بهترین زمان مصرف ویتامین و مکمل

 

چه ساعات روز بهتر است ویتامین مصرف کنید؟

زمان استفاده از این ویتامین یا آن ویتامین برای به دست آوردن حداکثر سود بسیار مهم است. برای بهبود جذب ، بعضی از ویتامین ها باید همراه با غذا مصرف شوند ، در حالی که برخی دیگر باید روی معده خالی نوشیده شوند.

 

 

بهترین زمان مصرف ویتامین های A ، E ، D ، K

ویتامین های محلول در چربی، A ، E ، D ، K   هستند و به هنگام مصرف غذاهای حاوی چربی به بهترین وجه توسط بدن جذب می شوند. ⠀ کلسیم برای استخوانها و دندانهای سالم ضروری است ، کلسیم به طور کلی نیازی به رژیم خاصی ندارد. اما اگر چند مکمل مصرف می کنید ، به خاطر داشته باشید که نباید آن را با آهن و روی ترکیب کرد ، که می تواند کلسیم را در تلاش برای جبران منابع بدن بی نتیجه کند.

 

 

بهترین زمان مصرف ویتامین  گروه B

علاوه بر شرکت در فرایندهای اساسی بدن ، از جمله متابولیسم سلولی ، ویتامین های گروه B می توانند به این امر مباهات کنند که آنها بار اضافی انرژی را در اختیار ما قرار می دهند. بنابراین بهترین زمان برای ویتامین های گروه B صبح است.

 

 

بهترین زمان مصرف روی یا زینک

در طول روز همراه غذا مصرف کنید ، زیرا هنگام معده خالی می تواند حالت تهوع ایجاد کند. با کلسیم و آهن ترکیب نکنید.

 

بهترین زمان مصرف منیزیم ، آهن و فیبر

همه این مکمل ها مناسب تر برای استفاده در عصر یا حتی قبل از خواب هستند. چرا؟ بدن ما درحالت استراحت خواهد رفت منیزیم (اگرچه در اینجا ، البته همه چیز به مقدار آن بستگی دارد) قادر به تأثیر ملین است - و قطعاً این چیزی نیست که شما دوست داشته باشید در وسط روز درگیر شوید.

 

در عین حال ، کافئین می تواند عملکرد آهن را مسدود کند ، بنابراین اگر زیاد قهوه می نوشید ، مصرف مکمل باید تا مدتی بعد به تعویق بیفتد. سرانجام ، مقادیر زیادی فیبر می تواند در جذب مواد مغذی از صبحانه ، ناهار و شام اختلال ایجاد کند.

 

 

 

بهترین زمان مصرف ویتامین C

ویتامین C محلول در آب در هر ساعت از روز می تواند مصرف شود ، اما حتما آن را با یک لیوان آب بنوشید تا تمام مزایا را دریافت کنید.

 

 

بهترین زمان مصرف امگا 3

زمان مصرف امگا 3 اهمیتی ندارد - می توانید هر روز صبح و عصر کپسول امگا 3 را بخورید. به طور سنتی روغن ماهی با غذا مصرف می شود تا از این طریق بین طعم آنها تمایز قائل نشود و همین امر باعث جذب بهتر می شود.

بهترین زمان مصرف ویتامین

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید