رژیم غذایی زون در 1 تا 2 هفته 2 تا 6 کیلو کم کنیم

رژیم غذایی مدل
 
با رژیم غذایی زون در 1 تا 2 هفته 2 تا 6 کیلو کم کنیم  (میگو ، بوقلمون ، لوبیا ، کتلت)
رژیم غذایی زون توسط پزشکی از ایالات متحده ، باری سیرز ایجاد شده است. اخیراً این رژیم غذایی در هالیوود محبوبیت پیدا کرده است. مدت زمان آن 1-2 هفته است . رژیم غذایی زون بر اساس ایجاد یک منطقه غذایی خاص است ، که به ویژه برای بدن شما مطلوب خواهد شد. به عبارت دیگر ، شما باید 3 ماده مهم رژیم غذایی را در روز مصرف کنید - پروتئین ها ، چربی ها ، کربوهیدرات ها.
 
نکته اصلی این است که نسبت مناسب را انتخاب کنید به ترتیب 30٪ -40٪ -30٪. این خیلی مهمه. مهم نیست که چه نوع غذایی می خورید و چه مقدار. اما بهتر است که پرخوری نکنیم. بیشتر اوقات ، در قسمت های کوچک غذا بخورید ، و نتیجه را به زودی خواهید دید. برای کل زمان رژیم غذایی زون ، می توانید 2-6 کیلو اضافه وزن از دست بدهید.درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.
 

 

رژیم غذایی زون 2 تا 6 کیلو کاهش وزن در 1 تا 2 هفته

رژیم غذایی "Zone" در درجه اول برای بهبود عملکرد ورزشی ، برای افزایش توده عضلانی ورزشکاران است.بر اساس این تصور است که فقط مقدار زیادی کربوهیدرات در رژیم غذایی از سوختن مناسب چربی ها در بدن جلوگیری می کند. به یاد دارید که چند بار نان ، سیب زمینی ، برنج می خورید؟

 

از این گذشته ، اینها همه کربوهیدرات هستند! به همین دلیل اصل اصلی رژیم غذایی "Zone" مصرف ، قبل از هر چیز ، میوه ها ، گوشت ، سبزیجات است. اینها محصولات اصلی رژیم غذایی این روش کاهش وزن هستند.

 

دستور رژیم غذایی Zone - منهای 2-6 کیلو

روز اول

صبحانه - یک املت 4 سفیده با 1 قاشق چایخوری پنیر رنده شده در روغن نباتی ، قهوه یا چای بدون شکر و شیر. 1 فنجان کشمش ، 2 برش نان (سبوس یا سیاه) ؛

ناهار - سالاد 200 گرم میگو (یا گوشت خرچنگ) با سس مایونز (1 قاشق چایخوری) ، با آب لیمو ، در نان پیتا ؛

چای بعد از ظهر - 50 گرم ماست 0٪ ، یا خامه ترش.

شام - کتلت 150 گرم گوشت گاو ، پیاز ریز خرد شده - 1 قاشق غذاخوری. l.  قاشق غذاخوری خامه ترش بدون چربی ، سبزیجات و فلفل ها ، لوبیای سفید جوشانده ، کمی پوره گوجه فرنگی. در روغن بپزید.

در شب - 50 گرم بوقلمون ، یا ژامبون کم چرب ، یک مشت آجیل ، 100 گرم تمشک یا توت فرنگی.

روز دوم

صبحانه - 50 گرم بیکن ، چای یا قهوه بدون شکر و شیر ، 1 لیوان آب معدنی ساکن و 1 قاشق غذاخوری. من بادام ، 0.5 فنجان بلغور جو دوسر؛

ناهار - 170 گرم فیله مرغ یا گوشت چرخ کرده سرخ شده در روغن ، 1 برش پنیر ، یک مشت آجیل ، 1 گوجه فرنگی ، چند برگ کاهو ، 0.5 سیب ؛

چای بعد از ظهر - سالاد نخود سبز ، یا لوبیا سبز ، 150 گرم پنیر توفو ، فصل با روغن نباتی ؛

شام - 150 گرم فیله مرغ یا بوقلمون پخته (می توانید با سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی بریزید) ، 100 گرم توت فرنگی ؛

در شب - 50 گرم پنیر کم چرب ، 3 زیتون ، 1 هلو.

روز سوم

صبحانه - سالاد میوه ای از هر میوه ای با پنیر دلمه یا خامه ترش کم چربی ، یک فنجان کشمش و 3 عدد گردو ، چای یا قهوه بدون شکر و شیر ؛

ناهار - مانند روز اول ؛

چای بعد از ظهر - 50 گرم پنیر کم چربی ، تکه های آناناس ؛

شام - فیله ماهی (ترجیحاً سفید) با پارمسان ، لیمو را بپاشید و کمی سبزیجات سبز جوشانده بپزید.

در شب - 50 گرم ژامبون ، یا بوقلمون جوشانده ، مقداری آجیل یا زردآلو خشک ، 0.5 فنجان کشمش.

روز چهارم

صبحانه - 50 گرم بیکن سرخ شده ، چای یا قهوه بدون شکر و شیر ، ماست کم چرب با 1 جدول. من بادام ریز خرد شده و یک چهارم فنجان توت.

ناهار - 150 گرم فیله مرغ پخته ، 1 پرتقال ، سالاد شامپاین ، کرفس ، زیتون با آب لیمو و روغن نباتی ؛

میان وعده بعد از ظهر - 50 گرم پنیر ، 0.5 سیب ؛

شام - گوشت خوک پخته 150 گرم گوشت خوک چرب خردل با حلقه های کوچک سیب بر روی آب معدنی با شراب سفید ریخته ، در 20 دقیقه در 250 درجه پخت. می توانید یک غذای جانبی از سبزیجات سبز (آب پز یا خام) اضافه کنید.

در شب - 200 میلی لیتر شراب سفره ، 50 گرم ماست کم چرب ، یا خامه ترش.

روز پنجم

صبحانه - کروتون در مخلوط چهار سفیده ، دو برش نان (سیاه یا سبوس دار) آغشته کنید ، آنها را در کره سرخ کنید. بادام رنده شده را بپاشید و توت فرنگی ، چای یا قهوه را بدون شکر و شیر اضافه کنید.

ناهار - 150 گرم فیله مرغ آب پز با کرفس ، چند برگ کاهو ، 1 عدد گوجه فرنگی و 0.5 سیب ، 0.5 فنجان کشمش ، یک تکه نان (سیاه یا سبوس دار) ؛

چای بعد از ظهر - 1 آووکادو با لیمو - له ، 0/5 فنجان کشمش ، 50 گرم سینه ، یا ژامبون ؛

شام - کتلت 180 گرم گوشت گاو چرخ شده با 1 پروتئین تخم مرغ ، کمی پیاز ، خرده نان ، با افزودن 1 قاشق چایخوری. سس گوجه. گکتلت ها را حدر روغن نباتی ، 0.5 سیب ، کلم بروکلی یا کدو سبز سرخ کنید.

در شب - 50 گرم ژامبون ، 3 گردو ، 1 فنجان توت.

روز ششم

صبحانه - 150 گرم ژامبون ، یک تکه هندوانه یا خربزه ، گوجه فرنگی ، چای یا قهوه بدون شکر و شیر ؛

ناهار - کمی گوشت بوقلمون یا خرچنگ بر روی نان سبوس قرار دهید ، 50 گرم پنیر ، کاهو ، 0.5 پرتقال اضافه کنید.

چای بعد از ظهر - 100 گرم پنیر کم چرب ، کمی بادام ، 0.5 فنجان برش آناناس تازه یا کنسرو شده ؛

شام - فیله بوقلمون بدون پوست سرخ شده در روغن نباتی ، 1 فنجان توت ، سبزیجات سبز جوشانده ؛

در شب - 50 گرم ژامبون ، 3 زیتون ، 1 فنجان توت.

روز هفتم

صبحانه - یک املت 4 سفیده تخم مرغ ، 50 گرم بیکن ، 0.5 گریپ فروت ، یک تکه نان (سیاه یا سبوس دار) ، چای یا قهوه بدون شکر و شیر ؛

ناهار - فیله مرغ پخته شده با پیاز ، فلفل و آووکادو ، 2 عدد آلو یا آلو؛

میان وعده عصرانه - تخم مرغ آب پز ، کمی بادام ، 0.5 سیب ؛

شام - 200 گرم ماهی سالمون سرخ شده در روغن نباتی با فلفل قرمز ، سبزیجات و کمی سیر ؛

در شب - کمی ژامبون یا فیله مرغ.

 

بررسی رژیم غذایی زون

طبق رژیم غذایی زون ، کربوهیدرات ها و همچنین چربی ها و پروتئین ها بسته به محصولی که می خورید به "لازم" و "نه چندان لازم" تقسیم می شوند. در همان زمان ، شما می توانید همه چیز را بخورید. نکته اصلی این است که تا آنجا که ممکن است مواد مغذی ناخواسته کمتری مصرف کنید و از نظر این تکنیک لزوماً غذای مفیدتری به آنها اضافه کنید.

به عنوان مثال ، در صورت تمایل ، می توانید به طور کامل یک قوطی آبجو بنوشید ، اما با آن به یک قطعه پنیر کوچک و چند زیتون نیاز دارید تا تعادل لازم در رژیم غذایی زون حاصل شود. برای خیلی ها مناسب نیست. به همین دلیل است که دستیابی به تعادل مناسب بین کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها برای برخی از افراد بسیار دشوار است. و محاسبه اینکه در کدام محصول و دقیقاً چند ماده مفید و مغذی موجود باشد کاملاً دشوار است.

 

با این وجود ، رژیم غذایی زون طرفداران خود را حفظ می کند. پس از همه ، این در واقع یک روش موثر است. به خصوص اگر به تدوین فهرست خود به متخصصین اعتماد داشته باشید.درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید