درمان های خانگی برای آرام کردن سردرد

درمان های خانگی برای آرام کردن سردرد، سعی کنید انواع سردردها را ره خوبی بشناسید تا بدانید برای درمان هرکدام از انها چه کنید. سردرد یکی از دردهاییست که تقریبا همه با آن چندین بار دست و پنجه نرم کرده ایم. این درد برای برخی ملایم و برای برخی دیگر عذاب آور است.آشنایی با بهترین درمانهای خانگی برای از بین بردن سردرد

سردرد یکی از دردهاییست که تقریبا همه با آن چندین بار دست و پنجه نرم کرده ایم. این درد برای برخی ملایم و برای برخی دیگر عذاب آور است. حتما شما هم برای برطرف کردن سردرد، سراغ مسکن می روید. بد نیست بدانید که درمانهای خانگی و غیرشیمیایی هم می تواند به درمان این ناراحتی کمک کند.

انواع سردرد را بشناسید تا بدانید برای هرکدام چه کنید : 

  • سردرد تنشی یا عصبی (Tension Headache)

این نوع سردرد یکی از معمول ترین نوع سردردها است که برای بیشتر افراد رخ می دهد، در این سردرد احساس فشار و درد در دو سمت سر و گردن احساس می شود.

  • سردرد خوشه ای ( Cluster Headache)

این نوع سردرد خیلی سریع شدت می گیرد، دردی که بیشتر در اطراف چشم احساس می شود و ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پیش از شروع این نوع سردرد احتمالا احساس خارش در چشمها خواهید داشت.

  • میگرن ( Migraine )

میگرن یک اختلال شدید که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می باشد و ممکن است از ساعتها تا چند روز طول بکشد.کسانی که دچار میگرن می شوند، بیشتر درد در یک طرف سر و جمجمه را احساس می کنند، دردی که ضربان دارد. در حالت شدید می تواند منجر به حالت تهوع و حتی استفراغ نیز شود. در سراسر جهان بیش از ۱۰% مردم در برخی از برهه های زندگی خود دچار میگرن می شوند. مواردی نظیر استرس، کم خوابی، سیگار کشیدن، نور زیاد، کم آبی و نامتعادل بودن هورمون ها می توانند میگرن را تشدید کنند.

در بیشتر مواقع سردرد به شما می گوید چیزی در بدنتان کم است. در مواردی که شدت و مدت سردرد بیشتر از چند ساعت شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان های خانگی برای از بین بردن سردرد

۱ ) ماساژ سر با روغن های معطر رزماری، آویشن، اسطوخودوس، نعناع

روغن های حامل که با نام روغن گیاهی یا روغن اصلی نیز شناخته شده هستند، از قسمت های چرب گیاهان، نظیر ریشه، گرفته می شود. روغن های معطر از قسمت های سطحی تر نظیر برگ یا پوست گیاهان گرفته می شوند. اگر روغن های معطر را به طور مستقیم روی پوست بزنید، ممکن است موجب بوجود آمدن حساسیت یا خارش پوست شود. بهتر است برای ماساژ دادن سر با این روغن ها، آنها را با روغن های حامل نظیر روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ترکیب کنید. دلیل اینکه نام این روغن ها را روغن حامل گذاشته اند همین است. آنها روغن های معطر را به داخل پوست حمل می کنند.

یک قاشق غذاخوری روغن حامل و ۴ قطره روغن معطر را با هم ترکیب کنید. اگر اولین باریست که از روغن های معطر استفاده میکنید بهتر است فقط یک قطره از آن را در ترکیب بریزید تا اگر حساسیتی داشتید مشخص شود. این محلول را روی جایی که درد می کند ماساژ دهید. معمولا ماساژ سر در قسمت های پیشانی، شقیقه ها و گردن می تواند کارسازتر باشد.

۲ ) جوشانده زنجبیل

یکی از فواید زنجبیل، کاهش التهاب و درد عضلات است و می تواند به خوبی با درد میگرن مقابله کند. ریشه این گیاه برای بالا بردن اشتها و کاهش حالت تهوع مفید است.

پوست زنجبیل را بگیرید و آن را خرد یا رنده کنید. بگذارید با مقداری لیمو بجوشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کرده و بگذارید ۳۰ دقیقه دیگر بجوشد. این محلول را به چای خود اضافه کنید و یا به همین شکل میل کنید.

۳ ) سرکه سیب طبیعی (Natural Apple Cider)

بیشتر اوقات سردرد بخاطر کمبود آب در بدن رخ می دهد، برای اینکه آب کافی به بدن برسانید، آب را با ویتامین ها ترکیب کنید. یک روش برای نتیجه بهتر، اضافه کردن سرکه طبیعی سیب به مایعات روزانه است. سرکه طبیعی سیب دارای بتاکاروتین، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین های B6 ،C، E و اسیدهای مفید است. طبیعی بودن این ترکیب موثرتر و سالم تر خواهد بود.

۴ ) ویتامین B2

ویتامین B2 برای رشد و تولید سلول های قرمز خون و همچنین تولید انرژی در بدن مفید است. کمبود این ویتامین می تواند منجر به میگرن شود. ویتامین B2 می تواند سردرد را آرام کند. این ویتامین به طور طبیعی در سبزیجات با برگ سبز، جگر، کاهو، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود. معمولا با تغذیه مناسب می توانید میزان کافی ویتامین B2 به بدن برسانید، اما در برخی مواقع مقدار موثری از قرص های ویتامین B2 نیز می تواند مفید واقع شود.

۵ ) کمپرس آب سرد یا گرم (Cold or Hot Compress)

سرما باعث انقباض رگهای خون و کاهش التهاب می شود و گرما نیز جریان خون را بالا می برد. با استفاده از کمپرس آب سرد و گرم و با ترکیب این دو خصوصیت سردردهای میگرنی کاهش می یابند. کمپرسور آب سرد یا یک کیسه یخ را روی جمجمه سر بگذارید، همزمان پاها را در یک تشت آبگرم قرار دهید تا گرما و سرما به طور یکسان روی رگها تاثیر بگذارد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    رزماری سردرد و سرگیجه، گردش خون را بهبود می بخشد، غش را برطرف می کند

    1400/9/27 21:13

بیشتر بخوانید