در زمان مراجعه به متخصص زنان چگونه رفتار کنیم 11 مورد

در زمان مراجعه به متخصص زنان چگونه رفتار کنیم
هر زن می داند که لازم است حداقل یک بار در سال به متخصص زنان مراجعه کند. با این حال ، ما اغلب مراجعه به متخصص زنان را به مواقع بهتر می کنیم. در ضمن، قبل از مراجعه به متخصص زنان، ما کارهایی را انجام می دهیم که می تواند تشخیص دکتر را به اشتباه بیندازد و خطرناکتر از آن ، به سلامتی ما آسیب برساند.
sayarak.com فهمید که چه کاری نباید در زمان مراجعه به دکتر متخصص زنان انجام دهید و چرا؟

 

آیا در دوران پریود به پزشک مراجعه کنیم

چند سال پیش ، قاعدگی مانعی برای معاینه بود. اما روشهای نوین تحقیق به شما امکان تشخیص حتی در دوران پریود را می دهد: ترشحات به هیچ وجه در نتیجه آزمایشات تأثیر نمی گذارد. پزشکان از نظر ظاهر خون سردرگم نمی شوند ، بنابراین فقط شما خودتان می توانید یک ناراحتی جزئی را احساس کنید.
 
اگر هنوز شک دارید که آیا ارزش ویزیت دارید ، با متخصص زنان تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید. به هر حال ، در بعضی موارد ، مراجعه به پزشک در دوران قاعدگی حتی مفید است: به عنوان مثال ، اگر در روزهای پریود علامت جدیدی پیدا کرده اید یا می خواهید وسایل ضد بارداری داخل رحمی بگذارید.
 

 

از وجود یا عدم وجود مو در ناحیه خصوصی نگران نباشید

نگرانی مربوط به زیبایی در مطب پزشک زنان نامناسب است: وجود یا عدم وجود مو در ناحیه خصوصی یا سایر قسمت های بدن تأثیری بر سلامت تولید مثلی و نتیجه معاینه ندارد. پزشکان اعتراف می کنند که بیماران اغلب به خاطر آنچه می گویند ظاهر "نامناسب" عذرخواهی می کنند و یا از معاینه شدن خودداری می کنند. این کار کاملاً بیهوده است: معاینه حدود 10 دقیقه طول می کشد ، و متخصص زنان و زایمان منحصراً به سلامتی شما اهمیت می دهد.
 

 

فقط علائم بیماری زنان را گزارش دهید

برای متخصص زنان و زایمان ، مانند سایر پزشکان ، دیدن تصویر به طور کلی حائز اهمیت است: گاهی اوقات در نگاه اول ، علائم نامربوط می توانند بر تشخیص درست تأثیر بگذارند. روی علائمی مثل سردرد ، بثورات پوستی ، فشار خون بالا یا چیز دیگری - از این علائم زوم نکنید. اگر آنها مستقیماً به تخصص پزشک مربوط نباشند ، اما باعث نگرانی می شوند ، شما را به متخصص مناسب ارجاع می دهند.
 

 

استفاده از محصولات معطر می تواند باعث اشتباه دکتر در تشخیص بیماری شود

توجه بیش از حد به بهداشت می تواند آسیبی را برای ما به همراه داشته باشد: در طول معاینه ، متخصص زنان رنگ ، بو و سایر ویژگی های واژن را ارزیابی می کند ، زیرا آنها می توانند یک بیماری را نشان دهند. محصولات بهداشتی با خاصیت ضد باکتری یا محصولات معطر می توانند این پارامترها را تغییر دهند ، به این معنی که پزشک تشخیص اشتباهی را انجام می دهد.
 
قبل از مراجعه به متخصص زنان ، بهتر است از آب گرم معمولی برای شستشوی واژن استفاده کنید. در روزهای دیگر ، شما نباید از محصولات بهداشتی به مقدار زیاد استفاده کنید: محصولات بهداشتی سطح pH طبیعی واژن  و پوست را تغییر می دهند ، باعث خشکی و سایر احساسات ناخوشایند می شوند.
 

 

یادتان نرود که چه داروهایی مصرف می کنید

ما در باره ویتامین ها نمی گوییم، داروهایی برای فشار ، چربی یا نام سایر دارو هایی که به نظر ما  "بی اهمیت" هستند را به پزشک زنان بگویید . از این گذشته ، پزشک تست پاپ اسمیر انجام می دهد و مشکل یا عدم وجود آن را تشخیص می دهد.برخی از داروها ممکن است با تست پاپ اسمیر سازگار نباشند؛ برخی از داروها برای تاثیر گذاری نیاز به زمان دارند. بنابراین ، پزشک خود را در مورد تمام دارو های مورد استفاده و دوز های آنها آگاه سازید.
 

 

اطلاعات مهم را از متخصص زنان مخفی نکنید

بعضی اوقات در هنگام ویزیت نمی خواهیم در مورد اطلاعات شخصی صحبت کنیم: تعداد شرکاء جنسی ، واقعیت سقط جنین ، سن شروع زندگی جنسی و سایر جزئیات که به نظر ما شرم آور است . اما اینها برای پزشک مهم هستند: به عنوان مثال ، اگر دختری از نظر شروع فعالیت جنسی، جوان تر از 18 سال باشد، ممکن است بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به پاپیلومای انسانی باشند . فقدان چنین اطلاعاتی توسط پزشک می تواند باعث  درمان نادرست شود و سلامتی را به خطر اندازد.
 

 

چرخه پریود را یادداشت کنید

نگه داشتن یک تقویم ماهانه نه تنها برای کسانی که می خواهند بچه دار شوند بلکه برای تمام زنان مهم است. ساده است: قاعدگی منظم یکی از معیارهای سلامتی است. ریتم نامنظم پریود می تواند نشانه ای از مشکلات هورمونی ، استرس یا بیماری های اندام باشد که به طور مستقیم با سیستم تولید مثل مرتبط نیست.
 

 

ویزیت توسط متخصص خاص

بیماران نه چندان آگاه به راحتی می توانند مشخصات متخصص را اشتباه گرفته و به عنوان مثال به جای متخصص ارولوژیک به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. چنین مواردی قطعاً در مراجعه با هر پزشکی اتفاق می افتد.
 

 

جنسیت در حرفه ای بودن پزشک تأثیر نمی گذارد

برخی از خانم ها به دلیل تعصب یا تجربه بد در رابطه با جنس مخالف ، هنگامی که توسط یک متخصص زنان و زایمان ویزیت می شوند ، ناراحتی را تجربه می کنند. بنابراین ، برای ویزیت به جای پزشک مرد باتجربه ، غالباً متخصصی دیگری را انتخاب می کنیم. با این حال ، جنسیت در حرفه ای بودن پزشک تأثیر نمی گذارد.
 
بخش معینی از مطالعات حتی برعکس آن را نشان می دهد : یک متخصص زنان و زایمان مرد ، اغلب به بیمار توجه بیشتری نشان می دهند. این به این دلیل است که او نمی تواند به جای شما باشد ، بنابراین احساس دلسوزی بیشتری می کند.
 

 

به تنهایی به متخصص زنان مراجعه کنید

بعضی اوقات بیمار به تنهایی به مطب زنان نمی آید بلکه با مادر ، شوهر و ... همراه است. دلایل چنین مراجعه های  جمعی می تواند متفاوت باشد:یا همراهان بیمار آنقدر به کودک متولد نشده علاقه دارند که مشتاق دریافت اطلاعات جالب و دست اول هستند. دیگران واقعاً به یک خویشاوند جوان اعتماد ندارند. برخی دیگر از بیمار پشتیبانی روانشناختی می کنند. به گفته متخصصین زنان ، این تنها تشخیص را پیچیده می کند.
 

 

در زمان ورود به مطب گوشی همراه را خاموش کنید

استفاده از گوشی در زمان ویزیت، نه تنها نشانگر عدم فرهنگ بیمار است بلکه به سادگی در کار معاینه تداخل ایجاد می کند. اگر یک زن دائماً برای پاسخ دادن به تماس یا پیام پریشان شود ، موضوع اصلی مراجعه به پزشک از بین می رود. پزشک مجبور است بیمار را به طور مداوم به مکالمه بازگرداند و به همین دلیل طول ویزیت افزایش می یابد.
کدام یک از این اشتباهات را انجام می دهید؟ یا شاید شما خودتان متخصص زنان باشید و چیزی برای افزودن به لیست ما داشته باشید؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید