از بین بردن بوی بد دهان در چند دقیقه

زن

غذاهایی که به شما کمک می کنند نفس خود را بدون آدامس جویدن تازه نگه دارید.طیف وسیعی از غذاها می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت بوی بد دهان را بر طرف کنید.بوی بد دهان همیشه مشکلی است که هم خود شخص و هم افراد اطرافش را ناراحت می کند. نفس کشیدن در صبح  ، فنجان های زیاد قهوه ، غذا خوردن با پیاز یا سیر ، استعمال دخانیات ، مشکلات گوارشی ، خماری ، یا حتی رژیم غذایی حاوی قند یا پروتئین و کربوهیدرات کم - دلایل تغییر  محیط دهان و دندان است ، اما نتیجه همیشه یکسان است. حتی اگر آدامس دم دست ندارید و نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید ، روش های زیادی وجود دارد که فقط در عرض چند دقیقه نفس خود را تازه کنید.


1. دانه قهوه 


قهوه 

با دانه های قهوه خیلی زود از شر بوی بد دهان خلاص می شوید.


جویدن دانه های قهوه به خلاص شدن از شر باکتری های مضر کمک می کند ، که در بیشتر موارد باعث بوی بد دهان می شود. کافی است 1-2 دانه در دهان نگه دارید و آنها را با احتیاط آهسته بجوید ، سپس آنها را تف کنید ، و دهان خود را با آب بشویید. این هک زندگی به ویژه در مبارزه با بوی پیاز و سیر که اخیراً خورده شده بسیار خوب عمل می کند.

 

2. سیب

 سیب
فقط یک سیب نیز قادر به تحولات شگفت انگیز است.

 

آب سیب به ترشح فعال بزاق کمک می کند ، که در نهایت منجر به تنفس بهتر می شود. یک سیب می تواند باکتریهای مضر را از حفره دهان خارج کرده و تعادل صحیح "اکولوژیکی" را در دهان برقرار کند. بنابراین ، یک میان وعده سالم  طبیعی و دلپذیر است. نداشتن بزاق کافی یا خشکی دهان منجر به باکتری هایی می شود که می توانند بوی بدی ایجاد کنند ، بنابراین  سیب به خوبی جای آدامس را می گیرد.

 

3. سبزیجات تازه

نعنا
نعنا طعم خوبی دارد و در عین حال در خوشبویی نفس بسیار موثر است


اول از همه ، نعنا و جعفری خوشبو کننده های طبیعی نفس هستند که بیش از صد سال استفاده می شود. و اصلاً لازم نیست که طعم آنها به چیزی اضافه شود ، شما به راحتی می توانید یک شاخه کوچک  را بجوید و حتی نتیجه بهتر از جویدن آدامس است. روغن های طبیعی این گیاهان به پوشاندن بوهای نامطبوع کمک می کنند. علاوه بر اینها ، می توان با جویدن گشنیز ، دارچین ، ترخون ، اکالیپتوس ، رزماری یا هل نتایج خوبی در خوشبویی نفس به دست آورد.

 

4. ویتامین C

مرکبات
آنها طعم خوبی دارند و به رفع بوی بد دهان کمک می کنند.


پرتقال ، لیمو ، سایر مرکبات و میوه هایی که سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C هستند می توانند به سرعت به حل مشکل بوی بد دهان کمک کنند. به دلیل غلظت بالای ماده اسیدی ، آنها می توانند در مبارزه با باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شون ، کمک کنند.

 

5. ماست

ماست
مصرف ماست در صبح می تواند علاوه بر گرسنگی ، بوی نامطبوع دهان را از بین ببرد.


از نظر بسیاری ، ماست یک میان وعده سالم و آسان است. با این حال ، تعداد کمی از افراد می دانند که این یک داروی طبیعی نیز برای پاکسازی و معطر شدن دهان است. البته ماست ساده و بدون شکر اضافه شده بهترین است. مطالعات نشان داده است که پروبیوتیک های خوب موجود در این فرآورده لبنی می توانند با باکتری های بی هوازی دهان که در طول زندگی سولفید هیدروژن آزادو بوی بد تولید می کنند ، مبارزه کنند.

اطلاعات مفید: پروبیوتیک های موجود در ماست حتی به بهبود زخم های دهان کمک می کنند.

 

6. چای سبز

چای
اگر بوی بد دهان شما را آزار می دهد ، وقت آن است که برای یک نوشیدنی دلپذیر کمی استراحت کنید.


خبر خوب برای کسانی که دوست دارند بیشتر چای سبز بنوشند. فواید آن با بهبود خلق و خو ، ایمنی و عملکرد دستگاه گوارش خاتمه نمی یابد. این نوشیدنی عالی که به لطف وجود آنتی اکسیدان معروف به کاتچین به صورت گرم و سرد قابل نوشیدن است ، در مبارزه با باکتری ها و بوی بد دهان  بسیار عالی است.

 

7. آجیل

بادام
بادام دارای بسیاری از ویژگی های مثبت است.


آجیل ها ساختار خاص و چگالی بالایی دارند. بنابراین ، هنگام جویدن ، آنها مانند مسواک های کوچک عمل می کنند ، باکتری های مضر را از دندان و زبان خارج می کنند. بادام مخصوصاً برای خوشبویی نفس مفید است. یک مشت کوچک تنقلات خوشمزه می تواند جایگزین یک روال مسواک زدن کامل دندان شود.

 

8. آ ب خیار شور

خیار شور
مایع سریع برای رفع بوی بد دهان


آ ب خیار شور(البته بدون سیر) یکی دیگر از محصولات اثبات شده است که می تواند به شما کمک کند تا به سرعت از شر بوی بد دهان خلاص شوید. تعداد کمی از مردم خیار شور را به دلیل طعم شور و نمک آن دوست دارند ، اما به خاطر این موارد می توانید کمی تحمل کنید. آب نمک حاوی شوید و سرکه است که به طور همزمان در برابر باکتری ها عمل می کند. 

 

7. کرفس

کرفس
یک مهمان غیر منتظره در لیست درمان های یک مشکل مشترک ، بوی بد دهان.

ساقه کرفس در از بین بردن بوی بد دهان بسیار عالی عمل می کند. برای تقویت نتیجه ، توصیه می شود آن را با یک شاخه جعفری ترکیب کنید. این دو سبزی را  به آرامی بجوید.

 

8. هویج

هویج
دستیار نگهبان برای نفس تازه و خوش بو. 

 

هویج خام به عنوان یک خنثی کننده بوی بد دهان موثر عمل می کند. به خصوص بعد از غذا با غذاهای پروتئینی بسیار خوب است. بهتر است هویج خام را درست بعد از غذا میل کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید