چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند

وقتی می شنویم که یک محصول فوق العاده مفید است ، ما تلاش می کنیم تا هر چه بیشتر از آن در رژیم غذایی و تغذیه استفاده کنیم. اما این رویکرد می تواند به خطاهای کاملاً جدی منجر شود که خواص محصول را به ضرر تبدیل می کند.
 

8 اشتباه معمول در استفاده از محصولات مطمئناً مفید

 

 

1. غلات و حبوبات با شیر

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
وقت آن است که این کار را ترک کنیم.
اول از همه ، غلات جوشانده شده در شیر ، هرگز نباید توسط افرادی که عدم تحمل لاکتوز یا گلوتن دارند ، مصرف شود و این حداقل پنج درصد از جمعیت جهان را شامل می شود. اما پر دردسرترین چیز این است که شما نمی توانید در این مورد آزمایش خاصی انجام دهید ، زیرا اکثر اوقات این عدم تحمل ASYMPTOMATIC (بدون نشانه بیماری) است.
 
مثالی می زنیم. بازنشسته ای از درد در مفاصل زانو رنج می برد ، به سختی می تواند راه برود ، در صف تعویض مفصل ایستاد و تنها بعد از عمل آزادی حرکت را بدست آورد. چند سال بعد ، دخترش او را به اقامت دائم در کانادا فراخواند. آنها در آنجا تصمیم به انجام آزمایش DNA دقیق و مدرن گرفتند. و این همان چیزی است که از جمله موارد دیگر در آزمایش این فرد گفته شد: استخوانهای این فرد به دلیل عدم تحمل گلوتن  به طور قابل توجهی آسیب دیده است. اما در واقع، در 20 سال گذشته.
 
بعد ناسازگاری کربوهیدرات ها و چربی ها در چنین غلاتی خطرناک است ، زیرا روند هضم کربوهیدرات ها و چربی ها در قسمت های مختلف روده رخ می دهد. دلیل بعدی ، کالری بالای این ظروف است که منجر به چاقی می شود. علاوه بر این: در برخی افراد ، پس از خوردن شیر ، میل به خوردن چیزی شیرین ممکن است افزایش یابد. دانشمندان این موضوع را با عادت دریافت مقدار زیادی كربوهیدرات كه آنقدر در فرنی شیر وجود دارد توضیح می دهند كه بدن شروع به تقاضای بیشتر و بیشتر می كند. و سرانجام ، از بین رفتن خواص مفید توسط غلات هنگام جوشاندن شیر.
 
هک زندگی ! بهتر است فرنی گندم سیاه ایده آل برای همه (لاکتوز صفر ، حداقل گلوتن) با آب تهیه شود.
 

 

2.کفیر

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
در مصرف کفیر زیاد زیاده روی نکنید!
اعتقاد بر این است که کفیر برای همه کاملاً مفید است. هم کودکان و هم بزرگسالان و حتی با بیماریهای جدی. با این حال ، هنگام استفاده از کفیر در تغذیه ، باید برخی از مشکلات را به خاطر بسپارید. اولا ، اگر کفیر را در یک فروشگاه خریداری می کنید ، بیشتر اوقات محصولی با محتوای نشاسته بالاتر یا پایین تر تهیه می کنید. این امر به ویژه در مورد کفیر رژیم غذایی کم چربی (0 تا 1.5 درصد) صادق است. خود نشاسته برای بدن خیلی مضر نیست ، ولی با وجود نشاسته ، حتی نمی توانیم درباره رژیم غذایی صحبت کنیم. علاوه بر این ، افراد دیابتی و همچنین افرادی که سعی در کاهش اضافه وزن دارند ، باید مراقب غذاهای نشاسته ای باشند. بنابراین بهتر است کفیر حاوی 3/3.5 درصد چربی باشد اما بیشتر از 250-300 میلی لیتر در روز مصرف نشود. (از آنجا که محصول این  به دلیل داشتن چربی بالا کالری بالایی دارد).
 

 

3. گلابی

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
اوه چه میوه سالم! جانی دپ وزنش را از دست داد! به شما لطمه نمی زند ، عزیزم ، کم شیرینی است! 
گلابی یکی از میوه هایی است که قند نسبتاً کمی دارد. اما اگر قبل از وعده غذایی اصلی از آن استفاده کنید ، می تواند باعث ایجاد قولنج معده یا افزایش نفخ می شود. بهترین گزینه نیم ساعت یا یک ساعت بعد از وعده اصلی غذایی است.

 

4. نان

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
مضر نیست ، مدتهاست که اثبات شده است!
این افسانه که نان پر از خواص بسیار سالم و ناسالم است مدتهاست که از بین رفته است . در حقیقت ، این نان سیاه (چاودار ، گندم سیاه و غیره) است که حاوی مقدار زیادی ویتامین D است ، که بدن در فصل سرما ، هنگامی که خورشید کافی وجود ندارد ، به آن نیاز دارد. اما اگر عاشق نان تازه پخته شده باشید ، هیچ فایده ای از این محصول نخواهید برد. اکنون در مورد کمیت هنوز هم توصیه می شود روزانه بیش از یک قطعه نان قهوه ای میل نکنید و نه در طول یکی از وعده های غذایی (همراه سوپ یا سیب زمینی) بلکه به عنوان یک وعده غذایی مستقل میل کنید. با گوجه فرنگی ، کرفس و سایر سبزیجات کم کالری و محصولات ریشه ای امکان پذیر است. در حالت ایده آل - بهتر است روی نان کمی امگا 3 یا ویتامین D را به شکل مایع بمالید.
 

 

5. شکلات

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
برای ذهن خوب است!
صبر کنید ، شکلات غذای اصلی نیست! 
فواید شکلات غیرقابل انکار است. با این حال ، اشتباه است که شکلات را به عنوان هر محصول حاوی کاکائو (که اغلب تحت نام تجاری شکلات شیری نامیده می شود) برداشت کنیم. شکلات سالم به محصولی حاوی حداقل 72٪ کاکائو اشاره دارد. بهترین گزینه 85٪ است. محدودیت در میزان استفاده نیز وجود دارد. فقط 30 گرم شکلات تیره در روز مفید خواهد بود. تمام گرمهای بعدی متأسفانه در دور شکم انباشته می شود.
 

 

6. آب معدنی

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
فقط کاملاً طبق دستورالعمل! 
آب معدنی و آب آشامیدنی معمولی اصلاً یکسان نیستند.ابتدا باید اطلاعات موجود در برچسب را با دقت بخوانید -برای  قبل یا بعد از غذا ، یک آب معدنی خاص گرفته می شود. ثانیاً ، توصیه می شود فقط در صورتی که می دانید میزان اسیدیته معده شما (زیاد ، کم ، خنثی) چقدر است ، آب معدنی مصرف کنید و بر این اساس ، با نشانه های ذکر شده در بسته آب ، این امر را در نظر بگیرید. با یک مصرف کنترل نشده و بی تحرک ، این واقعیت که آب معدنی حاوی یک واکنش قلیایی است ، که در مقادیر زیاد ، شروع به کار خواهد کرد ، می تواند شروع به خوردگی دیواره های معده کرده و منجر به گاستریت حاد شود.
 
مهم! عمده ترین موارد منع مصرف آب معدنی به هر مقدار،داشتن  بیماری های معده در مرحله حاد است.
 

 

7. سیب

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
سالم ترین میوه است ، این مورد بحث ندارد!
هنگام خوردن سیب (و سایر میوه ها) یک اشتباه معمول وجود دارد. سیب به دلیل دارا بودن کربوهیدراتهای سریع (فروکتوز) زیاد ، به خودی خود یک غذای کامل است. بنابراین ، سیب / هر میوه ای برای دسر ، مضرترین تصمیم برای معده در اصل است. هنگامی که در معده در حال حاضر پر از مواد غذایی دیگر است ، سیب / میوه های دیگر در صف برای هضم می مانند. شکر روند تخمیر را در معده شروع می کند ... و این باعث سوء هاضمه ، نفخ شدید ، حتی مسمومیت می شود. به طور کلی ، ارزش آن را ندارد! سیب ها را باید به عنوان یک میان وعده جداگانه با فاصله زمانی از یک وعده غذایی کامل (قبل یا بعد از آن) با یک ساعت و نیم فاصله میل کنید.
 

 

8. موز

چگونه اشتباه در خوردن، خواص محصولات سالم را به سم تبدیل می کند
فوق العاده مفید است!
گفت و گو در یک باشگاه بدنسازی:
- من بعد از تمرین تا صبح روز بعد چیزی نمی خورم.
- اوه ، حتی مربی ما به شما اجازه می دهد موز بخورید.
- اما کالری موز بسیار بالا است.
- خوب ، چرا؟ اگر با ماست مصرف شود - بسیار رژیمی است.
این کاملاً اشتباه است. موز محصولی با کربوهیدرات منحصر به فرد با کالری بالا است که به هر حال 2-3 ساعت بعد از تمرین هوازی یا یوگا به عنوان یک وعده شام ​​، واقعاً توصیه می شود ، زیرا موز دارای محتوای بالایی از پتاسیم و منیزیم است ، که در حین ورزش با عرق بدن شسته می شوند. و بدون آنها ، ماهیچه قلب خون را بخوبی تلمبه نمی کند. اما نه با ماست !!! از آنجا که مصرف همزمان کربوهیدرات ها و پروتئین ها خلاف یکی از اصول شناخته شده تغذیه سالم یعنی تفکیک مصرف مواد غذایی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید