5 دارو که باعث کاهش رابطه جنسی می شود

میل جنسی

اشتیاق و میل جنسی نه تنها با افزایش سن ، بلکه در نتیجه مصرف برخی داروهای خاص نیز تضعیف می شود. جیمی knopman ، MD ،  متخصص غدد درون ریز ، پنج نوع از چنین دارو هایی را ذکر کرده است .

برخی از داروهای ضد افسردگی 

برخی از داروهای ضد افسردگی باکاهش میل جنسی  باعث کاهش رابطه جنسی می شودبا کاهش 

برخی از داروهای ضد افسردگی مانند (Citalopram (Celex) ، Fluoxetine (Prozac و( Sertraline (Zoloft با افزایش سطح سروتونین در مبارزه با افسردگی کمک می کنند. اما در عین حال ، آنها می توانند سطح میل جنسی را کاهش داده و دستیابی به ارگاسم را دشوار کنند.

امتناع در خوردن داروهای ضد افسردگی مشکل را برطرف نمی کند ، زیرا خود افسردگی دشمن بزرگ محرک جنسی است. جیمی نوپمن توصیه می کند از آنتی اکسیدان هایی استفاده کنید که به عنوان مهار کننده های انتخاب مجدد سروتونین طبقه بندی شده اند. این کارشناس همچنین به ورزش کردن توصیه می کند: از نظر علمی ثابت شده است که تمرین و ورزش باعث افزایش میل جنسی می شود.

قرص های ضد بارداری 

قرص های ضد بارداری با کاهش میل جنسی  باعث کاهش رابطه جنسی می شود

برخی از زنانی که داروهای ضد بارداری خوراکی مصرف می کنند ، از مشکلات عملکرد جنسی شکایت دارند ، به ویژه ، از کاهش میل جنسی ، اضطراب و درد در هنگام رابطه جنسی برخوردار هستند. قرص های ضد بارداری باعث افزایش سطح گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) می شوند. SHBG ، به نوبه خود ، سطح تستوسترون را پایین آورده و بر میل جنسی تأثیر منفی می گذارد. ساده‌ترین و ارزانترین روش برای جلوگیری از بارداری، مصرف قرص ضد بارداری می باشد.در صورتی که چند دوره از این قرص‌ها استفاده کرده اید و باز هم قصد جلوگیری از بارداری را دارید از روش‌های پیشگیری دیگر مثل کاندوم،ایمپلنت‌های ضدبارداری،دستگاه‌های داخل رحمی (IUD)، تزریقات ضد بارداری،  نوارینگ (حلقه‌ واژنی)، دیافراگم و … استفاده کنید.

آنتی هیستامین 

آنتی هیستامین ها با کاهش میل جنسی  باعث کاهش رابطه جنسی می شود   

هنگامی که حساسیت دارید ، می توانید فرض کنید که عدم تمایل جنسی در اثر عطسه یا چرک بینی ایجاد می شود. در حقیقت مقصر ممکن است آنتی هیستامین ها باشد که با آنها با آلرژی مبارزه می کنید.این داروها غشای مخاطی را نه تنها در بینی ، بلکه در اندام تناسلی نیز خشک می کنند. علاوه بر این ، چنین داروهایی باعث خواب آلودگی و خستگی می شوند. سعی کنید آنها را در صبح میل کنید ، و نه بلافاصله قبل از رابطه جنسی.

دارو ضد تشنج 

دارو های ضد تشنج با کاهش میل جنسی باعث کاهش رابطه جنسی می شود

ضد تشنج مانند فنیتوئین (دیلانتین) یا کاربامازپین (Tegretol) می تواند بر زندگی جنسی تأثیر منفی بگذارد. آنها سطح هورمون پرولاکتین را افزایش داده و انگیزه جنسی را کاهش می دهند. اگر گمان می کنید که ضد تشنج ها واقعاً در زندگی شخصی شما مشکلاتی ایجاد می کنند ، با پزشک خود مشورت کنید.

 

دارو  ضددرد 

داروی ضددرد با کاهش میل جنسی  باعث کاهش رابطه جنسی می شود

استفاده طولانی مدت از مسکن های افیونی ، مانند هیدروکدون / استامینوفن (Vicodinum) ، اکسیکودون (Oxycontinum ، Percocede) میل جنسی را بدتر می کند و سطح تستوسترون را کاهش می دهد. از روشهای دیگر درمانی می توان برای تسکین دردهای شدید مانند داروهای غیر تناوبی ، فیزیوتراپی یا در صورت لزوم جراحی استفاده کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید