10 مزیت قابل توجه کرم های حاوی ویتامین E برای پوست

مطابق با اظهارات دفتر سلامت موسسه ی ملی پیرامون مکمل های خوراکی، روغن ویتامین E، هم یک ماده ی مغذی است و هم یک آنتی اکسیدان. این ماده، به خنثی سازی رادیکال های آزاد، که به سلول ها آسیب وارد کرده و ممکن است موجب بیماری قلبی تنفسی، سرطان و سایر بیماری های مزمن شوند، کمک می کند. دکتر Manoj K. Ahuja در بیمارستان Fortis اظهار داشت: "روغن حاوی ویتامین E، یک آنتی اکسیدان حل کننده ی چربی است که می تواند پوست شما را جوان و سلامت عمومی شما را ارتقا دهد. این ماده، گروهی از هشت مولفه را در بر می گیرد که شامل توکوفرول و توکوترینول نیز هست. روغن ویتامین E در خالص ترین شکل خود، به شدت ناپایدار است. می توانید آن را بر روی دست خود بمالید یا اینکه آن را بصورت کپسول خوراکی مصرف کنید". در اینجا، 10 مزیتی که روغن ویتامین E برای پوست شما دارد، آورده شده است.
1. پوست را تغذیه می کند.
دکتر Deepali Bhardwaj، متخصص پوست اهل دهلی معتقد است: "ویتامین E، اعصاب را قوی تر کرده و به تغذیه ی پوست شما، از درون، کمک می کند. کپسول های ویتامین E مانند یک ماده ی انفجاری با یک ضامن ایمنی هستند و با اعمال آن بر روی پوست، پوستی شفاف و لطیف را که همیشه بدنبال آن بودید، خواهید داشت".
2. جای زخم را از بین می برد.
دکتر Mukesh Gridhar، متخصص پوست در بیمارستان تخصصی Max Super، Patparganj بیان کرد: کرم ویتامین E را بر پوست خود اعمال کنید تا سطح مواد مغذی درون بافت پوست، افزایش یابد. جهت کاهش ظاهر شدن جای زخم ها، آن را دائماً بر روی ناحیه ی مورد نظر اعمال کرده و ماساژ دهید. (سیارک)
3. جای سوختگی پوست را روشن می کند.
دکتر Mukesh Gridhar، از بیمارستان تخصصی Max Super گفت: "کرم ویتامین E، سلول های پوستی جدید را تولید و می تواند لکه های قهوه ای رنگ یا اثر سوختگی بر روی صورت را شفاف کند.
4. انقباض عضلانی را بهبود می بخشد.
دکتر Manoj Ahuja گفت: "ویتامین E برای تسکین دادن ماهیچه ها بسیار خوب است و بنابراین جهت درمان انقباض عضلانی نیز قابل استفاده است".
5. ضد پیر شدن پوست
دکتر Deepali معتقد است: "اگر یک نفر، نشانه هایی از پیر شدن زودهنگام مانند چین اطراف چشم ها را داشت، با اعمال ویتامین E، دو یا سه بار در هفته همراه با کرم معمولی خود، بهترین نتیجه را خواهد گرفت. این کار، سلامت پوست را ارتقا بخشیده و نشانه های پیر شدن را از بین می برد".
6. بعنوان یک مرطوب کننده عمل می کند.
دکتر Ahuja گفت: "ویتامین E یک ماده ی مغذی قابل حل در روغن است و بنابراین سنگین تر از محصولاتی است که در آب قابل حل هستند. ویتامین E، رطوبت از دست رفته را باز گردانده و این دلیل عملکرد عالی آن در مورد پوست های خشک و آسیب دیده است. می توانید چند قطره روغن ویتامین E را با کرم مرطوب کننده ی شب خود ترکیب کرده و آن را پیش از خواب، بر روی پوست خود اعمال کنید".
7. حلقه های سیاه را درمان می کند.
اعمال روغن ویتامین E در اطراف چشم، راهی عالی برای خلاص شدن از حلقه های سیاه است. آن را 2 3 روز در هفته همراه با کرم معمولی خود استفاده کرده و به آرامی ماساژ دهید.
8. آفتاب سوختگی را درمان می کند.
دکتر Adarsh Kumar، پزشک داخلی گفت: چند قطره روغن ویتامین E را به آرامی بر روی نواحی آفتاب سوخته بریزید و ماساژ دهید. "ویتامین E، مانند موتورخانه ی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد را با پرتوی فرابنفش، خنثی می کنند و بنابراین، آفتاب سوختگی را از بین می برند.
9. بصورت یک عامل پاکسازی کننده عمل می کند.
روغن ویتامین E، یک نرم کننده ی قوی است و راهی عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده و سایر ناخالصی هایی است و در عین حال، دائماً تعادل روغن پوست شما را حفظ می کند. چند قطره از روغن ویتامین E را بر روی یک پنبه یا پارچه ی کتانی ریخته و پوست خود را با آن پاک کنید.
10. ترک لب را درمان می کند.
دکتر Deepali Bhardwal اظهار کرد: "ویتامین E بعنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و می تواند به نرم شدن لب های خشک کمک و آن ها را نرم و لطیف کند". می توانید آن را همراه با عسل یا به همان صورت که هست مصرف کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Anitra 854 :

    Ekonomen: Jepp, det är sant, men då vet du heller inte att du har sabbat din blnedocksromsättoing i flera månader efter LCHF. "Starvation diabetes" går bort på några timmar, det gör inte hypoglykemin som följer.

    1395/12/26 21:10

بیشتر بخوانید