5 عبارت متداول از "مثبت گرایان سمی" که باعث آسیب می شوند

kartinki-optimizm-20.jpg

 

اصطلاح "مثبت سمی" هنوز به طور رسمی در روانشناسی و روان درمانی وجود ندارد. با این حال ، ما اغلب به آن برخورد می کنیم. مثبت بودن یک روند مرسوم و مد روز است. اما گاهی اوقات حاملان این طرز تفکر مانند تحریف کننده حقیقت عمل می کنند و معتقدند هیچ چیز منفی حق ندارد. در این مقاله ، ما 5 عباراتی را که از این رده بیشتر آزار دهنده هستند ، از نظر خواهیم گذراند.

 

1. "فراموشش کن ، همه چیز می گذرد!"

یکی از دلایل شکوفایی روند مثبت سمیت در این واقعیت نهفته است که در جامعه مدرن خوش بینی به عنوان یک امر خوب شناخته شده و بدبینی مورد انتقاد قرار گرفته است. در سطح زامبی ها توسط پوزیتیویست های ناسالم ، این ایده ترویج می شود که توانایی غلبه بر احساسات منفی در خود از ویژگی های یک شخصیت قوی است. اما اگر دائماً سعی کنید روزانه به خود دروغ بگویید که کار خوبی انجام می دهید ، در واقع اینطور نیست ، پس نتیجه احتمالاً روان رنجوری خواهد بود.

 

عبارت صحیح پشتیبانی: "بله ، شما هنوز وضعیت خوبی ندارید. بیایید در مورد آن صحبت کنیم و اگر شما نمی خواهید ، پس شاید ما بتوانیم کار دیگری انجام دهیم؟ "

 

2. "گریه نکن ، فقط خودت را بدتر خواهی کرد!"

بیایید یادآوری کنیم که آموزه قدیمی و جهانی کاملاً واقعی است که مردان به طور متوسط ​​کمتر از زنان زندگی می کنند ، زیرا به یک جامعه مردسالار آموزش داده می شود که احساسات را در خود نگه دارد. اشک یک پاسخ طبیعی به استرس است. اگر احساس بدی دارید گریه کردن شرم آور نیست. بعد از اشک مرحله تسکین می آید. اکنون ما در مورد اشکهای سالم صحبت می کنیم ، و البته نه در مورد هیستری نوزادان. اتفاقاً اشک در حمله وحشت کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید به گفتگوی استرس زده کمک کنید ، بگذارید کمی گریه کند ، اگر اجازه داد او را در آغوش بگیرید و سپس اوضاع را به آرامی تعدیل کنید تا صحبت کننده به سمت چیز دیگری برود.

 

عبارت پشتیبانی صحیح: ”گریه كاملاً طبیعی است. ما فقط مردم هستیم! میشه بغلت کنم؟ "

 

3. "دیگران در وضعیت خیلی بدتر از شما هستند!"

البته میلیون ها نفر در کره زمین وجود دارند که اکنون بسیار بدتر از شخصی هستند که مشکل خود را با شما در میان گذاشته است. شخصی دست و پا ندارد ، شخصی در صندلی چرخدار معلول است ، کسی یک ماه دیگر بر اثر سرطان می میرد ، کسی در یک کشور جهان سوم گرسنه است. اما آیا این او  پشتیبانی کنید ، حداقل با او صحبت کنید ، حداکثر برای کمک به حرف او گوش دهید.

 

عبارت پشتیبانی صحیح: «به یاد داشته باشید که تنها نیستید. من آماده / آماده حمایت از شما هستم. "

 

4. "لبخند بزن  و فقط به چیزهای خوب فکر کن !"

 مثبت گرایی اکنون بصورت غیر قابل تصوری مد شده است زیرا باعث می شود افراد سازگارتر به نظر برسند ، این توهم را ایجاد می کند که همه چیز را تحت کنترل دارند و در نتیجه باعث محبوبیت بیشتر در بین همسالان خود می شوند. اما استرس ضامن رشد یک شخصیت هماهنگ است. فردی که دارای هوش بالایی است ، یک مایل دورتر بوی مثبت گرای عمدی را می فهمد. بنابراین ، تنها حمایت از عزیزی که غم و اندوه را تجربه کرده است ، رفتار انسانی است.

 

عبارت حمایت صحیح: ”ناراحت و غمگین بودن یک واکنش طبیعی فرد با هوش بالا است. آیا می توانم به نوعی به شما کمک کنم؟ "

 

5. "دیگران حتی به چنین چیزهای کوچکی توجه نمی کنند!"

فیلسوف بزرگ اگزیستانسیالیسم ( باور به اصالت وجود ) ژان پل سارتر نویسنده آموزه "جهنم دیگران هستند" است. یعنی وقتی با خود تنها باشید ، هیچ چیز سلامت روانشناختی شما را تهدید نمی کند. اما به محض این که شخص دیگری دیدگاه خود را به شما بیان کند ، می توانید صدمه ببینید. بنابراین ، اصلاً مهم نیست که دیگران / صحبت کننده / اکثریت در مورد مسئله ای که شما را به طور خاص آزار می دهد ، چه نظری دارند. اگر درد دارید ، پس دلیل شخصی شما وجود دارد. و مهم این است که از شخص مکالمه کننده حمایت کنید ، که درد او فردی است و نمی تواند دقیقاً و  100٪  با یک ساکن دیگر کره زمین یکی باشد.

 

عبارت حمایت صحیح: "حالات احساسی شما برای من مهم است ، من در هر صورت شما را پشتیبانی می کنم ، باید بفهمیم که چرا اینقدر شما را نگران می کند."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید