رژیم غذایی چغندر

چغندر

 

رژیم غذایی مونو

رژیم مونو شامل یک برنامه غذایی است که در آن شما یک نوع غذا را برای مدت زمان مشخصی می خورید: به عنوان مثال ، فقط چغندر  به مدت سه روز. یا فقط یک هندوانه به مدت یک هفته. برای افزودن اندکی تنوع به رژیم مونو ، می توانید غذای خود را با هر ادویه طبیعی ، سویا ارگانیک ، سس سویا یا اسیدهای آمینه مایع چاشنی کنید. به یاد داشته باشید که هر ماده غذایی در این رژیم غذایی باید ارگانیک باشد و فرآوری نشده باشد!

مزیت رژیم مونو این است که هنگام تأمین فیبر به دستگاه گوارش و اندام ها استراحت می دهد . این از اهمیت اساسی برخوردار است زیرا فیبر از روند متابولیسم ،  پشتیبانی می کند ، بنابراین شما واقعاً می توانید لاغر شوید و خود را پاکسازی کنید. بنابراین ، بدون سرکوب فرآیندهای متابولیک و مسمومیت با اعضای بدن به دلیل کمبود تغذیه ، به سادگی از سم زدایی بهره مند می شوید.

 

یوگی ها هزاران سال است که رژیم های مونو را تمرین می کنند و من مطمئن هستم که روش های باستانی جواب می دهند!

در اینجا چند نمونه از رژیم های مونو وجود دارد:

یک هفته چغندر و روی آن (روغن زیتون یا نارگیل و ادویه جات مجاز است) . این پاکسازی تأثیر مفیدی در احتقان کبد دارد. بیماری های پوستی ، به ویژه آکنه را درمان می کند ، به نوسانات وزن کمک می کند ، وابستگی به کافئین را کاهش می دهد و تحریک پذیری یا عصبانیت را تسکین می دهد.

 

رژیم غذایی چغندر

رژیم غذایی چغندر(چغندر ، خامه ترش ، هویج ، آب)
رژیم غذایی چغندر یكی از موثرترین رژیم غذایی های سبزیجات و یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات بنفش قرمز به نام چغندر است .

 

فواید رژیم غذایی چغندر مونو

این سبزی ریشه شگفت انگیز سرشار از فیبر ، ویتامین های ارزشمند و عناصر کمیاب کمیاب است که در همه سبزیجات یافت نمی شود. به عنوان مثال ، ماده ای مانند بتائین سوخت و ساز چربی در بدن را کاملا تنظیم می کند.

 

چغندر نه تنها به خلاص شدن از شر اضافه وزن کمک می کند ، بلکه کاملاً عملکرد دستگاه گوارش را نیز تنظیم می کند (اگر 1 لیوان آب چغندر تازه فشرده را با معده خالی بنوشید ، می توانید از زخم معده خلاص شوید) ، بدن را از سموم و سموم ، به پاکسازی کبد و کلیه ها کمک می کند ، کاملا بر وضعیت پوست ، مو و ناخن ها تأثیر می گذارد ، فشار خون را عادی می کند ، مشکلات زنان را حل می کند ، و غیره

رژیم غذایی مبتنی بر رژیم غذایی چغندر نسبتاً متعادل است ، بنابراین می توان از این رژیم غذایی برای مدت طولانی استفاده کرد.

 

نکات مهم رژیم غذایی چغندر

نکته مهم رژیم غذایی چغندر مونو ، مصرف آب چغندر در صبح و عصر است. شما می توانید از چنین رژیم غذایی به مدت 10 روز استفاده کنید ، اما بیش از 1 بار در 3 ماه. بهتر است آب چغندر عصر بپزید ، زیرا حاوی مواد فرار خاصی است که می تواند حمله استفراغ را تحریک کند. و بعد از مدتی می توان آن را مصرف کرد (و برای کسانی که نمی توانند یک محصول غلیظ بنوشند ، توصیه می شود آن را با آب آشامیدنی تمیز یا جوشانده گل محمدی رقیق کنید ).

 

منوی رژیم غذایی چغندر

صبحانه 1 لیوان آب چغندر و سالاد چغندر آب پز با یک قاشق چایخوری خامه ترش .
ناهار سوپ تهیه شده با چغندر و هویج و همچنین سالاد هویج و چغندر با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون .
میان وعده عصرانه سالاد چغندر آب پز و هویج .
شام 1 لیوان آب چغندر .

 

بررسی رژیم غذایی چغندر

رژیم غذایی چغندر برای افرادی که از سنگ کلیه ، دیابت ، نارسایی کلیه رنج می برند مناسب نیست. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از شروع استفاده از رژیم غذایی چغندر ، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برای شما آرزوی موفقیت می کنیم!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چغندر یک محصول رژیمی عالی، ضد عفونی کننده، مقوی بدن، پاک کننده خون و رگ های خونی، بهبود هضم، کاهش وزن، کمک به بیماری های دستگاه گوارش و کبد، درمان یبوست، هموروئید، بیماری های پریودنتال، بیماری های پوستی، زخم ها و زخم ها ، تب، دیابت، سفید کننده پوست، بهبود رنگ چهره، برای رنگ کردن و تقویت مو استفاده می شود

    1400/9/27 18:44
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چغندر گیاهی است دوساله و تا ارتفاع 50 سانتی متر از خانواده همتاها. وطن - مدیترانه. گیاهان ریشه ای گرد، بیضی یا دراز هستند. در سال اول زندگی، فقط یک محصول ریشه ظاهر می شود، در سال دوم، ساقه ها با برگ رشد می کنند.

    1400/9/27 18:44
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    در سرزمین خود، چغندر 4000 سال پیش به عنوان یک محصول غذایی و به عنوان یک گیاه دارویی کشت می شد. زیبا رویان برای حفظ اندام باریک و پوستی جوان، چغندر می خوردند و آب چغندر می نوشیدند. یونانی ها چغندر را در بشقاب به عنوان هدیه ای به خدای آپولو تقدیم کردند. در قرن هجدهم در برلین برای اولین بار شکر از چغندر به دست آمد.

    1400/9/27 18:45
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چغندر دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی، ادرارآور، تب بر، ضد اسپاسم است .

    1400/9/27 18:47
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    نوشیدن آب چغندر تازه فشرده توصیه نمی شود، زیرا حاوی مواد فراری است که باعث تهوع، استفراغ، سکسکه و ضعف عمومی می شود. آبمیوه باید چند ساعت در جای خنک و تاریک ترجیحا در یخچال بماند. مصرف آب چغندر تازه می تواند منجر به عدم تحمل مطلق آن در آینده شود.

    1400/9/27 18:51

بیشتر بخوانید