۷ واقعیت مهم در مورد پوست و اصلاح صورت در مردان

(سیارک) : آکنه، راش ،جوش و  آفتاب سوختگی، برخی از نگرانی هایی هستند که مردم هنگامی که به مراقبت از پوست شان فکر می کنند، به ذهنشان خطور می کند. اما شما واقعا چقدر در مورد پوست و نقش حیاتی آن در تضمین سلامت خوب، می دانید؟
در اینجا ۷ نکته که در مورد پوست وجود دارد و شما را متعجب خواهد کرد آورده شده است:


۱. صابون
صابون معمولا قلیایی است و حاوی مقداری مواد تشکیل دهنده مانند تالوویت سدیم (چربی حیوانی ترکیب شده با آب قلیایی سخت) بوده که می تواند لیپیدهای ضروری را از پوست حذف کند. اگر احساس کردید که پوست تان بعد از استفاده از صابون جامد یا مایع، نازک یا تنگ شده است، به احتمال زیاد شما از این نوع صابون استفاده کرده اید. یک راه حل برای آن استفاده از برخی از پاک کننده های ملایم است، شما همیشه می توانید از صابون های مبتنی برپایه  سبزیجات استفاده کنید.
۲. درجه حرارت آب گرم
درجه حرارت آب می تواند برای درمان صحیح پوست شما مهم باشد. زمانی که دمای آب تغییر می کند، رنگ پوست شما ممکن است تغییر کند. اگر این اتفاق افتاد، دمای آب را کم کنید. آب گرم لیپیدهای چرب پوست که برای کنار هم نگه داشتن سلول های پوست ضروری است را حل می کند. هنگامی که سن مان بالا می رود، مدت زمان لازم برای جایگزینی لیپیدهای چربی که از دست داده ایم، طولانی تر می شود، که در نتیجه باعث خشکی پوست شده و آنرا مستعد شرایط التهابی مانند اگزما و روزاسه می کند. (سیارک
۳. باکتری پوست
برای مدت زمانی طولانی تحت تاثیر تبلیغات مربوط به محصولات ضد باکتری بوده ایم. آنها یک چیز را درست حدس می زنند. محصولات ضد باکتری، باکتری پوست را حذف می کند. اما آیا تمام پاک کننده های دیگر این کار را انجام می دهند. تفاوت در این است، که بسیاری از محصولات ضد باکتری از تریکلوزان در ترکیب خود استفاده می کنند، که یک عنصر مرتبط با افزایش هورمون های مخرب اندوکراینی و آلرژی است. بهترین کار اجتناب از آنها و استفاده از راه حل های کلاسیک است که ارزانتر هستند.
۴. بریدگی
به بسیاری از ما آموزش داده می شود که بریدگی هایمان را با پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) ضدعفونی کنیم و پس از آن فقط اجازه دهیم که بریدگی خشک و دلمه (کراست) شود. این کار می تواند مانع از التیام سلول های پوست و بهم پیوستن آنها در لبه زخم شود و همچنین به آنها آسیب وارد می کند. یک روش جدید برای حل این مشکل، مرطوب نگه داشتن بریدگی در همه زمان ها است و باید از زخم برداشتن جلوگیری شود. آکوافر و پماد ضد باکتری یک انتخاب عالی برای این مشکل هستند. اگر پوست، زمان طولانی تری برای بهبود لازم داشت، کاملا طبیعی است. وقتی سن ما بالا می رود، پوست مان حالت ارتجاعی خود را که عامل اصلی در بهبود زخم است، را از دست می دهد.


۵. سوزش تیغ
اصلاح، همیشه طبق انتظار ما پیش نمی رود. برای مثال، بعد از اصلاح، اغلب روی پوست مان علامت ها و بریدگی های قرمز رنگی وجود دارد. هنگامی که تیغ ریش تراش، یک مو را بجای برداشتن تمیز آن، از ریشه می کند،‌ یک برآمدگی قرمز رنگ روی پوست مان ایجاد می شود. فولیکول تحریک می شود و نتیجه ی آن، پاسخ التهابی بدن است. که می توان با یک کرم مرطوب کننده اصلاح ساده و یک برس از آن جلوگیری کرد. برس، سلولهای مرده پوست را پاک می کند و کرم روان کننده مانع از کندن موها توسط تیغ می شود، که همه ی اینها منجر به یک بریدگی تمیزتر می شود. تونیک و افترشیوهای مایع مرسوم معمولا حاوی الکل هستند که پوست را خشک کرده و آنرا بدتر از قبل می کنند. شما می توانید با یک کرم هیدروکورتیزون یک درصد، التهاب را تسکین و قرمزی را کاهش دهید.
۶. سوختگی
سوختگی. همه ی ما از آن متنفریم. البته، وقتی رخ می دهد، بهتر است که بهترین کار ممکن را برای کاهش مدت آسیب انجام دهید. اولین چیزی که پس از آفتاب سوختگی و سوختگی درجه اول باید انجام دهید این است که آب سرد روی آن بریزید و سپس محل سوختگی را آب و شیر سرد غوطه ور سازید. این ترکیب دارای یک اثر ضد التهابی برای پوست است. یک اشتباه رایج، استفاده از کمپرس سرد یا یخ مستقیما روی سوختگی است. هنگام دچار شدن به این نوع جراحت، اعصاب ما متاثر شده و حتی قادر نخواهید بود که نوع متفاوتی از سوختگی سرمازدگی را تشخیص دهید.
۷. کبودی (کوفتگی)
کبودی نسبت به سوختگی درد کمتری دارد اما هنوز هم آزاردهنده است. بالا نگه داشتن، باعث کاهش جریان خون می شود که کبودی را گودتر می کند، و یخ گذاری تورم را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات نشان نمی دهد که آرنیکا و دیگر درمان های گیاهی به شما در بهبود سریع تر کمک کند. از سوی دیگر، ویتامین K برای لخته شدن خون ضروری است و اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند کبودی را سریعتر محو کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید