رژیم غذایی گروه خونی A

رژیم غذایی گروه خونی A
در جریان تکامل، مردم باستان به تدریج شیوه زندگی خود را تغییر دادند. آنها به طور فزاینده ای در مکان های دائمی، به رشد گیاهان پرداختند. شکارچیان باستان تبدیل به یک کشاورز شدند، تقریبا در این دوره های تاریخ ما، گروه دوم خونی یعنی گروه خونی A  ظاهر شد.

 

مشخصات گروه خونی A

گروه دوم (گروه خونی A) با ویژگی های زیر مشخص می شود:
ثبات در همه چیز: تغذیه، شیوه زندگی، محیط زیست
با تغذیه مناسب، سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدون وقفه کار می کند.
متابولیسم کاهش می یابد
مقاومت کم به ویروس ها و قارچ ها
قرار گرفتن در معرض اختلالات عصبی
بیماری کبد و کلیه.
برای گروه خونی A، نویسنده این روش را توصیه می کند که در رژیم غذایی و تغذیه روزانه کاملا محصولات گوشتی را ترک کنند، اما منوی رودخانه و ماهی دریا را ترک نکنند.بر اساس تمایل، گاهی اوقات آنها از منوی فیله پرندگان در قالب آب پز یا بخارپز استفاده کنند.
 
هضم در گروه خونی دوم بسیار حساس است، بنابراین غذای سبک مورد نیاز است که به خوبی هضم شود. با توجه به D'Adamo ، سیستم غذای گیاهخواری رژیمی عالی برای "کشاورز" یا گروه خونی A است.

 

رژیم غذایی برای گروه خونی A

غذاهای دریایی: شما می توانید هر نوع را انتخاب کنید: رودخانه، دریا، روغنی، کم چرب. کسانی که قصد دارند رژیم غذایی با گروه خونی خود داشته باشند، باید کاملا گوشت قرمز را با معادل ماهی جایگزین کنند. از فیله ماهی، شما می توانید همان همبرگر، کباب و ...  را بخورید. همچنین بهتر است آن را با سبزیجات بپزید.
تخم مرغ: یک منبع اضافی از پروتئین می شود. زیرا پروتئین در منوی گروه خونی A خیلی کم است.
لوبیا و سویا: این مولفه ها باید تامین کننده اصلی پروتئین در بدن باشند. به طور کامل همه چیز از محصولات سویا مجاز است، حتی شیر سویا و حیوانی توصیه می شود. لوبیا توصیه می شود به عنوان یک ظرف جانبی بخورید، برای سالاد بجوشانید، با سبزیجات تازه ترکیب کنید.
سبزیجات و میوه ها باید در منوی گروه خونی A باشد. آنها می توانند در هر شکل، تازه و پخته شده، آب میوه و سالاد خورده شوند. توصیه می شود انتخاب گونه هایی که برای این منطقه معمولی هستند آلو ، گلابی، سیب، انواع توت ها باشد. سبزیجات به خصوص انواعی توصیه می شود که غنی از کاروتن هستند : کدو سبز ، اسکواش ، اسفناج ، کلم بروکلی.
آجیل، میوه خشک، دانه. آنها مجاز به اضافه کردن به ظروف غذا و یا خوردن به جای میان وعده با یک لیوان آب طبیعی، چای گیاهی و یا دمنوش هستند.
نوشیدنی ترش برای گروه دوم، محصولات لبنی تخمیر شده مفید خواهد بود، زیرا شیر برای هضم سخت است. توصیه به استفاده از ماست ، کفیر ، شیر پخته تخمیر شده.
چای سبز، آبمیوه های طبیعی، آب خالص.اما قهوه را گاهی اوقات بنوشید، مهمترین مسأله رعایت  اندازه است.
برای افراد گروه دوم، گروه خونی A مهم است که مواد غذایی بیشتری در رژیم غذایی، که اسیدیته معده را تنظیم نماید، داشته باشند.توجه به این واقعیت که در این گروه خونی A مشکل اسیدیته بسیار رایج است. بنابراین، برای "کشاورزان" محصولات تخمیری و لبنی مفید هستند.

 

از رژیم غذایی گروه خونی A حذف شود

گوشت، به خصوص چرب . به گفته نویسنده، این مولفه تغذیه به طور کلی برای این گروه غیرقابل توصیف است.
محصولات لبنی تازه. همانطور که قبلا گفتیم، این محصولات برای دستگاه گوارش ضعیف تر «کشاورز» بسیار سنگین است. پنیر، شیر کامل، پنیر دلمه ای توصیه نمی شود .
نوشیدنی های گازدار این شامل آب شیرین و نوشیدنی های الکلی است. آنها برای این دسته از افراد ممنوع است زیرا آنها اسیدیته معده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این، در تمایل به از دست دادن وزن، رد شدن از سودا در دستور کار است.
مرکبات : آنها باید از لیست محصولات مجاز با «همتایان محلی» جایگزین شوند.
گندم و ذرت : این غلات به طور قابل ملاحظه ای روند متابولیک را کاهش می دهد که در گروه دوم در حال حاضر ضعیف است.
برای غذاهای ممنوعه، شما باید یک لیست از کسانی که در هر دسته از آنها حذف شده است: شیرینی، مواد غذایی سریع هضم، مواد افزودنی مضر، مارگارین .
 
اگر بدن شما با گروه خون دوم به درستی تغذیه می کند، مطمئنا با ایمنی سالم و هضم قوی روبرو خواهد شد. نویسنده معتقد است که "کشاورزان" که از محصولات گوشت و سایر مواد پروتئینی استفاده می کنند، خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند.
 

 

منو برای گروه خونی A

صبحانه: لوبیای پخته شده در سس گوجه فرنگی، رژیم غذایی نان از آرد چاودار ، قهوه.
صبحانه دوم: kefir، کمی بادام زمینی .
ناهار: سوپ ماهی کم چرب و سبزیجات، کدو پخته شده
عصرانه: سیب پخته شده.
شام: یک سالاد سالم از گوشت سویا، بروکلی آب پز و خامه ترش ، چای سبز.
 
همانطور که در گروه اول، ضروری است که عملکرد بدن با ویتامین های اضافی حفظ شود. این دسته نیاز به یک منبع اضافی از ویتامین ها: E ، B، C دارند. از مواد معدنی باید بنوشید: کلسیم، کروم ، آهن ، روی . علاوه بر این، استفاده از بیفیدوباکتریوم بسیار مفید است.
برای حفظ بدن و بهبود عملکرد، فعالیت بدنی آرام مورد نظر است. در این حالت، کشش، یوگا، تکنیک های تای چی بسیار مناسب است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید