عادات بدی که باعث باز شدن منافذ پوست شما می شوند

عادات بدی که باعث باز شدن منافذ پوست شما می شوند، چه عواملی باعث باز شدن منافذ پوست می شود؟روش هایی برای بستن منافذ باز پوست...

اگر در صورتتان منافذ پوستی می بینید که بیش از حد باز هستند، ژن شما فقط دلیل بخشی از این مشکل است اما در حقیقت شما عادات بدی دارید که باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی می شود. این عادات را ترک کنید تا تفاوت را در پوستتان مشاهده کنید.

۱ ) سیگار کشیدن

اگر تمامی خطراتی که سیگار کشیدن برای سلامتی شما دارد باعث نشده تا به امروز سیگار را ترک کنید ، دانستن اینکه سیگار کشیدن روی زیبایی شما نیز تاثیر دارد شاید بتواند شما را تشویق کند تا بالاخره سیگار را کنار بگذارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سیگار می کشند چهار برابر بیشتر از غیرسیگاری ها با جوش و آکنه مواجه می شوند.

۲ ) خوابیدن روی روبالشی های آلوده

به طور معمول باید هفته ای یکبار روبالشی هایتان را بشویید، حتی اگر پوست حساسی دارید که منافذ باز دارد شاید بهتر باشد بیشتر از اینها روبالشی را بشویید. روبالشی ها و روتختی خیلی سریع آلوده به چربی های روی پوست و سلول های مرده آن می شوند، بنابراین اگر آنها را زود به زود نشویید به مرور زمان همین بالش ها باعث می شوند پوست شما دچار مشکلاتی نظیر جوش یا منافذ باز شوند.

۳ ) دست زدن بیش از حد به صورت

اگر عادت دارید زیاد به صورتتان دست بزنید، پوست را در معرض خطر و آلودگی بیشتری قرار می دهید. ما در طول روز به اشیا

متعددی دست می زنیم که هر کدام از آنها آلودگی و جرم دارند، با تماس مکرر دست به صورتتان باعث می شوید این آلودگی ها به صورت نیز منتقل شود و باعث بروز آمدن مشکلاتی نظیر باز شدن منافذ پوست و بوجود آمدن آکنه شوند.

۴ ) داشتن آرایش هنگام ورزش کردن

عرق کردن، روش طبیعی بدن برای خنک شدن است. هنگامی که شما حین ورزش کردن عرق می کنید و روی پوستتان آرایش دارید باعث می شوید باکتری ها و عرقی که می خواهد از بدن خارج شود راه منافذ پوست را بگیرد. به مرور زمان این مساله باعث بوجود آمدن جوش های سرسیاه روی پوستتان می شود. داشتن آرایش هنگام ورزش کردن باعث دو رنگ شدن پوست نیز می شود.

۵ ) کندن جوش های روی پوست

این عادتیست که خیلی ها دارند، وقتی عیب و نقصی روی پوست صورتشان می بینند به قدری به آن توجه می کنند و سعی در برطرف کردن آن دارند که باعث می شوند حتی بیش از قبل مشخص شود و حتی اگر یک جوش باشد تبدیل به جوش های بیشتری شود.وقتی دائما با جزئی ترین چیز که روی پوست می بینید ور می روید باعث التهاب پوست صورتتان می شوید که همین باعث می شود سایز منافذ پوستی روی صورت بیش از حد بزرگ شود.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید