس
 
رایج ترین مکمل که در کره یافت می شود و به سلامتی ما نمی افزاید چربی های گیاهی است. علاوه بر این ، حضور آنها در محصول به طور کلی ممنوع است ، زیرا در این حالت باید آن را مارگارین نامید.
 
برای اینکه بفهمیم سازنده ما را فریب می دهد ، کافی است برای مدتی بلوک خریداری شده روغن را در فرم موجود رها کنیم. اگر قطرات مایع روی سطح محصول بیایند ، به این معنی است که مارگارین دارید ،و روغن طبیعی نیست.
 

 

7. تشخیص شیر تقلبی

تشخیص شیر تقلبی
شیر طبیعی برای مدت طولانی ذخیره نمی شود.  / عکس
 
شیر ، به همراه سایر لبنیات ، اغلب تقلبی است. بیشتر اوقات به دلیل رقیق شدن محصول طبیعی با پودر شیر یا مواد نگهدارنده است ، به طوری که مدت زمان بیشتری تازه می ماند.
 
تشخیص شیر طبیعی ساده است: یک قاشق غذاخوری خامه ترش را به آن اضافه کنید. اگر محصول ارگانیک باشد ، پس از مدتی به ماست تبدیل می شود.تاریخ انقضا را بررسی کنید شیر طبیعی بیش از پنج روز ذخیره نمی شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید